MuscleMeat

Is eiwitshake geschikt voor mijn leeftijd?

Ruwie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben nog maar 15 jaar maar ik wil toch een eiwitshake proberen.
Maar daar wil ik natuurlijk eerst meer informatie voor hebben.
Helaas vond ik de informatie die ze me gaven in de sportschool te weinig.
Daarom probeer ik het hier eens.

Dus zou iemand me kunnen vertellen of het goed is om op mijn leeftijd dit al in te nemen?
En hoe vaak moet ik zoiets gebruiken?

Alvast bedankt!!

je kan dat zeker innemen maar je moet eerst zorgen dat je gewone voeding in orde is.
zorg dat je je meeste eiwitten binnenkrijgt dmv je voeding en dat kan je dan altijd nog opvullen met shakes
succes

hoe lang train je al? stats? lengte? gewicht? voeding op orde?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog een beginner.
Ik train nog 2 maanden intensief.
Mijn lengte is 1.80 en ik weeg 60 kilo.
Dat is dus echt te weinig.... Ik probeer daarom veel kip, eieren, rijst en melk te drinken om toch nog genoeg eitwitten binnen te krijgen.

Je kan het zeker gebruiken, je bent niet te jong om te bodybuilden en shakes te drinken. Trouwens het is ideaal om op jouw leeftijd te bodybuilden, wanneer je lichaam nog in ontwikkeling is..

imo kan je niet veel misdoen met eiwitshakes. Ik sla mijn shake na de training nooit over.

Succes

tuurlijk, eiwitshakes kan altijd.. als ik naar je gewicht kijk, heb je ook behoefte naar koolhydraten, en niet zo'n klein beetje ook!

cardio beperken tot alleen een warming-up, lekker veel eten, niet op een koolhydraatje kijken dus, de nodige eiwitjes binnen krijgen, hard trainen en eventueel eiwitshakes..

magere kwark voor het slapen gaan blijft altijd een goude tip ;) écht doen!

Bedankt voor de tips allemaal!

Maar ik dacht dat als je meer lichaamsmassa wil krijgen, dat je dan alleen veel eiwitten moest binnenkrijgen?
Maar ik moet dus ook nog voeding eten waar veel koolydraten inzitten?
En waar zitten veel koolydraten in?

Meer massa = meer eten, dus koolhydraten, vetten en eiwitten.

Pasta, brood, rijst en andere graanproducten bevatten over het algemeen veel koolhydraten.
Noten, vlees en vis zit vol (goede) vetten.
En melkproducten en vlees bevatten veel eiwitten.
Verder zijn er nog veel meer producten die deze voedingsstoffen bevatten, gewoon even zoeken en je hebt een hele lijst.

Zeker omdat je maar 60kg weegt moet je gewoon veel eten, als je niet genoeg eet en je neemt toch eiwitshakes is dat echt een verspilling van je geld.
Probeer de komende tijd gewoon 1kg per week aan te komen.

Veel en vaak eten.
Probeer een keer of 6 per dag te eten,om de 2-3 uur een maaltijd.
Hard trainen en goed rusten.
Shakes na de training is altijd een goed idee natuurlijk,maar de basis zou naar mijn mening
uit je voeding moeten komen.
Kijk eens wat rond op het forum en je zal een hoop info vinden,......succes.

tot nog toe alleen nog maar goeie tips voor je, Ruwie ;) ik zou zeggen doe er wat mee..

Hallo iedereen,

Ik ben nog maar 15 jaar maar ik wil toch een eiwitshake proberen.
Maar daar wil ik natuurlijk eerst meer informatie voor hebben.
Helaas vond ik de informatie die ze me gaven in de sportschool te weinig.
Daarom probeer ik het hier eens.

Dus zou iemand me kunnen vertellen of het goed is om op mijn leeftijd dit al in te nemen?
En hoe vaak moet ik zoiets gebruiken?

Alvast bedankt!!

:p

als ik een shakie drink, wilt mijn dochtertje van 3 ook vaak een slokje omdat ze eiwitshakes zo lekker vind.
ik zie het probleem niet, eiwit is verders gezond (als het niet te veel gekonsumeerd word)

dus ja waarom met 15 niet

Probeer de komende tijd gewoon 1kg per week aan te komen.

1 kg vind ik wel wat teveel tenzij je lekker vet wil worden. Ik zou eerder zorgen dat je 1,5 à 2 kg per maand aankomt(ongeveer 400 à 500 gram per week dus). Zo zal je meer controle hebben over je vetwinst en kan je relatief droog blijven.

Ik heb eens goed naar jullie reacties gekeken en heb er veel van geleerd;)

Maar ik heb het ook eens gevraagd aan de baas van de sportschool en die zei dat ik gewoon veel fastfood moet eten. Pizza, friet, kabab alles wat vet is. Dat was beter dan koolydraten, eiwitten en vetten door elkaar want dan was het een soort dieet zei hij.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat veel fastfood niet slecht is voor je gezondheid maar hij zei dat het geen kwaad kon.

Dus wat moet ik nou doen?
Gewoon veel fastfood naar binnen werken of kooydraten, eiwitten en vetten eten?

ik weet het niet meer...

eet gewoon gezond en neem als supplement twee a drie keer per dag een eiwittshake. ipv eiwitshake kan je ook magere kwark of magere plattekaas tussendoor eten. en voor de rest gewoon goed en regelmatig trainen.

Maar ik heb het ook eens gevraagd aan de baas van de sportschool en die zei dat ik gewoon veel fastfood moet eten. Pizza, friet, kabab alles wat vet is. Dat was beter dan koolydraten, eiwitten en vetten door elkaar want dan was het een soort dieet zei hij.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat veel fastfood niet slecht is voor je gezondheid maar hij zei dat het geen kwaad kon.

ik weet het niet meer...

Vooral geen fastfood, die kerel kent er blijkbaar niet veel van.

ik weet het niet meer...

't zal wel een Amerikaan zijn, die bulken idd vaak met fastfood. , om daarna die 30 Kilo Bulk weer met hulp van bergen chemie te cutten.
Niet echt gezond hoor!
Nee hoor dat is niets voor ons ;)

fastfood = vetten, koolhydraten en eiwitten.

Beetje veel vet (veel verzadigd ook) en weinig eiwit, maar als je maar genoeg eet kom je wel aan je eiwitbehoefte. En met al dat vet kom je zeker aan je calorie-behoefte en hoef je niet aan de pillen en poeders en kun je gewoon met je maten naar McD.

Het probleem is dat fastfood alleen macro's heeft en vrij weinig micro-nutrienten (vitamines, en al het goede uit groente en fruit (phytochemicalieen enzo)) dus naast fastfood wel gezond blijven eten (dat is de basis).

Terug
Naar boven