MuscleMeat

Ik val af in vet%. Wat nu?

Clean eten en niet teveel boven onderhoud, dan zal je weinig tot geen vet aankomen.

• Topic Starter Topic Starter
Clean eten en niet teveel boven onderhoud, dan zal je weinig tot geen vet aankomen.

Ja.. dat wilt toch iedereen? Wie gaat er dan bijvoorbeeld 20% boven onderhoud eten?

Dan is het voor mij een kwestie van onderhoud uitrekenen. Zijn daar nog tips voor?

Ja.. dat wilt toch iedereen? Wie gaat er dan bijvoorbeeld 20% boven onderhoud eten?

Als je wat ruimer doet met de calorieen weet je zeker dat je optimaal gained. Met als nadeel dat je ook wat extra vet gained. Er zijn er zelfs die bulken met fast food en die dan 3-4 maand moeten cutten. Tis maar net wat je zelf wil.

Dan is het voor mij een kwestie van onderhoud uitrekenen. Zijn daar nog tips voor?

Er zijn wel verschillende berekeningen in de stickys geloof ik. Weet je je vet percentage?

Laatst bewerkt:
Als je wat ruimer doet met de calorieen weet je zeker dat je optimaal gained. Met als nadeel dat je ook wat extra vet gained. Er zijn er zelfs die bulken met fast food en die dan 3-4 maand moeten cutten. Tis maar net wat je zelf wil.

Er zijn wel verschillende berekeningen in de stickys geloof ik. Weet je je vet percentage?

Nee.. mijn 20 euro weegschaal van de kijkshop zegt 17% (tevens geeft ie aan dat ik ondervet heb)
Maar dat ding is niet nauwkeurig want hij stuurt alleen een signaaltje door je benen ofzo..

Misschien dat iemand het kan schatten aan de hand van deze foto's ?
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/5-maanden-krachttraining-235797/#post4647761

Natuurlijk wel kijken naar de foto's die ik gister heb gemaakt :D

Ik weeg iig 75,6KG in de ochtend net nadat ik heb geplast. In m'n blootje.

Is dit een beetje betrouwbaar?
[Link niet meer beschikbaar]

Weegschalen zijn geen goede manier om je vetpercentage te meten. Je kan beter bij je sportschool een 3 punts meting laten doen das veel nauwekeuriger.

Ik schat nadat ik je fotos heb gezien dat je mischien 13-15% hebt maar dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Die Voedingscalculator lijkt me verder wel goed.

volgende die calc is mijn vet% 17,7%

Lichaamsgewicht: 76 KG
Lichaamsvet percentage: 17.7%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3651 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 138 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 81 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 593 Gram

volgende die calc is mijn vet% 17,7%

Lichaamsgewicht: 76 KG
Lichaamsvet percentage: 17.7%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3651 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 138 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 81 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 593 Gram

nou.. volgens deze calc heb ik 3069kcal nodig.
http://www.calorielijst.nl/calculators/energiebehoefte/

187
76
19

"heel zwaar"

Ik ga er 100kcal boven zitten en als ik merk dat ik dikker word dan doe ik er gewoon iets af. Is dat een optie?

Mooi he Henk elke calorie berekenaar geeft een andere uitslag,........
Ik zou 3250 Cal aanhouden dan, ong het gemiddelde dus. En dus ook wel ongeveer wat ik al dacht.
Maar ga wat hoger in de eiwitten zitten, die berekeningen van al die websites zijn gebaseerd op marathonlopers en niet op bodybuilders......
Jij hebt bouwstoffen nodig, geen extra verbrandingstoffen.

En ja jouw voorstel is zeker een goede optie.

Laatst bewerkt:
martin bedankt weer!

Ik heb verschillende calcs gebruikt en die komen uit op 2900 - 3150 kcal
Ik ga een beetje in het midden zitten. 3100 kcal per dag

Dit is dus wat ik per traindag naar binnen ga werken. Als ik merk dat ik merk dat ik aankom in vet dan ga ik iets lager en andersom.

Ik neem 3gr per kilo lichaamsgewicht. Dus 76*3
Alleen nu nog de hoeveelheid carbs..
Ik heb alvast een keukenweegschaal gekocht dus ik kan alles nu gaan bijhouden :D Alleen mijn moeder vindt dat ik doorsla :rolleyes:

Terug
Naar boven