Fitness Seller

Hulp gevraagd, Train ik teveel?

• Topic Starter Topic Starter
Ah, nu ik een nieuwe internet browser heb is t probleem opgelost!
Lang leve firefox ^^

Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle adviezen, ik voel me nu stukken beter over mijn training en met eten gaat t alsmaar beter.
vandaag nog verstelbare dumbbell gekocht van max 15 kg dus daar zal ik morgen even mee vechten :P .. naja eerst maar op 5 xD
puppy power ^^

Post je dan ook eens wat je eet en traint?

Ohw ja, zal ik vanavond meteen doen! :D
ik ben nu niet thuis.
Ik ben trouwens laatste tijd doormiddel van meer en wat andere dingen te eten + krachttraining 3 tot 4x in de week met minder herhalingen + meer gewicht al aardig aangekomen. voelt nog erg dubbel maar het gezonde verstand zegt dat t een goed teken is ^^
Ben alleen wel wat bang dat t grootste gedeelte toch uit vet bestaat, vooral nu ik iets boven mijn onderhoud eet. ik kan helaas mn vet% niet laten meten.

keep the spirit meid!

en een beetje vet vinden de meeste mannen juist mooi;)

Bedankt :D
En ik zal maar gewoon doorzetten!
Wanneer ik later mijn schema's plaats zal ik ook maar meteen het voedingsschema posten wat ik vanaf aankomende maandag wel zal moeten eten ivm behandeling.
Helaas minder lekker en eiwitrijk,, mischien een idee om voor m'n avondmaaltijd thuis dan maar een lekkere portie kwark ofzo te nuttigen ^^
Mischien dat ik whey delicious appeltaart binnenkort bestel, lijkt me erg lekker door de kwark!

Oke, nou ik heb de schema's erbij dus hier komen ze.
Allereerst maar m'n training;
(Ik train in ieder geval op woensdag, vrijdag en zondag, maar probeer om de dag)

3x15 squads
3x5 dumbbell curls (7kg)
3x15 hanging knee raises

2x10 squads (7kg)
3x20 armspier oefeningen (verschillend met 3 kg)
3x15 decline crunches (7kg)

2x25 bankdrukken met lichte dumbbells 3kg
3x30 liggende verschillende buikspieroefeningen (voor onderbuikspieren)

1x25 squads
1x25 decline crunches
1x25 hanging knee raises (als t in 1 keer lukt)
(poging tot pull ups,, en dan ff kort stretchen)

Zo en nu voor de voeding;
Tegenwoordig eet ik nog dit maar vanaf maandag zal t het 2e schema worden.

Schema 1.
Ontbijt
2 omega 3 capsules
250gr magere kwark + 1 el. proteine + 1el. lijnzaad
1 peer
1 snee volkoren met pindakaas en halve banaan.

Tussen
2 cracottes met cottagecheese en kalkoenfilet en tomaat.

Lunch
2 broodjes met blikje tonijn, wat komkommer, chillisaus/sambal en kruiden voor de smaak

Tussen
250 magere kwark
appel en wat kaneel en cacao
Geroosterd broodje

Meestal nog een hapje bijv.
2 cracottes met cottage cheese en kalkoen.

Avond
Wokschotel van;
+- 300 gr groentes
150 gr vis of vlees
2 el cottagecheese, 2el sojasaus, 1el sambal, kruiden en zelfs wat zonnebloem olie.

S'avonds verschild in een bakje kwark of crackers met vleeswaren en komkommer met mosterd.

Nou ik hoop dat jullie het nog kunnen volgens want hier is Nr. 2 (beruchte basis lijst)
Ontbijt
2sneden bruin, besmeerd met margarine
1 plak 40+ kaas, 1 zoet beleg naar keuze.
1 beker halfvolle melk.
Tussen
tussendoortje.. als evergreen of sultana.. joepie
Lunch
evt. soep
1 portie vlees,vis of kip bereid in vloeibaar bak en braadvet.
1 portie jus
1 portie groente, evt rauwkost.
1 portie zetmeelgerecht
1 schaaltje nagerecht (halfvolle yoghurt met waarschijnlijk roosvice)

Tussen
tussendoortje (liga yammie >.<" )
1 portie fruit

Broodmaaltijd
3 sneden bruin met margarine
1 plak 40+kaas, 1 plak vleeswaar, 1 zoet beleg.
1 beker halfvolle melk

S'avonds
1 portie fruit
1 tussendoortje

Nou ik vind het 2e schema vreselijk maar dat is daar verplicht.
Tips zijn welkom!

---------- Toegevoegd om 19:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

Ohw vergeten.
volgens berekeningen zit mijn BMR ongeveer op 1253 Kcal.
Mijn dagelijkse energieverbruik rond de 1700 (lijkt mij erg veel maar goed)
En voor de schema's
Schema 1 zit rond de 1800 kcal
en schema 2 is gericht op 2000 Kcal

Ik zie dat je in schema 1 bijna geen suikers binnenkrijgt.
In schema 2 wordt dat flink opgeschroefd.

Je zult het waarschijnlijk wel nodig hebben, zeker als je veel traint;)

Oke, dus daar zal ik niet zo bang voor hoeven zijn aangezien ik dat wel kan gebruiken.
Zelf blijf ik altijd het gevoel houden dat ik helemaal niet veel train en juist wel te veel eet.
Ik vroeg mij af of ik met het 2e schema wel voldoende proteine binnenkrijg voor het opbouwen van spiermassa, ik zie in dat schema alleen heel veel koolhydraten O.o

Onderhoud bij flinke training is vaak BMR x 1,5 - dus dat zit wel goed hoor!
Kun je je eigen eetschema niet overleggen daar?

Helaas,, als ze vinden dat ik per week niet genoeg aankom zal ik zelfs op een basis + lijst moeten. dus nog meer calorien :(
Ik zou gewoon graag willen dat ze de aandacht vestigen op de therapie en niet zo zeer op t eten, dat gaat namelijk al wel goed. ben enkel nog bang voor ongezonde snacks en heel koolhydraat of calorierijk eten, maar daar kan ik ook wel zonder.

Mocht deze behandeling t voor mij niet zijn dan ga ik in een 4 weken durende interne therapie, daar word juist op de therapie gericht. alleen erg duur schijnt.
Maar ik hoop dat het allemaal goed komt en ik houd jullie op de hoogte :)
Maandag is mn eerste dag.

De bedoeling IS natuurlijk ook dat je aankomt, of je nou een eigen schema hebt of dat van hen. Je hebt een verschrikkelijk laag gewicht, en dat weet je zelf ook. Zolang je onder onderhoud eet zul je niet aankomen van het eten van liga of fruit. Dat spul is ook zeker niet slecht om te eten, alleen kiezen de BB'ers om dat 's ochtends of rond een training te eten.
Veel succes maandag!

Heel erg bedankt :)
Ik ben me daar ook van bewust al blijven de gevoelens wel dubbel.
Zal gewoon erg m'n best doen zodat ik niet langer in therapie hoef dan echt nodig is.
De motivatie is er wel! :D en al jullie goede raad op t forum heeft mij ook erg veel geholpen hiermee. nu ben ik nog maar een newbie wat BB aangaat maar t lijkt me geweldig hier later veel meer mee te doen, wie weet is t dan allemaal wel nooit groot genoeg ipv dun genoeg xD

Heel erg bedankt :)
Ik ben me daar ook van bewust al blijven de gevoelens wel dubbel.
Zal gewoon erg m'n best doen zodat ik niet langer in therapie hoef dan echt nodig is.
De motivatie is er wel! :D en al jullie goede raad op t forum heeft mij ook erg veel geholpen hiermee. nu ben ik nog maar een newbie wat BB aangaat maar t lijkt me geweldig hier later veel meer mee te doen, wie weet is t dan allemaal wel nooit groot genoeg ipv dun genoeg xD
Dat heb ik nú al :o
Van de ene kant blijf ik mezelf een dikkerdje vinden (nou heb ik ook het meest opvallende vet op bovenbenen / billen zitten), van de andere kant begin ik nu eindelijk spieren te zien (érg weinig, maar toch) en kan dat me niet genoeg zijn...
Ik heb wel eens een meid die neigde naar ongezond afvallen / anorexia twee plaatjes voorgehouden, eentje met Jamie Eason en eentje met zo'n trinspirate figuur. Gelukkig vond ze Jamie mooier, en toen was het ook mogelijk om haar verder te helpen met eten / trainen.
Lina Jade is wat dat betreft een voorbeeld voor me:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
(Naast Gisa ter Haar, Maaike vd Berg en andere Nederlandse meiden)

Laatst bewerkt:
Dat vind ik nou een prachtig lichaam, Ik zou op die manier graag willen groeien :D strak en gespierd. ik vind dat wel een goed voorbeeld van waar ik zelf wat naartoe probeer te werken.
Deze vrouw vind ik ook heel mooi, ze heeft nog wel een slanke bouw maar toch heel gespierd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vind t zelf ook helemaal niet leuk om een veels te dun meisje te zien lopen. ik word er enkel onzeker van omdat ik mezelf nou eenmaal anders zie. maar wanneer ik dit soort vrouwen bekijk heb ik meer zoiets van,, Dat wil ik ook!
motiveert ook wel wat bij t trainen :P

Goed zo! Dit zijn doelen die je kunt bereiken door hard te trainen en vooral goed te eten (en natuurlijk je rust te pakken)!
Pin me er niet op vast, want ik geloof dat Pauline Nordin (die meid op de foto van jou) wel wat "gebruikt" hebt - maar dan nog: ondanks de hulpmiddelen moet je toch nog loeihard trainen en goed eten.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Mischien dat ik whey delicious appeltaart binnenkort bestel, lijkt me erg lekker door de kwark!

Die appeltaartsmaak IS ook erg lekker!
Wat ik trouwens in beide eetschema's mis is de kwark aan het eind van de avond (met een schepje whey als je dat lekkerder vindt). Schroeft ook meteen je eiwitten op.

Tsja, ik zal t maar houden bij trainen rusten en eten :D
Ik ben wel benieuwd hoe t er over een tijdje uit gaat zien.

Nu vind ik t echt jammer dat ik laatst een paar euro te kort kwam voor die whey xD
maar ik ga m snel bestellen, dan zal ik dat in de avond nog met een lekker bakkie kwark nemen :) ik zit nou altijd maar wat te prutsen met wat ik s'avonds nog t beste eten kan.
(en de lekkere smaak van appeltaart ben ik bijna vergeten)

Die appeltaart smaak is inderdaad erg lekker!
Maar goed, ik heb er nu m'n eerste week therapie opzitten en t is verschrikkelijk.
Of dit gechikte therapie is voor mij kan ik nog niet zeggen maar ik heb volgens mij ook geen andere keus.
t eten daar is onsmakelijk en bevat meestal alleen koolhydraten en vet, de eiwitten zijn ver te zoeken.. Dus eet ik thuis proteine rijke maakltijden.
Toch heb ik t idee dat m'n spieren afnemen en er vet voor in de plaats komt ofzo.
Het was erg zwaar maar heb toch me aan m'n training gehouden.
T zit me allemaal niet lekker.

Hou vol, Mariss. Probeer zoveel mogelijk van die therapie daar te leren, nu je er toch zit. Ik vind het fantastisch hoe jij je strijd aangaat. Volgens mij heb jij het karakter om dit te kunnen overwinnen. Blijf je erin gooien!
Het lijkt me geweldig om over een paar jaar een meisje tegen te komen met knalrood haar, een witte hoed en een lijf als dat van Pauline Nordin!

Bedankt :) dat motiveert me weer wat meer. Ik geef niet op.
helaas heb ik niet zo'n knap roodharig hoofdje als de dame op t plaatje :P
Mocht je nieuwschierig zijn, dat is Emilie Autumn, beetje m'n idool wat muziek aangaat.

Maar mij lijkt t ook geweldig als hier straks een gelukkig blond klein meisje rondloopt met zo'n lichaam! :D

Terug
Naar boven