AndroidHealthClinic

Ineenstorting van de evolutietheorie in drie stappen

Bezoekers in dit topic

samu
En dan, het gaat de mens te boven. So what, de mens is geen superieur wezen. Als we alles konden verklaren, zouden er geen onderzoeken meer moeten zijn.

Aha de natuur die die niet eens een bewustzijn heeft laat staan intiligentie
Bouwt iets wat wij mensen die wel een bewustzijn hebben en ook intiligentie niet kunnen.
Waar het mij bij deze stap van de evolutie gaat is, hoe het heeft kunnen dat BLINDE TOEVAL per ongeluk een ontwerp heeft gemaakt waarvan de complexiteit ongelofelijk is.......... zo ongelofelijk dat het de mens te boven gaat.

De cel is het ingewikkeldste en elegantst ontworpen systeem dat de mens ooit heeft aanschouwd. Professor in de biologie, Michael Denton, legt met een voorbeeld de complexiteit in zijn boek 'Evolutie: een theorie in crises', uit
 
En dan weten we eigenlijk meer over anorganische materiaal zoals atomen dan over cellen. Op atomair niveau kan je iets vatten in een model, dat is op celniveau al veel lastiger aangezien je zoveel verschillende soorten hebt. De cel van een mens zit anders in elkaar dan van de meeste andere soorten. Dus hoe moeten we met ons beperkte kennis nu op eens alle ontwikkelingen van de evolutie begrijpen?
 
EricR zei:
En dan weten we eigenlijk meer over anorganische materiaal zoals atomen dan over cellen. Op atomair niveau kan je iets vatten in een model, dat is op celniveau al veel lastiger aangezien je zoveel verschillende soorten hebt. De cel van een mens zit anders in elkaar dan van de meeste andere soorten. Dus hoe moeten we met ons beperkte kennis nu op eens alle ontwikkelingen van de evolutie begrijpen?


precies we weten niet beter
maar iedereen gaat uit van de evolutie theorie
het kan net zo goed zijn dat er geen god is maar ook geen big bang
maar iets heel anders
maar daar is deze topic ook voor ..
om de mogelijkheden te bespreken
 
spiertje16 zei:
Waar het mij bij deze stap van de evolutie gaat is, hoe het heeft kunnen dat BLINDE TOEVAL per ongeluk een ontwerp heeft gemaakt waarvan de complexiteit ongelofelijk is.......... zo ongelofelijk dat het de mens te boven gaat.
Miljoenen blinde toevallen, op niveaus die we nog niet kennen. Dat bedoelde ik net met m'n vorige post. Als we niet alles kennen, kunnen we ook niet alles verklaren.
 
EricR zei:
Dus hoe moeten we met ons beperkte kennis nu op eens alle ontwikkelingen van de evolutie begrijpen?
Precies, dat bedoel ik. Maar ik kan nooit dingen simpel zeggen. :o
 
Samu zei:
Miljoenen blinde toevallen, op niveaus die we nog niet kennen. Dat bedoelde ik net met m'n vorige post. Als we niet alles kennen, kunnen we ook niet alles verklaren.
maar toch gaan de meeste mensen uit van een theorie waarvan niet eens bewezen is dat het klopt
 
spiertje16 zei:
maar toch gaan de meeste mensen uit van een theorie waarvan niet eens bewezen is dat het klopt
Maar waarvan wel veel meer bewijzen zijn dan dat alles door 1 of ander wezen is geschapen.
Zoals ik al zei: Als men alles wilt bewijzen, moet men ook alles weten.
 
EricR zei:
De tegenhangers van de evolutietheorie kunnen ook niet verklaren waarom er dan zo'n groot specificisme is op aarde. Ieder continent huisvest zijn eigen soorten, als er een goddelijke schepping plaats zou hebben gevonden verwacht je veel meer een gelijkmatige verdeling van species op aarde. Maar overduidelijk zijn er op ieder continent andere soorten te vinden, iets wat alleen verklaard kan worden door evolutie.


Alle mensen op aarde hebben in beginsel dezelfde genetische informatie, maar sommigen hebben spleetogen, sommigen hebben rood haar, sommigen hebben een lange neus of sommigen zijn kort, afhankelijk van de mate van variatie die mogelijk is voor deze genetische informatie.
Evolutionisten beweren, dat de variatie binnen een soort een bewijs voor hun theorie is. Maar variatie levert geen bewijs voor de evolutie, want de variaties zijn de uitkomsten van verschillende combinaties van al bestaande genetische informatie en zij voegen geen nieuwe eigenschappen aan de genetische informatie toe.
 
micheal denton
Om de realiteit van het leven te begrijpen, zoals zij door de microbiologie duidelijk is geworden, moeten we ons een cel voorstellen die duizend miljoen maal vergroot is, tot hij twintig kilometer in doorsnee is en op een gigantisch luchtschip lijkt, dat groot genoeg is om een grote stad als Londen of New York te bedekken. We zien dan een voorwerp van onvergelijkbare complexiteit en toegepast ontwerp. Aan de oppervlakte van de cel zien we miljoenen openingen, zoals poorten van een groot ruimteschip, deze gaan open en dicht om een voortdurende stroom materialen in en uit laten gaan. Als we één van deze openingen binnengaan, dan bevinden wij ons in een wereld van superieure technologie en ontzagwekkende complexiteit…(een complexiteit) die voorbij onze creatieve mogelijkheden ligt, een realiteit die de duidelijke tegenpool van het toeval is, wat in elk opzicht alles wat met de intelligentie van de mens gemaakt is, te boven gaat
 
spiertje16 zei:
Alle mensen op aarde hebben in beginsel dezelfde genetische informatie, maar sommigen hebben spleetogen, sommigen hebben rood haar, sommigen hebben een lange neus of sommigen zijn kort, afhankelijk van de mate van variatie die mogelijk is voor deze genetische informatie.
Evolutionisten beweren, dat de variatie binnen een soort een bewijs voor hun theorie is. Maar variatie levert geen bewijs voor de evolutie, want de variaties zijn de uitkomsten van verschillende combinaties van al bestaande genetische informatie en zij voegen geen nieuwe eigenschappen aan de genetische informatie toe.
die variatie is een aanpassing aan de omstandigheden waarin die soort al zolang leeft , dus een evolutie naar de omgeving

wat ik zo raar vind is dat de mens " ineens " zo'n grote sprongen heeft gemaakt en de verschuiving van intelligentie

arabieren en chinezen waren de grote voorlopers op gebied van sterrekunde , wiskunde , algebra ect. toen liepen wij nog lekker in een dierenhuid vrouwen neer te knuppelen aan de rivier om te paren :D

en dan ineens rond 1600 begint alles razendsnel te veranderen en begint de mens , diezelfde mens die kwa uiterlijk , hersenmassa en dergelijke niet verandert is voor een paar duizend jaar ineens op een korte periode zich enorm vernuft te gedragen

leg me dat maar eens uit

grtzz
 
of neem nou mutaties~
Mutaties voegen geen nieuwe informatie toe aan het DNA van het organisme: de onderdelen die de genetische informatie vormen, worden of van hun plaats gerukt en vernietigd of naar andere plaatsen gebracht. Mutaties kunnen er niet voor zorgen, dat een levend wezen een nieuw orgaan of een nieuwe eigenschap krijgt. Zij zorgen slechts voor afwijkingen, zoals een been dat uit de rug komt of een oor uit de buik.
dit is voor de meeste personen het bewijs die volgens de evolutie niet hard te maken is
want bijn mutaties kunnen er addities zijn
dat zijn dus toevoegingen in de genetische code. En waarbij ook het aantal chromosomen kan stijgen

maar helaas kan ik geen verdere bewijs hiervoor vinden
 
Laatst bewerkt:
Little Me zei:
die variatie is een aanpassing aan de omstandigheden waarin die soort al zolang leeft , dus een evolutie naar de omgeving

wat ik zo raar vind is dat de mens " ineens " zo'n grote sprongen heeft gemaakt en de verschuiving van intelligentie

arabieren en chinezen waren de grote voorlopers op gebied van sterrekunde , wiskunde , algebra ect. toen liepen wij nog lekker in een dierenhuid vrouwen neer te knuppelen aan de rivier om te paren :D

en dan ineens rond 1600 begint alles razendsnel te veranderen en begint de mens , diezelfde mens die kwa uiterlijk , hersenmassa en dergelijke niet verandert is voor een paar duizend jaar ineens op een korte periode zich enorm vernuft te gedragen

leg me dat maar eens uit

grtzz

1 woord: BIER!!!! :thumbs:
 
We mogen blij zijn dat wetenschappers al eeuwen vechten tegen de religieuze machthebbers, gelukkig hoeft dat tegenwoordig dan niet meer. Maar vergeet niet dat religieuze machthebbers liever iedereen dom houden en we nu waarschijnlijk nog dachten dat de zon rond de aarde draait. Wetenschappers zoeken naar verklaringen voor bepaalde zaken, die verklaringen zijn nooit door geschriften of schriftgeleerden gegeven.

Wat dat betreft geloof ik liever een wetenschapper dan iemand die makkelijk meelift op de huidige wetenschappelijke kennis en daar dan commentaar op geeft. Alleen de Hindoeistische geschriften hebben nog iets van een verklaring die lijkt op de oerknal en komen met een tijdspanne dat de aarde bestaat van miljarden jaren. Volgende de Hebreeuwse geschriften bestaan we nog geen 6.000 jaar als mensheid, nee dat is een houvast.
 
Little Me zei:
die variatie is een aanpassing aan de omstandigheden waarin die soort al zolang leeft , dus een evolutie naar de omgeving

wat ik zo raar vind is dat de mens " ineens " zo'n grote sprongen heeft gemaakt en de verschuiving van intelligentie

arabieren en chinezen waren de grote voorlopers op gebied van sterrekunde , wiskunde , algebra ect. toen liepen wij nog lekker in een dierenhuid vrouwen neer te knuppelen aan de rivier om te paren :D

en dan ineens rond 1600 begint alles razendsnel te veranderen en begint de mens , diezelfde mens die kwa uiterlijk , hersenmassa en dergelijke niet verandert is voor een paar duizend jaar ineens op een korte periode zich enorm vernuft te gedragen

leg me dat maar eens uit

grtzz

De logische denkfout die je hier maakt is dat je op basis van een gemeenschappelijk kenmerk van 2 zaken veronderstelt dat die 2 zaken meer gemeenschappelijk moeten hebben. Bijvoorbeeld een de snelle evolutie en de schepper
neem nou miller en zijn experiment:
In dit experiment gebruikte Miller een gasmengsel waarvan hij aannam, dat die bestond in de oersoep van de aarde (dit bleek later onrealistisch te zijn), dit gasmengsel bestond uit ammonia, methaan, waterstof en waterdamp. Omdat deze gassen onder natuurlijke omstandigheden niet met elkaar reageren, voegde hij energie aan het milieu toe om een reactie te beginnen. Omdat hij aannam dat deze energie van de bliksem kon komen in het milieu van de oersoep, gebruikte hij een kunstmatige elektrische ontlader om de energie toe te voegen.

Miller kookte dit gas een week lang bij 100° C en voegde daar de elektrische stroom aan toe. Aan het einde van de week, analyseerde Miller de chemicaliën die zich gevormd hadden op de bodem van de pot en ontdekte, dat drie van de 20 aminozuren, waar de basiselementen van de proteïnen uit bestaan, gevormd waren.

Dit experiment zorgde voor grote opwinding onder de evolutionisten en werd als een buitengewoon succes naar voren gebracht. Verder droegen verschillende publicaties, in een staat van dronken euforie, koppen als: "Miller heeft het leven geschapen." Maar de moleculen die Miller heeft laten vormen, waren slechts een paar 'levenloze' moleculen
neem dit nou
bewijs jij mij maar eens dat zo een soort complexiteit bij toeval heeft kunnen plaatsvinden
 
verklaar jij nou maar eens waarom het hoe en wat dan?
 
Laatst bewerkt:
wat ik probeer aan te tonen is dat de evolutie theorie geen betrouwbare bron is voor het onstaan en de schepping door de hand van god al helemaal niet
 
spiertje16 zei:
verklaar jij nou maar eens waarom het hoe en wat dan?

Meneer spier16 zoek eens heel goed met de google bar en je vind er al heel wat over of ga er speciale lessen voor volgen.
ik ga gaan trainen het is al bijna kwart na 8
ciao :kiss:
ach ja ps: ik geloof in mezelf ;)
 
Laatst bewerkt:
owke ik weet dat als mensen het onverklaarbare niet goed of 100% kunnen verklaren dat god achter alles zit
wat gelijk ook verklaart waarom sommige..ik zelf ook dus de complexiteit van bv een cel toch wel mischien als een schepping door god zou kunnen worden gezien
 
Back
Naar boven