Fitness Seller

Ik wil dol graag hulp!

Lees deze website eens goed door zou ik zeggen. http://fitzonderfabels.nl/article/voedingsschema/
Volgens de Harris Benedict formule is je onderhoud ongeveer ~3300kcal. Wil je afvallen dan ga je hier onder zitten (eerst op 3000kcal per dag bijv).

Reken je macro's uit en stel een voedingsschema op. Tips over voeding vind je in de stickies van het voedingsforum.

Hoe actief ben je in het dagelijks leven ?

Licht actief / gemiddeld / zeer actief

Zie het comment van Freak Jam

Ik zou by the way gerust een stuk lager gaan zitten als 300 Kcal's

Maar ja, dat is persoonlijk

Lees deze website eens goed door zou ik zeggen. http://fitzonderfabels.nl/article/voedingsschema/
Volgens de Harris Benedict formule is je onderhoud ongeveer ~3300kcal. Wil je afvallen dan ga je hier onder zitten (eerst op 3000kcal per dag bijv).

Reken je macro's uit en stel een voedingsschema op. Tips over voeding vind je in de stickies van het voedingsforum.

Gaat goed by the way FREAKJAM met de stats.
Goed bezig man.

@username447 , FREAKJAM heeft ook een lange weg afgelegd.
Hij weet van de hoed en de rand

• Topic Starter Topic Starter
@FREAKJAM ik zal ff op die site kijken thanks!
@marr ik zat zelf te denken tussen de 500-700 cals onder.

Ik zal snel foto's plaatsen van mijn status rn. Zal zeker weten uitgelachen worden maar tsja ik wil er graag wat aan doen dus tja soms moet je dan maar denken f**k wat iedereen denkt of zegt :P

Goed bezig, ik zie a dat je bezig bent met het berekenen van je dagelijks onderhoud. Als je dat eenmaal gedaan heb, moet je je macros uitrekenen oftewel eiwit, kh en vet. Probeer 2 gram eiwit per lichaamsgewicht te houden. Dus als je 80weegt moet je minimaal 160g eiwit. Vetten 1g per lichaams gewicht, liefst uit pindas pindakaas vette vis. En de rest vul je aan met koophydraten. Probeer complexe kh te eten, geeft een langer verzadigd gevoel en minder honger dus. Je zou wat lager in kh kunnen zitten zodat het eerder je vetten aanspreekt. Maar dat is een beetje uitproberen.

Hier een paar pics van hoe ik ben rn.

Weet bijna wel zeker dat mensen ze hier funny vinden of gaan lachen maar tsja ik zal er toch iets aan moeten doen.
https://gyazo.com/04863f7762b4860d57628ae86c484833
https://gyazo.com/0374ff5ad3db63f140c868c72c993abf
https://gyazo.com/3a96bbd76fd6e59e659d938ce6069d37

zo krijgen jullie beetje beter beeld van mij en kunnen jullie mij misschien ngo wat tips geven ;)
hoop wat feedback of tips te horen :P
Je word hier niet zo snel uitgelachen om je bodyweight als je er wat aan wilt doen, alleen als je foutive informatie geeft en dom praat hahaha

Hard werken dan komt het zeker goed.

Maar de foto van je sportkamer strookt niet met de omschrijving van wat je allemaal hebt,
of mis ik iets ?

@beeldkijker alsnog het zijn niet echt foto's om trots op te zijn hahah

@marr wat mist er dan ? dat ik wel vermeld heb in de dingen die ik had?

@marr zijn het genoeg spullen om beetje een lichaam te krijgen om trots op te zijn of ontbreken er nog wat dingen die ik zou kunnen aanschaffen?

Tja, klinkt wat lullig, maar zou alles eigenlijk weg doen. Vervolgens tweedehands powercage of halfrack kopen met een chinup bar eraan, een bench en een olympische barbell en een zooitje schijven. 3x per week Stronglifts 5x5 of Greyskull LP en je maakt grotere sprongen dan je ooit met je huidige homegym kan doen.

Niemand lacht je uit, geloof me. Over die spullen: als je het geld hebt moet je proberen een squatrek, olympische barbell (kan meer gewicht hebben) en meer gewicht proberen op de kop te tikken. Als je dan nog wat bands koopt kan je ook wat supported bodyweight oefeningen doen, zoals pull-ups.

Pak eerst je voeding aan, dat is nog belangrijker dan het bewegen zelf. Je hebt in ieder geval de wil, dat is het belangrijkste! 700kcal onder onderhoud is trouwens teveel van het goede, je moet je wel aan de juiste macro's houden. Begin op bijv 300. Merk je geen progressie, verlaag dan naar 400 etc.

@marr thanks! Ben 18 kilo afgevallen in 6 maanden. Nu kleine bulk begonnen :-)

Laatst bewerkt:
Dus de spullen die ik atm heb zijn niet goed? Wat zouden jullie adviseren om te kopen misschien kan iemand een lijstje maken? ps mijn gf zit in zelfde situatie als mij en die wil zelf ook graag wat gewicht kwijt willen dus misschien dat de spullen wat op elkaar afgestemd kunnen worden. graag zou ik willen weten welke spullen essentieel zijn om weer te beginnen met bodybuilden

Dus de spullen die ik atm heb zijn niet goed? Wat zouden jullie adviseren om te kopen misschien kan iemand een lijstje maken? ps mijn gf zit in zelfde situatie als mij en die wil zelf ook graag wat gewicht kwijt willen dus misschien dat de spullen wat op elkaar afgestemd kunnen worden. graag zou ik willen weten welke spullen essentieel zijn om weer te beginnen met bodybuilden

Nogmaals, focus je niet teveel op je gear. Begin eerst met je voedingsschema en je voeding, dat is veel belangrijker.

Nogmaals, focus je niet teveel op je gear. Begin eerst met je voedingsschema en je voeding, dat is veel belangrijker.
Klopt, intussen gewoon vast beginnen met de spullen die je hebt en kijken of je intussen bijvoorbeeld vast wat rond kan speuren naar tweedehands spul.

Terug
Naar boven