MuscleMeat

Ik kan het niet

Je kunt jezelf niet pushen iets leuk te vinden. zoek iets wat je leuk vind om te doen. en ga je daar in verdiepen.

Niet mee eens. Motivatie is geen streven. Motivatie komt en gaat.
Het is heel makkelijk om tijdelijk even gehyped te zijn en je best te don wanneer je een vlaag motivatie krijgt. Echter verdwijnt dit net zo snel weer, het is een vicieuze cirkel waarbij je continue motivatie zoekt.

Wat je nodig hebt is Discipline, je moet discipline opbouwen, leren om het gewoon te doen, verstand op 0 en er voor gaan. Ik betwijfel of er bijvoorbeeld veel (ex)studenten zijn die hun studies op en top leuk vonden, die zullen het ook wel een lange grind gevonden hebben. Moeten die dan ook maar iets zoeken wat ze wel leuk vinden?

Het gaat niet om het pad, maar om het einddoel.
Studenten kunnen de studie zelf absoluut tergend saai en klote vinden, maar de uiteindelijke baan die ze krijgen op en top. Dan bereiken ze dat door discipline te tonen.
Zo ook met OP, het pad is krachttraining/voeding/rust, wat hij misschien niet altijd even leuk vind, en het einddoel is een goed fysiek en krachttoename.

Het goede fysiek en (het vooruitzicht naar) de continue krachttoename zou voldoende snelheid moeten geven om gedisciplineerd te blijven.

Ik vind dagelijks >3500kcal eten soms ook echt een sleur en irritant, op sommige dagen heb ik ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan. Maar ik doe het gewoon, for the greater good.

Als je het niet kunt, doe het dan niet. Focus je inderdaad op iets wat je wl leuk vind want dit zal je toch alleen maar tegen gaan staan wanneer je er telkens tegenop ziet om er iets voor te doen.

Het is heel makkelijk om tijdelijk even gehyped te zijn en je best te don wanneer je een vlaag motivatie krijgt. Echter verdwijnt dit net zo snel weer, het is een vicieuze cirkel waarbij je continue motivatie zoekt.

Wat je nodig hebt is Discipline, je moet discipline opbouwen, leren om het gewoon te doen, verstand op 0 en er voor gaan. Ik betwijfel of er bijvoorbeeld veel (ex)studenten zijn die hun studies op en top leuk vonden, die zullen het ook wel een lange grind gevonden hebben. Moeten die dan ook maar iets zoeken wat ze wel leuk vinden?

Studenten kunnen de studie zelf absoluut tergend saai en klote vinden, maar de uiteindelijke baan die ze krijgen op en top. Dan bereiken ze dat door discipline te tonen.
Zo ook met OP, het pad is krachttraining/voeding/rust, wat hij misschien niet altijd even leuk vind, en het einddoel is een goed fysiek en krachttoename.

Het goede fysiek en (het vooruitzicht naar) de continue krachttoename zou voldoende snelheid moeten geven om gedisciplineerd te blijven.

Ik vind dagelijks >3500kcal eten soms ook echt een sleur en irritant, op sommige dagen heb ik ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan. Maar ik doe het gewoon, for the greater good.
Ja maar dan moet je het ergens wel willen. Als je het niet wilt maar alleen maar groot en sterk wilt zijn, dan ga je er niet komen.

En je kunt dan wel jezelf gaan lopen pushen. maar mensen die ergens niet 100 achter staan haken meestal toch weer af.

Beter wacht je totdat je ooit mentaal jezelf zover ontwikkeld dat je er wel ECHT zin in hebt. Inplaats van doodongelukkig elke dag de gym binnen te stappen. Ja leuk dat je groot en gespierd wilt worden. maar je hebt er geen fl**ker aan als je als een zombie rondloopt omdat je jezelf altijd maar pusht hetgeen te doen dat je eigenlijk geen reet kan schelen.

Het verschil tussen een winnaar en een verliezer is dat een winnaar niet opgeeft, ook al heeft hij verloren. Oftewel als je niet doorzet gaat het niks worden. Niemand gaat je helpen.

Daniel Goleman stelt in zijn boek Emotionele Intelligentie dat zowel motivatie als discipline afhankelijk zijn van je overtuiging dat deze dingen inderdaad zullen leiden tot het beoogde resultaat. Het komt erop neer dat je het gevoel moet hebben dat het aangaan van een bepaalde uitdaging binnen jouw mogelijkheden ligt. Wanneer je denkt of voelt dat dat niet zo is, dan is het heel moeilijk hiervoor motivatie en discipline voor op te brengen wanneer je denkt dat dit toch nergens toe leidt. Mensen geven dus op.

Wanneer iemand gepresenteerd werd met een uitdaging die hem onmogelijk leek, waren motivatie en discipline ver te zoeken. Wanneer iemand gepresenteerd werd met een uitdaging die een aanzienlijke inspanning vereiste, maar wel binnen de mogelijkheden leek, waren motivatie en discipline veel meer aanwezig. De uitdaging moet dus in verhouding zijn met de kwaliteiten die je jezelf toedicht.

Misschien moet je het daar dan ook meer zoeken. Stel realistische doelen en ga stap voor stap. Wanneer je ziet dat je inderdaad progressie boekt, kan dit misschien het geloof aanwakkeren dat dingen niet zo onmogelijk lijken als je eerst dacht en ben je in staat meer discipline en motivatie op te brengen voor ambitieuzere doelen.

dan doe je het niet???

Stop ermee zou ik zeggen...

Ik neem het me zo vaak voor, vaker gaan sporten (ik ga gemiddeld 2x per week, maar wil naar 4) en gezonder eten (ofwel niet snoepen). Maar het lukt niet. Ik kan het niet. Ik heb geen discipline. Het gaat ongeveer 3 dagen goed en daarna denk ik weer, ach 1 koekje is niet erg. 1 stukje chocola is niet erg. 1x training skippen kan wel.
Ik heb het gevoel dat ik eerder (vet) aankom dan dat eraf gaat. Hebben jullie tips om hier meer discipline in te krijgen en het vol te houden?

dit is het probleem, Ik vind de eerste 10-14 dagen het ergste.. daarna word het makkelijker en makkelijker.

Ik heb ook wat jij zegt, zo van 1 koekje is niet erg. Ben pas paar dagen bezig dus maakt niet uit. Als je eenmaal 2 weken bezig bent word het al meer dat je denkt van: zonde als ik nu weer terugval..

Als je echt iets wilt (of niet) dan lukt het je, anders heb je gewoon een zwak karakter.

Dit vertelde een maat tegen me toen ik wilde stoppen met roken. Het heeft me toch wel geholpen

Als je echt iets wilt (of niet) dan lukt het je, anders heb je gewoon een zwak karakter.

Dit vertelde een maat tegen me toen ik wilde stoppen met roken. Het heeft me toch wel geholpen

Nja dit gaat natuurlijk alleen op voor dingen die ook echt mogelijk zijn he..:rolleyes:

Hoe het bij mij werkt.
ik persoonlijk Kijk en zie erg veel foto´s van athleten etc.
Mooi lichaam enzo , en heb mezelf aan geleert eerst te denken voordat ik iets doe.
Ik had zin in Friet , Alcohol , Chips etc maar dan denk ik Wat wil ik nou.
Een mooi lichaam toch? , is het dan die chips enzo waard , nee dat is het niet.
en nu ik dat ongeveer een maand zo doe Heb ik ook geen behoefde meer aan Mondvoeding
( lekkernije die ongezond zijn )
Kijk naar foto's etc en maak een afspraak met jezelf.
Waar heb je meer aan , Even die lekker smaak van snoep etc of een mooi lichaam dat je altijd zult houden.

Ja oke, ik zal er waarschijnlijk een paar jaar over doen maar zal het uiteindelijk wel kunnen al heb ik voor nu nog even andere doelen

Niet mee eens, discipline is wat je in het begin nodig hebt om niet op te geven. Eenmaal je resultaat hebt wil je niet meer stopen en ben je gemotiveerd.

Zo is dat toch bij mij.

PS: Als je al denkt te weten dat je het niet kan, dan gaat het je uiteraard nooit lukken.

Duizenden mensen kunnen het, waarom zou jij het dan niet kunnen? Just gtfo that couch and work your ass off.

Laatst bewerkt:

Helemaal mee eens

go 4 it girl, you can do it!!

Elke keer als je een chocolade of koekje pakt hoef je niet te denken dat het niet erg is.
Je kan ook denken dat het wel erg is en gewoon niet doen.

Verwacht geen wonderen, je moet het zelf doen.

Elke keer als je een chocolade of koekje pakt hoef je niet te denken dat het niet erg is.
Je kan ook denken dat het wel erg is en gewoon niet doen.

Verwacht geen wonderen, je moet het zelf doen.

Daar heb je wel gelijk in:p Alleen het is er verleidelijk om het wel te pakken.

Terug
Naar boven