Fitness Seller

Iemand met ervaring met zeer korte kuren?

waarom gebruik je bvb na je eerste kuurtje geen nolva en bij de volgende wel. zo zou je tenminste het verschil merken en weten of je eigenlijk wel nolva nodig hebt. ik vraag mij af waarom iemand nolva gebruikt na een kuurtje van twee weken. ik denk: beter geen nakuur dan een overbodige. en dat kun je enkel weten als je dit voor je zelf is uitprobeert. is toch is de moeite om te proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Zit op zich wat in ja. Zal wel veel bloedonderzoeken inhouden omdat meten een betere methode is dan voelen denk ik. :)

Ik zou hier heel graag dan een logje van willen zien mrj

Succes en groet,

MrJ zei:
Yeps, bij zeer korte kuurtjes kom je dan uit op dagelijks prikken. :)

Ik ben er wel al uit als ik hiermee ga beginnen, dat ik wel 2 stoffen op oliebasis neem. Die kan je nl. wat makkelijker in 1x zetten dan water+oliebasis.

Al met al vind ik dit op zich wel een aardige insteek:

Dag 1: 150mg Tren. Ac. /d
Dag 1: 150mg Test. Prop. /d
Dag 2-12 : 75mg Tren. Ac. /d
Dag 2-12: 75mg Test. Prop. /d
Dag 14-20: 20mg nolva /d
Dag 21-27: 10mg nolva /d

Daarna 2 a 4 weken rust en je kan het weer opnieuw herhalen.

Ik ga me d'r toch weer even mee bemoeien hoor; na 2 weekjes prikkies hoef je écht niet aan de Nolva hoor!! Ik dacht dat we, ondanks de vele meningsverschillen, die idioterie en overdreven actie inmiddels wel uitgesloten hadden.

Ik vind het nu toch wel erg tegenstrijdig worden; aan de ene kant adviseren 'we' dat mensen met een korte kuur met korte esters niet zo gauw aan de nakuur hoeven en hier wordt rustig even het tegenovergestelde voorgesteld.

DBC01 zei:
Ik ga me d'r toch weer even mee bemoeien hoor; na 2 weekjes prikkies hoef je écht niet aan de Nolva hoor!! Ik dacht dat we, ondanks de vele meningsverschillen, die idioterie en overdreven actie inmiddels wel uitgesloten hadden.

Ik vind het nu toch wel erg tegenstrijdig worden; aan de ene kant adviseren 'we' dat mensen met een korte kuur met korte esters niet zo gauw aan de nakuur hoeven en hier wordt rustig even het tegenovergestelde voorgesteld.

Wat denk jij dan?

Je HPTA gaat al na een aantal dagen AAS 'plat'. Jij zegt je lichaam hetzelf laten herstellen? Er zullen weinig oestrogenen geblokkeerd dienen te worden, maar nolva stimuleerd ook via andere wegen je LH afgifte. :)

Echter een nakuur zal ikzelf ten aller tijde adviseren. Ook bij een korte kuur van bijv. 6 weken (waar jij denk ik naar refereerd?).

Laatst bewerkt:
Ik ben te lui om terug te bladeren, of het moet op MSN gezegd zijn dat je dát iig wel snapte dat na 2 weekjes meteen Nolva een béétje overdreven is.
Kijk, je HPTA ligt wel plat maat Nolva op zichzelf is ook geen lieverdje.
Nogmaals: met Nolva neem je de beste bedoelingen om jezelf erbovenop te helpen maar soms is het ene gif meer kwalijk dan dat het 't andere bestrijdt.

Je bent een béétje aan het 'los' gaan kerel, wat meer common sense had ik wel van je verwacht. Je moet toch kunnen begrijpen dat Nolva geen helend wondermiddel is en dat je er soms goed aan doet iets te late dan na de ene chemie de andere eroverheen te gooien. Er zit eerlijk waar een enórme behoefte in je om de gezondheid voorop te stellen mar...ach lamaar.

Ik ga me weer terugtrekken onder m'n steen.

:hello:

DBC01 zei:
Ik ben te lui om terug te bladeren, of het moet op MSN gezegd zijn dat je dát iig wel snapte dat na 2 weekjes meteen Nolva een béétje overdreven is.
Kijk, je HPTA ligt wel plat maat Nolva op zichzelf is ook geen lieverdje.
Nogmaals: met Nolva neem je de beste bedoelingen om jezelf erbovenop te helpen maar soms is het ene gif meer kwalijk dan dat het 't andere bestrijdt.

Je bent een béétje aan het 'los' gaan kerel, wat meer common sense had ik wel van je verwacht. Je moet toch kunnen begrijpen dat Nolva geen helend wondermiddel is en dat je er soms goed aan doet iets te late dan na de ene chemie de andere eroverheen te gooien. Er zit eerlijk waar een enórme behoefte in je om de gezondheid voorop te stellen mar...ach lamaar.

Ik ga me weer terugtrekken onder m'n steen.

:hello:

Die hoeveelheden waren idd misschien erg veel.

Maar in de voorbeelden die ik vind wordt altijd een nakuur ingezet om zodoende herstel te bespoedigen. :)

Heren, heren toch. het lichaam stopt niet binnen enkele dagen met de aanmaak van eigen testosteron. Daar gaat minstens 2 weken overheen en pas na een week of 3 kan het volledig plat liggen. Het systeem van de "negatieve feedback" op de HPTA-as werkt namelijk heel geleidelijk om overcompensatie op basis van een incidentele afwijking in de hormoonspiegel te voorkomen.

Het gebruik van Nolvadex tijdens een korte kuur zou ik zeker aanraden. Niet alleen vanwege het blokkeren van oestrogeen (oestrogeen onderdrukt ook de axis, het lichaam denkt namelijk dat er veel aromatiserend testosteron in het bloed zit en zal dus de testoproductie terugschroeven!!)) maar Nolvadex heeft ook een positieve invloed op de HDL/LDL verhouding in je bloed.
Daarnaast maakt langduriger gebruik van Nolvadex de receptoren van een klier in je hersenen ( de pituitary, de "P" uit de HPTA Axis) gevoeliger voor het GnRH-hormoon. Dat wil zeggen het gaat meer LH afgeven die je ballen aanzetten tot het maken van testosteron.
In vergelijking met wat de gemiddelde bodybuilder slikt en spuit is Nolvadex kinderspiel.
In een korte kuur zeker doen en in een langere kuur prima als je HDL|LDL waarden een probleem zijn.

Elmo zei:
Het gebruik van Nolvadex tijdens een korte kuur zou ik zeker aanraden. Niet alleen vanwege het blokkeren van oestrogeen (oestrogeen onderdrukt ook de axis, het lichaam denkt namelijk dat er veel aromatiserend testosteron in het bloed zit en zal dus de testoproductie terugschroeven!!)) maar Nolvadex heeft ook een positieve invloed op de HDL/LDL verhouding in je bloed.
Daarnaast maakt langduriger gebruik van Nolvadex de receptoren van een klier in je hersenen ( de pituitary, de "P" uit de HPTA Axis) gevoeliger voor het GnRH-hormoon. Dat wil zeggen het gaat meer LH afgeven die je ballen aanzetten tot het maken van testosteron.
In vergelijking met wat de gemiddelde bodybuilder slikt en spuit is Nolvadex kinderspiel.
In een korte kuur zeker doen en in een langere kuur prima als je HDL|LDL waarden een probleem zijn.

Maar Nolvadex drukt toch ook je IGF-1 naar beneden, waardoor minder gains?

Elmo zei:
Heren, heren toch. het lichaam stopt niet binnen enkele dagen met de aanmaak van eigen testosteron. Daar gaat minstens 2 weken overheen en pas na een week of 3 kan het volledig plat liggen. Het systeem van de "negatieve feedback" op de HPTA-as werkt namelijk heel geleidelijk om overcompensatie op basis van een incidentele afwijking in de hormoonspiegel te voorkomen.

Nolvadex tijdens zeg je dus, niet erna?

Nee, dan moet ik ff duidelijker zijn. In de standaardnakuur ook gewoon Nolvadex naast Clomid gebruiken. Nolva is namelijk nog effectiever als je het langer gebruikt omdat het het bepaalde receptoren die in de HPTA axis belangrijk zijn gevoeliger maakt. Dat treedt echter pas op na het gebruik voor een periode van minstens 6 weken.

MrJ zei:
Nolvadex tijdens zeg je dus, niet erna?

In klinische studies is dat inderdaad aangetoond ECHTER nooit in studies waarin anabole steroiden werden gebruikt. Anabolen doen je IGF-1 zodanig stijgen dat het effect van Nolvadex daarop mij minimaal lijkt. De praktijk resultaten laten dat ook zien. Lange tijd was Nolva zo'n beetje het anti-oestrogeenmiddel. En toch werden de wedstrijd bodybuilder beestachtig groot.
Misschien verwarren mensen de mindere vochtretentie met minder winst!
Bovendien is IGF-1 slechts 1 van de groeifactoren die je spiermassa positief beinvloeden. Het is de som van factoren die het uiteindelijke resultaat bepaalt.

Black Knight zei:
Maar Nolvadex drukt toch ook je IGF-1 naar beneden, waardoor minder gains?

Elmo zei:
Nee, dan moet ik ff duidelijker zijn. In de standaardnakuur ook gewoon Nolvadex naast Clomid gebruiken. Nolva is namelijk nog effectiever als je het langer gebruikt omdat het het bepaalde receptoren die in de HPTA axis belangrijk zijn gevoeliger maakt. Dat treedt echter pas op na het gebruik voor een periode van minstens 6 weken.

Ik was het dus alleen van plan om alszijnde een nakuur te gebruiken en geen Chlomid erbij te betrekken. :)

Je zou ook bijv kunnen "bridgen " met IGF-1 tussen de kleine kuren door.
Zeker als je de PCT ervaringen leest op Amerikaanse boards

Kan, maar buiten het feit dat het een zeer dure hobby wordt, heb je tijdens je IGF-1 kuur minimaal een dik uur meer rust nodig.

En ik kom nu eigenlijk al tijd te kort. :)

MrJ zei:
Kan, maar buiten het feit dat het een zeer dure hobby wordt, heb je tijdens je IGF-1 kuur minimaal een dik uur meer rust nodig.

En ik kom nu eigenlijk al tijd te kort. :)

wanneer begin je denk je? ben benieuwd

exarchos zei:
wanneer begin je denk je? ben benieuwd

Ben nu net 1 week uit m'n nakuur. Dus ik wacht nog eventjes (heel eventjes dan toch ;) ).

Maar de verwachtingen moeten niet hoog zijn he, de insteek is geleidelijk over een langere perdioe in een rustig tempo kwalitatieve massa winnen, geen plotselinge wints van vele kilo's. :)

Goed bezig maatje..wel doordacht en ik ben het zeker met je eens..

doseringen zien er goed uit...nolva zou ik tijdens de kuur op 20 mg houden en erna op 40 mg en dat voor een week of twee..dan nog 2 weken niets..dus totaal 4 weken off en dan weer knallen!..evt zou jer gelijk erna nog wat clen kunnen nemen..

Grt en succes! Rico

Aangezien Test. Prop. en Tren. Ac. bijna niet aromatiseerd vraag ik mijzelf af of Nolva tijdens nodig is? :)

tsja test prop aromatiseerd wel degelijk..maar idd met 75 mg per dag (ca 500 per week) kan je het achterwege laten..

persoonlijk zou ik er nog wel wat bijdoen (misschien winstrol of dbol) want de bedoeling is kort maar krachtig, maar je kan afwisselen en eerst kijken hoe je hierop reageert..

:booty: :nut:

Rico

Terug
Naar boven