Fitness Seller

Lees dit eerst Introductie en Regels

Kneewraps zijn absoluut niet raw, ook niet bij IPF.

Huidige regels waren trouwens ook overgenomen van een Raw powerliftingbond, dus komen niet zomaar uit de lucht vallen.

bij de IPF zijn knee wraps idd gewoon RAW. persoonlijk vind ik dit niet ! Knee sleeves daarintegen wel.

Uit dit topic op IPF forum leidde ik af dat kneewraps niet raw zijn:
[Link niet meer beschikbaar][action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=53

Als iemand een bron heeft die het tegendeel bewijst ff posten graag.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

zoek het gewoon op.
het is geen discussie waard...

bij RAW wedstrijden zijn wraps gewoon toegestaan.
Heb ik ook opgezocht uiteraard.

Uit dit topic bleek trouwens dat slechts 11% van de leden hier vindt dat kneewraps mogen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/wanneer-lift-raw-205556/

De uitslag van de poll kwam overeen met de regels van de 'Raw Powerlifting Bond' [Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Uit dit topic bleek trouwens dat slechts 11% van de leden hier vindt dat kneewraps mogen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/wanneer-lift-raw-205556/

De uitslag van de poll kwam overeen met de regels van de 'Raw Powerlifting Bond' [Link niet meer beschikbaar]

bij ipf raw wedstrijden zie je altijd gewoon wraps gebruikt worden.
ik vind zelf dat het ook niet echt "raw" is
maar de IPF wel

bij ipf raw wedstrijden zie je altijd gewoon wraps gebruikt worden.
ik vind zelf dat het ook niet echt "raw" is
maar de IPF wel
Post dan een bron....

In dat topic waren we trouwens tot compromis gekomen het er overal achter de naam te zetten wat gebruikt was zodat iedereen voor zichzelf kon bepalen wat die de lift waard vond. Maak ik er een top5 raw bij, krijgen we dit weer :D

Post dan een bron....

In dat topic waren we trouwens tot compromis gekomen het er overal achter de naam te zetten wat gebruikt was zodat iedereen voor zichzelf kon bepalen wat die de lift waard vond. Maak ik er een top5 raw bij, krijgen we dit weer :D

geen zin om een bron te zoeken, meerdere mensen zeggen het hier.
jij bent de enige die ervan overtuigd is dat het niet zo is...

maar het boeit toch niet

Tsja ik snap niet dat mensen die met kneewraps liften zo graag raw gezien willen worden. Als je een beetje kunt squatten haal je daar zo 20kg uit. Als desondanks blijkt dat iedereen dat wil ga ik niet moeilijk doen ;) Maar het lijkt me sterk omdat in de vorige poll slechts 11% vond dat kneewraps als een raw lift geldden.

Voor dit forum is het inderdaad leuker om onderscheid te maken aangezien veel members niet echt PL ambities hebben maar gewoon voor de fun raw toppen en toch sterk zijn.

Ik kan in jouw bron niet zien waar dit zou staan, dat kniebandages niet toegestaan zouden zijn bij raw IPF wedstrijden. Ik weet wel dat de IPF sinds 2009 pas officieel RAW wedstrijden organiseert, en dat hierbij pakken allicht verboden zijn. Dit is dan ook het enige wat verboden is, waaruit men automatisch kan opmaken dat kniebandages dat niet zijn.
Er is nergens een technisch reglement te vinden over raw lifts bij de IPF, maar er zijn natuurlijk genoeg filmpjes te vinden op youtube van raw lifts met kniebandages om bij de IPF, zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=nTf1pLUcBzo

En ik zal dan wel bij die 11% horen, want ik vind het puur vanwege de veiligheid veel verstandiger om ze gewoon altijd om te doen

[Link niet meer beschikbaar]

pagina 15.

Kneesleeves zijn gewoon toegestaan.

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Tsja ik snap niet dat mensen die met kneewraps liften zo graag raw gezien willen worden. Als je een beetje kunt squatten haal je daar zo 20kg uit. Als desondanks blijkt dat iedereen dat wil ga ik niet moeilijk doen ;) Maar het lijkt me sterk omdat in de vorige poll slechts 11% vond dat kneewraps als een raw lift geldden.

Helemaal mee eens. Maar om kneesleeves niet als raw aan te merken, vind ik ronduit belachelijk.

Kneewraps zijn niet raw imo, sleeves wel.

@Ruben: Dat zijn niet de rawregels pik ;)

Goed ging toch maar om 2 mensen in de hele lijst :p is nu aangepast ;)

Wraps kan je eigenlijk toch niet zien als raw... Zijn zat mensen die er 20-40kg uit halen. Hoe kun je dat nou nog raw noemen?
Ik haalde er zelf minder dan 10kg uit maar alsnog beschouw ik dat dan niet als raw.

Eindeloze welles-nietes discussie dit...
Nogmaals, bij de IPF (de grootste powerliftingbond ter wereld) zijn kniebandages toegestaan bij raw wedstrijden. Iedereen zal hier zijn mening over hebben, de meesten hier zullen het er waarschijnlijk niet mee eens zijn. Ik wel. Punt. :)

De grootste powerliftbond ter wereld hanteert pas sinds 2009 deze regels. Als ik jouw argumentatieve vaardigheden zou gebruiken zou ik zeggen dat dit niet lang genoeg is in relatie tot de historie van raw powerlifting om hen als expert te beschouwen.

Als je zwaardere gewichten kunt tillen door bepaalde kledingsstukken aan te trekken dan kun je dat gewoon niet raw noemen, hoe je het went of keert. Het zou hilarisch zijn als we straks ook wraps krijgen met BP en we dat ook raw zouden noemen. Of single ply suits ook raw noemen. Allemaal 1 pot nat.

Alles waardoor je meer lift dan naakt is niet meer raw.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven