suppressor
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

). Dit moet eerst gecorrigeerd worden. Ik heb het sterke vermoeden dat goede BW training hierin een bijzonder hulpzaam middel is. 
Voor mensen die bijvoorbeeld al jaren voetballen is het weer een ander verhaal. 
suppressor zei:ik adviseer altijd om machines te gebruiken en ruk oefeningen, zodat ze niet groot kunnen worden![]()
ja k zeg ga chest pressen ofzo word je grootBRIAN DE VE zei:hahaa lol man![]()
Je wil natuurlijk niet dat ze jou voorbij gaan.over een tijd.
en kickbacks doen enzo en smith machine..
XLarge zei:Hoezo onzin maniac?leg me dat eens uitjij gaat toch ook niet eerst chinnnen en dan pas op de lateral pul-down, je moet eerst de beweging/balans onder controle krijgen en dan kan een {beginnende klant verder}
kijk je moet klanten verdelen in NON-LOW-HIGH Movers,
Altijd de eerste training/afspraak, basisoefeningen doen.
Ook al zegt de persoon ik ken en kan alles al.
3XL zei:Persoonlijk zet ik mensen altijd gelijk op vrije squats, bankdrukken, deads, enz.
Als je direct begint met losse zorg je ervoor dat de synergisten en stabilisatoren ook aan kracht winnen gelijkmatig met de hoofdgroep. je moer er alleen wel voor zorgt het gewicht laag en de reps wat hoger te houden. Je kan niet zoals op een machine dom te keer gaan omdat de machine voor jou de loop van de beweging bepaald
Zelf heb ik bv geleerd te squaten en te banken met een stang waarvan de uiteinden waaren ingevet en dan zonder sluitringen. Op die manier moest je jezelf wel op de beweging concentreren voordat je er een beetje gewicht bij kon hangen
Beginnen met losse gewichten betekent ook dat de aansturing naar alle gebruikte groepen geoptimaliseert en niet, zoals bij machines, alleen de aansturing naar de hoofdgroep.
Beginnen met machines en daarna pas overstappen op losse oefeningen is vragen om blessures. De hoofdgroepen zijn gewoon te sterk voor de stabilisatoren en sommige synergisten waardoor de kans op overbelasting groot is.
Nu kan je zeggen dat je als je overtapt dit voorzichtig moet doen, maar dat geld ook als je als je vanaf de eerste dag met losse gewichten aan de slag gaat
2e Groote nadeel is het feit dat zodra je overstapt je lichaam alles wat het heeft aangeleerd op de machine weer moet afleren om de nieuwe aansturing te leren. En afleren duurt langer als aanleren.
Machines is imo een makkelijke manier voor instructoren die eigenlijk geen tijd en/of moeite in hun pupil willen steken (of gewoon niet beter weten)