- Waardering
- 1.835
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Je kunt jezelf niet pushen iets leuk te vinden. zoek iets wat je leuk vind om te doen. en ga je daar in verdiepen.
Niet mee eens. Motivatie is geen streven. Motivatie komt en gaat.
Het is heel makkelijk om tijdelijk even gehyped te zijn en je best te don wanneer je een vlaag motivatie krijgt. Echter verdwijnt dit net zo snel weer, het is een vicieuze cirkel waarbij je continue motivatie zoekt.
Wat je nodig hebt is Discipline, je moet discipline opbouwen, leren om het gewoon te doen, verstand op 0 en er voor gaan. Ik betwijfel of er bijvoorbeeld veel (ex)studenten zijn die hun studies op en top leuk vonden, die zullen het ook wel een lange grind gevonden hebben. Moeten die dan ook maar iets zoeken wat ze wel leuk vinden?
Het gaat niet om het pad, maar om het einddoel.
Studenten kunnen de studie zelf absoluut tergend saai en klote vinden, maar de uiteindelijke baan die ze krijgen op en top. Dan bereiken ze dat door discipline te tonen.
Zo ook met OP, het pad is krachttraining/voeding/rust, wat hij misschien niet altijd even leuk vind, en het einddoel is een goed fysiek en krachttoename.
Het goede fysiek en (het vooruitzicht naar) de continue krachttoename zou voldoende snelheid moeten geven om gedisciplineerd te blijven.
Ik vind dagelijks >3500kcal eten soms ook echt een sleur en irritant, op sommige dagen heb ik ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan. Maar ik doe het gewoon, for the greater good.

Alleen het is er verleidelijk om het wel te pakken.