Fitness Seller

Hypotheekrenteaftrek

De overheid moet gewoon volledig buiten de markt blijven, daar begint al de ellende.

Als ze zo graag met belastingvoordelen spelen dat ze dan de belastingen verlagen. Geld dat je eerst steelt om daarna uit te delen is geen 'voordeel'.

Lol meen je dat nou, of heb je het alleen over de huizenmarkt.

Dat iedereen gelijke kansen heeft moet je mijn patiënten eens vertellen.
Back to reality Patrick.

Ik zou idd niet graag een patient van jou willen zijn.

We hebben het over gelijke kansen in de maatschappij toch?
Daarin zijn de regels en dus de kansen voor iedereen hetzelfde.
Zoals ik al aangaf weet je niet wat het inhoud om gelijke kansen te krijgen.

De overheid moet gewoon volledig buiten de markt blijven, daar begint al de ellende.

Jepz, maar hoe denk jij dan over het terug draaien ervan nu?
Vind dat nu wel zo mag blijven, anders schop je weer een hoop in de war in tijden van crisis en onzekerheid.

Kunnen het niet maken om het nu te doen.

Ik zou idd niet graag een patient van jou willen zijn.

We hebben het over gelijke kansen in de maatschappij toch?
Daarin zijn de regels en dus de kansen voor iedereen hetzelfde.
Zoals ik al aangaf weet je niet wat het inhoud om gelijke kansen te krijgen.

Je begrijpt toch wel dat een maatschappij niet enkel kan draaien op mensen die miljoenenhuizen hebben he?

Lol meen je dat nou, of heb je het alleen over de huizenmarkt.
Lachen maakt je niet geloofwaardiger. Tuurlijk gaat het over de hele markt.

Jepz, maar hoe denk jij dan over het terug draaien ervan nu?
Vind dat nu wel zo mag blijven, anders schop je weer een hoop in de war in tijden van crisis en onzekerheid.

Kunnen het niet maken om het nu te doen.
Zo gaat het altijd. De overheid ziet een probleem en gaat het zogenaamd aanpakken, gevolg: het probleem blijft bestaan en/of er ontstaat een nieuw probleem. Dat gaan ze dan zogenaamd weer aanpakken enz. Nu kunnen ze niet meer terug.

Je begrijpt toch wel dat een maatschappij niet enkel kan draaien op mensen die miljoenenhuizen hebben he?

En jij denkt dat dit nu gebeurd? :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Fri 16 Dec 2011 om 11:00 ----------

'Lol' posten maakt je niet geloofwaardiger ofzo. Tuurlijk gaat het over de hele markt.

Zo gaat het altijd. De overheid ziet een probleem en gaat het zogenaamd aanpakken, gevolg: het probleem blijft bestaan en/of er ontstaat een nieuw probleem. Dat gaan ze dan zogenaamd weer aanpakken enz. Nu kunnen ze niet meer terug.

Helaas wel ja, is in feite gewoon een hobby van ze.

Lachen maakt je niet geloofwaardiger. Tuurlijk gaat het over de hele markt.

Hier kan ik echt niet bij. Zelfs een die-hard neo-liberaal zou zoiets nog niet zeggen.

En jij denkt dat dit nu gebeurd? :rolleyes:

Nee, zeg ik dat?
Ik zeg enkel dat het speelveld niet gelijk is en dat is maar goed ook, want je hebt in elke maatschappij laagverdieners nodig, mensen die de vuile taakjes opknappen. Deze mensen moeten overleven, dus zullen er nivellerende middelen ingezet moeten worden.
Geen denivellerende middelen, zoals de HRA.

Hier kan ik echt niet bij. Zelfs een die-hard neo-liberaal zou zoiets nog niet zeggen.
Tja zoals ik in een ander topic al zei tegen beginnerbb: als je geboren bent in een systeem dat al verziekt is dan weet je niet beter.

We hebben allemaal mogen vaststellen wat er gebeurd als de overheid zich gaat bemoeien met de (woning)markt; de grootste economische crisis sinds de jaren '30.

De markt regelt zichzelf, maar dankzij achterlijke theorieën als keynesianisme gaat het mis.

Nee, zeg ik dat?
Ik zeg enkel dat het speelveld niet gelijk is en dat is maar goed ook, want je hebt in elke maatschappij laagverdieners nodig, mensen die de vuile taakjes opknappen. Deze mensen moeten overleven, dus zullen er nivellerende middelen ingezet moeten worden.
Geen denivellerende middelen, zoals de HRA.

Je vroeg wel een beetje naar de bekende weg natuurlijk..
Het speelveld is juist wel gelijk, alleen kan niet iedereen daar even goed op spelen, want iedereen heeft zo zijn eigen talenten en gebreken.

We hebben het in Nederland vrij goed allemaal dus die laagverdieners overleven ook wel, zullen alleen wat eerder tevreden moeten zijn.

Tja zoals ik in een ander topic al zei tegen beginnerbb: als je geboren bent in een systeem dat al verziekt is dan weet je niet beter.

We hebben allemaal mogen vaststellen wat er gebeurd als de overheid zich gaat bemoeien met de (woning)markt; de grootste economische crisis sinds de jaren '30.

De markt regelt zichzelf, maar dankzij achterlijke theorieën als keynesianisme gaat het mis.

De grootste crisis sinds 80 jaar hebben we te danken aan een laissez faire principe waarin gedacht werd dat de markt zichzelf wel regelde. De banken en vooral de daaraan gekoppelde huizencrisis is een uitvloeisel van slechte regulatie en een te vrije markt. Was er maar juist meer bemoeienis geweest met de huizen en hypotheekmarkt in de landen waar nu de problemen het grootst zijn.

De rol van de overheid in deze crisis is in ieder geval een stuk kleiner dan de rol van de banken en andere bedrijven die direct gerelateerd zijn aan de huizen en hypotheekmarkt. De invloed van een overheid op een economie is kleiner dan de invloed van de markt zelf op een economie. De invloed van een overheid kan alleen vergroot worden door regulatie in de vorm van wetten en regels en die regelgeving was toch wel zeer gebrekkig. In de USA kon je hypotheken krijgen zonder dat je ook maar hoefde aan te tonen dat je een bepaald inkomen had, als je maar kon aantonen dat je een baan had.

Je vroeg wel een beetje naar de bekende weg natuurlijk..
Het speelveld is juist wel gelijk, alleen kan niet iedereen daar even goed op spelen, want iedereen heeft zo zijn eigen talenten en gebreken.

We hebben het in Nederland vrij goed allemaal dus die laagverdieners overleven ook wel, zullen alleen wat eerder tevreden moeten zijn.

Mee eens.
Op dit moment wel ja, juist door de invloed die de overheid uitoefent zorgen we ervoor dat zelfs de armeren kunnen overleven in deze welvarende samenleving. Mocht deze invloed wegvallen dan zullen een hoop mensen het moeilijk krijgen.

Mee eens.
Op dit moment wel ja, juist door de invloed die de overheid uitoefent zorgen we ervoor dat zelfs de armeren kunnen overleven in deze welvarende samenleving. Mocht deze invloed wegvallen dan zullen een hoop mensen het moeilijk krijgen.

Dat vangnet en een menswaardig bestaan ben ik natuurlijk ook voor, voor iedereen.
Dus ik zeg ga uit van de basis zoals die nu is, en zeg daarbij probeer het overheidsorgaan efficienter te maken zodat de belastingdruk toch omlaag kan.

Dat vangnet en een menswaardig bestaan ben ik natuurlijk ook voor, voor iedereen.
Dus ik zeg ga uit van de basis zoals die nu is, en zeg daarbij probeer het overheidsorgaan efficienter te maken zodat de belastingdruk toch omlaag kan.

Daar kan niemand tegen zijn.
Vandaar afsschaffen van de HRA boven een bepaalde hypotheek.

Zelfs in de meeste egalitaire maatschappij heeft niet iedereen gelijke kansen overigens of je moet er vanuit gaan dat iedereen bij zijn geboorte op hetzelfde punt start en er niemand is die een betere start heeft dan de ander. Dan heb ik het overigens nog niet eens over fysiek maar vooral over de sociaal economische situatie waar je in opgroeit.

On-topic, wat is er mis met een beperking van de hypotheekrente-aftrek waarbij je deze aftrekpost meer in lijn brengt met andere aftrekposten?

Zelfs in de meeste egalitaire maatschappij heeft niet iedereen gelijke kansen overigens of je moet er vanuit gaan dat iedereen bij zijn geboorte op hetzelfde punt start en er niemand is die een betere start heeft dan de ander. Dan heb ik het overigens nog niet eens over fysiek maar vooral over de sociaal economische situatie waar je in opgroeit.
Geen enkel mens is gelijk, dus begrijp niet hoe je ooit over gelijke kansen kan spreken. Maar ik heb zo'n idee dat Patrick 'gelijke kansen' iets anders interpreteert dan jij of ik.

On-topic, wat is er mis met een beperking van de hypotheekrente-aftrek waarbij je deze aftrekpost meer in lijn brengt met andere aftrekposten?
Niks natuurlijk.

Daar kan niemand tegen zijn.
Vandaar afsschaffen van de HRA boven een bepaalde hypotheek.

Wel met gelijke behandeling natuurlijk anders is het discriminatie.

Geen enkel mens is gelijk, dus begrijp niet hoe je ooit over gelijke kansen kan spreken. Maar ik heb zo'n idee dat Patrick 'gelijke kansen' iets anders interpreteert dan jij of ik.

Niks natuurlijk.

Ik heb het over de het systeem die gelijke kansen bied, iedereen hetzelfde speelveld bieden, niet over de kansen van het individu, want je kan moeilijk voor iedereen een apart systeem creeeren met voor ieder andere regels.

Als huiseigenaren nou gewoon eens hun hypotheken zouden aflossen i.p.v. de totale schuld gedurende de gehele looptijd los te houden van de spaar tegoeden dan is de hypotheekrente aftrek helemaal niet nodig.

Snel afschaffen deze vorm van subsidie. Beter dan dat de zorg en het onderwijs verder uitgekleed gaan worden.

Wel met gelijke behandeling natuurlijk anders is het discriminatie.

Ik heb het over de het systeem die gelijke kansen bied, iedereen hetzelfde speelveld bieden, niet over de kansen van het individu, want je kan moeilijk voor iedereen een apart systeem creeeren met voor ieder andere regels.

Hoe zie jij gelijk kansen dan? Als je niet naar het individu kijkt?

Ik heb geen enkel probleem met hypotheekrente aftrek afschaffen.
Alleen moeten ze dan 3% per jaar gaan verlagen. En niet in 1x.
3% per jaar houden hun huizen redelijk hun waarde.

Maar willen ze de huurtoeslag dan ook even verlagen?
Kindertoeslag/kinderbijslag zorgtoeslag en dan iedeeen 15% meer netto overhouden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen enkel probleem met hypotheekrente aftrek afschaffen.
Alleen moeten ze dan 3% per jaar gaan verlagen. En niet in 1x.
3% per jaar houden hun huizen redelijk hun waarde.

Maar willen ze de huurtoeslag dan ook even verlagen?
Kindertoeslag/kinderbijslag zorgtoeslag en dan iedeeen 15% meer netto overhouden.

tuurlijk schud alle bezuinigingen ff uit je mouw zonder er enige vorm van berekeningen op los te laten. ik ben wel met je eens dat mensen te makkelijk subsidies krijgen maar alles verlagen is geen optie. we willen hier geen burger oorlog creeren

Terug
Naar boven