XXL Nutrition

Iran - Israël

Je vergelijkt nu appels met peren.

Burgeroorlog en regimechange in Syrië. Of iets waar wij ooit wat van hebben gemerkt door Iran.
Als de CIA en de Mossad verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van IS dan zijn ze indirect schuldig aan de doden in Europa door aanslagen en de vluchtelingenstroom.

Noem nu eens iets wat Iran ons heeft aangedaan.

Ik heb niks met de Ayatollahs, maar zij zijn niet onze vijand. En dat wil ik graag zo houden. De juden proberen ons een conflict in te smokkelen zodat onze jongens zullen sterven voor hun conflict.
Iran is constant bezig met het steunen en bewapenen van Islamitische terreurgroepen die regimes destabiliseren. Als je de VS dat verwijt is dat voor Iran minstens net zo.

Iran is niet onze directe vijand, maar dat is voornamelijk een kwestie van Iran die te ver is en het te druk heeft met andere dingen. De 'regering' in Iran zou Nederland nooit accepteren als ze de kans hadden om er wat van de vinden.

That beeing said, die kans zie ik ze niet zo snel krijgen en ik ben het volledig met je eens dat wij ons er buiten moeten houden en ons zeker niet bezig moeten gaan houden met een regime change.

En we moeten nu al een plan gaan maken hoe we gaan voorkomen dat al die mensen hier heen komen als dat wel gaat gebeuren.

Schatting: In totaal wonen naar schatting 2,5 tot 3,5 miljoen vluchtelingen in kampen in het Midden-Oosten, met Palestijnse en Syrische vluchtelingen als grootste groepen. Dit is een ruwe schatting, omdat niet alle vluchtelingen in formele kampen wonen en cijfers variëren per bron. Voor preciezere data zou je UNHCR- of UNRWA-rapporten van 2025 moeten raadplegen, die mogelijk later dit jaar verschijnen.
En hoeveel zijn er opgenomen?
Dat ze ergens in kampen wonen is wat anders.

En tellen ze dan Turkije mee?

Kzou eerder zeggen afstand maar ok.
Ook

Ja maar Israël is de enige veilige democratie in het Midden-Oosten, toch? ;)
Dus we moeten zorgen dat er meer vrije democraties komen in het midden oosten?

(Notsrs)

1750250686037.png

Ik denk wel dat ik me aan moet sluiten bij wat een hoop mensen zeggen, bemoenis van het westen in het midden oosten heeft weinig goed gedaan. Ik denk niet dat het nu anders zou zijn.

Grote muur er omheen en dan over 50 jaar verder kijken of het al beter is?

Dus we moeten zorgen dat er meer vrije democraties komen in het midden oosten?
Nee totaal niet. Hoe arrogant ben je om te denken dat wij zo superieur zijn dat wij wel ff kunnen bepalen boe iedereen in de rest van de wereld nket leven. En desnoods bereidt zijn deze ideologie op te dringen door middel van geweld.

Klinkt nogal fascistisch.

Ik geloof ook dat wij superieur zijn aan deze achterlijke Middeleeuwse ideologiën.
Maar ik ben niet zo arrogant om mijn wil vervolgens bij hun op te dringen door geweld.
Zolang ze geen gevaar vormen imo ook niet nee.
Nu is het wel zo dat de enige oplossing die werkt bij hun geweld is.

En ach, een paar raketjes, valt dat tegenwoordig ook al onder de noemer geweld? :trollface:

Terug
Naar boven