AndroidHealthClinic

Is het verstandig om als absolute beginner eiwitpoeder te nemen?

Bezoekers in dit topic

Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb al een klein beetje vooruitgang geboekt, eet nu elke dag 's ochtends een (volgens mij) goede shake met het volgende erin:
100 gram havermout, 300 ml melk, een banaan, bevroren frambozen, een a twee eetlepels pindakaas (en optioneel als ik wat verder gevordert ben een scoop eiwitpoeder). Ik vind het werkelijk waar extreem onsmakelijk, maar ik blijf het elke dag volhouden tot ik het lekker ga vinden. Wil ook gaan meal preppen om zo elke middag een bakje rijst + kipfilet te hebben.

Verder heb ik nog een vraagje, namelijk of het verstandig is om direct na elke workout een eiwitreep te eten, dus als ik mijn spullen weer aan het inpakken ben in de kleedkamer of terwijl ik naar buiten loop. Thuis eet ik dan nog een (lichte) maaltijd. Zelf zat ik te denken aan deze repen: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Pr...trepen/Clean-Protein-bars/p/clean-protein-bar
 
Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb al een klein beetje vooruitgang geboekt, eet nu elke dag 's ochtends een (volgens mij) goede shake met het volgende erin:
100 gram havermout, 300 ml melk, een banaan, bevroren frambozen, een a twee eetlepels pindakaas (en optioneel als ik wat verder gevordert ben een scoop eiwitpoeder). Ik vind het werkelijk waar extreem onsmakelijk, maar ik blijf het elke dag volhouden tot ik het lekker ga vinden. Wil ook gaan meal preppen om zo elke middag een bakje rijst + kipfilet te hebben.

Verder heb ik nog een vraagje, namelijk of het verstandig is om direct na elke workout een eiwitreep te eten, dus als ik mijn spullen weer aan het inpakken ben in de kleedkamer of terwijl ik naar buiten loop. Thuis eet ik dan nog een (lichte) maaltijd. Zelf zat ik te denken aan deze repen: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Pr...trepen/Clean-Protein-bars/p/clean-protein-bar
Gemaksvoeding/geldklopperij.

Heb je al bepaald hoeveel kcals je moet hebben en wat je macro's zijn?
 
Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb al een klein beetje vooruitgang geboekt, eet nu elke dag 's ochtends een (volgens mij) goede shake met het volgende erin:
100 gram havermout, 300 ml melk, een banaan, bevroren frambozen, een a twee eetlepels pindakaas (en optioneel als ik wat verder gevordert ben een scoop eiwitpoeder). Ik vind het werkelijk waar extreem onsmakelijk, maar ik blijf het elke dag volhouden tot ik het lekker ga vinden. Wil ook gaan meal preppen om zo elke middag een bakje rijst + kipfilet te hebben.

Verder heb ik nog een vraagje, namelijk of het verstandig is om direct na elke workout een eiwitreep te eten, dus als ik mijn spullen weer aan het inpakken ben in de kleedkamer of terwijl ik naar buiten loop. Thuis eet ik dan nog een (lichte) maaltijd. Zelf zat ik te denken aan deze repen: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Pr...trepen/Clean-Protein-bars/p/clean-protein-bar
Zorg dan dat die shake lekker wordt? paar druppels zoetstof of ranja erin kan al heel wat schelen
 
Gemaksvoeding/geldklopperij.

Heb je al bepaald hoeveel kcals je moet hebben en wat je macro's zijn?
Tja, misschien is het wel gemaksvoeding of afzetterij, maar als het helpt dan zou ik het wel willen gebruiken aangezien het met rond de €1,30 per reep wel meevalt (als je het niet elke dag eet maar alleen na het trainen). Wellicht dat iemand hier nog een antwoord op heeft?

Zorg dan dat die shake lekker wordt? paar druppels zoetstof of ranja erin kan al heel wat schelen
Oja, zoetstoffen, goeie. Zal eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
Tja, misschien is het wel gemaksvoeding of afzetterij, maar als het helpt dan zou ik het wel willen gebruiken aangezien het met rond de €1,30 per reep wel meevalt (als je het niet elke dag eet maar alleen na het trainen). Wellicht dat iemand hier nog een antwoord op heeft?
Nee, helpt niks.
 
Tja, misschien is het wel gemaksvoeding of afzetterij, maar als het helpt dan zou ik het wel willen gebruiken aangezien het met rond de €1,30 per reep wel meevalt (als je het niet elke dag eet maar alleen na het trainen). Wellicht dat iemand hier nog een antwoord op heeft?


Oja, zoetstoffen, goeie. Zal eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Je ontwijkt de belangrijkste vraag in mijn post en goede suggesties in deze draad.

Dat zijn wel dingen waar je zelf mee aan de slag moet, misschien is dat het?

Het belangrijkste is dat je voldoende kcal binnenkrijgt en voldoende eiwitten, kh en vet.

Je kan poeders en repen naar binnen werken, maar bij te weinig kcal helpt het niet, bij teveel is het een dure manier van vet worden.

De eerste vraag is hoeveel, de tweede is hoe. Jij begint bij de 2e vraag. Ga nu gewoon die stickies lezen en aan de slag met de excelletjes.

Succes!
 
Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb al een klein beetje vooruitgang geboekt, eet nu elke dag 's ochtends een (volgens mij) goede shake met het volgende erin:
100 gram havermout, 300 ml melk, een banaan, bevroren frambozen, een a twee eetlepels pindakaas (en optioneel als ik wat verder gevordert ben een scoop eiwitpoeder). Ik vind het werkelijk waar extreem onsmakelijk, maar ik blijf het elke dag volhouden tot ik het lekker ga vinden. Wil ook gaan meal preppen om zo elke middag een bakje rijst + kipfilet te hebben.
heb je de link nu gelezen die ik je gaf op de vorige pagina? je onderhoud bepalen en vooral lezen wat en hoe?
Komt ie nog een x.
Post 1 lezen en post 2 gebruiken .

Je shake.. waarom iets nemen wat je onsmakelijk vind?
Wat vind je niet lekker eraan? De pindakaas? Doe dat er dan niet in maar pak wat lijnzaadolie of MCT olie of neem gewoon een handje noten oid. Je kan ook gewoon simpelweg volle melk nemen dan heb je ook wat meer vetten. Je kan het ook met volle chocomelk doen. Misschien ook lekkerder voor je.
Hou je niet van havermout? Neem dan rijstpoeder of brinta of bambix (laatste 2 maakt het wel minder drinkbaar ... dikkere substantie.
Maar wat vind je er gruwelijk aan? Want je kan net zo goed wat anders nemen zoals brood met eieren (gekookt/gebakken) oid of bak voor een paar dagen pannenkoeken. Prima als ontbijt even op te piepen in de magnetron... al is dat minder makkelijk.
Maar ga niet met tegenzin eten.

Je hoeft ook echt niet perse rijst met kip te eten. Een paar boterhammen met kip/pindakaas oid volstaat ook prima. Of warps met roomkaas/huttenkase en kip of met pindakaas en kip. Rijst hoeft totaal niet maar KAN!

Belangrijkste van alles is eet wat je goed weg kan krijgen en lekker vind en nogmaals.. bereken je onderhoud.
Sausje kan prima bij je avondeten. Of als je echt wil preppen satehsaus bij je kip. :D

Ik ken ook zat mensen (inclusief ikzelf) die warm eten bij ontbijt. Bij mij is het vaak 5 gebakken eieren met vlees/kip en groenten maar ken er ook zat die rijst-prutje eten bij ontbijt.



Verder heb ik nog een vraagje, namelijk of het verstandig is om direct na elke workout een eiwitreep te eten, dus als ik mijn spullen weer aan het inpakken ben in de kleedkamer of terwijl ik naar buiten loop. Thuis eet ik dan nog een (lichte) maaltijd. Zelf zat ik te denken aan deze repen: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Pr...trepen/Clean-Protein-bars/p/clean-protein-bar
maakt geen donder uit. Gewoon bij thuiskomen een maaltijd nemen. Heb je echht honger na je trainen pak gewoon een banaan en zorg thuis voor een maaltijd met eiwitten/vetten en kh.
Repen zijn op zich makkelijk maar in mijn ogen vervangt het verre van een maaltijd. Beste is gewoon een goede maaltijd na het trainen ipv een reepje.
En er zal echt geen uren zitten tussen je training en het thuiskomen. Mealtiming maakt echt niet uit.
 
Verder heb ik nog een vraagje, namelijk of het verstandig is om direct na elke workout een eiwitreep te eten,

Toen ik nog in het Windows of oppertunity verhaal geloofde had ik JA gezegd.

Nu zeg ik, is het vestandig? Het window verhaal is redelijk achterhaald maar als je het lekker vind mag alles.
 
Eerst maar eens goed eten en je voeding tracken, aantal kcal en de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten zijn belangrijker dan de ''magische'' eiwit shake.
 
Er zijn ondertussen wel genoeg reacties op het topic gekomen om aan de slag te gaan denk ik. Behalve die eiwitreep begrijp ik niet goed, aangezien hier zoveel verschil in zit van reep tot reep. De 1 is high carbs de andere low, en dan hebben we het nog niet over het verschil in verzadigde en onverzadigde vetten enzovoort...
 
Back
Naar boven