Hey daar,
Ik heb gisteren wat zitten rondneuzen op deze site want ik had al eerder besloten dat ik wou gaan starten met trainen. De situatie is als volgt; ik volg sinds vijf maanden gewoon een afvaldieet (heb een dietiste bezocht) en heb toch al 10 kilo afgevallen. Weeg nu circa 63 kilo en ben 1.66 lang. Ik heb nog wat vet over maar het is niet al teveel. Omdat ik bang ben dat ik met het afvallen flink wat spieren ben kwijtgeraakt (plus dat ik er al niet al te veel had om mee te beginnen), en een mooi lichaam wil, wil ik gaan trainen.
Ik heb een set dumbbells (kan ze verstellen tot ongeveer 8 kilo elk) en een zachte mat thuis en wil graag aan de slag. Maar ik heb natuurlijk wat vragen
- Wat soort schema is het beste? Ik heb gelezen dat Full body het beste is voor beginners, of een split met elke dag een andere spiergroep?
- Ik fiets elke dag circa 40 minuten naar het strand en terug (veel tegenwind
), is het handig om dit te doen op rustdagen of juist direct na oefeningen?
-Dit is ongeveer wat ik eet op een dag, enig kritiek voor aanpassing? (ben bewust dat het geen kracht training dieet is, puur een afval, mijn doel is de laatste maanden dan ook vooral afvallen geweest)
Maaltijd 1 -
Boterham (altijd bruin) met rauwkost/jam
0.4 liter melk
Maaltijd 2 -
Glas water, portie fruit
Maaltijd 3 -
Twee boterhammen met mager beleg
Bak yoghurt en een glas water
Maaltijd 4 -
Boterham + portie fruit/groente (wortel of komkommer)
Water
- Avondeten = wat de pot schaft
Maaltijd 5
Portie fruit + glas water
En dan nog laat in de avond misschien melk of water, maar dan ook niks meer. Ik denk dat ik wel meer eiwitten moet innemen
bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Ik heb gisteren wat zitten rondneuzen op deze site want ik had al eerder besloten dat ik wou gaan starten met trainen. De situatie is als volgt; ik volg sinds vijf maanden gewoon een afvaldieet (heb een dietiste bezocht) en heb toch al 10 kilo afgevallen. Weeg nu circa 63 kilo en ben 1.66 lang. Ik heb nog wat vet over maar het is niet al teveel. Omdat ik bang ben dat ik met het afvallen flink wat spieren ben kwijtgeraakt (plus dat ik er al niet al te veel had om mee te beginnen), en een mooi lichaam wil, wil ik gaan trainen.
Ik heb een set dumbbells (kan ze verstellen tot ongeveer 8 kilo elk) en een zachte mat thuis en wil graag aan de slag. Maar ik heb natuurlijk wat vragen
- Wat soort schema is het beste? Ik heb gelezen dat Full body het beste is voor beginners, of een split met elke dag een andere spiergroep?
- Ik fiets elke dag circa 40 minuten naar het strand en terug (veel tegenwind
), is het handig om dit te doen op rustdagen of juist direct na oefeningen?-Dit is ongeveer wat ik eet op een dag, enig kritiek voor aanpassing? (ben bewust dat het geen kracht training dieet is, puur een afval, mijn doel is de laatste maanden dan ook vooral afvallen geweest)
Maaltijd 1 -
Boterham (altijd bruin) met rauwkost/jam
0.4 liter melk
Maaltijd 2 -
Glas water, portie fruit
Maaltijd 3 -
Twee boterhammen met mager beleg
Bak yoghurt en een glas water
Maaltijd 4 -
Boterham + portie fruit/groente (wortel of komkommer)
Water
- Avondeten = wat de pot schaft
Maaltijd 5
Portie fruit + glas water
En dan nog laat in de avond misschien melk of water, maar dan ook niks meer. Ik denk dat ik wel meer eiwitten moet innemen
bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Heb gewichten al wat gebruik en met 4 kilo vind ik al zwaar! Trouwens, ik kan nog altijd extra gewichten erbij kopen