Fitness Seller

Iemand bekend met Basic fit?

@billejoe Ik kan je garandere datje meer vooruitgang boekt met iets lager gewicht en zeer trage uitvoering, natuurlijk is afwisseling de sleutel.
En ik sprak over chest press, geen rugoefening
dus jij kan met 32 kg in elke hand een set van 40 sec in 10 reps?
Dan ben je goed bezig man
en als je het een schijttopic vind,reageer dan niet he:)

Okee. Je post bevatte namelijk een quote van Woopy die DB ROWS noemde ;)

Ik weet niet of ik dat kan. Normale DB rows zitten iig > 32. Pas zelden variaties toe in snelheid, enkel in gewicht en reprange. 40 seconden voor 10 reps lijkt me dikke verkrachting van tijd met verzuring tot gevolg. Nieuwe prikkel ok, maar niet mijn ding.

Laatst bewerkt:
jep prima sportschool!

Heb een week niet getraind, kom ik net langs, en wat denk je? Heel nieuw scala aan freeweight shit. Train in soest btw

Okee. Je post bevatte namelijk een quote van Woopy die DB ROWS noemde ;)

Ik weet niet of ik dat kan. Normale DB rows zitten iig > 32. Pas zelden variaties toe in snelheid, enkel in gewicht en reprange. 40 seconden voor 10 reps lijkt me dikke verkrachting van tijd met verzuring tot gevolg. Nieuwe prikkel ok, maar niet mijn ding.

Haha verkrachting van tijd
man hier ga ik gwn ni op in:D

Ik zit ook bij Basic Fit, maar alleen voor cardio haha.

Thuis doe ik KT, maar soms vraag ik me af of ik sommige oefeningen niet beter daar kan doen. Maar dan zie ik zo'n bourgondische tennisleraar achter zn balie zitten of een gepensioneerde huisvrouw...

Die zullen me niet veel verder helpen mocht ik een vraag hebben. Ik zou het aan andere KT'ers kunnen vragen, maar zelf ik heb er al een hekel aan als iemand mij stoort tijdens cardio (of mijn ouders als ik KT doe). Daarbij komt dat de meeste KT apparatuur vaak voor een groot deel bezet is.

Maar voor de rest, en voor de prijs, prima sportschool hoor. Ik vind het allemaal wel best zo.

jep prima sportschool!

Heb een week niet getraind, kom ik net langs, en wat denk je? Heel nieuw scala aan freeweight shit. Train in soest btw

haha, ja ik train daar ook. Die waren er neergezet op 23 dec ofso.
Zeg maar maar een kerstcadeautje van de sportschool :D

haha bevalt me prima iig:P

Ik werk/train er. en wat ibo.d zegt. die purestrenght lijn van technogym is erg fijn. vooral rugmachines en decline chest is erg goed!

leg press met 520kg aan schijven:P

ikzelf train er niet vast vanwege de afstand en het gemis van een sq rek (wel smithmachine) is voor mij de reden er niet vast te trainen..

verder mag je bij ons deadliften wat je wilt. 240kg vinden ze er geen probleem:P ook al hebben die stangen van 10,5kg er wel flink onder te lijden (oftewel ze zijn krom)

Laatst bewerkt:
Lol @ sean.
Veel plezier met je trage reps. Ik word liever sterk ipv een beetje voor de burn te trainen.

basic fit soest geak!

@billejoe Ik kan je garandere datje meer vooruitgang boekt met iets lager gewicht en zeer trage uitvoering, natuurlijk is afwisseling de sleutel.
En ik sprak over chest press, geen rugoefening
dus jij kan met 32 kg in elke hand een set van 40 sec in 10 reps?
Dan ben je goed bezig man
en als je het een schijttopic vind,reageer dan niet he:)

als je je vooruitgang wil beperken is slowmo trainen idd de way to go.
maar als je zoals jij praat over vooruitgang zou ik de garantie die je gaf maar nog eens dubbel overdenken;)

als je je vooruitgang wil beperken is slowmo trainen idd de way to go.
maar als je zoals jij praat over vooruitgang zou ik de garantie die je gaf maar nog eens dubbel overdenken;)

tja, ik kan je toch zeggen dat ik lange tijd stil stond, ondanks variatie in mn training toe te passen, en met dat toe te passen ben ik op korte tijd hard vooruit gegaan, maarja ieder zijn ding
de sleutel om te groeien ligt vrij persoonlijk en variatie is ook zeer belangrijk hé...

Enja ik zeg niet dat je dan vooruitgang in kracht boekt zoals anders, maar wel in massa, heb ik toch ondervonden, is allemaal te zien wat je doelstelling is hé

tja, ik kan je toch zeggen dat ik lange tijd stil stond, ondanks variatie in mn training toe te passen, en met dat toe te passen ben ik op korte tijd hard vooruit gegaan, maarja ieder zijn ding
de sleutel om te groeien ligt vrij persoonlijk en variatie is ook zeer belangrijk hé...

Enja ik zeg niet dat je dan vooruitgang in kracht boekt zoals anders, maar wel in massa, heb ik toch ondervonden, is allemaal te zien wat je doelstelling is hé

ook kwa massa is slowmotion training ZWAAR inferieur aan een wat explosiever rep, en verwar dat niet met slechte vorm of domweg beuken op gewicht.

een explosievere rep spreekt meer spiervezels/motor units aan wat gewoon resulteerd in meer kracht en massa, zeker in vergelijking tot slowmo trainen. fact.

mischien zijn er andere factoren dat je met explosievere reps niet aan je trekken kwam.

maar inderdaad afwisseling is koning.

Laatst bewerkt:
ook kwa massa is slowmotion training ZWAAR inferieur aan een wat explosiever rep, en verwar dat niet met slechte vorm of domweg beuken op gewicht.

een explosievere rep spreekt meer spiervezels/motor units aan wat gewoon resulteerd in meer kracht en massa, zeker in vergelijking tot slowmo trainen. fact.

mischien zijn er andere factoren dat je met explosievere reps niet aan je trekken kwam.

maar inderdaad afwisseling is koning.

ja maar tuurlijk he explosief moet er nog steeds inzitten hé: bv bij bankdrukken zo snel mogelijk omhoog duwen en traag mogelijk laten zakken.
Nja moest je alles traag doen, zou nogal belachelijk overkomen:D

Ik dacht het topic ging over basic fit?

Train er ook al een tijdje nu in Kerkrade. Prima gym. Alleen geen dumbbells zwaarder dan 26 kg. Voor de rest alles wat je maar kunt wensen. Ook nog veel oudere apparatuur van vorige eigenaar. En die Purestrength dingen zijn helemaal de bom natuurlijk.

Ik dacht het topic ging over basic fit?

Train er ook al een tijdje nu in Kerkrade. Prima gym. Alleen geen dumbbells zwaarder dan 26 kg. Voor de rest alles wat je maar kunt wensen. Ook nog veel oudere apparatuur van vorige eigenaar. En die Purestrength dingen zijn helemaal de bom natuurlijk.

het gaat nu over chocomel, discuss!

Er stond een artikel in de krant De Standaard over basic fit.
Het is dus van dezelfde eigenaar van Passage fitness.
Hij heeft basic fit opgericht als zijtak om terug naar de roots te gaan.
Dus zonder zonnebanken en die shit. Alles is lowcost dus ook je abbo.
Er is geen persoonlijke begeleiding, buiten mensen die de toestellen even aan je uitleggen.
De douche is zelfs ook betalen.
Hij gaat er van uit dat mensen van passage fitness niet zullen overschakelen aangezien die gewoon zijn aan luxe en daar dus willen blijven.
Moest dit in mijn buurt, ik zou niet twijfelen. 15e de maand is echt niks.

train ook in deventer basic fit.
ik vind het zelf heerlijk douche doe ik altijd thuis vind sauna's niks.
Apperaten zijn daar heerlijk maar vind de losse gewichten daar het beste want er is genoeg.

Bij mij om de hoek, in voorburg, zit er nu ook 1. Hoor er wel positieve dingen over. Hebben ze ook dagkaarten? Of kan je daar alleen sporten als je een jaarkaart neemt?

Terug
Naar boven