- Waardering
- 51
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 15%
Ja, maar hoeveel nadeel daar van te merken is, dat is mijn vraag

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ja, maar hoeveel nadeel daar van te merken is, dat is mijn vraag![]()
Spierverlies is broscience. Je verliest geen massa zolang je trainingen goed zijn. Dit in combinatie met een goed gepland schema en de juiste tijd qua eten is succes.
En deze leefstijl kun je levenslang volhouden. Alles draait om calorietekort, onderhoud of surplus. Als ik tevreden ben ga ik over naar onderhoud om deze vorm 'vast te vriezen' voor een tijdje.
Ja, maar hoeveel nadeel daar van te merken is, dat is mijn vraag![]()
Ik vergeet het zelf ook wel eens om BCAA in te nemen. Moet zeggen dat ik er ook niks van merk. Als dit voor jou werkt moet je het gewoon zo blijven doen. Ik meende dat het wel bewezen was. Maar goed als je er toch niets van merkt verder..

Niet met je eens, ga maar eens diep cutten, gegarandeerd zal je spier inleveren.
Alsof een schepje BCAA's er even voor gaan zorgen dat je volgende week op het podium staat![]()
![]()
Untill a certain degree. Natuurlijk als je rond de 5% komt moet je uitkijken. Dan moet je je ook pas zorgen gaan maken om de starvation mode.
---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 20:50 ----------
Dus bro science is het niet
Ik denk dat het wel ietsjes zal helpen met herstel na de training, misschien dat het voor een klein deel bijdraagt.
Uiteindelijk zal je pas weten hoe het zonder BCAA's gaat bij jouw lichaam als je het zelf getest hebt.![]()
.Ik vergeet het zelf ook wel eens om BCAA in te nemen. Moet zeggen dat ik er ook niks van merk. Als dit voor jou werkt moet je het gewoon zo blijven doen. Ik meende dat het wel bewezen was. Maar goed als je er toch niets van merkt verder..

Ja klopt, de volgende die ik ga proberen zal deze zijn denk ik:

Untill a certain degree. Natuurlijk als je rond de 5% komt moet je uitkijken. Dan moet je je ook pas zorgen gaan maken om de starvation mode.
---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 20:50 ----------
Dus bro science is het niet
Jawel aangezien de meesten hier niet op 5% staan of dat zullen halen. De meesten die willen cutten gaan voor de 6-10% zomerstijl. Daarbij speelt spierverlies geen rol mits gelet op bovengenoemde punten.
---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 16:59 ----------
Heb het al meerdere keren getest. Merk zelf weinig verschil, denk dat ik het niet zozeer nodig heb, gaat wel tegen Martin Berkhans principe in, maargoed, het zijn maar guidelines.
---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 11:01 ----------
Scheelt toch wel wat centen zo'n pot BCAA's![]()
Ja inderdaad. Mocht je geld teveel hebben kun je best zo'n potje aanschaffen, anders doet whey of niets het ook prima![]()
Jawel aangezien de meesten hier niet op 5% staan of dat zullen halen. De meesten die willen cutten gaan voor de 6-10% zomerstijl. Daarbij speelt spierverlies geen rol mits gelet op bovengenoemde punten.
---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 16:59 ----------
Ja inderdaad. Mocht je geld teveel hebben kun je best zo'n potje aanschaffen, anders doet whey of niets het ook prima![]()
Een schep whey zou ik wel willen gebruiken idd voor de fast-training, maar een schep bevat 100 kcal., met andere woorden... Dan heet het toch geen fasted-training meer?
. Dus stel je onderhoud is 2500 dan zit je met 24u vasten ( en voor de rest normaal eten op onderhoud ) al aan -2500 per week. Dus je onderhoud zal vast wel wat lager gelegen hebben dan -1850 p/w
.
.
.Een schep whey zou ik wel willen gebruiken idd voor de fast-training, maar een schep bevat 100 kcal., met andere woorden... Dan heet het toch geen fasted-training meer?
Tja, het schijnt niet veel uit te maken.
---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 11:16 ----------
Nice gewoon, kan zeker beter qua massa maar dit is gewoon een super geslaagd cut.
Doe zelf momenteel 1 Vastdag per week in combinatie met onder onderhoud eten iedere dag en dan af en toe een refeed. Eat stop eat is een enorm interessant boek en een erg gemakkelijk manier om onder onderhoud te zitten.
Hoe kom je er trouwens op dat je 1850kcal per week onder onderhoud zit? Ik dacht gelezen te hebben dat je zelfs met 1 dag vasten al je onderhoud per week onder onderhoud zit. Dus stel je onderhoud is 2500 dan zit je met 24u vasten ( en voor de rest normaal eten op onderhoud ) al aan -2500 per week. Dus je onderhoud zal vast wel wat lager gelegen hebben dan -1850 p/w
.
Sowieso net resultaat iig, idd beetje vasthouden voor de zomer en dan toch nog wat massa erbij plakken.
Vind het trouwens wel uitzonderlijk dat je na je 2 dagen vasten nog eens IF gebruikt op normale dagen ook. Zou voor mij toch iets teveel van het goede zijn.
Thanks
Dit is gemiddeld per week. Ik zit ongeveer 1000 kcal per dag onder onderhoud.
Onderhoud = 2850.
2850 x 7 = 19950 kcal per week.
Gemiddeld eet ik per week 1850 kcal.(x7 = 12950)
19950 - 12950 = 7000 kcal deficit per week. Dat met het dieet alleen. Dan komt de cardio er nog overheen.
(Of heel makkelijk. Onderhoud is 2850. Gemiddeld eet ik per week 1850 aan kcal. 2850 - 1850 = 1000 kcal per dag. 1000 x 7 = 7000 kcal per week)![]()
Ben ook wel benieuwd naar het gevolgde trainingsschema icm 24 uurs fast.

Maandag: onderhoud
Dinsdag: low
Woensdag: onderhoud
Donderdag: vastdag
Vrijdag: low
Zaterdag: onderhoud
Zondag vastdag
Ik had em al gepost
---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 11:43 ----------
zie hier
19950 - 12950 = 7000 kcal deficit per week. Dat met het dieet alleen. Dan komt de cardio er nog overheen.
(Of heel makkelijk. Onderhoud is 2850. Gemiddeld eet ik per week 1850 aan kcal. 2850 - 1850 = 1000 kcal per dag. 1000 x 7 = 7000 kcal per week)![]()