AndroidHealthClinic

Inilos log (beginner)

Inilos

Cool Novice
Waardering
0
Intro:
Ik ben nieuw hier en nieuw in het body building.
Ik heb besloten dat ik mijn lichaam wil gaan bouwen [Afbeelding niet meer beschikbaar] Ben 28 jaar, werk in de ICT (zit dus de hele dag op m'n reet), getrouwd en 2 (jonge) kinderen. Heb dus beperkt tijd en zal daarom voornamelijk (in ieder geval in het begin) thuis trainen met dumbbells en halter. Drukbank ga ik bestellen. Doe nu de bench press vanaf de grond op verhoogd "voedingskussen" (zo'n slurf voor baby te voeden) zodat m'n armen ruimte naar beneden hebben. Hahah kan echt niet... maar goed, het is voor heel tijdelijk.

Doel:
Mijn doel is simpelweg wat meer spieren te ontwikkelen, een mooier lichaam te krijgen en sterker te worden.

Stats:
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Gewicht: 75 naakt
Taille: 90 cm
Nek omtrek: 39,5 cm

Trainingsschema (full body):
Periode 25 april tot 25 oktober (half jaar)
maandag, woensdag, vrijdag
1. De squat (in kombinatie met de pullover) - 4 x 8
2. De pullover (direct na elke set Squat) - 4 x 8
3. Frontpress - 4 x 8
4. Voorover gebogen roeien - 4 x 8
5. Bankdrukken - 4 x 8
6. Biceps-curl - 4 x 8
7. Buikspier oefeningen (situps)

Mijn vragen:
Is dit goed om mee te beginnen voor een half jaar?? Train ik zo alle grote spiergroepen, en is dit niet te eentonig?

Is het aantal sets en reps optimaal voor het bouwen van massa? Ik heb verschillende keren gelezen dat 2 sets van 5 tot 7 beter is?

Of kan ik echt beter een split programma doen?

(zit eraan te denken toch 1 dag in ieder geval naar sportschool te gaan, met name om te leren hoe ik de oefeningen echt goed uitvoer. Kan dat toch niet perfect leren van youtube filmpjes).

Voeding (ongeveer):
hele dag - veel water drinken
ontbijt - 2 bruine boterhammen met pindakaas en een glas melk (gaat een shake bij komen)
tussendoor - 2 bruine boterhammer met pindakaas een glas melk en een banaan of appel.
lunch - slamix, blikje tonijn of zalmplakken en een gekookt eitje, 2 tot 4 bruine boterhammen met dik belegt kipfilet of pindakaas en een glas melk. Na de lunch 2 dagravit totaal tabletten.
tussendoor - 2 bruine boterhammen met osseworst, filet american of kipfilet en een glas melk
diner - wat de pot schaft (wel zoiezo met kip, rund of vis) + een gekookt eitje
vlak voor training - banaan
tijdens training - water
30 tot 60 min na training - 2 boterhammen met pindakaas, of zalm, of pindas en een glas melk
vlak voor slapen - 500 gram kwark

Voortgang:
Hier zal ik elke 2 maanden een paar foto's plaatsen om te zien of er voortgang is. Volgende foto's zullen beter zijn. Aangespannen pose van voorkant en specifiek van bovenarm. En denk ik ook een koude foto (zoals hieronder) van de voorkant.
25 april 2009 (begin maar met lachen :D)
+/- 75 kilo
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

7 mei 2009
+/- 78 kilo

Graag krijg ik advies over met name het trainingschema wat ik nu volg, dus --> http://www.soundfountain.com/polsoc/gewtoe.html met alleen een aangepaste volgorde, zoals boven.

Tot de volgende keer!

Groet,
Inilos

succes! maar als je doel is spieren te ontwikkelen ga je wel wat meer moeten eten!

S6 en ik neem aan de het je voeding voor een halve dag is inderdaad?:D
1,80 lengte en 73 kg. Dat betekent veel werk aan de winkel en als je wil groeien moet je eten. Neem aan de je wel massa wil gaan pakken en geen fitnesslichaampje wil?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het best lastig om meer dan dit te eten. Ik zit de hele dag op kantoor dus dan moet ik echt met een tas vol vreten naar m'n werk gaan. Of alles in de lunchpause halen... En omdat ik de hele dag zit, krijg ik ook niet bepaald honger (ik stel me zo voor dat dat voor bijvoorbeeld een stratenmaker anders is). Hoef ik in verhouding dan dus niet minder te eten dan iemand die fysiek werk doet? Aangezien ik amper beweeg op werk?

Ik heb me nog niet echt goed verdiept in het voedingsverhaal, weet alleen dat eiwitten en koolhydraten een van de belangrijkste zijn, en dat ik een multivitamine preperaat moet nemen.

Voor zover ik weet kan ik dit het best halen uit:
- Vis (Tonijn, Zalm, Koolvis)
- Pindakaas
- Kwark (mager?)
- Kipfilet
- Rookvlees
- Biefstuk (osseworst ook goed?)

Een shake wil ik nog bij het ontbijt gaan doen.

Verder was ik een behoorlijke drinker (alcohol) dronk zeker elke avond ruim halve fles wijn leeg (vaak ook hele). Ben daar nu mee gestopt. Roken doe ik nog, maar ga ik ook mee kappen. Vorige keer toen ik gestopt was met roken kwam ik behoorlijk aan. Ik weet niet precies wat stoppen met roken met de stofwisseling doet maar ik woog toen op een gegeven moment 89 kilo zonder dat ik nou enorm was gaan snoepen.

Wat vinden jullie van het trainingsprogramma?

Heb nu al 4 dagen geen alcohol op, wat treurig genoeg voor mij een aardige prestatie is... Ben er wel trots op :-) Nu nog kappen met roken, ben al minder gaan roken, maar minder roken is niet goed genoeg! Ik wil er vanaf!

Ik probeer meer te eten dan ik in eerste instantie in gedachte had. Best wel lastig vind ik het, en ik krijg ook beetje vreemde stoelgang... Ik probeer het advies van elk uur iets eten de eerste 5 dagen te hanteren. Ik moet zeggen dat ik inderdaad nu meer honger gedurende de hele dag heb! Dus dat is mooi!

Vandaag weer een uur getrained. Heb de oefening 1 tm 4 met 1 kilo per arm verzwaard (dus 8,5 kilo per arm). Dit ging eigenlijk net niet... althans de eerst 3 sets wel, maar bij de 4de ging het mis vanaf de 5de rep.. Ik weet nu niet goed of ik dan beter bij alle sets weer die kilo er af kan halen, of wellicht alleen bij de laatste set..

Na de training ben ik nog even 10 minuten gaan fietsen, en daarna 10 minuten gaan lopen. Ik had de vorige keer onwijs veel last van die squat oefening, ik liep 3 dagen als een malloot. Heb toen ook niet echt aan een cooldown gedaan, dus ik hoop dat dit helpt.

Iemand advies over het gewicht?

Eergisteren weer getrained en vanavond ga ik weer lekker aan de slag, heb er al zin in!

Ging prima, heb gewicht iets verhoogt (bij meeste oefeningen 18 kilo) en gebruik nu in plaats van kleine haltertjes een grote halter. Vraag me af of er nog verschil in effectiviteit zit tussen per hand een haltertje of één grote halter.. Met name voor de biceps curl...?

Ik begin nu te twijfelen of het aantal sets en reps wel goed is, en of uberhaupt dit fullbody schema wel het beste is wat ik kan doen als beginner...

Het idee is dat ik eerst maar is alle grote spiergroepen op deze wijze train voor een half jaar om daarna pas meer variatie en verschillende oefeningen er in te brengen. Dit idee komt van het artikel waar het programma naar vewijst.

Ben constant aan het lezen op het dbb forum, en word er niet echt wijs uit. Er zijn voorstanders voor full body en voorstanders voor split. Het aantal sets en reps... daar zijn de meningen ook ernstig over verdeelt...

Ben wel al 2 kilo aangekomen in 1 week! :eek: Misschien eet ik iets teveel! Ik moet echt een body fat meter hebben om zo een perfect voedingsschema te maken..

Het kan ook vocht zijn, dat is vaak zo als je net begint (Ik kwam ook in 1 week 2 kilo aan)

Vandaag weer getrained. Ik kan duidelijk al meer gewicht aan. Ik verbaas me erover!

Ik heb na feedback van DBB leden de volgorde in m'n huidige training wat aangepast.
van:
1. Frontpress - 4 x 8
2. Biceps-curl - 4 x 8
3. Bankdrukken - 4 x 8
5. De squat (in kombinatie met de pullover) - 4 x 8
6. De pullover (direct na elke set Squat) - 4 x 8
naar:
1. De squat (in kombinatie met de pullover) - 4 x 8
2. De pullover (direct na elke set Squat) - 4 x 8
3. Frontpress - 4 x 8
5. Bankdrukken - 4 x 8
6. Biceps-curl - 4 x 8

Dus eerst de grote.

Ga vanaf volgende week waarschijnlijk in plaats van m'n huidige programma aan de slag met het Rippetoe programma.

Heb zojuist een halterbank en halterset besteld bij (jaja schrik niet) Wehkamp voor een bedrag van 322 euro :p en 2,5kg Whey Protein Instant van XXL Nutrition.

Is niet het professionele spul, maar voor mij voorlopig goed zat. En mocht het niks zijn verkoop ik het weer door op marktplaats voor iets minder..

Weeg inmiddels ruim 77 kilo. Ben dus fors aangekomen want ik begon op de 73/74 kilo..

Laatst bewerkt:
Hoe doe jij de squat? Aangezien je geen squat rek hebt.

Hoe doe jij de squat? Aangezien je geen squat rek hebt.

Op dit moment doe ik de squat inderdaad zonder squatrek. Ik doe hem dus niet zwaar genoeg... Voel wel na het squaten goed m'n benen, dus ik hoop dat ik toch wel enigzins vooruitgang boek.. Ik heb nu ook nog niet genoeg gewichten om het zwaar genoeg te doen. Als ik m'n bestelling binnen heb (met de halterset) heb ik wel genoeg gewichten om oefeningen op 75% van 1RM te doen. Ik hoop de haltersteunen van de halterbank ook te kunnen gebruiken met squaten (door op de kopse kant te squaten) al denk ik dat dat lastig word.. Ik zie het wel, en anders bestel ik ook nog een squatrek, al word dat dan wel als ik m'n volgende salaris (en vakantie geld yay!) binnen heb want ik heb voor deze maand ook nog rekeningen te betalen :rolleyes:

Haha, goed bezig iig!! Motivatie is er zo te zien aangezien je al je centen over de balk smijt om alles te bemachtigen dat met BB te maken heeft!! Lekker bezig!!

Banaantje voor je training zou ik trouwens skippen!! Ben ooit een onderzoek tegengekomen die aantoont dat fruitsuikers ervoor zorgen dat je 70% minder spier zal aanzetten dan mogelijk is!! :) Komt door enzymen in fruit!

Succes iig en gewoon blijven vreten!! (Spank had volgens mij gelijk met zijn vocht!) Maarre alles wat eraan komt kan er toch altijd nog vanaf!! Don't worry about it!

Ik ga je volgen!

Leuk log.

Zeker om vanaf het begin te blijven volgen.

Keep it up! Goed eten, hard trainen en op tijd je nest in.

Bedankt!

Ik zag net trouwens dat de levering van m'n bestelling bij Wehkamnp verdomme twee weken gaat duren :mad:

Heb net 2,5 kilo aarbei whey protein instant van XXL Nutrition binnen. Ik vraag me af op welke momenten ik het beste kan nemen. 'S ochtends uur voor de training en direct na de training ofzow? Ik ga maar weer is zoeken op het forum :p

Heb ook nog even wat vergelijkings foto's gemaakt. Alleen is het slecht vergelijkings materiaal omdat ik bij de eerste foto's spieren niet aanspan (in ieder geval niet voor aanzicht).

Dit is ook wel erg snel na de eerste foto's maar dan heb ik in ieder geval iets beter vergelijkings materiaal.

Bij tweede foto wel duidelijk dat ik niet zo goed ben in poseren haha.

Haha, goed bezig iig!! Motivatie is er zo te zien aangezien je al je centen over de balk smijt om alles te bemachtigen dat met BB te maken heeft!! Lekker bezig!!

Banaantje voor je training zou ik trouwens skippen!! Ben ooit een onderzoek tegengekomen die aantoont dat fruitsuikers ervoor zorgen dat je 70% minder spier zal aanzetten dan mogelijk is!! :) Komt door enzymen in fruit!

Succes iig en gewoon blijven vreten!! (Spank had volgens mij gelijk met zijn vocht!) Maarre alles wat eraan komt kan er toch altijd nog vanaf!! Don't worry about it!

Ik ga je volgen!

heb je hier een link van ?

ikzelf neem altijd een banaan half uur voor de training. samen met wat whey. ik dacht dat dat wel goed was, snelle koolhydraten rondom de training!

ikzelf neem altijd een banaan half uur voor de training. samen met wat whey. ik dacht dat dat wel goed was, snelle koolhydraten rondom de training!

Ik dacht ook dat een banaan lekker wat energie zou geven voor de KT..

Over whey, ik heb vandaag Protein Instant Whey binnengekregen en vraag me af wat de beste momenten zijn om te nemen? Ik zie dat jij een half uur voor de training whey neemt? Neem je vervolgens erna ook nog en ja hoe lang erna??

Nee, had hem in mijn favorieten staan de link maar mijn compie is ff opnieuw geformatteerd!! Maar goed.. ik dacht dat dus ook altijd maar fruitsuikers zijn dus blijkbaar niet goed voor je rond je training!! Glucose wel, Fructose niet!

glucose zijn dat de suikers die in dextrose zitten ?

@TS: ik neem een half uur voor de training 20 gram whey. direct erna 40 gram whey + 30 gram dextrose. half uur later komt dan een 'echte' maaltijd rijk aan hoogwaardig eiwit, complexe koolhydraten, goede vetten etc etc

Terug
Naar boven