Fitness Seller

Aankondiging Interesse grip wedstrijden

Peiling Peiling Ik wil dit jaar deelnemen aan de Sterkste Hand van Nederland

• Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
[QUOTE="Mr. Baardje, post: 9714779, member: 156025"Dat inch dumbbell onderdeel kostte wel veel tijd met gewichten verwisselen, dus dat was wel een nadeel. Iets met een roterend handvat en een loading pin zou wel een optie kunnen zijn, maar is wel minder 'spectaculair' dan de Axle voor eventueel publiek.[/QUOTE]

Een roterend handvat binnen een redelijk besloten grip wedstrijd is natuurlijk geen probleem. Wil je het publiekelijk aantrekkelijk maken moet je er iets anders aanhangen.
Bijvoorbeeld een transparante plexiglas bak waar je telkens eurocenten of gewoon zand bij laadt. Dit is voor de gewone man ook erg herkenbaar en ziet er qua volume ook aardig groot uit.

Het is maar weer een ideetje!:cool:

Youri wou deze ook gaan meedoen maar past wegens de axle.

Ik heb er begrip voor, dat was al wel duidelijk!
Ik moet zelf simpel weg gaan testen of de ouwe rug het gaat houden. Een leven lang zware last dragen heeft zijn tol geëist.
Geen excuus om dit onderdeel eruit te halen wat mij betreft. Het zou wel erg jammer zijn als veel mannen met sterke handen hier dan toch op afhaken.
Als ik goed test doe ik mee, als ik dit onderdeel over zou moeten slaan, doe ik niet mee. Dit is voor mij persoonlijk de realiteit.
Het is zoals het is!
:knipoog:

Laatst bewerkt:
Ik moet zelf simpel weg gaan testen of de ouwe rug het gaat houden. Een leven lang zware last dragen heeft zijn tol geëist.
Geen excuus om dit onderdeel eruit te laten wat mij betreft. Het zou wel erg jammer zijn als veel mannen met sterke handen hier dan toch op afhaken.
Als ik goed test doe ik mee, als ik dit onderdeel over zou moeten slaan, doe ik niet mee. Dit is voor mij persoonlijk de realiteit.
Het is zoals het is!

Het probleem bij hem is dat hij al ongeveer 2 jaar (dacht ik) bezig is met het revalideren van zijn rug, nu voelt hij zich beter (en hij is sterk hoor!) maar wil zijn hele revalidatie nu niet op het spel te zetten voor een zware deadlift, wat ik enigszins wel begrijp maar doodjammer vind.

Het probleem bij hem is dat hij al ongeveer 2 jaar (dacht ik) bezig is met het revalideren van zijn rug, nu voelt hij zich beter (en hij is sterk hoor!) maar wil zijn hele revalidatie nu niet op het spel te zetten voor een zware deadlift, wat ik enigszins wel begrijp maar doodjammer vind.
Een deadlift van max 160 kg is toch niet zo heel zwaar?

Verwacht geen hogere nummers namelijk dan dat :o

• Topic Starter Topic Starter
Een deadlift van max 160 kg is toch niet zo heel zwaar?

Ik denk dat hij wel meer kan met een axle :o
Als ik jullie moet geloven vliegen de axle deads van 200+kg straks om je oren. :lol:

Misschien zou hij meer kunnen maar als 160kg voldoende is voor de winst of 2e plek dan heb je toch niets te vrezen voor je rug?
Als we onze gripkracht in de benelux willen testen met de wereldtop dan moeten we dit soort lifts zeker doen. Zoals Roy aangeeft, Jedd Johnsson van Dieselcrew is een van de sterkste gripatleten ter wereld en heeft een axle DO van 180kg.

Een roterend handvat binnen een redelijk besloten grip wedstrijd is natuurlijk geen probleem. Wil je het publiekelijk aantrekkelijk maken moet je er iets anders aanhangen.
Bijvoorbeeld een transparante plexiglas bak waar je telkens eurocenten of gewoon zand bij laadt. Dit is voor de gewone man ook erg herkenbaar en ziet er qua volume ook aardig groot uit.

Het is maar weer een ideetje!:cool:

:thumbs:

Ik zeg, we doen er gewoon wat schaars geklede dames bij, dan wordt ieder onderdeel interessant...

Tja.. Bedankt voor het vertrouwen.:hedbang:Ik denk wel dat iemand als @Hijskraan een enorm surplus aan algemene kracht heeft tov het volledige deelnemersveld van vorig jaar. Met een beetje specifieke training kan zich dat zeker vertalen naar een hele goede grip op alle onderdelen. In Amerika, Rusland en Finland heb je echter wel een paar echte 'giant killers' rondlopen. Gasten van onder de 100kg, waar zelf de grootste strongman nog moeite mee zal hebben om ze te verslaan in een allround gripwedstrijd. Bijvoorbeeld een Kody Burns, Adam Glass(paar jaar terug) of Timo Lauttamus(en nog een aantal anderen). Zo'n beetje rond de 100kg lijkt het omslagpunt te zitten, dat meer gewicht/kracht niet persé ook een betere grip betekent, met uitzondering van de Axle en andere thickbaronderdelen. Je moet tenslotte wel makkelijk 200kg kunnen deadliften wil je ook 200kg op een Axle kunnen trekken...

Waarom zou het omslagpunt bij 100kg liggen? Je grip wordt dan toch niet ineens minder? Denk eerder dat een hoog bw gewoon geen vereiste is om een goeie gripper te zijn en daarom is niet iedereen zo zwaar. Bij strongman heb je daadwerkelijk iets aan een hoger bw.

Waarom zou het omslagpunt bij 100kg liggen? Je grip wordt dan toch niet ineens minder? Denk eerder dat een hoog bw gewoon geen vereiste is om een goeie gripper te zijn en daarom is niet iedereen zo zwaar. Bij strongman heb je daadwerkelijk iets aan een hoger bw.

Ja precies, dat is ook wat ik bedoelde te zeggen. Je hebt wel een bepaalde basiskracht nodig om een goede gripper te zijn, maar boven een bepaald punt geeft dat geen extra voordeel meer.

In Amerika hebben ze gewichtsklassen bij gripsport en je ziet dat tot aan de 93kg gewichtsklasse de WR's een stijgende lijn hebben, maar daarboven maakt het eigenlijk niet uit of je 95 of 130kg weegt. In tegenstelling tot bv powerlifting of strongman.

Deze gast weegt bijvoorbeeld maar 80kg. Hij tilt DE inch dumbbell op alsof het een boodschappentas is. Skip naar 0:48 voor de lift.

Ik heb jullie allemaal gequote omdat jullie hebben aangegeven dat jullie interesse hebben in deze gripwedstrijd.
Ik heb de openingspost aangepast en daar meer informatie in geplaatst. Inschrijven is nu mogelijk dus laat weten of ik je erbij kan zetten. Vraagteken is nog geen inschrijving, wacht nog op bevestiging.

Deelnemers:
1. Roy Wolfs (1e plaats SHvNL 2016)
2. Denzil Vreugt (3e plaats SHvNL 2016)
3. Xander van Spanje (7e plaats SHvNL 2016)
4. Marcel Bruin (9e plaats SHvNL 2016)
5. JeffreyKoelewijn
6. Dominique Janssen
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Ik heb de namen in de poll die ja hebben aangegeven ingevuld en verder zal de top 3 van 2016 automatisch geplaatst zijn dus mocht Jacques (nummer 2 vorig jaar) mee willen doen dan zal er altijd plek voor hem zijn.
Wil je grip trainen dan ben je meer dan welkom bij mijn trainingslocatie Powerhouse Dordrecht.

misschien wil ik wel meedoen, afhankelijk van locatie en tijd.
heb namelijk nog wel even nodig om een sterke grip te krijgen

Ik wil zeker meedoen! Er moet tenslotte wel iemand zijn om de titel te verdedigen...

Tof initiatief! Ik ben zeker bereid hier een steentje aan bij te dragen! Waar was het vorige keer? Welke onderdelen naast axle deadlift kunnen we nog meer verwachten?
Doe jij ook mee?

Ik ben weer van de partij! was ontzettend leuk georganiseerd en goed te combineren met powerlifting en zelfs een aanvulling hierop.
Komt allen!!

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van datum en tijd maar ik ben zoals het er nu uitziet zeker wel van plan om mee te doen!

Heb al weer wat leuke trsiningsspeeltjes dus heb er wel zin in.

Grtz marcel

Axle deadlift lijkt me een veel leuker onderdeel als kijksport.

ik wil graag meedoen! Ik heb kleine dikke handen en een matige grip, maar vind het wel mooi en een goede motivatie om iets aan mn p*ssy grip te doen :) mn fullbody kracht zal niet snel limiterend zijn dus leggo!

Ik zou wel graag mee willen doen.

Als er toelatings eisen zijn hoor ik ze graag, dan weet ik of ik op goed genoeg niveau zit.

Volgens @prosteenstoter moet ik deze ook meedoen maar de meeste van die onderdelen ga ik op de dag zelf pas voor de 1ste keer zien, is er om een beetje fatsoenlijk mee te kunnen draaien training nodig op die specifieke onderdelen of kom je gewoon met een behoorlijke grip ook met alles weg ?

Ik verwacht wel axle rond de 200 dit jaar. Ik heb me vorige keer voor de eerste keer in mijn leven voor iets af moeten melden, dit kwam doordat ik binnen twee dagen compleet moest verhuizen. Dat zal dit jaar niet gebeuren. Ik vind het persoonlijk geweldige onderdelen en ook mooi dat het aansluit op buitenlandse wedstrijden, dan kun je je een beetje vergelijken. Ik kom over een maand ofzo een keer naar dordrecht, ben benieuwd wat het doet qua pinch onderdelen, thuis niet geweldig volgens mij.

Geen excuus om dit onderdeel eruit te halen wat mij betreft. Het zou wel erg jammer zijn als veel mannen met sterke handen hier dan toch op afhaken.
Het is zoals het is!

Laatst bewerkt:

Ok te gek!

Dus nu mogen we (weer) zeuren over de onderdelen?

1- Grippers, weer 25mm blockset? Zelfde format als vorig jaar?
2-Axle deadlift (Sumo ook toegestaan? Meestal wel) max lift 3 of 4 pogingen?
3- Sledge lever of coin deadlift? Dit zijn twee tegenovergestelde bewegingen van de pols; radiale abductie en ulnaire abductie. wel handig om te weten welke te trainen. Op het plaatje zie ik 'Sledge to face', dat is ulnaire abductie.
4- 2HP flask, max lift 3 of 4 pogingen?
5- Loading race. Zou wel leuk zijn om die zo uitgebreid als mogelijk te maken. Zodat het er echt om gaat wie het meeste onderdelen haalt ipv wie het snelst is (zoals vorig jaar). Er zijn vast wel mensen die een loading pin willen uitlenen voor de medley(ik in ieder geval). Deze onderdelen zou je ook nog kunnen overwegen om toe te voegen: hub, key pinch, vertical bar, thin pinch, plate curl, plate pinch.

weet je niet meer wie ik ben mark? :P

Ok te gek!

Dus nu mogen we (weer) zeuren over de onderdelen?

1- Grippers, weer 25mm blockset? Zelfde format als vorig jaar?
2-Axle deadlift (Sumo ook toegestaan? Meestal wel) max lift 3 of 4 pogingen?
3- Sledge lever of coin deadlift? Dit zijn twee tegenovergestelde bewegingen van de pols; radiale abductie en ulnaire abductie. wel handig om te weten welke te trainen. Op het plaatje zie ik 'Sledge to face', dat is ulnaire abductie.
4- 2HP flask, max lift 3 of 4 pogingen?
5- Loading race. Zou wel leuk zijn om die zo uitgebreid als mogelijk te maken. Zodat het er echt om gaat wie het meeste onderdelen haalt ipv wie het snelst is (zoals vorig jaar). Er zijn vast wel mensen die een loading pin willen uitlenen voor de medley(ik in ieder geval). Deze onderdelen zou je ook nog kunnen overwegen om toe te voegen: hub, key pinch, vertical bar, thin pinch, plate curl, plate pinch.
Tuurlijk, dit is de globale opzet details volgen. Bij de sterkste man van nederland weten de atleten vaak pas een paar weken vooraf welke onderdelen ze moeten doen.
Ik wil grip wel visueel aantrekkelijk maken. Er mag meer actie en meer spanning in om de sport aantrekkelijk te maken. Sledge to face maakt het wel spannend en spectaculair.
1. Blockset bij grippers zal 20mm zijn (vergelijkbaar bij internationale wedstrijden) en verder vergelijkbare opzet met vorig jaar.
2. Geen sumo wil dat lifts vergelijkbaar zijn en een sumo is toch anders dan conv lifting.
3. Sledge to face maar misschien ook een combi van lifts. Beide moeten slagen tot je de arm groter mag maken?
4. Nog niet bepaald
5. Loading race zal een soort farmers walk zijn met verschillende onderdelen. Aantal onderdelen, afstand, en eindtijd zullen bepalend zijn. Het zal anders worden dan vorig jaar.
Niet alle grip onderdelen zijn hiervoor geschikt. Vbar in elk geval niet, rennen met dit onderdeel zal niet fijn zijn voor je biceps.
weet je niet meer wie ik ben mark? :P
Jawel maar weet niet je naam precies. Dominique Janssen?
Moet ik je erbij zetten?

Laatst bewerkt:
2. Geen sumo wil dat lifts vergelijkbaar zijn en een sumo is toch anders dan conv lifting.

Mag ik wederom erop wijzen dat het om grip gaat, al gaat iemand op 1 been liften!
Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens!
ook alle OH AXLE deadlift uitleg op het web beschrijven ook de Sumo lift! als reguliere Axle lift.
het is juist interessant om hier verschillende technieken te zien. (of juist geen techniek!!!)

:scold:? ? ? ?

Een sumo maakt de ROM aanzienlijk korter waardoor je sneller in een lock positie staat. Omdat het hier om grip gaat geeft een sumo je hierin voordeel op grip (minder lang vasthouden tot down signaal). Verder zijn het geen maximale gewichten op de deadlift dus is de noodzaak voor sumo er ook niet.
Ik vind de sumo persoonlijk ook een hele andere lift dan een conventionele deadlift (imo niet vergelijkbaar) maar dat is weer een hele andere discussie.

Mag ik wederom erop wijzen dat het om grip gaat, al gaat iemand op 1 been liften!
Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens!
ook alle OH AXLE deadlift uitleg op het web beschrijven ook de Sumo lift! als reguliere Axle lift.
het is juist interessant om hier verschillende technieken te zien. (of juist geen techniek!!!)

:scold:? ? ? ?

Ik ben het met Jacques eens! (hoewel ik nog nooit sumo gedeadlift heb)

Als ik mag wijzen op de regels van Ironmind voor de Apollon's Axle: Apollon's Axle - Rules & World Records
Dus als Ironmind het toestaat voor records, dan zie ik geen reden waarom wij dat in ons kikkerlandje anders zouden moeten willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven