MuscleMeat

Is 12-15kg schone massa haalbaar in 1.5 jaar?

Peiling Peiling Is het mogelijk om in 1.5 jaar 12-15kg clean aan te komen

• Ja

Stemmen: 87 40,1%
  • Nee

Stemmen: 111 51,2%
  • hangt er vanaf

Stemmen: 19 8,8%

• Totaal stemmers
    217
Je weegt momenteel 68 kg op 1m80. Als je goed traint en eet, zullen die eerste kilo's wel snel komen, gewoon omdat je lichaam naar homeostase zoekt. Daarnaast is het ook dat je als beginner in een fase zit dat gainen nog het gemakkelijkst gaat. Maar 12 a 15 kg in 1.5 jaar? Dat lijkt me teveel van het goede. Leg eens 15kg biefstuk bijeen, dat is echt ****ing veel.

Mensen die denken dat een natural 1kg vvm pm kan aanzetten zijn niet helemaal gezond in de bovenkamer dunkt me

haha VVM? Nooit
met 5 kilo in 1 jaar mag je in je handen knijpen

Ik knijp al in mn handjes als ik voor het eind van dit jaar de 79kg haal.

(Nu 76.8)

het is mogelijk. maar vast niet bij jou. maar bij iemand die precies alles meeheeft...

Ik vote nee,
maar het is wel haalbaar als je een jaar en half gaat kuren...
Zoals eerder gezegd, sommige mensen weten echt niet wat schone massa is.

Op jou leeftijd woog ik 65kg bij 1,85m. Had toen een 10% vetpercentage. Gemeten bij de keuring voor Defensie te Amsterdam, dus behoorlijk betrouwbaar. Toen het oriëntatiejaar van Defensie gedaan met 2x per week fitness.. Toen van 65kg naar 75kg aangekomen met een te verwaarlozen toename in vetpercentage in 1 schooljaar (krap jaartje dus). De keuringsarts stond er van te kijken en vond dit zeer knap. En dit was met redelijke voeding, redelijke training en redelijk verstand ervan.

Dus in een vol 1,5 jaar is dit zeker wel mogelijk zonder dat je gelijk naar de rotzooi grijpt!

Edit: En ik trainde m'n benen niet (Excuses ;) )

Laatst bewerkt:
Ligt aan het startgewicht.

Ja is haalbaar, maar denk dat dat per persoon verschilt en helemaal aan je begeleiding in het begin.
De meeste begeleiders tegenwoordig zeggen niks of zijn er niet eens in de budgetgyms zoals waar ik nu train.
Bij mij zie je dus mensen soms na een jaar niks veranderd zijn, misschien een heel klein beetje.
De mijne in mijn eerste gym vertelden me echt heel veel toen, vooral dat ik meer moest gaan eten en wat ik moest eten.
(Internet had haast niemand toen :D)
Ik begon met 67 kilo (was altijd een mager ventje dat te weinig at) en woog na 1.5 jaar 90.
Moet er wel aan toevoegen dat mijn vetpercentage wel een stuk hoger lag en veel vocht van de creatine.
Denk dat ik zonder dat de 82 wel haalde.
Noobgains zijn je beste gains iig.
Daarna ging/gaat het niet zo hard meer helaas :(

Laatst bewerkt:
Is natuurlijk per persoon verschillend, al zou ik persoonlijk denken dat het voor de grote meerderheid niet mogelijk is. Train nu zelf zo rond de 1,5 jaar en heb er misschien 10-12kg opgeplakt (blijft gissen), echt veel meer had ik er niet uit kunnen halen.

ja, kan.
ik ben van 55 naar 68 gegaan in 1 jaar tijd en mijn vet% is hetzelfde.
maar... ik was wel de grootste ecto denkbaar en was zelfs een beetje ondervoed (en nog steeds ben ik ecto:o).

ik heb niet echt aanleg om grote hoeveelheden spiermassa te gainen maar wanneer je dat wel hebt....
dus met een hoop aanleg en genoeg discipline wel mogelijk als absolute beginner

ja 10-15kg, met goed voegings schema, genoeg rust moe het kunnen alleen is bij iedereen anders, de ene pakt max 9kg de andere weer 13kg enc

Nee tenzij je kuurt,,

Dus je wilt zeggen dat mensen die zeggen dat het hen wel is gelukt liegen?

Nee. Maar ik durf wel te zeggen dat het alsnog onmogelijk is bij 99% van de mensen, tenzij je super genen hebt, wat zeker wel mogelijk is bij sommigen.

Ik wil echter wel stellen dat de mensen hier die allemaal zeggen dat het hen gelukt is niet weten waar ze het over hebben. 15kg aankomen is eenvoudig, maar 15 kg droge massa? Ben je nou helemaal gek ofzo?

Het kan zijn dat er een groot deel vocht is bijgekomen door gebruik van creatine en door het extra consumeren van koolhydraten tegenover het vroegere voedingspatroon. Als je zo veel massa wilt bijkomen moet je ongetwijfeld ook veel eten, dus waarschijnlijk is er toch meer vet bijgekomen dan die mensen zelf denken. Ik zie ook een paar tieners die dit nog posten. Als je 16 jaar bent wanneer dit gebeurt is zou het wel mogelijk zijn, maar opnieuw is het dan geen droge massa. Als je 16 bent en je doet helemaal niets zul je ook wel wat bijkomen omdat je lichaam zich nog wat ontwikkelt. Zo kan ik nog 1000 redenen bedenken.

En, last but not least: op het internet kan alles :) ik moet de eerste nog tegenkomen die erin geslaagd is om dat op zo'n korte tijd te doen en ik ben al een hele tijd aan het meegaan.

Dit topic weerspiegelt perfect wie nog een beginner is en wie wel wat meer ervaring heeft. Als je een paar jaar als natural traint zult je zo'n domme uitspraken nooit doen :)

Dit topic weerspiegelt perfect wie nog een beginner is en wie wel wat meer ervaring heeft. Als je een paar jaar als natural traint zult je zo'n domme uitspraken nooit doen :)

Als dit topic al iets weerspiegelt is het wel het gegeven dat veel ervaren bb'ers de mogelijkheid langs zich neerleggen omdat het hen waarschijnlijk niet is gelukt. Dus dit afdoen als een domme uitspraak raakt kant noch wal.

Met 10kg heb ik in ieder geval niet veel moeite gehad, maar toen woog ik ook 65kg bij 1,85. Dat is al bijna ondergewicht, totaal ongetraint. Als je dan spontaan meer begint te vreten en behoorlijk begint te trainen kun je dit in zo goed als vet vrije massa winnen.. Na dit jaar ben ik abrupt gestopt met krachttraining, dus of ik in 1,5 jaar nog 2 kilo vvm bij had kunnen komen kan ik niet zeggen, maar het is zeker niet onmogelijk. Als je hier al voor moet kuren heb je een k*t voedingschema, trainingschema of hele slechte genen.

Laatst bewerkt:
Massa? Misschien.
VVM? Waarschijnlijk niet.
Spiermassa? Hell no.

Terug
Naar boven