Fitness Seller

Is de dokter verplicht je te helpen?

Bezoekers in dit topic

Isnogood

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2007
Lengte
1m87
Massa
80kg
Hoe sneu het ook is, ik denk dat je gelijk hebt.
En daarmee zijn verantwoordelijkheden te hebben genomen.
Komt er dus makkelijk mee weg.

Wel een juist advies eigenlijk, alleen de manier waarop heeft natuurlijk vrij weinig zin.

OP
jeffreyxl

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008
De dokter zei dat ik niet zoveel zorgen moet maken om de ssri's maar meer om het wpw syndroom. Ik wil soieso geen orale aas nemen, omdat ssri al zwaar voor de lever is en ik oral's niet wil gebruiken omdat het veel slechter is dan de spuit.

Ymir

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
16 nov 2009
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
De dokter zei dat ik niet zoveel zorgen moet maken om de ssri's maar meer om het wpw syndroom. Ik wil soieso geen orale aas nemen, omdat ssri al zwaar voor de lever is en ik oral's niet wil gebruiken omdat het veel slechter is dan de spuit.

Heb je dat stuk over enzymen gelezen dat ik geschreven heb? Daar staat DE specifieke reden waarom jij vooral niet aan de orals moet. Jij breekt door de SSRI's veel minder AAS af en dat geldt helemaal voor orals (die via de aangeplakte C17 groep te goed bestand zijn tegen afbraak)

Verder was ik volgens mij de enige die antwoord geeft op je vraag. Jij wil weten of een dokter je moet helpen. Dat is een lastig juridisch verhaal dat ik je kan uitleggen omdat ik zelf in de zorg werk. Echter dat was geheel niet makkelijk om begrijpelijk aan een leek uit te leggen. Mijn antwoord heeft best wat tijd gekost. Zou leuk zijn als je reageert op mijn antwoord. Of wil je het gewoon niet weten en wil je gewoon dat de dokter niet zeurt en je helpt. Maar stel dan de vraag niet als je het niet wil weten.

Laatst bewerkt:

Jaytjuh

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 jul 2009
Lengte
1m98
Massa
120kg
@Ymir: goeie posts :thumbs:

• Like
Waarderingen: Ymir

Viriya

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 nov 2009
Lengte
1m84
Massa
115kg
Vetpercentage
21%
Heb je dat stuk over enzymen gelezen dat ik geschreven heb? Daar staat DE specifieke reden waarom jij vooral niet aan de orals moet. Jij breekt door de SSRI's veel minder AAS af en dat geldt helemaal voor orals (die via de aangeplakte C17 groep te goed bestand zijn tegen afbraak)

Verder was ik volgens mij de enige die antwoord geeft op je vraag. Jij wil weten of een dokter je moet helpen. Dat is een lastig juridisch verhaal dat ik je kan uitleggen omdat ik zelf in de zorg werk. Echter dat was geheel niet makkelijk om begrijpelijk aan een leek uit te leggen. Mijn antwoord heeft best wat tijd gekost. Zou leuk zijn als je reageert op mijn antwoord. Of wil je het gewoon niet weten en wil je gewoon dat de dokter niet zeurt en je helpt. Maar stel dan de vraag niet als je het niet wil weten.
Hij wil wel het antwoord weten, alleen geef jij het verkeerde antwoord ;)

Ymir

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
16 nov 2009
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hij wil wel het antwoord weten, alleen geef jij het verkeerde antwoord ;)

Hij stelt twee vragen; is de dokter verplicht te helpen en of hij verplicht is het na te vragen.

Hij wil echter (althans dat denk ik) een soort van geruststelling dat hij prima AAS kan pakken of in elk geval een inhoudelijk advies over AAS gebruik in zijn context. Maar dat vraagt hij niet, hij vraagt naar regels voor artsen en krijgt dus een juridisch antwoord. Omdat ik eigenlijk wel wist dat hij een inhoudelijk antwoord wilde gaf ik een tweede reactie. Daar doet hij ook niets mee....soms vraag ik me af waarom mensen niet wat meer tijd besteden aan de juiste vraag juist te formuleren en waarom ze niks met antwoorden doen. Het enzymatische verhaal zag ik ook pas na goed googlen en lijkt mij uiterst relevant voor hem!

hardcorebuilder

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2006
Waar haal je dit vandaan. Nooit van gehoord, zelf altijd met deze combi gekuurd. Arts was op de hoogte,zowel in het ziekenhuis als huisarts. Het was natuurlijk niet verstandig om te kuren maar, en zeker omdat je ssri's niet zonder reden gebruikt. Maar de bijwerkingen van aas werden niet versterkt.

wie zijn die artsen?

critmonster

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 aug 2008
Vanwaar de aanhalingstekens bij slecht? Het is ook gewoon slecht voor je.

david12

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 nov 2006
Lengte
1m80
Massa
106kg
Vetpercentage
12%
wie zijn die artsen?

ik ben je even kwijt, vorige pagina nog gezegd, of wat bedoel je?

Ps geef even wat bronnen, waar je deze info vandaan haalt van het synergie effect.

OP
jeffreyxl

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008

Sorry ik zat vorige keer op me telefoon en heb je tekst toen niet helemaal kunnen doorlezen. Bedankt + karma voor voor de info : )
Ik ga het binnenkort proberen bij een anderen dokter, kijken wat die ervan zegt... Ik slik btw een lichte ssri (wat mij verteld is).

Laatst bewerkt:

david12

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 nov 2006
Lengte
1m80
Massa
106kg
Vetpercentage
12%

Ymir, waar kun je meer info over hetgeen jij aangeeft vinden over ssr's en aas. Mijn psychiater en huisarts heeft vroeger over deze combi niets gezegd, in de zin dat ze elkaar extra negatief beinvloeden. Terwijl ze er wel van af wisten en we het erover gehad hebben

OP
jeffreyxl

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008
Vandaag langs een andere dokter geweest en die zegt ''het is slecht voor je hart, ook voor mensen die geen wolf white parkinson aan hun hart hebben, het is gewoon slecht voor je lichaam dus ik zal het niet doen bladie bla''

Waar moet ik heeeeen voor een advies voor wat er gebeurt als ik dit neem in combinatie met:

ssri's + test e
wolf white parkinson + test e

Inplaats van dat ik een standaard antwoord krijg dat het slecht is, want dat weet ik zelf ook wel

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Volgens mij is het toch gewoon WPW + test E + SSRI. Lijkt me niet dat je daar een duidelijk antwoord op gaat krijgen, zijn combi's die voor een dokter onbekend zijn en de gemiddelde AAS-gebruiker zal er ook amper een advies voor kunnen geven. Als ze dat al moeten of mogen doen omdat je bij hartafwijkingen gewoon het zekere voor het onzekere moet nemen.

Krijg uit dit topic meer het gevoel dat je een bevestigend en dus positief antwoord wil zien terwijl volgens mij niemand weet wat zo'n combi teweeg kan brengen.

Viren

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2010
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Mag ik er de mensen die hier de wet BIG/WGBO allemaal staan te quoten er even aan herrineren dat het gaat om voorlichting/advies bij het AANGAAN VAN EEN MEDISCHE BEHANDELING.

Nu ga je niet echt een behandeling aan als je tegen je dokter zegt van:
hey dok, ik ga anabolen spuiten, just so you know!

Als je dokter zegt...slecht plan met alle medicatie wat je nu al slikt want ik heb geen idee wat dat met je lichaam doet, is dat al meer dan genoeg informatie wat hij je moet geven. Hij is echt NIET verplicht voor je om uit te gaan zoeken hoe schadelijk het wel of niet is haha, ik denk dat hij wel wat beters te doen heeft.

wees blij dat je dokter een vertrouwensrelatie met jou heeft, en daarom je ook dit advies geeft.

die dokter moet ook denken..dalijk komt ie de volgende keer terug met de vraag...zeg dok...en crack roken...mag dat dan wel met deze medicatie?
xD

BobbyV

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
2 sep 2011
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Als de dokter in kwestie de eed van hippocrates heeft afgelegd, zal ie je sowieso niet helpen lijkt me

OP
jeffreyxl

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008
MAar waar moet ik heen naar iemand die me wel kan helpen?

Viren

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2010
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
@ Ymir goeie posts indd.

Waarom wil je eigenlijk AAS gaan gebruiken? wat weten we al over je training en voedingsschema?

Trium

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 feb 2011
Lengte
1m88
Massa
121kg
MAar waar moet ik heen naar iemand die me wel kan helpen?

Gast: Je luistert niet. Lees de post van Ymir nog een keer. DOE. HET. NIET. Met je bestaande medicatie erbij heb je een heel behoorlijk risico dat je gewoon het loodje legt. Ymir geeft heel duidelijk aan dat je hartritme stoornissen kunt verwachten. Jeweetwel, het type waar je DOOD AAN GAAT.

Wat verwacht je nou eigenlijk nog van een arts? Dat ie alsnog zegt "oh jochie doe maar, kan geen kwaad"? Wat denk je nou zelf? Ik kan me niet voorstellen dat je in heel Europa ook maar 1 arts zult vinden die dat risico op zn hals haalt. Het beste wat je kunt verwachten is het antwoord van Ymir, en dat heb je al (maar negeer je schijnbaar).

OP
jeffreyxl

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008
Dat begrijp ik, dus ik zal dus nooit in me leven kunnen kuren?

Naar boven