Fitness Seller

Hypotheekrenteaftrek

Ik heb geen enkel probleem met hypotheekrente aftrek afschaffen.
Alleen moeten ze dan 3% per jaar gaan verlagen. En niet in 1x.
3% per jaar houden hun huizen redelijk hun waarde.

Maar willen ze de huurtoeslag dan ook even verlagen?
Kindertoeslag/kinderbijslag zorgtoeslag en dan iedeeen 15% meer netto overhouden.
Het gaat hier om bezuinigingen, die doen altijd pijn. Het is dan niet de bedoeling dat dan elders compensatie plaatsvindt, op die manier kom je nog niet verder.

Uiteindelijk moet je een keuze maken hoe je gaat bezuinigen. Kiezen we ervoor de zorg verder uit te kleden of het meer leraren te ontslaan? Of stoppen we met de huizen subsidie? Ben het wel met je eens dat er een regeling moet komen hoe de hypotheekrenteaftrek geleidelijk kan worden afgebouwd.

De staat schijnt niet heel veel geld binnen te halen met afschaffing van de renteaftrek volgens de Jager.:rolleyes:

Met beperking van de hypotheekrenteaftrek valt niet direct veel geld binnen te halen. Het betekent een lastenverzwaring voor de burger. Dat zei Jan Kees de Jager (Financiën) in het programma Buitenhof.

Vicepremier Maxime Verhagen zei vrijdag dat niets mee heilig is als het kabinet in februari moet kijken naar nieuwe bezuinigingen. De Jager beaamde dat , maar plaatste kanttekeningen bij aanpakken van de hypotheekrenteaftrek. ''De vraag is of dat per saldo geld oplevert."
Vorig jaar kostte de maatregel, die eigen woningbezit zou moeten bevorderen, de staat circa 11 miljard euro.
Het IMF noemde de hypotheekrenteaftrek vorig jaar een bedreiging voor de stabiliteit van de financiële sector. Ook de OESO, het CPB en de Nederlandse Bank pleitten eerder voor de hervorming op de woningmarkt.
Vanochtend riep VVD-prominent Ed Nijpels zijn partij op om toch eens na te denken over de beperking van de aftrek van de hypotheekrente
.

Beginnerbb heeft nog niet door dat iedereen al gelijke kansen heeft, maar dat je ze alleen wel zelf moet pakken.
Voor hem is gelijkheid een overheid of persoon die bepaalt wat goed voor je is en je geeft wat je nodig zou hebben.
Dat kunnen ze volgens beginnerbb niet zelf bepalen.
Je moet toch wel een gruwelijk hekel aan de mens hebben wil je zo kunnen denken.

Hypotheekrente aftrek had nooit ingevoerd moeten worden, maar het nu weer afpakken terwijl iedereen eraan gewend is en op rekent om zijn kosten te kunnen dekken kunnen ze het beter zo laten.

Iedereen gelijke kansen, zoals niet iedereen profvoetballer kan worden heeft ook niet iedereen de capaciteiten om bijv. arts te worden. Denk niet zo zwart/wit.

Hoe zie jij gelijk kansen dan? Als je niet naar het individu kijkt?

Legde ik net uit (gelijkheid), maar zie ook me reactie aan calimera.

Iedereen gelijke kansen, zoals niet iedereen profvoetballer kan worden heeft ook niet iedereen de capaciteiten om bijv. arts te worden. Denk niet zo zwart/wit.

Dat betekent niet dat hij de kansen ervoor niet krijgt, ook voor jou en mij zijn er namelijk voetbalvelden etc.
Tenzij jij talent als een kans ziet, maar als je dat als kansen ziet zijn gelijke kansen per definitie onmogelijk en heeft het nastreven ervan ook geen zin.

Het afschaffen van de hypotheekrente aftrek zal op de lange termijn voor flink wat electoraal verlies leiden voor de VVD. Met dit standpunt heeft de VVD altijd veel stemmen binnen gehaald, ook stemmen van mensen die totaal geen liberaal zijn.

Ik begrijp dan ook dat de VVD zich flink zal verzetten tegen de afschaffing of het afbouwen van deze subsidievorm, alles voor het eigenbelang.

Legde ik net uit (gelijkheid), maar zie ook me reactie aan calimera.

Dat betekent niet dat hij de kansen ervoor niet krijgt, ook voor jou en mij zijn er namelijk voetbalvelden etc.
Tenzij jij talent als een kans ziet, maar als je dat als kansen ziet zijn gelijke kansen per definitie onmogelijk en heeft het nastreven ervan ook geen zin.

Oke, nu komen we ergens.
Als je inderdaad vindt dat mijn verstandelijk beperkte neefje met een IQ van 55 evenveel kans maakt om hersenchirurg te worden als iemand met een goed verstand en sociale skills, dan houdt het al snel op natuurlijk.

Oke, nu komen we ergens.
Als je inderdaad vindt dat mijn verstandelijk beperkte neefje met een IQ van 55 evenveel kans maakt om hersenchirurg te worden als iemand met een goed verstand en sociale skills, dan houdt het al snel op natuurlijk.

Natuurlijk is die kans klein, maar dat neemt toch niet weg dat hem dezelfde kansen geboden worden.

Oke, nu komen we ergens.

"Levert naar vermogen en neemt naar behoefte" is een utopie die de goedheid van de mens veronderstelt. Waarom ga je niet in Noord-Korea, Laos, Cuba of Vietnam wonen? Daar kan je heerlijk genieten van zo`n systeem. Perfect systeem dat communisme voor: legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en bizarre censuur om tegenstanders de kop in te drukken. Bovendien heeft het communisme geleid tot het schenden van mensenrechten.

Ik zou Beginnerbb willen adviseren om voor kerst het boek "Het geloof der kameraden" te vragen, geschreven door de Russische professor Karel van het Reve. Daar wordt heel duidelijk beschreven dat dit systeem meer van een geloof wegheeft dan van slechts een theorie.

Natuurlijk is die kans klein, maar dat neemt toch niet weg dat hem dezelfde kansen geboden worden.
Dat neemt ook niet weg dat deze personen ondersteund moeten worden door de overheid, omdat zij nooit dezelfde weg kunnen bewandelen als ieder ander.

"Levert naar vermogen en neemt naar behoefte" is een utopie die de goedheid van de mens veronderstelt. Waarom ga je niet in Noord-Korea, Laos, Cuba of Vietnam wonen? Daar kan je heerlijk genieten van zo`n systeem. Perfect systeem dat communisme voor: legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en bizarre censuur om tegenstanders de kop in te drukken. Bovendien heeft het communisme geleid tot het schenden van mensenrechten.

Ik zou Beginnerbb willen adviseren om voor kerst het boek "Het geloof der kameraden" te vragen, geschreven door de Russische professor Karel van het Reve. Daar wordt heel duidelijk beschreven dat dit systeem meer van een geloof wegheeft dan van slechts een theorie.

Gaat het nog? Denk om je hart.
Ik voel me totaal niet aangesproken. Ik propageer geen geweld en heb net als jij een afkeer van het hedendaagse communisme.
Neemt niet weg dat een gelijkheid in de samenleving een mooi en goed streven is.

Gaat het nog? Denk om je hart.
Ik voel me totaal niet aangesproken. Ik propageer geen geweld en heb net als jij een afkeer van het hedendaagse communisme.
Neemt niet weg dat een gelijkheid in de samenleving een mooi en goed streven is.

Als je nog niet snapt dat het streven van dit soort idealen geleid heeft tot vreselijke dingen dan heb je echt een bord voor je kop.

Dat neemt ook niet weg dat deze personen ondersteund moeten worden door de overheid, omdat zij nooit dezelfde weg kunnen bewandelen als ieder ander.

Dus de overheid moet er alles aan doen zodat jouw verstandelijk gehandicapte neefje met een IQ van 55 toch hersenchirurg kan worden? :D

Gaat het nog? Denk om je hart.Ik voel me totaal niet aangesproken. Ik propageer geen geweld en heb net als jij een afkeer van het hedendaagse communisme.

Zullen we ook maar alle mensen in een kooi stoppen als ze toch geen vrijheid mogen hebben?
Immers heeft volgens jou de overheid de wijsheid in pacht om te bepalen wat goed voor ons is.

Als je nog niet snapt dat het streven van dit soort idealen geleid heeft tot vreselijke dingen dan heb je echt een bord voor je kop.
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Mooie stropop, dat dan weer wel.

Dus de overheid moet er alles aan doen zodat jouw verstandelijk gehandicapte neefje met een IQ van 55 toch hersenchirurg kan worden? :D
Nope, hij dient te overleven, in een maatschappij waar er opgekomen wordt voor de minder bedeelden in de samenleving is die kans nou eenmaal groter.

Zullen we ook maar alle mensen in een kooi stoppen als ze toch geen vrijheid mogen hebben?
Immers heeft volgens jou de overheid de wijsheid in pacht om te bepalen wat goed voor ons is.
Ja, en volgens jou de mark. Zo kan je bezig blijven natuurlijk.
Beperkt door de markt of beperkt door de overheid. Volledige vrijheid bestaat niet.

Als je beginnerbb's ideeen gaat omschrijven als 'alles door de overheid' en die van bijv. patrickvh als 'alles door de markt' kom je nergens met een discussie. Jullie weten dat beiden genuanceerder zijn.

Alhoewel discussie wel nergens meer over gaat.

Nope, hij dient te overleven, in een maatschappij waar er opgekomen wordt voor de minder bedeelden in de samenleving is die kans nou eenmaal groter.
En dat zit wel goed in NL :)

Ja, en volgens jou de mark. Zo kan je bezig blijven natuurlijk.
Beperkt door de markt of beperkt door de overheid. Volledige vrijheid bestaat niet.

Beperkt door de markt :roflol:

Als je beginnerbb's ideeen gaat omschrijven als 'alles door de overheid' en die van bijv. patrickvh als 'alles door de markt' kom je nergens met een discussie. Jullie weten dat beiden genuanceerder zijn.

Dat is wel heel zwart/wit

Hypotheekrente aftrek aanpakken gaat naar mijn ide alleen maar weer voor een dieper dal zorgen in de economie, mensen hebben dan doorgaans toch weer zo`n 2 a 300,- per maand minder te besteden.

Ja klopt, heb me daarom ook een tijd uit dit gedeelte van het forum gehouden.

Nu wel ja, en dat is maar goed ook.
Het punt was alleen dat gelijke kansen niet bestaan in mijn ogen. Maar zoals ik al eerder zei zien wij 'gelijke kansen' beiden als iets anders.

Een geheel ongereguleerde markt had ik het dan over he.

• Topic Starter Topic Starter
Als je een huis van meer dan een half miljoen kan betalen dan mis je die extra aftrek toch ook niet echt? Denk maar niet dat ze het meteen volledig gaan afschaffen. Als ze er al iets aan gaan doen dan beginnen ze eerst te schaven aan de aftrek van mensen met dure huizen en dus veel inkomen. En terecht, wat mij betreft. Die mensen hebben geen overheidssubsidie nodig.
Voor de meerderheid van huizenbezitters met huizen tot 4 a 4,5 ton verandert er de komende tijd toch weinig tot niks.

Terug
Naar boven