Fitness Seller

Is 12-15kg schone massa haalbaar in 1.5 jaar?

Peiling Peiling Is het mogelijk om in 1.5 jaar 12-15kg clean aan te komen

• Ja

Stemmen: 87 40,1%
  • Nee

Stemmen: 111 51,2%
  • hangt er vanaf

Stemmen: 19 8,8%

• Totaal stemmers
    217
Op jou leeftijd woog ik 65kg bij 1,85m. Had toen een 10% vetpercentage. Gemeten bij de keuring voor Defensie te Amsterdam, dus behoorlijk betrouwbaar. Toen het oriëntatiejaar van Defensie gedaan met 2x per week fitness.. Toen van 65kg naar 75kg aangekomen met een te verwaarlozen toename in vetpercentage in 1 schooljaar (krap jaartje dus). De keuringsarts stond er van te kijken en vond dit zeer knap. En dit was met redelijke voeding, redelijke training en redelijk verstand ervan.

Dus in een vol 1,5 jaar is dit zeker wel mogelijk zonder dat je gelijk naar de rotzooi grijpt!

Edit: En ik trainde m'n benen niet (Excuses ;) )

Hier ga je uit van lineaire gains, iets dergelijks bestaat dus niet.
Bovendien ben je gewoon ondervoed als je 65 kg. weegt bij 1m85.

en nog steeds een lat :roflol:

1thefinger.gif

1teabag.gif

Hier ga je uit van lineaire gains, iets dergelijks bestaat dus niet.
Bovendien ben je gewoon ondervoed als je 65 kg. weegt bij 1m85.

Klopt, en?
Ondervoed of niet. Het ging er om of het mogelijk is ja/nee. Ik heb het in een krap schooljaar gedaan dus met serieuze voeding en training moet het zeker haalbaar zijn.

Inmiddels 35kg zwaarder hoor :D

Ik woog ook 64 kg ofzo . Zat zo aan de 80 kg zonder echt vetter te worden . Niet eens echt op mijn voeding gelet toen . Het ligt er maar aan wat je startgewicht is en ook wat je er allemaal wil voor doen . Als je echt niet zondigt en ervoor gaat is het zeker haalbaar imo /

• Topic Starter Topic Starter
Tja, het hoeft niet allemaal serieus genomen te worden he. Ik heb gehoord dat 1kg p/m een goed streven is. En als je een anderhalf jaar hebt zou 12-15kg wel mogelijk moeten zijn.
Natuurlijk ben ik zelf een halfjaar terug ook al een jaar bezig geweest met gewichten tillen, dus de beginners fase zal ik wel niet meer hebben.

Genetics mensen, genetics. Hou er rekening mee.
Heb je goeie genetics; ja haalbaar, mits je de goede training en voeding hebt.
Heb je er geen genetics voor; niet haalbaar, maar met de goede training en voeding kom je sowieso een flink eind!

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 19:09 ----------

Ik had trouwens niet door dat de laatste post op 10 september was, excuses

Ik zie dat veel mensen hier uitgaan van het volgende:

VVM = Spiermassa

Dit is dus niet het geval. VVM = al het gewicht dat je aan zet op vet na. Dit hoeft niet alleen maar spiermassa te zijn. Het kan van alles zijn. Extra bloed, vochtvasthouding(in de spieren) etc. Ik ben van mening dat een beginner in een jaar tijd wel 15kg VVM kan aanzetten. 15kg schone spiermassa? Nee ik dacht het niet, maar 15kg moet lukken.

Leg eens 15kg droog vlees op de plank....

Nee.

Ja dat is zeer zeker mogelijk is mij ook gelukt in 1 jaar zeer veel massa op te bouwen en vet weg te werken. Moet daar wel bij zeggen makkelijk is het niet en je moet er nogal wat voor doen.

pure massa aankomen is zoiezo mogelijk. Ben zelf ook in anderhalf jaar een 15kg makkelijk aangekomen met niet eens veel vet omhoog misschien 2%

pure droge spier gaat zoiezo niet lukken nee. echter vvm zou heel misschien wel kunnen( dus wel vocht erbij berekent) denk ik

vocht speelt veel een rol. Ben zelf 3 maanden gestopt geweest in de zomer en ben toen 8kg afgevallen, veel gedronken en uitgeeweest. Eerste week dat ik bezig was zat er weer gelijk 3kg bij. Oftewel puur vocht zo ongeveer, al je spieren die zich weer vullen.

dus vvm zou denk wel moeten kunnen maar is dan wel vocht

Groeihormonen niet AAS alleen kleine beetjes haha

Vince DelMonte pakte naar eigen zeggen 18,5 kg (41 lbs) in 6 maanden. :trollface:

ik ben in 13 maanden 13 kilo droog aangekomen, no roids of iets en volle vechtsport training.. van 76,4 naar 89,3

Terug
Naar boven