AndroidHealthClinic

Iran - Israël

En welke vooruitgang heeft dat gebracht?
Het feit dat Syrie niks meer heeft kunnen betekenen in de geopolitieke context sinds dan?

Zitten we nog over hetzelfde te praten of zitten jullie die mong**l invorm af te zuigen met zn conspiracy theories?

En hoe hebben wij last van Iran? Israël heeft last van Iran.

Niet ons probleem, niet onze strijdt.
Heel het Westen heeft last van Iran. Daarom noemen we ze vaak deel van het Anti-Westers blok.

Voeren zij ook niet onze strijd? :)
Ja en daarom moeten we snel onze defensie uitgave verhogen naar 5% van het bpp. Hoe we dit precies gaan witwassen moet nog even afgewacht worden

stephen colbert lol GIF by The Late Show With Stephen Colbert

Het zou toch mooi zijn dat we de debielen die oorlog propageren ook naar de oorlog toe kunnen sturen.

Als je de angel er echt uit wil halen verplaats je dat kleine kutlandje naar een plek waar ruimte is en mensen geen bezwaar hebben dat ze er komen wonen maar denk niet dat dat ooit een optie is geweest.
Iran is niet zo klein hoor.

Hoezo zeer beperkt? Het regime krijgt langs alle kanten klappen en verliest support, hun proxies meer en meer worthless en een veiligheidslek. Rusland is zelf met andere zaken bezig, beetje identiek met de val van Assad.

Als er ooit kan gebeuren is het nu.
Ik bedoel de kans dat het er in Iran daadwerkelijk beter van gaat worden, dat het regime nu zwak is klopt.

Zucht... mss moet ik ook 5 boosters halen zodat ik weer gewoon in de rij kan aansluiten.

Die kansen krijg je nooit, bij geen enkel land. Maar over het algemeen leidt het bezit van nucleaire wapens tot vrede uit angst voor totale vernietiging.
Correct. Echter ook hier geldt dat Iran groeperingen steunt die zich bewust bezig houden met het verspreiden van de Sharia/wegwerken van de infidels. Om die mensen nou een nucleair programma te gunnen...

En voordat de VS nu genoemd wordt. De kans dat de VS ons fysiek aanvalt acht ik niet erg groot.

Correct. Echter ook hier geldt dat Iran groeperingen steunt die zich bewust bezig houden met het verspreiden van de Sharia/wegwerken van de infidels. Om die mensen nou een nucleair programma te gunnen...

En voordat de VS nu genoemd wordt. De kans dat de VS ons fysiek aanvalt acht ik niet erg groot.
Waren het niet de CIA samen met de Mossad die verantwoordelijk waren voor het ontstaan van ISIS om zo het Midden-Oosten te destabiliseren en regimechange in o.a. Syrië te bevorderen?

Wat heeft Iran ons aangedaan?

Waren het niet de CIA samen met de Mossad die verantwoordelijk waren voor het ontstaan van ISIS om zo het Midden-Oosten te destabiliseren en regimechange in o.a. Syrië te bevorderen?

en AL qaida die gesponsord en getraind werden en waar ook wapens aan werden geleverd door Amerika. Tot Bin Laden niet meer met hun wou werken omdat het Amerika enkel om hun olie ging blijkbaar .

Ik zeker zin zou je kunnen zeggen dat de Iraanse Revolutie een afwijzing was van het Westerse denken, verder niet zo veel.

En daar zou men van geleerd moeten hebben en men zou Iran dus geen nucleair programma moeten gunnen. Het kan zo simpel zijn.

Noord Korea en China maken we ons toch ook niet zo druk om? Die hebben zgn ook een hekel aan het westen
China is een ander niveau dan Iran en NK, met China hebben we relatief gezien redelijk goede banden.

NK heeft gewoon weinig macht en invloed buiten NK om, Iran heeft dat wel.

Maakt niet dat ik vind dat wij ons nu met het conflict moeten bemoeien maar dat is wel een verschil.

Je kan niet de VS verantwoordelijk houden voor Syrie en in dezelfde zin zeggen dat Iran nooit iets gedaan heeft waar wij wat van merken.

En daar zou men van geleerd moeten hebben en men zou Iran dus geen nucleair programma moeten gunnen. Het kan zo simpel zijn.
Voorlopig is degene die een kernbom meerdere malen gebruikt heeft anderen aan het vertellen is dat ze er geen mogen hebben.

Iran snapt ook wel dat als ze er een gebruiken ze letterlijk van de aarde genuked worden.

Buiten dat, mss trekt het de verhoudingen wel een beetje recht in het midden oosten als Iran er een heeft want nu is het alleen Israel die een stockpile aan nukes heeft.

Voorlopig is degene die een kernbom meerdere malen gebruikt heeft anderen aan het vertellen is dat ze er geen mogen hebben.

Iran snapt ook wel dat als ze er een gebruiken ze letterlijk van de aarde genuked worden.

Buiten dat, mss trekt het de verhoudingen wel een beetje recht in het midden oosten als Iran er een heeft want nu is het alleen Israel die een stockpile aan nukes heeft.
Iran is wel een theocratie die openenlijk zeggen dat ze ongelovigen en landen als de VS en Israel willen vernietigen. Kan je imo niet direct vergelijken met de VS.

Snapt Iran dat daadwerkelijk? Je kan geen logische redenatie verwachten van iemand die denkt dat zijn enige missie in dit leven is om zijn geloof met geweld op te leggen en dat hij daarvoor beloond zal worden in een ander leven.

Maar misschien dat Israel er wel een toontje lagen van zal gaan zingen en zichzelf minder onschendbaar zou voelen

Het blijft een lastige situatie omdat het midden oosten in principe altijd oorlog zal hebben zolang het de geloven daar blijven overheersen. Dus wil je daar echt meer kernwapens?

Misschien zou het beter zijn voor de VS om te zeggen dat ze Israel alleen nog steunen als ze hun nukes opgeven en vervolgens Iran aanbieden dat de oorlog direct stopt als ze weer meedoen aan het verdrag.

Maar dat lijkt me veel te optimistisch om daadwerkelijk te gebeuren.

Terug
Naar boven