MuscleMeat

Hypotheekrenteaftrek

flip van hout

Competitive Bodybuilder
Waardering
45
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
16%
zullen ze er nou toch aan gaan om het te veranderen, ik ben er wel een beetje bang voor aangezien het me flink wat geld zou schelen. Gelukkig zijn PVV en VVD streng tegen. Maar mensen hebben nu al weinig te besteden, hoe moet dat dan met al die huizen bezitters.....dit kunnen ze toch niet gaan realiseren of wel?

zullen ze er nou toch aan gaan om het te veranderen, ik ben er wel een beetje bang voor aangezien het me flink wat geld zou schelen. Gelukkig zijn PVV en VVD streng tegen. Maar mensen hebben nu al weinig te besteden, hoe moet dat dan met al die huizen bezitters.....dit kunnen ze toch niet gaan realiseren of wel?

Nee zeker niet zonder overgangsregelingen. Als je de fiscale wetgeving bestudeert zie je al dat er op een behoorlijk aantal punten aan getornd wordt.

Gaat er wel van komen denk ik.
Zal alleen in fases gaan. Eerste jaar 95% teruggave, tweede jaar 90% enz enz.

Je loon zal stijgen en dus zal je ( in principe) je koopkracht behouden.

Vervelende is echter dat je woning waarschijnlijk in waarde zal dalen en geen voldoende onderpand biedt voor de bank t.o.v. de lening die je hebt afgesloten.

Het is vooral klote voor mensen die relatief kort (0-10 jaar) een hypotheek hebben.
Die hebben het huis dus duur gekocht en kunnen dit nooit voor hetzelfde geld of meer weer verkopen als dit er door komt.

Om die pijn weer te verzachten zullen ze het eerst waarschijnlijk doen bij de mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten en hypotheken boven een bepaalde waarde.

Althans dat hoop ik :D

ach dit gaat voorlopig niet door,heel de huizenmarkt zou dan instorten.

Waarschijnlijk beginnen bij huizen van meer dan een miljoen en dan steeds verder naar beneden oid.
Ook belachelijk, een subsidie waarbij de hogere inkomens meer terug krijgen dan de lagere inkomens.

Ja, ze hebben het zeer slecht. Echt een groep om medelijden mee te hebben.

haha, ik verdien ver boven modaal. Ben meer een persoon 'gelijkheid'.

Beginnerbb heeft nog niet door dat iedereen al gelijke kansen heeft, maar dat je ze alleen wel zelf moet pakken.
Voor hem is gelijkheid een overheid of persoon die bepaalt wat goed voor je is en je geeft wat je nodig zou hebben.
Dat kunnen ze volgens beginnerbb niet zelf bepalen.
Je moet toch wel een gruwelijk hekel aan de mens hebben wil je zo kunnen denken.

Hypotheekrente aftrek had nooit ingevoerd moeten worden, maar het nu weer afpakken terwijl iedereen eraan gewend is en op rekent om zijn kosten te kunnen dekken kunnen ze het beter zo laten.

Alles wordt financieel slechter in NL...Het is bibberen voor de tijden die nog gaan komen.

• Topic Starter Topic Starter
ik hoop dat ze beginnen met hypo's van boven de 5 ton en dergelijke, ik heb zelf een hypo van 2 ton + en heb het afgelopen jaar geen geld terug gevraagd om te kijken hoe het me financieel zou vergaan. En dat was wel te doen maar er was niks over voor leuke dingen, ze zullen nooit in 1 klap alles terug draaien....onmogelijk. ik persoonlijk vind dat er veel meer valt te halen in die belachelijke subsidies die mensen allemaal krijgen, en die ww moet ook omlaag. Ik ken bijvoorbeeld iemand die 2200 verdiende en zijn baan is kwijtgeraakt dit jaar, die krijgt nu zo een 1700 ww........en die blijft dat net zo lang rekken als mogelijk. en ik vrees dat hij niet de enigste is

ik hoop dat ze beginnen met hypo's van boven de 5 ton en dergelijke, ik heb zelf een hypo van 2 ton + en heb het afgelopen jaar geen geld terug gevraagd om te kijken hoe het me financieel zou vergaan. En dat was wel te doen maar er was niks over voor leuke dingen, ze zullen nooit in 1 klap alles terug draaien....onmogelijk. ik persoonlijk vind dat er veel meer valt te halen in die belachelijke subsidies die mensen allemaal krijgen, en die ww moet ook omlaag. Ik ken bijvoorbeeld iemand die 2200 verdiende en zijn baan is kwijtgeraakt dit jaar, die krijgt nu zo een 1700 ww........en die blijft dat net zo lang rekken als mogelijk. en ik vrees dat hij niet de enigste is

:roflol: what the ****?

tja, het was me eerste jaar en ik dacht ff kijken hoe het is zonder. Tis niet dat ikk droog brood heb moeten vreten hoor. Maar gewoon geen vakanties ensjow. Aan de andere kant wel weer een flinke smak geld terug in mei, maar in januari begin ik wel met maandelijkse teruggave van dat jaar

WW is een recht, daarvoor betaal je ook premie. WW-duur verkorten is overigens wel iets wat door diverse politieke partijen wordt bepleit.

In ieder geval is het huidige systeem van hypotheekrente-aftrek onhoudbaar, het minste wat ze kunnen doen is het aftoppen van de aftrek. Er gelden bij zoveel aftrekposten maxima waarom zou dat bij de hypotheekrentre-aftrek anders moeten zijn?

WW is een recht, daarvoor betaal je ook premie. WW-duur verkorten is overigens wel iets wat door diverse politieke partijen wordt bepleit.

In ieder geval is het huidige systeem van hypotheekrente-aftrek onhoudbaar, het minste wat ze kunnen doen is het aftoppen van de aftrek. Er gelden bij zoveel aftrekposten maxima waarom zou dat bij de hypotheekrentre-aftrek anders moeten zijn?

ja precies, ik zelf zat dan al te denken aan de hogere hypotheken maargoed we zien het allemaal wel....blijft spannend voor de huizen bezitters

Beginnerbb heeft nog niet door dat iedereen al gelijke kansen heeft, maar dat je ze alleen wel zelf moet pakken.
Voor hem is gelijkheid een overheid of persoon die bepaalt wat goed voor je is en je geeft wat je nodig zou hebben.
Dat kunnen ze volgens beginnerbb niet zelf bepalen.
Je moet toch wel een gruwelijk hekel aan de mens hebben wil je zo kunnen denken.

Hypotheekrente aftrek had nooit ingevoerd moeten worden, maar het nu weer afpakken terwijl iedereen eraan gewend is en op rekent om zijn kosten te kunnen dekken kunnen ze het beter zo laten.

Dat iedereen gelijke kansen heeft moet je mijn patiënten eens vertellen.
Back to reality Patrick.

De overheid moet gewoon volledig buiten de markt blijven, daar begint al de ellende.

Als ze zo graag met belastingvoordelen spelen dat ze dan de belastingen verlagen. Geld dat je eerst steelt om daarna uit te delen is geen 'voordeel'.

Terug
Naar boven