XXL Nutrition

Iemand met ervaring met zeer korte kuren?

Damn! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Today is my day: 10,000 posts bereikt en eindelijk MrJ es op de kast! :roflol:

Herinner je je nog dat we het over 'op gevaarlijke ideeeen brengen hadden tijdens de training lol :D

(Het enige waar ik je op zou kunnen wijzen is dat je frontload met korte esters; een newbee zou er bijkans een verzakking van krijgen)

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Damn! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Today is my day: 10,000 posts bereikt en eindelijk MrJ es op de kast! :roflol:

Herinner je je nog dat we het over 'op gevaarlijke ideeeen brengen hadden tijdens de training lol :D

(Het enige waar ik je op zou kunnen wijzen is dat je frontload met korte esters; een newbee zou er bijkans een verzakking van krijgen)

Bah, dus toch een geintje! :grumble:

Ik wou al die vergelijking doortrekken met ons gesprek, dat je nu wel heel hypocriet was. :p

Daarom gaf ik er op tijd een draai an en ben ik alsnog onnavolgbaar en etc etc....:D

DBC01 zei:
Daarom gaf ik er op tijd een draai an en ben ik alsnog onnavolgbaar en etc etc....:D

Volgens mij bedoel je onuitstaanbaar niet? :cool:

Anyway, genoeg J gepest, back on topic (en dan wel inhoudelijk en met argumentatie graag :o ).

Anyway, back on topic: Nie doen. Je bereikt er minder mee. :kiss:

Pfft, theorietje opbouwen, kuurtje doen, waarden af en toe laten testen, deftige log bijhouden en dan zien we wel of het voor jou werkt!

MrJkonijn in naam van de AS-wetenschap!!! :cool:

It's dirty job, but somebody has got to do it. ;)

ik heb de hele post op anabolicextreme gelezen!
vond het erg interessant wat er werd verteld..
daarentegen vind ik dat dbc op bepaalde punten ook gelijk heeft!
het is dus echt een questie van uitproberen!!

misschien is het tijd voor een name switch tot MR Labrat ofzo..ben wel erg benieuwd wat het zou opleveren!!

I think that which leads most people to think that 2-weekers, or 3-weekers in this case, are useless is the fact that in such a little amount of time you usually can't acquiere enough VISUAL gains. However, bear in mind that from the very moment exogenous androgens 'hit' your bloodstream they begin to activate ARs and the transcription process which leads to muscle mass begins right there... I mean, you begin acquiring skeletal muscle mass from the very beginning of your cycle. However, given the fact that such accumulation is progressive, you obviously need to reach a given level of 'muscle acquisition' in order to be able to perceive it visually.
Let's suppose that you begin using short acting esters & orals, with a good front-load, so that you achieve plenty blood androgen levels by day 1 or 2. At that time, you will begin accumulating skeletal muscle at a constant rythm throughout the following days/weeks. Let's assume that you get X grams of 'skeletal muscle' per day... at the end of a three week cycle, you should have acquired 21X grams of skeletal muscle. Maybe enough to be visually perceived, maybe not. Let's suppose 21X grams of skeletal muscle are not enough to be visually perceived and you decide to do a 8-week cycle... there you'd gain 56X grams of skeletal muscles which, in most instances, will be enough to be noticed visually both by you and by those who surround you. Then, there comes 'daddy post-cycle' and you lose, let's say, a 30% of your gains... which would leave you with 39X grams of muscle more than when you began your 8-weeker.
Let's now compare the 8-weeker scheme with the 2-weeker scheme... had you done four 2-weekers instead of an 8-weeker, AT THE END, after PCT, you should have acquired the same amount of muscle mass with either option. However, bear in mind that, taking into account that HPTA supression is much more mild with a 2-weeker, perhaps, at the end, you will retain more gains out of four 2-weekers. OF COURSE, if you just look for a brief period of time where you can 'display' the biggest amount of muscle mass the 8-weeker is the best option, because with the 2-weekers, even if you did four, you'd never reach the 56X extra grams of muscle mass that you'd get out of the 8-weeker 'cause in the middle of every 2-weeker there's a PCT where you are gonna lose some muscle....

CONCLUSION: If you are looking forward to getting the biggest amount of muscle mass increase during a given period of time, without giving a damn about what you are going to maintain then long cycles are for you. However, if what you are really looking forward to is in getting the most PERMANENT gains with the least possible side effect then short cycles are for you.

[Link niet meer beschikbaar]

Praktijk voorbeeld: [Link niet meer beschikbaar]

En even voor de duidelijkheid, ik heb geen intenties om proefkonijn te spelen. Dat is ook nergens voor nodig aangezien velen hier al ervaring mee hebben.

Kom ik tot de conclusie dat dit een werkbare methode is, is dat aan de hand van de verkregen informatie die deels gebasseerd op praktijk ervaringen. :)

:yawn:

het is verder nog afhankelijk van zóveel punten + nogeens je eigen gevoeligheid, dat er zelfs bij een jubelende uitslag van MrJ nog geen pijl op te trekken is.

Bovendien gaat de schrijver van het artikel uit van 2 uitersten: Of je kuurt jezelf suf en ongans liefst de hele tijd door, of je doet het netjes zoals hij het beschrijft.

Een middenweg staat niet in de conclusie.

DBC01 zei:
:yawn:

het is verder nog afhankelijk van zóveel punten + nogeens je eigen gevoeligheid, dat er zelfs bij een jubelende uitslag van MrJ nog geen pijl op te trekken is.

Bovendien gaat de schrijver van het artikel uit van 2 uitersten: Of je kuurt jezelf suf en ongans liefst de hele tijd door, of je doet het netjes zoals hij het beschrijft.

Een middenweg staat niet in de conclusie.

Dat is niet waar kerel. :)

Er worden wel degelijk vergelijkingen getrokken met 8-12 weeks cycles.

Ja maar vraag niet hoe.

without giving a damn about what you are going to maintain then long cycles are for you.

Ik vind het wel grappig dat je erg druk bezig bent met theorieen te verdedigen die je zelf niet eens uitgeprobeerd hebt.

Ik ook niet, maar ik kan stoelen op de ervaring met 6-8-+-kuren.
Neem de kritiek in ogenschouw maar ga niet je Engelstalige artikeltjes lopen verdedigen als ware het de Bijbel is.

DBC01 zei:
Ja maar vraag niet hoe.

Ik vind het wel grappig dat je erg druk bezig bent met theorieen te verdedigen die je zelf niet eens uitgeprobeerd hebt.

Ik ook niet, maar ik kan stoelen op de ervaring met 6-8-+-kuren.
Neem de kritiek in ogenschouw maar ga niet je Engelstalige artikeltjes lopen verdedigen als ware het de Bijbel is.

Ik verdedig niets, dat maak jij er continu van en dat is zeer jammer.

Ik wil een gewoon een leuke discussie over de punten die ik steeds vind als ik op het internet hier info over zoek. Maar daar ben je nog geen enkele keer inhoudelijk op ingegaan. Het enige wat je doet is een beetje trollen en met quasi grappige post proberen mij af te wimpelen. Ik zie dus niet in waarom dat nodig zou zijn.

Als jij (of iemand anders) met goede tegenargumentatie komt sta ik daar voor open, maar tot dusverre vind ik alleen maar onderbouwde pro verhalen en de enige contra geluiden die ik hoor (zowel hier als op andere fora) zijn nergens op gebasseerd. Althans niet op eigen ervaring met short cycles en ook niet op theoretische onderbouwing van waarom het niet goed zou zijn.

Wat ook erg jammer is is dat je dus niet leest wat voor info ik vind, hier post en wil bespreken. Als je dat wel had gedaan, had je kunnen weten dat de insteek anders is dan bij langere kuren (gezondheid tegenover direct meer winst).

Het is ook jammer dat je dit als een soort van wedstrijdje ziet om ideeen te verdedigen ipv eens serieus in te gaan en mee te denken in iets wat buiten je eigne referentiekader valt. Daar is een forum (en zeker ook deze sectie) toch voor? Nieuwe informatie opdoen en deze met anderen te bespreken.

Laatst bewerkt:
Lekker zo'n kuurtje he,mannen? :D

Ik ga zelf trouwens wel voor de wat langere kuren maar dat is wel bekend geloof ik. ;)

Ik zie ook niet zoveel nut in een paar weken op en een paar weken af.

Maar begrijp de filosofie zoals J het uitlegt wel en als dat je ding is...waarom niet?

Keep us posted!

DBC01 zei:
Medicijnen hebben inwerktijd nodig.
Hormonen al helemaal. MrJ gaat stoppen op het moment dat hij gaat voelen dat het écht goed los gaat.

Lees álle logboeken maar van de members op deze site; eind van hun 2e week gaan ze scoren! En dan stopt MrJ.
Lijkt op een wijf dat net je pik eruit haalt als je begint te komen.

Moet een desillusie in je kuur zijn.

iedereen moet zelf proberen wat die prettig vindt. dat medicijnen inwerktijd nodig hebben slaat nergens op. als ik nu morfine injecteer heb ik geen inwerktijd nodig hoor, dat werkt met 15 min. als je korte kuren doet moet je werken met hele korte esters en liefst zonder esters, dus test. suspension met bv. iets als tren, 2x per dag injecteren en dan 2 weken lang. ik ken mensen die erbij zweren, meestal houden die 3 weken aan, sommige 4 weken en dan 4 weken off. dit doen ze een paar keer en dan nemen ze 2 maanden rust.

enerzijds zeg je dat er 100.000 ervaringen die haaks staan op de wetenschap, anderzijds sta je niet open dat andere goede ervaringen op deze manier halen. dat is toch wat kortzichtig.

als iemand zijn voorkeur uitgaat naar hele korte kuren dan moet diegene het proberen en als het bevalt moet je het doen. ik denk dat korte kuren voor diegene die erg veel last hebben met herstellen een goede optie is.

ik zelf heb echt 6-8 maanden nodig voor me zin in coïtus weer net zo is als ervoor, om even een voorbeeld te geven.

Niet álle medicatie heeft inwerktijd nodig. Een aspirientje en test Susp niet nee hèhè, zover was ik zelf ook wel.

Maar andere zaken weer wel, zoals AB-kuren.

En ik blijf erbij dat je lichaam een bepaalde minimum tijd in anabole staat moet verkeren wil het zich goed adepten aan de nieuwe status (hoger gewicht, meer spiermassa) en om zo permanent een vooruitgang vast te houden.

MrJ en ik hebben er vannacht op MSN nog over gesproken en ik heb hem stellig beloofd dat ik het hierbij laat aangezien ik mezelf alleen maar begin te herhalen en omdat volgens hem mijn bijdragen te doorspekt zijn van gemene opmerkingen :D

Het lijkt mij ook verstandig om b.v 100mg test prop dan over 2 injecties te verdelen.
Het lijkt mij dat het dan beter en sneler wordt opgenomen omdat het vanuit 2 depots komt.

Ik heb ook al meerdere keren over korte kuurtjes gedacht en als ik nog ga kuren ga ik het waarschijnlijk ook kort houden.
Ik denk dat het ook van belang is dat je er voor zorgt dat je je oestrogenen tijdens de kuur laag houd. In mijn ogen heb je dan geen nolvadex nodig in je nakuur eerder een anti-aromatase.
Ik begin over een paar weekjes ook met een kort kuurtje (3 weken) maar dan met M1T, ik verwacht daarna dat mijn HPTA ook weer snel hersteld. Vanwege de korte duur.

Yeps, bij zeer korte kuurtjes kom je dan uit op dagelijks prikken. :)

Ik ben er wel al uit als ik hiermee ga beginnen, dat ik wel 2 stoffen op oliebasis neem. Die kan je nl. wat makkelijker in 1x zetten dan water+oliebasis.

Al met al vind ik dit op zich wel een aardige insteek:

Dag 1: 150mg Tren. Ac. /d
Dag 1: 150mg Test. Prop. /d
Dag 2-12 : 75mg Tren. Ac. /d
Dag 2-12: 75mg Test. Prop. /d
Dag 14-20: 20mg nolva /d
Dag 21-27: 10mg nolva /d

Daarna 2 a 4 weken rust en je kan het weer opnieuw herhalen.

Ik ben benieuwd, logje? :D

Terug
Naar boven