AndroidHealthClinic

Hulp tijdens de switch van droogtrainen naar de bulk

Bezoekers in dit topic

Ik zie A User B, dat Farmer walk er een paar keer in voor komt. Dit is alleen niet mogelijk in de sportschool waar ik zit wegens gebrek aan ruimte. Wat is hier een goed alternatief voor ?
 
Hij zit erin voor verbeteren van grip.

Dead hang aan chin up bar. Stevig knijpen. Als je 45-60 seconden of langer haalt dan weighted.

Stang net boven knie leggen in kooi. Dan 20 kilo meer eropladen dan je kunt deadliften. Overhand grip. Zo lang mogelijk vasthouden.

Twee hele zware dumbells vasthouden en knijpen in de handgrepen. Zo lang mogelijk vasthouden.
 
Hij zit erin voor verbeteren van grip.

Dead hang aan chin up bar. Stevig knijpen. Als je 45-60 seconden of langer haalt dan weighted.

Stang net boven knie leggen in kooi. Dan 20 kilo meer eropladen dan je kunt deadliften. Overhand grip. Zo lang mogelijk vasthouden.

Twee hele zware dumbells vasthouden en knijpen in de handgrepen. Zo lang mogelijk vasthouden.

Keuze genoeg dus :) Ik vervang hem wel voor Dead Hang. Ook makkelijk om dat weighted te doen met mn belt.

Is hier trouwens een training van te maken zodat je gebruik maakt van Paired Sets ?

En de back squat heb jij als 8 sets omschreven, 3 sets met 6-8 reps. En 5 sets met 2 reps waarbij je 10kg boven de werksets daarvoor zat. Dat zijn behoorlijk veel sets om te squatten, Waarom zoveel ? En houd je zelf bij je opbouwende sets 2-3 minuten rust ? Ik ga namelijk niet langer dan 2 uur in de sportschool doorbrengen het liefst.
 
Laatst bewerkt:
Zou geen paired sets doen.

Back squat kun je ook normaal opwarmen en dan 4 werksets 6-8 reps pakken (in plaats van de 5x2). Ikzelf pak die 5 sets van 2 reps met rusttijd op gevoel (en vindt het een heerlijke oefening waar ik ook de tijd voor neem).
 
Hoelang ben je ongeveer bezig per training ?
En wij hebben helaas geen abductor machine in onze gym.
 
Laatst bewerkt:
Meestal 90 minuten per training. Ga ik op hoog tempo met iets minder rust dan 75. Neem ik meer rust of moet ik wachten op anderen loopt het soms op tot max 120 min.
 
Meestal 90 minuten per training. Ga ik op hoog tempo met iets minder rust dan 75. Neem ik meer rust of moet ik wachten op anderen loopt het soms op tot max 120 min.
Netjes, knappe tijd wel. In de bijlage vindt je jouw eigen schema met mijn opmaak. Vind ikzelf even wat prettiger. Dus dan zou ik zoals je hem hieronder vind ermee aan de slag kunnen ?
 

Bijlagen

  • Programma AuserB.xlsx
    170 KB · Weergaven: 128
Ziet er goed uit. Enige dingetje is dat je met deadlift wellicht meer dan 4 sets wilt gebruiken. Afhankelijk van het gewicht dat je gebruikt zul je 5-7 sets doen waarschijnlijk.

Stel jij kan maximaal 5x140 deadliften, Dan bouw je het bijvoorbeeld zo op. 5x70, 5x90, 5x110, 5x120, 5x130, 5x140, 2x150.

Stel je kan 200. Dan kan het bijvoorbeeld 5x70, 5x100, 5x130, 5x160, 5x180, 5x190, 5x200, 2x210.
 
Ziet er goed uit. Enige dingetje is dat je met deadlift wellicht meer dan 4 sets wilt gebruiken. Afhankelijk van het gewicht dat je gebruikt zul je 5-7 sets doen waarschijnlijk.

Stel jij kan maximaal 5x140 deadliften, Dan bouw je het bijvoorbeeld zo op. 5x70, 5x90, 5x110, 5x120, 5x130, 5x140, 2x150.

Stel je kan 200. Dan kan het bijvoorbeeld 5x70, 5x100, 5x130, 5x160, 5x180, 5x190, 5x200, 2x210.

Met 5 sets kom ik er wel. Aangezien mijn normale werkset nu op 130kg staat.


Ik zit alleen nog even met de verdeling van de training over de dagen>

Maandag trainen
Dinsdag trainen
Woensdag rust
Donderdag trainen
Vrijdag rust
Zaterdag trainen
Zondag rust

Het bovengenoemde behoort tot de opties. Maar wat ook zou kunnen is om de dag trainen, alhoewel ik heb gelezen dat het beter voor je lichaam is om structuur ook in je trainingsdagen te krijgen. Zelf zie ik hier meer iets in, en dit dan continu herhalen, qua volgorde:
. Training
maandag LB 1
dinsdag UP 2
woensdag Rust
donderdag LB 3
vrijdag UB 4
zaterdag Rust
zondag Rust

En ik ben zomaar benieuwd geraakt naar jouw achtergrond. Personal trainer, fitness verslaafde, fysiotherapeut ? Just a question...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven