18fitie zei:...die fitnessinstructeurs verdienen allemaal anaal vernederd te worden.
I'm With... 18Fitie

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
18fitie zei:...die fitnessinstructeurs verdienen allemaal anaal vernederd te worden.

Maniac zei:Ok, als iemand zegt dat het beter is om eerst de chestpress "aan te leren" om daarna gemakkelijker de techniek van het benchen onder de knie te krijgen, dan vraag ik mij af wat daar dan de logica van is.![]()
Maniac zei:Je vergelijking chinnen vs lateral pulldown gaat niet op, omdat chinnen vaak te zwaar is voor een beginner. Heeft niets met techniek te maken. Verder heb je dan nog de mogelijkheid om een "assisted chin up" te doen![]()
Maniac zei:Eerst apparaat en dan losse oefening aanleren, is als leren autorijden op je playstation
Ik had altijd een stuur en versnelling bij mijn PS ik moet zeggen dat me dat veel geholpen heeft bij mijn eerste rijles![]()
Maniac zei:Ik begrijp jouw uitleg wel van de verschillende type mensen die je hebt, maar dat is geen argument om met toestellen te beginnen binnen een trainingsperiodisatie. Althans, niet als je als doel hebt een aanloop te maken tot het trainen met losse gewichten. Daar kun je meteen mee beginnen, mits je de tijd hebt![]()
Maar toch laat ik die jongen van 20 ook eerst de basisoefeningen doen.XLarge zei:Simpelweg om de beweging eerst onder de knie te krijgen, vaak is het zo dat als ze eerst gaan benchen de stang naar links en rechts vliegt.en met chestpress dan je de bewegings baan onder de knie krijgen.
En waardoor komt dat? Door een gebrek aan coordinatie en dat is niet iets wat je op een chestpress aanleert. En dan nog vind ik het geen argument, als het moeilijker gaat moet je er simpelweg meer tijd in steken.
Oke was niet de beste vergelijking, pak dan schoulderpress op machine, of met losse dumbels, ik laat de klanten altijd eerst de machine oefening doen.
De dumbbellpress voor schouders vind ik 1 van de moeilijkere oefeningen om goed uit te laten voeren. Maar het maakt echt geen verschil of ik iemand eerst op het toestel heb laten trainen. Ze blijven de armen schuin omhoog drukken en de onderarmen bewegen alle kanten op.
Ik had altijd een stuur en versnelling bij mijn PS ik moet zeggen dat me dat veel geholpen heeft bij mijn eerste rijles![]()
Heeft het je ook leren kijken oftwel coördineren? Dat is namelijk het moeilijkste van leren autorijden![]()
Precies ik zei ook niet dat die mensen een doel hadden tot training met losse dumbels, tuurlijk is er er verschil tussen een huisvrouw van 40 en een jonge gozer van 20Maar toch laat ik die jongen van 20 ook eerst de basisoefeningen doen.
maniac zei:De basisoefeningen? Dat zijn dus squats, bankdrukken, optrekken, millitary press, enz. De varianten hiervan op de toestellen zijn geen basisoefeningen, dat zijn slechts samengestelde oefeningen zonder aanspraak te maken op het coordinatieve gedeelte. En juist dat coordinatieve gedeelte zorgt voor de meeste transfer naar ADL(algemeen dagelijks leven).
keeszmania zei:Er komt een BB-hype aan, dus die instructeurs zullen zich vanzelf wel aanpassenI hope
XLarge zei:ik ben ook BBer ,ik zit alleen een beetje op de verkeerde plek en ik moet me dus aanpassen aan die menshealth figuren.
Ik zou ook het liefste van die gasten willen trainen die los squaten,deadliften ect
XLarge zei:We zullen het wel nooit eens worden denk ik![]()
Basisoefeningen zijn in mijn ogen; lateral pull down,chest press,shoulder press,bicep curl,legg press,tricep pushdown, dit zijn ongeveer de oefeningen die ik een beginnende klant laat doen.
De oefeningen jij opnoemt zijn wel veel te moeilijk voor de eerste trainingen.
Ik werk er wel langzaam heen met de desbetreffende persoon.
Ik mis ook een oefening voor de hams trouwens.maniac zei:Als je niet wilt luisteren niet nee![]()
![]()
Biceps en triceps oefeningen zijn sowieso geen basisoefeningen! Die train je al met je genoemde "basisoefeningen". Als je voor mij zou werken dan had je billenkoek gekregenIk mis ook een oefening voor de hams trouwens.
french press en preacher curl zijn o.a. de wat {moeilijker} oefenigen.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

XLarge zei:de bicep curl en de tricep pushdown zijn wel de basisoefeningen voor de biceps en tricepsfrench press en preacher curl zijn o.a. de wat {moeilijker} oefenigen.
hier de oefening voor de ham![]()
Wij hebben duidelijk een andere visie, geeft niet hoor.
Billenkoek![]()
neh laat maar zitten![]()