AndroidHealthClinic

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat je niets aanpraten man. De één heeft heel veel moeite om af te vallen, de ander om aan te komen. Je hebt geen bodybuilding fysiek, maar je bent fitter dan 99% van het forum. Dat lijkt mij ook heel veel waard.

Misschien een tegenstroomse mening, maar ik denk ook niet dat heel veel meer eten je veel meer spiermassa gaat opleveren. Met circa 4000 calorieën per dag zou je voldoende binnen moeten krijgen om spiermassa op te bouwen. Je traint al tig jaren dus gaat echt niet nog een halve kilo spiermassa per maand aanzetten.

Een recente studie laatst gedaan naar het effect van een 5% calorie overschot t.o.v. een 15% overschot sluit ook aan bij bovenstaande conclusie. De hogere surplus resulteerde vrijwel alleen in meer toename van lichaamsvet.

Volgens mij ben je nu met die spreadsheet heel serieus bezig en zolang de trend van gewicht omhoog blijft gaan ben je gewoon heel goed bezig. Als naturel na tig jaar trainen in een periode van “bulken” gaat je transformatie nooit spectaculair zijn in een kort tijdsbestek < 6 maanden.

Laatst bewerkt:
Ja die trend omhoog is nog wel een dingetje, Jaap.
Ik heb ‘m deze zomer nog niet gezien in dit topic.
Er is hier in ieder geval geen sprake van een surplus, maar ben benieuwd na een week 4400 kcal

Ja die trend omhoog is nog wel een dingetje, Jaap.
Ik heb ‘m deze zomer nog niet gezien in dit topic.
Er is hier in ieder geval geen sprake van een surplus, maar ben benieuwd na een week 4400 kcal
Maar tot nu toe gaat die niet omhoog.
Uiteindelijk zal die trendlijn inderdaad wel omhoog moeten. Belangrijkste punten die ik wilde maken is dat het onwaarschijnlijk is dat er iets mis met hem is als een oorzaak van stagnatie in gewicht en daarnaast dat een surplus niet groot hoeft te zijn, liefst zo klein mogelijk.

Klopt. Als ik naar de lijst met symptomen kijk die horen bij een te snel werkende schildklier, is er geen enkele op mij van toepassing. Hetzelfde geldt voor een te laag testosteron of een te hoog cortisol.
Die symptomen had ik ook niet echt. Toch slik ik al jaren medicijnen omdat ze na onderzoek te (in mijn geval) langzaam bleek.

• Topic Starter Topic Starter
Die symptomen had ik ook niet echt. Toch slik ik al jaren medicijnen omdat ze na onderzoek te (in mijn geval) langzaam bleek.
Wat was dan de reden om je schildklierhormonen toch te testen, ondanks dat je geen symptomen had, als ik dat mag vragen?

Wat was dan de reden om je schildklierhormonen toch te testen, ondanks dat je geen symptomen had, als ik dat mag vragen?
Vage klachten die lang aanhielden, maar niet de normale eerste typerende symptomen voor een langzame schildklier (eerder symptomen van een te snelle ;) )

Wil hiermee overigens niet zeggen dat jij dat ook hebt of daar een oorzaak ligt.

From Auschwitz to The Bridge over the River Kwai.

Hier had nog niemand aan gedacht, maar minder bewegen helpt ook met aankomen. 40km rennen per week terugbrengen naar 20, om voorbeeld te geven.

Hier had nog niemand aan gedacht, maar minder bewegen helpt ook met aankomen. 40km rennen per week terugbrengen naar 20, om voorbeeld te geven.
Ik loop nu om de 3 dagen 10 km. Hardlopen kost me ongeveer 60 KCal per gelopen kilometer. Omgerekend kost dat hardlopen me dus ongeveer 200 KCal per dag (10*60/3), dus slechts 5% van mijn totale intake van 4000 KCal. Ik zou het lopen kunnen halveren. Daarmee zou ik 100 KCal per dag besparen. Relatief gezien niet veel dus. Het lopen levert me ook veel op en ik zou het daarom niet willen missen. En nu zullen de hardcore bodybuilders vast gaan roepen: Je WiLt HeT dUs NiEt HaRd GeNoEg !1!1!1!!!

Ik loop nu om de 3 dagen 10 km. Hardlopen kost me ongeveer 60 KCal per gelopen kilometer. Omgerekend kost dat hardlopen me dus ongeveer 200 KCal per dag (10*60/3), dus slechts 5% van mijn totale intake van 4000 KCal. Ik zou het lopen kunnen halveren. Daarmee zou ik 100 KCal per dag besparen. Relatief gezien niet veel dus. Het lopen levert me ook veel op en ik zou het daarom niet willen missen. En nu zullen de hardcore bodybuilders vast gaan roepen: Je WiLt HeT dUs NiEt HaRd GeNoEg !1!1!1!!!
Hoe kom je daarbij?

Reden: chatGPT link toegevoegd
Laatst bewerkt:
Laat dat nou net het verschil zijn, in afvallen of aankomen !
Ik neem aan dat je vaker mijn advies hebt gelezen op het forum, voor afvallen.
Alle beetjes helpen natuurlijk om je doel te bereiken, minder bewegen of meer eten !
Simpeler is het niet.

• Like
Waarderingen: GruX
Laat dat nou net het verschil zijn, in afvallen of aankomen !
Ik neem aan dat je vaker mijn advies hebt gelezen op het forum, voor afvallen.
Alle beetjes helpen natuurlijk om je doel te bereiken, minder bewegen of meer eten !
Simpeler is het niet.
Kerel het is een Fries laat toch gaan.

Op basis van jouw lengte/gewicht zou je verwachten dat je meer aankomt op de berekende calorieën, toch maakt het in zekere zin ook weinig uit. Het zegt weer niets over dingen als NEAT (non-Exercise Activity Thermogenesis) en daarnaast is inname ook niet altijd hetzelfde als opname. Daarbij wijken de voedingstabellen ook nog eens af. Kortom, er zijn teveel variabelen die invloed hebben op iemands verbruik en al helemaal iemand zijn geschatte verbruik. In stappen verhogen tot het gewenste effect wordt bereikt lijkt mij dan ook prima om te doen (ook omgekeerd in een cut).

Heb je in het verleden ook succesmomenten gehad met spieropbouw? Wat was er destijds voor nodig?

Verder las ik iets over de minimale eiwitopname (artikel van Menno dacht ik?). Ik denk dat het ook goed is om daar nogmaals in te duiken. Al zou de conclusie kunnen zijn dat bijvoorbeeld 2 g per kg lichaamsgewicht voldoende kan zijn, het zegt niets over individuele verschillen (aminozuurprofielen, vetpercentage, sportbelasting e.d.). Zo is bijvoorbeeld je eiwitbehoefte na een periode van weinig trainen, naar weer intensief trainen behoorlijk verhoogd.

Ik kan mij herinneren dat je geen voorstander bent van supplementen (whey, creatine etc.). Misschien heb ik dit mis, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar dit vandaan komt.

Welke methode hanteer je momenteel voor je trainingen? Wat is jouw uitgangspunt? M.a.w., hoe weet je voor jezelf dat je goed op weg bent om jouw doel te bereiken?

Ps. Ik ben vooral benieuwd, het is zeker niet aanvallend bedoeld mocht dit zo overkomen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven