AndroidHealthClinic

Inilos log (beginner)

Inilos

Cool Novice
Waardering
0
Intro:
Ik ben nieuw hier en nieuw in het body building.
Ik heb besloten dat ik mijn lichaam wil gaan bouwen [Afbeelding niet meer beschikbaar] Ben 28 jaar, werk in de ICT (zit dus de hele dag op m'n reet), getrouwd en 2 (jonge) kinderen. Heb dus beperkt tijd en zal daarom voornamelijk (in ieder geval in het begin) thuis trainen met dumbbells en halter. Drukbank ga ik bestellen. Doe nu de bench press vanaf de grond op verhoogd "voedingskussen" (zo'n slurf voor baby te voeden) zodat m'n armen ruimte naar beneden hebben. Hahah kan echt niet... maar goed, het is voor heel tijdelijk.

Doel:
Mijn doel is simpelweg wat meer spieren te ontwikkelen, een mooier lichaam te krijgen en sterker te worden.

Stats:
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Gewicht: 75 naakt
Taille: 90 cm
Nek omtrek: 39,5 cm

Trainingsschema (full body):
Periode 25 april tot 25 oktober (half jaar)
maandag, woensdag, vrijdag
1. De squat (in kombinatie met de pullover) - 4 x 8
2. De pullover (direct na elke set Squat) - 4 x 8
3. Frontpress - 4 x 8
4. Voorover gebogen roeien - 4 x 8
5. Bankdrukken - 4 x 8
6. Biceps-curl - 4 x 8
7. Buikspier oefeningen (situps)

Mijn vragen:
Is dit goed om mee te beginnen voor een half jaar?? Train ik zo alle grote spiergroepen, en is dit niet te eentonig?

Is het aantal sets en reps optimaal voor het bouwen van massa? Ik heb verschillende keren gelezen dat 2 sets van 5 tot 7 beter is?

Of kan ik echt beter een split programma doen?

(zit eraan te denken toch 1 dag in ieder geval naar sportschool te gaan, met name om te leren hoe ik de oefeningen echt goed uitvoer. Kan dat toch niet perfect leren van youtube filmpjes).

Voeding (ongeveer):
hele dag - veel water drinken
ontbijt - 2 bruine boterhammen met pindakaas en een glas melk (gaat een shake bij komen)
tussendoor - 2 bruine boterhammer met pindakaas een glas melk en een banaan of appel.