XXL Nutrition

Aankondiging Interesse grip wedstrijden

Ik wil dit jaar deelnemen aan de Sterkste Hand van Nederland


  • Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reageer eens dan op mijn argument dat de lift korter wordt? Op gripboard lift vrijwel iedereen sumo en lees eens goed wat de argumenten zijn. Korter tillen dus test je de grip minder. Krijg je straks een wedstrijd waar alleen maar sumo wordt gelift. Waarom het niet voor iedereen gelijk houden? Heeft niemand een voor of nadeel met grip.
 
Waarom geen lockouts dan als het toch om de grip draait ?
 
Verder zijn het geen maximale gewichten op de deadlift dus is de noodzaak voor sumo er ook niet.

Vind ik dus wel! Ik ben bijvoorbeeld geen powerlifter of strongman, voor mij is dus elke deadlift maximaal, of die nu met 30mm of 50mm, Sumo of conventionele lift is.
Ik heb dus geen techniek en als ik naar mijn grip-lifts kijk sta ik altijd in een soort Sumo stand. Voor mij is het dus erg onnatuurlijk om nu ineens conventioneel te deadliften.

Ik wil iets gewoon optillen en me niet bezighouden met powerlift technieken.
Ik neem nu mezelf als voorbeeld, maar wellicht zijn er meer potentiële deelnemers die er zo over denken.

1. Blockset bij grippers zal 20mm zijn (vergelijkbaar bij internationale wedstrijden) en verder vergelijkbare opzet met vorig jaar.

Daarbij komt dat je het bovenstaande zegt v.w.b grippers en Roy heeft voor ons opgezocht dat de meer internationale regels v.w.b de Axle beide lifts toestaan. Dit is ook in Rusland het geval, wat ik zo hier en daar op een contest op you tube gezien heb.
 
Reageer eens dan op mijn argument dat de lift korter wordt? Op gripboard lift vrijwel iedereen sumo en lees eens goed wat de argumenten zijn. Korter tillen dus test je de grip minder. Krijg je straks een wedstrijd waar alleen maar sumo wordt gelift. Waarom het niet voor iedereen gelijk houden? Heeft niemand een voor of nadeel met grip.

Het blijft een 50mm bar die je lift en hoe je dat doet ? Ik ben 184cm, Paul was 2mtr, Denzil is 178cm, gaan we hier dan ook compensatie voor zoeken?? Onzin natuurlijk!!!
Gewoon tillen met je kut! , nogmaals al doe je het op 1 been!
Als je geen verschil wil in grip voordeel moet je dus met je stopwatch gaan klokken of iedereen de bar 3 seconde los van de grond houdt.
:flex:
 
Ik snap mark wel hoor... dalijk gaan mensen nog met een robot suit liften als je maar zelf vast gaat... ik snap dat het hier om grip gaat maar voor bijvoorbeeld een 160 dl hoef je geen strongman te zijn... ik heb judoka's van 73kg die dit easy doen
 
Lol suits al helemaal niet toegestaan, ook geen wraps, helemaal niks. :D
Ik vind de sumo persoonlijk een walgelijke lift voor competities (niet voor trainingsdoeleinde), heeft ook met mijn persoonlijke smaak te maken. Als ik in het publiek zit en ik zie een enkeling een sumo doen ok, maar als ik een volledige competitie sumo zie liften dan denk ik direct wat is dit voor pussy sport.

Omdat onze ouwe rammer helemaal emotioneel wordt en ik aan zijn hart en bloeddruk denk :p wil ik sumo toestaan. Alleen als hij deelneemt... en nu maar hopen dat ik hier geen spijt van zal krijgen. :(
Zal de scheidsrechter vragen extra streng te oordelen op sumo lifts. :devil:
 
Voor mij alleen moet je het zeker niet toestaan!, anders heb ik het straks nog gedaan!
Mijn bloeddruk loopt wel vaker hoog op en een hart heb ik niet volgens mijn vrouw, dus dat zit wel goed :D
Nogmaals, als ik goed test op de deadlift doe ik uiteraard mee, zou ik dit onderdeel over moeten slaan, doe ik niet mee.
Ik kan het pas over een aantal weken proberen omdat ik momenteel in het buitenland verblijf, vervolgens ben ik begin volgende maand weer een tijdje weg.
Dit helpt niet mee voor het trainen, maar goed hebben de anderen ook een kans om in de buurt te komen van plaats :1e::2e::3e:.........:rocker:

:thumbs:
 
Je doet gewoon mee. Nu een beetje moeilijk doen en straks zeker die titel pakken.
Hoeveel zullen hier nu daadwerkelijk sumo liften, ik verwacht weinig. Wie sumo wil doen be my guest.

Heb je een axle om mee te trainen? En anders neem je toch een steigerpijp (oeps) van 1m80 mee, kun je ook in buitenland trainen.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb geen axle, moet ik nog wat voor verzinnen.
Overigens is stijgerpijp met EI dus het is STEIGERPIJP.
En om 180cm steigerbuis mee te nemen met 140..50..60..? kilo in je handbagage is vrij lastig. Vinden ze niet goed zeg maar!
De wedstrijd mag als het aan mij ligt zo laat mogelijk in het jaar. Kan ik wat meer oefenen. De kans dat ik dan in Nederland ben is ook wat groter.

Sterkste Hand Van Nederland : 29 oktober 2017 Aanvang 13:00 uur lijkt mij een hele mooie datum en tijd. :lol:
 
Maar los van dat gest(e)i(j)ger over lifts, what about al die naamswijzigingen hierre? Kan ik de mijne ook aanpassen naar BobverlorenGrip? ;) Nog steeds aan de twijfel.... Maar blijf discussieren dat is gelijk aan motiveren :cool:
 
En om 180cm steigerbuis mee te nemen met 140..50..60..? kilo in je handbagage is vrij lastig. Vinden ze niet goed zeg maar!

Gewoon Fatgripz kopen Jacques! Dan kun je van iedere normale halter/dumbbell een fatbar maken. Dat werkt prima. Sterker nog, deadliften met fatgripz is iets moeilijker dan met een axle, dus dan kan de axle alleenmaar meevallen tijdens de wedstrijd!
 
Laatst bewerkt:
Overigens ben ik bij powerlifting ook helemaal geen van fan van Sumo omdat het toch echt een andere lift is en daar gaat het echt om de hoeveelheid gewicht, die je met je lijf kunt trekken.

Bij gripsport gaat het echter om je...eh...grip. De kortere afstand, die je moet trekken valt erg mee. Iemand van 200cm zal toch altijd verder moeten trekken dan iemand van 170cm en daar kunnen we ook geen rekening mee houden. Tenzij je moet tillen tot een standaardhoogte, zoals ze vaak doen bij 2HP. Van wat ik zo gelezen heb op het web kiezen sommige mensen voor sumo omdat ze menen op die wijze iets meer hand op de stang te kunnen krijgen, maar dat zal persoonlijk zijn, denk ik.
 
Gewoon Fatgripz kopen Jacques! Dan kun je van iedere normale halter/dumbbell een fatbar maken. Dat werkt prima. Sterker nog, deadliften met fatgripz is iets moeilijker dan met een axle.
Idd nog beter, de blauwe zijn hier perfect voor. Met een axle zul je zeker meer tillen.
Wat zou je meer tillen met een axle tov fat gripz? 10/20kg meer?
Overigens ben ik bij powerlifting ook helemaal geen van fan van Sumo omdat het toch echt een andere lift is en daar gaat het echt om de hoeveelheid gewicht, die je met je lijf kunt trekken.

Bij gripsport gaat het echter om je...eh...grip. De kortere afstand, die je moet trekken valt erg mee. Iemand van 200cm zal toch altijd verder moeten trekken dan iemand van 170cm en daar kunnen we ook geen rekening mee houden. Tenzij je moet tillen tot een standaardhoogte, zoals ze vaak doen bij 2HP. Van wat ik zo gelezen heb op het web kiezen sommige mensen voor sumo omdat ze menen op die wijze iets meer hand op de stang te kunnen krijgen, maar dat zal persoonlijk zijn, denk ik.
Op gripboard geven ze allemaal aan dat ze meer tillen dus zal verder gaan dan een persoonlijke keuze. Als iemand langer is maakt dat niks uit want het gaat om de verhouding. Iemand die langer is trekt in precies dezelfde tijd het gewicht omhoog als een klein persoon als ze net zo explosief tillen. Gaat erom dat je met sumo zo 10cm of meer van je rom haalt. Maar willen we hier de sumo discussie voortzetten of het weer hebben over de gripwedstrijd?
 
Laatst bewerkt:
Nog niet maar zal over minimaal 3 maanden zijn tot half jaar. Tijd genoeg om te trainen.
Ik volg de discussie. Aangezien ik sowieso niet in de comp mee doe, stel ik voor dat de deadlift ook balancerend kan worden uitgevoerd op een plank met een dikke rond stalen pijp overdwars hieronder. Geheid een publiekstrekker (lacht om eigen grap)
Ik vind de 20mm blocksets positief overigens en zie idd ook geen kwaad in de verschillende uitvoeringen SUMO of CONV voor de Axle, alhoewel ik de CONV deadlift zelf ook duidelijk als voorkeur heb. Vorig jaar zag je ook verschil in pullhoogte met het pinch onderdeel. De een buigt iets naar achteren en staat in lockout, de ander moet veel verder reiken en liften. Lichaamsverschil in lengte zorgt altijd voor voor- of nadeel. Zelfde als met bankdrukken.

Qua datum hoor ik het wel, als het kan ben ik er bij, maar vanaf juni tot in ieder geval augustus ben ik helaas niet beschikbaar.
 
Qua datum hoor ik het wel, als het kan ben ik er bij, maar vanaf juni tot in ieder geval augustus ben ik helaas niet beschikbaar.
Goed dat ik het weet want ik neem dit jaar alleen de organisatie voor mijn rekening maar niet meer de rol van scheidsrechter. Dan zal de wedstrijd in deze maanden in elk geval niet kunnen plaatsvinden. Dan blijven 2 opties over, mei of september. Oktober wil ik niet meer buiten doen. De kans op slecht weer neemt dan alleen maar toe.
 
Ok, dan schrijf ik zaterdag 30 September in de agenda! ;)
 
Wat ga je doen dan 30 september? :p
Mocht het indoor kunnen plaatsvinden dan zal dat eind mei worden. Wanneer de wedstrijd buiten zal plaatsvinden wil ik dat het liefst eind augustus begin september laten plaatsvinden. Je zult toch meer geduld moeten hebben voordat ik een exacte datum kan vastleggen.
 
Ik kan je ook echt niet sturen he! :rolleyes:

Mei is te snel en augustus is iedereen nog volgevreten van de vakantie periode! :D

Je wilde het niet in Oktober, dus leek mij eind September de beste optie:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven