XXL Nutrition

I Xyzyx I ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorzaak van borderline
Het is nooit bewezen dat iedere borderlinepatiënt iets traumatisch meegemaakt heeft in zijn vroege jeugd. Maar een hoog percentage meldt wel dat ze bijvoorbeeld zijn afgestaan voor adoptie, emotioneel verwaarloosd, mishandeld of seksueel misbruikt zijn. Verder zijn er aanwijzingen dat erfelijkheid mogelijk een rol speelt. Borderline is mogelijk een gevolg van andere psychische problemen. Het zou bijvoorbeeld voorkomen bij mensen die zich erg moeilijk kunnen hechten. Dat komt vaak door een negatief beeld van zichzelf en naasten, waardoor ze moeite hebben lange intieme relaties te onderhouden. Borderline ontstaat misschien ook bij mensen die moeite hebben met de onpersoonlijke manier waarop de huidige maatschappij in elkaar steekt: ze voelen zich overgeleverd aan zichzelf en zijn bang voor de buitenwereld.

Symptomen van borderline
Basiskenmerken van borderline zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit. Als je borderline hebt gedraag je je erg impulsief en overdenk je de gevolgen van impulsieve daden niet of te laat. Die impulsiviteit kan extreme vormen aannemen en zich uiten in criminaliteit en verslaving. Daardoor hebben veel borderlinepatiënten neigingen tot overmatig alcohol-, drugs- of medicijngebruik, geldverkwisting, wisselende seksuele contacten en roekeloos autorijden. Eetstoornissen als boulimiaen anorexia komen ook voor. In extreme gevallen treden bij borderline psychotische verschijnselen op: het horen van stemmen, zien van beelden, overmatige achterdocht en in de war zijn. Dit kan een aantal uren tot enkele dagen duren.

Sociale contacten en relaties
Mensen met borderline hebben vaak moeite om contacten te leggen en te onderhouden. Ze hebben de neiging om mensen onder te verdelen in ‘goede’ en ‘slechte’ en hebben vaak veel heftige relaties die kort duren. In het begin van een relatie vindt de borderlinepatiënt zijn of haar partner geweldig. Er hoeft echter maar een heel klein probleem te ontstaan of dat slaat helemaal om. Het kan bijvoorbeeld gaan om een meningsverschil of om een verkeerde opmerking. De borderlinepatiënt voelt zich dan van het ene op het andere moment in de steek gelaten en verbreekt hierdoor de relatie. Mensen met borderline kunnen vaak moeilijk alleen zijn. Dat kan samengaan met extreme paniek, waardoor alleen zijn soms krampachtig wordt vermeden. Doordat borderliners vaak hoge verwachtingen hebben van zichzelf en anderen, raken ze ook snel teleurgesteld. Ze zijn daardoor sneller dan gemiddeld geneigd om relaties te verbreken of ontslag te nemen. Daardoor kunnen ze in een sociaal isolement raken en moeite hebben om goed in de maatschappij te functioneren.

Misschien eens in de aas-sectie posten
78912i48BE598DA4B2E254?v=1.gif

Haha te slecht dit....

Wat

Opnieuw IN

T. lijdt volgens deskundigen aan parafilie. Hij heeft een seksuele voorkeur voor meisjes tussen de 12 en 16 jaar oud. Daarnaast is hij ‘ziekelijk eigenwijs’ en heeft hij hele sterke opvattingen over seks. ,,Hij neigt naar pdd-nos en adhd. Daardoor is hij verminderd toerekeningsvatbaar en is de kans op herhaling groot.'' De Heerdenaar vindt dat hij geen hulp nodig heeft. ,,Ik vermijd nu gewoon contact met jonge meisjes, dat gaat goed.''

JT back at it.

Dat vertelde T. althans dinsdag in de Zutphense rechtbank. ,,Ik heb een contactverbod met die meisjes en daarom een aantekening op mijn kenteken. Om die reden word ik steeds aangehouden door de politie en die behandelt me dan ten overstaan van mijn vrienden en familie als een of andere crimineel. Dan smoezen ze weer wat en geven me voor allerlei wissewasjes een boete. Het is een enorme inbreuk op mijn persoonlijke leven’', vertelde hij.
Klinkt totaal niet als hem. :roflol:

Gaat ie lekker Japser?

Yesss weer leven in de brouwerij.

• Topic Starter Topic Starter
VIw6sTz.gif

Hopelijk komen ze er niet achter dat ik Richard ben.

:trollfacex:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven