XXL Nutrition

Intermittend fasting resultaat

Tja het is niet voor iedereen. Ik heb gainen nog niet geprobeerd met intermittent fasting, maarja dan verschilt het per persoon hoeveel je kunt eten. Ik kan behoorlijk veel kanen in 1 maaltijd

Heb het zelf geprobeerd, maar na 1 maand gaf ik het op. Ik kon met geen mogelijkheid zoveel kcal naar binnen krijgen in 8 uur tijd om ook maar iets aan te komen. Later spijt hiervan, misschien wel 8kg gegaind in een half jaar tijd, maar genoeg hiervan was ook vet. In de toekomst ga ik het nog een keer proberen met IF, beter langzame progressie dan snelle.

• Topic Starter Topic Starter
Heb het zelf geprobeerd, maar na 1 maand gaf ik het op. Ik kon met geen mogelijkheid zoveel kcal naar binnen krijgen in 8 uur tijd om ook maar iets aan te komen. Later spijt hiervan, misschien wel 8kg gegaind in een half jaar tijd, maar genoeg hiervan was ook vet. In de toekomst ga ik het nog een keer proberen met IF, beter langzame progressie dan snelle.

Misschien een andere vorm van koolhydraten proberen? Een die minder vult bijvoorbeeld maar toch nog goed is. Ik eet veel aardappelen, vult als een malle en is daarom moeilijk om meer van te eten. Maar zoals brood of rijst kan ik super veel van eten. En als je wilt aankomen zou ik maar 4 dagen boven onderhoud eten (500 kcal ong), de rest (op rustdagen) licht onder onderhoud. Dat zou te doen moeten zijn.

Erg indrukwekkende resultaten hoor. Kun je misschien artikelen of boeken aangeven waar je je informatie over deze training / dieet vandaan hebt ? Ik wil dit ook gaan proberen.

Misschien een andere vorm van koolhydraten proberen? Een die minder vult bijvoorbeeld maar toch nog goed is. Ik eet veel aardappelen, vult als een malle en is daarom moeilijk om meer van te eten. Maar zoals brood of rijst kan ik super veel van eten. En als je wilt aankomen zou ik maar 4 dagen boven onderhoud eten (500 kcal ong), de rest (op rustdagen) licht onder onderhoud. Dat zou te doen moeten zijn.

Ok ik zal het eens proberen eind september als ik weer aan een bulkybulk begin :P

Nice resultaat brah!

Ga vanaf vandaag ook beginnen met IF, sinds December ben ik al bezig met een voedingsschema met 500kcal onder mijn dagelijkse behoefte om zo af te vallen. Dit werkt eigenlijk prima, maar ik wil nu eens iets anders proberen en dit lijkt mij super! Ik eet eigenlijk na 7 uur nog maar 1 maaltijd en dat is voor het slapen gaan een bak kwark, kan ik dit eigenlijk ook zien als een vast of niet?

Ik ga nu dus proberen om 18+8 te hanteren kijken of dit voor mij werkt.

Nice resultaat brah!

Ga vanaf vandaag ook beginnen met IF, sinds December ben ik al bezig met een voedingsschema met 500kcal onder mijn dagelijkse behoefte om zo af te vallen. Dit werkt eigenlijk prima, maar ik wil nu eens iets anders proberen en dit lijkt mij super! Ik eet eigenlijk na 7 uur nog maar 1 maaltijd en dat is voor het slapen gaan een bak kwark, kan ik dit eigenlijk ook zien als een vast of niet?

Ik ga nu dus proberen om 18+8 te hanteren kijken of dit voor mij werkt.

Nee ik denk het niet.. Het enige dat ik gelezen heb dat mensen wel mochten innemen tijdens het vasten waren.. ewen paar omega 3 caps OF een (heel klein) beetje melk in de koffie OF 10 gram BCAA's voor het trainen.. Een hele bak kwark is alleen al aan melksuikers waarschijnlijk teveel.. Probeer het anders de eerste 2 weken heel strikt, en kijk dan eens wat het efferct van zo'n bak kwark heeft.. Je zult dan het verschil wel snel merken denk ik. (Het is ook makkelijker om aan 1 stuk door te vasten dan steeds een klein beetje te eten IMHO)

prima resultaat.

Dus als ik bijvoorbeeld, vanaf 12:45 begin te eten en stop om 19:45 en dan in die tijden 3 maaltijden nuttig zou het prima moeten verlopen? Dan moet ik wss wel die bak Kwark weglaten ja.

Dus als ik bijvoorbeeld, vanaf 12:45 begin te eten en stop om 19:45 en dan in die tijden 3 maaltijden nuttig zou het prima moeten verlopen? Dan moet ik wss wel die bak Kwark weglaten ja.

Die bak kwark is niet nodig inderdaad, maargoed, op dit forum verklaren ze je al snel voor gek als je geen bak kwark naar binnen propt voor het slapen gaan. Probeer geen kcal binnen te krijgen in die 16-18 uur dat je vast. Alleen water, koffie, cola light, etc. Kijk, 5 kcal moet je niet al te moeilijk over doen.

Oké bedankt voor de tips, ik had al zo'n vermoeden dat als ik die bak kwark toch nuttigde het dan niet werd gezien als een volledige vast.

Ik heb mij al een aantal maanden laten inspireren door IF resultaten en de verschillende manieren van vasten en ben daarom ook vandaag hiermee begonnen. Eens kijken hoe het de komende weken gaat vorderen, ik heb namelijk nauwelijks moeite met vasten aangezien ik dit al vaker heb gedaan dus het zal voor mij een leuke uitdaging worden.

Oké bedankt voor de tips, ik had al zo'n vermoeden dat als ik die bak kwark toch nuttigde het dan niet werd gezien als een volledige vast.

Ik heb mij al een aantal maanden laten inspireren door IF resultaten en de verschillende manieren van vasten en ben daarom ook vandaag hiermee begonnen. Eens kijken hoe het de komende weken gaat vorderen, ik heb namelijk nauwelijks moeite met vasten aangezien ik dit al vaker heb gedaan dus het zal voor mij een leuke uitdaging worden.
Succes! :)

BrintaEter, hoe gaat het ondertussen met het doel "strakker" te staan. Shrimp nog wat effect, noemde je het?

Even een vraagje Brinta Eter of andere mensen die aan IF doen.
Als jullie een 24uurs vast houden, nemen jullie dan op die dag ook BCAA's in?
Wil eigenlijk wel eens weten of dit noodzakelijk is net zoals er wordt aangeraden om groene thee te drinken tijdens een 24uurs vast.

Wil eigenlijk wel eens weten of dit noodzakelijk is net zoals er wordt aangeraden om groene thee te drinken tijdens een 24uurs vast.
Wat ik begrepen heb is dat het niet noodzakelijk is, maar het wel helpt..
De BCAA's voor het trainen zouden al wat meer noodzakelijk worden, maar zonder BCAA's zou dit ook nog prima moeten werken IMHO..

• Topic Starter Topic Starter
BrintaEter, hoe gaat het ondertussen met het doel "strakker" te staan. Shrimp nog wat effect, noemde je het?

Gaat wel lekker. Ben nu bezig met m'n laatste week cutten. Daarna ga ik over op 4 weken shrink wrap effect inderdaad. Op onderhoud of ietsjes erboven eten waardoor ik strak in het vel groei :D Ben hier zeer benieuwd na, gezien de positieve verhalen en plaatjes.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 17:23 ----------

Is door 5 dagen hard te feesten in duitsland denk ik nog niet gelukt? :P

Haha ik had de laatste dag een dikke cheatdag waar ik 8000-9000 kcal naar binnen had gewerkt. Gaat zo makkelijk dan :P Die dag erna was alleen wat vocht erbij gekomen, na een dag of 2 was alles al weer terug naar normaal. Gaaf om te zien en voelen hoe je lichaam dit helemaal opzuigt.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 17:23 ----------

Nee is niet nodig. Ik raad je aan om je in te lezen in Eat-stop-eat. Neem ook eens een kijkje op leangains, staat ook heel veel nuttige informatie op.

Netjes gedaan! Ben ook van plan dit te gaan proberen, maar eerst nog wat in lezen :D

Succes!

Oké thnx, ja ben nu bezig aan het boek Intermittent Fasting van Precision Nutrition staat veel nuttige informatie in.

Terug
Naar boven