Fitness Seller

I need sleep!

Farz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Yoyo,

Ik zit weer eens in een periode waarin ik slecht slaap.
In slaap komen ''gaat wel'' en ik word ook niet telkens wakker, maar als ik wakker word voel ik gewoon dat ik slecht geslapen heb.
Ik heb nooit eerder medicatie gebruikt om beter te slapen maar ben van plan het nu toch een kans te gaan geven.

Wat ik aan het overwegen ben: ZMA, Gaba en/of Melatonine.

Dus.. ik vroeg me af wat men aanraad, wat de ervaringen zijn & eventuele doseringen.

Tjow!

Ik heb persoonlijk goede ervaring met melatonine. Neem 3 pilletjes van 0.1 gr. voot het slapen gaan en slaap als een roosje. Zijn bij de DA of ander drogist verkrijgbaar

Melatonine gebruik je voor het inslapen, heb niet echt gemerkt dat je frisser wakker word.
ZMA/magnesium werkt daar beter voor.

• Topic Starter Topic Starter
Melatonine gebruik je voor het inslapen, heb niet echt gemerkt dat je frisser wakker word.
ZMA/magnesium werkt daar beter voor.

Ik lees veel over crazy dreams, ik vind het gek klinken aangezien ik mijn dromen vrijwel nooit onthoud.
Ervaring?

Ik lees veel over crazy dreams, ik vind het gek klinken aangezien ik mijn dromen vrijwel nooit onthoud.
Ervaring?

Ik onthoud mijn dromen ook vrijwel nooit, maar als ik aan de ZMA zit wel.. Je dromen lijken ook veel echter, weet niet goed hoe het goed uit te leggen. Allemaal leuk en wel totdat je nachtmerries krijgt :(

Ik onthoud mijn dromen ook vrijwel nooit, maar als ik aan de ZMA zit wel.. Je dromen lijken ook veel echter, weet niet goed hoe het goed uit te leggen. Allemaal leuk en wel totdat je nachtmerries krijgt :(

Ik twijfel of dit nou een reden is om zoiets niet te gebruiken...
Need my sleep thooo

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Nee geen ''last'' van gehad zo ver ik weet.
Blow je voor het slapen toevallig?:p omdat je je dromen niet onthoud.

Haha nee dat niet..

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Ervaring?

Wanneer ik slaap problemen heb gebruik ik voor het slapengaan 3mg melatonine en 200mg 5-HTP(met toegevoegde B-6 voor betere opname en magnesium), dat laatste vooral na flink feesten if you get what I mean ;).

Wanneer ik slaap problemen heb gebruik ik voor het slapengaan 3mg melatonine en 200mg 5-HTP(met toegevoegde B-6 voor betere opname en magnesium), dat laatste vooral na flink feesten if you get what I mean ;).

Grappig dat je over 5-HTP begint, ik heb daar een tijdje geleden veel over opgezocht.
Het schijnt niet alleen te helpen voor slaap maar ook voor je humeur etc.. Alleen vind ik het ergens een beetje eng om met seretonine levels te gaan kloten enzo (al zijn het time-release pills)

Niet om er een alcohol discussie van te maken maar ik gebruik toch liever een paar biertjes om lekker te slapen dan 5-HTP oid.

Fappen voor het slapen, werkt srs

Grappig dat je over 5-HTP begint, ik heb daar een tijdje geleden veel over opgezocht.
Het schijnt niet alleen te helpen voor slaap maar ook voor je humeur etc.. Alleen vind ik het ergens een beetje eng om met seretonine levels te gaan kloten enzo (al zijn het time-release pills)

Denk dat kaluro voornamelijk 5htp gebruikt voor herstel na stevige feestjes.

Denk dat kaluro voornamelijk 5htp gebruikt voor herstel na stevige feestjes.

Correct, op gewone slapeloze nachten hou ik het op Melatonine 3mg.
Maar wanneer ik ergens in de ochtend thuiskom van een feestje, gooi ik een aantal dagen 5-htp 200mg in de mix.

Maar wanneer ik ergens in de ochtend thuiskom van een feestje, gooi ik een aantal dagen 5-htp 200mg in de mix.

Even een vraagje tussendoor over die 5htp aan jou gericht Kaluro: merk jij eigenlijk een verschil in herstel(zowel mood, energie, eetlust,...) als je 5htp neemt of niet na een katabool feestje(evt met snoepgoed)?

Laatst bewerkt:
Fappen voor het slapen, werkt srs

Ik ben aan het experimenteren met nofap (srs)

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Beste site om melatonine te bestellen?
Helpt echt goed met inslapen?

Ik ben aan het experimenteren met nofap (srs)

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Beste site om melatonine te bestellen?
Helpt echt goed met inslapen?

Succes met je nofap :D..
Ik heb voor de afschaffing verschillende potjes Melatonine 3mg besteld bij bodyenfitshop maar die mogen nu niet meer verkocht worden in nederland.
Volgens mij is de hoogste 'legale' dosis nu 0.2 mg per pil, wat natuurlijk echt niks is.
Op E-bay hebben ze nog wel 3mg varianten.

Bij mij werkt het heel goed zolang ik het sporadisch gebruik en niet dagelijks. Ik wordt binnen een 40 á 70 minuten na innemen, heel erg slaperig en lam.. wat een half uur aan houdt ofzo.
Als ik in die periode ga liggen ben ik zo weg.

Maar wanneer ik het dagelijks gebruik merk ik dat de werking meer en meer af neemt, tot ik er weinig tot niks meer van merk (na een 10 tal dagen ofzo). En als ik dan stop met melatonine, merk ik dat ik een dag of 4 heel moeilijk in slaap kan vallen. Dus ik zou het sowieso niet langer dan 3x achter elkaar gebruiken, hoewel het natuurlijk ook persoons gebonden kan zijn.

Edit: Ironisch gezien typ ik dit nu om half 5 's ochtends.. :D

Even een vraagje tussendoor over die 5htp aan jou gericht Kaluro: merk jij eigenlijk een verschil in herstel(zowel mood, energie, eetlust,...) als je 5htp neemt of niet na een katabool feestje(evt met snoepgoed)?

Heb 't beantwoord via karma ;)
Oh wat ik niet in 't karma bericht heb gezet is dat mn eetlust er ook een stuk beter van wordt, ja. Dan voel ik me minder 'naar de klote' en is alles wat rustiger. Maar volgens mij wordt 5-htp als eetlust remmer gezien dus ik denk niet dat het bij gebruik op een normale dag eetlust stimulerend zal zijn.

Laatst bewerkt:
ik werk zelf als nachtwaker, en geraak ook atijd moeilijk inslaap als ik smorgens thuis kom, gebruik sinds een paar weken 0,3gram melatonine voor het slapen gaan en het is er al wel op gebeterd.

Misschien druk op werk/ school?

Terug
Naar boven