Fitness Seller

Lees dit eerst Introductie en Regels

Solid squat Chris! was een grinder en hardcore!

puntje van kritiek:

Toch vind ik dat de squats met kneesleeves gewoon als RAW beschouwd dienen te worden. Kom op zeg, zelfs de IPF raw lifting beschouwt dit gewoon als raw. En je haalt er echt niks extra's uit. Dient puur voor warmte, stabiliteit en mentale zekerheid.

Daster, verander dat gewoon joh.

Misschien heb je wel gelijk ja, lijkt me sterk dat mensen hier kneesleeves zo strak doen dat het verkapte kneewraps zijn. Dan zouden ze wel kneewraps omdoen, het is ten slotte geen IPF, dit lijstje ;)
Destijds had ik door middel van een poll bepaald, maar ik verander het wel gewoon als er nu geen kritiek op komt.

multi ply sleeves :D

Het is beetje vage scheidslijn denk ik. Enerzijds kun je natuurlijk ook hele dikke sleeves omdoen of ontzettend strakke. Of meerdere over elkaar...
Maar zoals ik al zei lijkt me sterk dat iemand dat soort trucs gaat uithalen om een 'raw' notering in deze lijst te krijgen :p
Gaat trouwens maar om 2 mensen met sleeves in de lijst.

puntje van kritiek:

Toch vind ik dat de squats met kneesleeves gewoon als RAW beschouwd dienen te worden. Kom op zeg, zelfs de IPF raw lifting beschouwt dit gewoon als raw. En je haalt er echt niks extra's uit. Dient puur voor warmte, stabiliteit en mentale zekerheid.

Daster, verander dat gewoon joh.

Voor zover ik weet zijn kneewraps ook gewoon toegestaan bij raw wedstrijden van de IPF. Net als een riem.

Het is beetje vage scheidslijn denk ik. Enerzijds kun je natuurlijk ook hele dikke sleeves omdoen of ontzettend strakke. Of meerdere over elkaar...
Maar zoals ik al zei lijkt me sterk dat iemand dat soort trucs gaat uithalen om een 'raw' notering in deze lijst te krijgen :p
Gaat trouwens maar om 2 mensen met sleeves in de lijst.

veel mensen dragen altijd sleeves en vermelden het niet eens, het hoeft ook niet vermeld te worden want het geeft geen extra kracht

wraps zijn ook RAW trouwens zoals tymboo hierboven al zegt.

vanaf een suit is het niet meer raw

Ik wil die discussie ook nog wel eens aanzwengelen tussen raw en niet raw... In mijn ogen (en die van de IPF) is alles wat niet met een pak aan gelift wordt, raw. Dus riem, kneesleeves, kneewraps, polsbandages, etc, allemaal raw.
Men loopt hier nogal eens prat op raw squats etc (en dan ook zonder kniebandages), ik ben van mening dat het verstandig is om die dingen altijd om te doen vanaf een bepaald gewicht (voor iedereen is dat anders, maar bij mij is t ongeveer vanaf 70 % van 1RM). Ik heb er al een paar met kapotte knieeen (en polsen) afgevoerd zien worden die dachten dat het verstandig was om alles maar zonder bandages te doen.
Meningen zijn hierover verdeeld natuurlijk

Ik wil die discussie ook nog wel eens aanzwengelen tussen raw en niet raw... In mijn ogen (en die van de IPF) is alles wat niet met een pak aan gelift wordt, raw. Dus riem, kneesleeves, kneewraps, polsbandages, etc, allemaal raw.
Men loopt hier nogal eens prat op raw squats etc (en dan ook zonder kniebandages), ik ben van mening dat het verstandig is om die dingen altijd om te doen vanaf een bepaald gewicht (voor iedereen is dat anders, maar bij mij is t ongeveer vanaf 70 % van 1RM). Ik heb er al een paar met kapotte knieeen (en polsen) afgevoerd zien worden die dachten dat het verstandig was om alles maar zonder bandages te doen.
Meningen zijn hierover verdeeld natuurlijk

Eindelijk een medestander! boven 1,5 * BW kniebanden

Eindelijk een medestander! boven 1,5 * BW kniebanden

Dat is dan weer een beetje overdreven...

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:31 ----------

Denk dat hier niet echt een vaste regel voor valt te gebruiken... iedereen voelt zelf wel aan wanneer het tijd wordt om de knieën een stukje meer bescherming te geven d.m.v kniebanden

Dat is dan weer een beetje overdreven...
voor de zwaargewichten missch wel verstandig ;)
ik gebruik ook nooit hulpmiddelen, maar voel dan ook eigenlijk nooit stress op m'n knieen ofzo. als je dat wel voelt zou ik idd zeggen meteen die wraps omdoen.

voor de zwaargewichten missch wel verstandig ;)
ik gebruik ook nooit hulpmiddelen, maar voel dan ook eigenlijk nooit stress op m'n knieen ofzo. als je dat wel voelt zou ik idd zeggen meteen die wraps omdoen.
Juist en wil het nog anders stellen. Ik deed ze ook steeds om bij >70%1RM en had daardoor juist een zwakte in mijn knieën gecreëerd. Iedere training had ik last van mijn kniebanden boven een bepaald gewicht.

Nu ik dat niet meer doe heb ik daar geen last meer van. Zoals CP aangeeft worden knieën bij een juiste techniek beperkt belast. Pezen en banden moeten ook sterk worden.

Op DBB wordt er nogal eens doorgedraaft.
Zo ook met het begrip RAW.
Het lijkt me logisch om gewoon de IPF voorwaarden te hanteren.

IPF geeft een duidelijke standaard. Maar in dit geval is het ook makkelijk af te spreken wat wel en wat niet. Ikzelf gebruik sleeves omdat ik al drie keer aan mijn knieen geopereerd ben en eind 2010 nog een flinke knieblessure heb gehad. Warme knieën en het gevoel van stabiliteit zijn voor mij enorm belangrijk. Ik haal er niets uit wat kilo's betreft. Voor mezelf versta ik onder RAW liften; een lift maken zonder middelen die je helpen zwaarder te tillen. In het geval van kniebuigen het suit en de kneewraps dus. De riem helpt natuurlijk ook iets, maar uit veiligheid doe ik deze toch om bij zware lifts. Wat jullie hier hanteren maakt voor mij verder niets uit, vind het een vorm van gezonde competitie, wat leidt tot betere prestaties. Mensen die goed met kneewraps overweg kunnen halen er soms wel 30kg uit. Dan heb je dus wel wat extra's en kan ik het voor mezelf niet als RAW uitleggen. Daarnaast ben ik wel van mening dat technisch net uitgevoerde buigingen je knieën sterker maken, en dat door enkel en alleen gebruik van kneewraps het de stabiliteit van je knieen niet ten goede komt...

Gewoon mijn visie...

Laatst bewerkt:
DAn bij deze ook mijn bench..mijn elbow sleeves staat nu ook onder geared....

Hey Highlander!! Hoe ist?

Weet niet of je bench qua ROM en aantal verplaatste kilo's kunt vergelijken met squat op het gebied van sleeves. Haal je niets extra uit je sleeves bij het bankdrukken, dan zou ik geared idd een beetje buiten proportie vinden!

Lijkt mij genoeg punten om het begrip Raw bij te stellen bij dezen.

Daster, zorg jij hiervoor? thanx.

Hey Highlander!! Hoe ist?

Weet niet of je bench qua ROM en aantal verplaatste kilo's kunt vergelijken met squat op het gebied van sleeves. Haal je niets extra uit je sleeves bij het bankdrukken, dan zou ik geared idd een beetje buiten proportie vinden!

Waarom zouden elbows sleeves anders werken dan knee sleeves? Rom tot je borst is tot je borst, same for onder parallel is onder parallel.

Noem je mij nou highlander? :P

Misschien bedoelt ie "hightower"..? :D

Terug
Naar boven