virusje
Huge Freak
- Waardering
- 961
Virusje ik krijg geen antwoord, wil jij antwoorden?
Ik kijk toe.

Op welke vraag zou ik specifiek moeten antwoorden?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Virusje ik krijg geen antwoord, wil jij antwoorden?

Oke oke
Je kan het ook gwn van heel dichtbij (en simpel) bekijken.
1: Vraag jij je niet af waarom wij mensen het aangeboren gevoel hebben om te geloven?
2: Wanneer wij in paniek zijn wordt er vaak naar god geroepen?
En overal op deze wereld in alle bevolkingsgroepen en culturen zie je geloof.
Ik heb tot op heden nog geen stam in Zuid-Afrika of Afrika gezien die in niks gelooft of zegt dat hij het niet weet. Iedereen en alle mensen voelen dat er wat is of moet zijn.
3:Hoe verklaar jij het gevoel om te geloven bij mensen vanuit wetenschappelijk perspectief?
Als moslimzijnde geloof ik dat god ons zo heeft geschapen, zoals vermeld staat in de nobele Koran.
zelfde verhaalGod lijkt op niks wat wij kennen of weten.
God kent geen begin of einde.
God kan je niet vergelijken met mensen en/of menselijke gevoelens zoals saai etc.
Wij zijn onderworpen aan zijn will en god weet alles.
het probleem met dit antwoord, je kan het niet testen dus daarom is het altijd goed, maar dus ook nooit goed.
geen bewijs voor-geen bewijs tegen.
het is dus geen goed argument en geen fout argument, het is geen argument.
Alsook, staat de ziel niet boven onze menselijke aard. En zijn alle zielen dan niet zuiver en hetzelfde? Is het zijn van man en vrouw dan eigenlijk niet van belang?
Is het ons doel dan niet het lichaam te overstijgen en dus vanuit onze ziel in goedheid te leven? Wat een persoon geloofd is dan ook niet van belang gezien dit het lichamelijke is wat iets probeert te verklaren wat hij niet kan verklaren?
Komen we dan niet uiteindelijk bij het overstijgen van religie en leven naar de essentie. En dit is goed zijn voor elkaar en alle levende wezens? Zijn al die regels dan niet overbodig?
Denk dat God dit en alleen dit belangrijk zou vinden als puur en zuiver wezen van goedheid.
God lijkt op niks wat wij kennen of weten.
God kent geen begin of einde.
God kan je niet vergelijken met mensen en/of menselijke gevoelens zoals saai etc.
Wij zijn onderworpen aan zijn will en god weet alles.
Als moslim kan ik wel geloven in leven op andere planeten.
Islam komt van god en is (alleen) van toepassing op de mensen en djinn van deze wereld.
). 1: dit is omdat wij als mens, dingen graag willen weten, dit is ook een deel van evolutie, als we dingen niet weten gaan we dingen bedenken om het wel te weten.
2: aangeleerd, net als uitspraken als '' thank god'' ''o god knows who'' '' ja jezus hey'' ''potverdomme''
maar ook hoop, in een near death senario kan het mensen hoop geven om te denken, nou die god als die dan toch wel waar is help me dan aub.
3: willen weten+fantasie. 2 dingen die ons in de evolutie hebben geholpen te overleven die als bijzaak hebben dat de mens een bovennatuurlijk wezen gaat bedenken om dingen die ze niet weten te verklaren.
---------- Toegevoegd om 01:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:14 ----------
zelfde verhaal
Je begint hier aardig te filosoferen.
Als moslim zijnde moet ik mij in fillosofie beperken tot de teachings of Islam.
God weet wat het best is voor de mens is.
Wij kunnen denken en doen wat wij willen, maar kunnen en moeten wij wel onszelf vertrouwen?
Je zegt bijv. "Zijn al die regels dan niet overbodig?"
Vertel mij maar wat er gebeurt in Nederland als alle regels ophouden te bestaan.
Totale anarchie met alle gevolgen van dien.
In short we should listen to the creator he knows best.
Maar een hele vooruitgang tov de middeleeuwen bv.Je zegt bijv. "Zijn al die regels dan niet overbodig?"
Vertel mij maar wat er gebeurt in Nederland als alle regels ophouden te bestaan.
Totale anarchie met alle gevolgen van dien.
In short we should listen to the creator he knows best.
Ik kijk toe.
Op welke vraag zou ik specifiek moeten antwoorden?

)Ik zou graag zien wat er gebeurt.
Jij gelooft overigens dat iedereen toch voor zijn daden en beslissingen zich moet verantwoorden aan Allah?
Dit geldt toch ook wanneer er geen regels zijn?
Ik geloof in het concept van karma, wat dat betreft hoeven er ook geen regels en wetten te zijn.

Is religie niet overbodig als er een mogelijkheid is om het lichaam te overstijgen en uit goedheid te leven. Zijn deze richtlijnen dan niet gebaseerd op morele waardes ipv religieuze regels?
En wist je dat religie gebaseerd is op het proberen te verklaren van natuurverschijnselen? ()

Dat God geen begin of einde kent weet alleen God. heeft hij dit duidelijk tegen iemand gezegd dan ergens?
Ja de profeten (v.z.m.h.) en als moslim geloof ik in 120.000 profeten waarvan 25 bij naam worden genoemd in de koran.
Als we onderworpen zijn aan Gods wil is er dus geen echte vrijheid? En zijn we allemaal slaven van God ipv 1 met God?
Vrijheid is een illusie. We zijn gebonden aan alles op dit leven (lucht, eten, tijd, denken, etc).
The words Islam and Muslim come from the same 3 letter root word (s,l and m) in arabic. Islam by definition means surrender and submission only to the one true creator. A muslim by definition means one who surrenders and submits to the laws of God.
Er zijn nog andere religies die van God komen? Dus wie zit juist? En is er geen menselijke invloed geweest in het schrijven van de geschriften? Zelfs Mohammed was gebonden aan zijn lichaam niet?
Het klopt dat er andere religies zijn geweest die van god zijn gekomen. Maar de laatste boodschap is met profeet Mohamed (v.z.m.h.) gekomen. Profeet Mohamed (v.z.m.h.) is de zegel van de profeten, na hem zal niemand komen.
Klop profeet Mohammed was gewoon net als jouw en mij een mens.
Nadenken over het mogelijke noemen ze dat inderdaad.
Dus moslims mogen niet (vrij) nadenken?
Als God weet wat het beste is voor de mens, waar is onze ziel dan? Of zijn wij mens/dit lichaam op deze aarde en blijven wij dit na overlijden?
Die regels die bestaan zijn gebaseerd op morele waardes en altijd in ontwikkeling. Dit is nodig omdat niet iedereen zo beschaafd is als de ander. Maar er is nog altijd wel een vrije wil in handelen en denken, dit binnen de normen en waarden van een mens dat eerbied toont aan zijn medemens, dier en natuur. Is nog in ontwikkeling natuurlijkMaar een hele vooruitgang tov de middeleeuwen bv.
Natuurlijk kan je dan zeggen dat die regels van God er ook om die reden zijn. En voor ons in de juiste richting te sturen. Maar heb liever dat God zijn regels dan persoonlijk aan mij uitlegt gezien ik niet blindelings een boek door mensen geschreven ga volgen.
1. Religie is overbodig.
(Alleen wanneer definieer je iets als religie, valt spirituele educatie onder religie?)
2. Ja het begon allemaal toen de zon op kwam en toen die weer onderging, het licht vs. de duisternis, het goede vs het kwade, God vs de duivel.![]()
?Wie is er nu een profeet? En hoeveel zijn er nu? Kan ik hem of haar even bellen dan? Zijn dit vooral mannen of ook vrouwen?
Indien geen profeten nu, waarom? 120000 profeten op ongeveer 8000jaar dat wij als gemeenschap leven. En nu in een keer geen profeten meer? Ik vind het allemaal vreemd
Vrijheid is alleen een illusie als we ons beperken tot het lichaam. Ik ben zelf vrij om te denken wat ik wil. En wat we zien en doen begint allemaal met ons denken. Ben je dan niet vrijer dan je denkt?
Als Mohammed een mens was hoe weet je dan dat hij niet gelogen heeft? Misschien vond hij het wel grappig.
Klopt moslims mogen niet (vrij) nadenken, je moet gebonden blijven aan de Islam.
Vrije denker wordt gezien als gevaarlijk voor de maatschappij. Neem als voorbeeld Hitler en de manier waarop hij "vrij" dacht over Joden. Het is iets gevaarlijks vrij denken moeten wij dat wel willen in ons maatschappij. Als moslim zeg ik nope. Te veel risico.
Ik geef je gedeeltelijk gelijk als moslim moeten wij niet alleen met ons hart volgen maar ook met onze hersenen. Je mag dingen niet blind volgen. Maar waarom jij een persoonlijk uitleg wilt van god begrijp ik niet? Ben je speciaal? Waarom ben ik niet genoeg?
Het is Gods wil.
Voordat profeet Mohamed (v.z.m.h.) een profeet werd dus zijn openbaring had ontvangen. Stond hij in de gemeenschap waar hij leefde bekend als een zeer betrouwbaar en goed persoon. Check dit filmpje zul je wel interessant vinden. Gaat daar wat dieper op in http://www.youtube.com/watch?v=Q7tb4-HkNcU
Jij weet zelf dat wat jij hier aanhaalt geen wetenschappelijk fundament heeft.
Is alleen maar unscientific prietpraat. Laat die onderzoeken maar zien als ik het mis heb.
Wetenschappers weten niet waarom wij geloven. En ook niet waarom bidden/meditatie een positief werking heeft op geest en lichaam.
Hieruit komt ook deels het onverklaarbare en alom bekende placebo effect naar voren.
Het is er maar we weten niet waarom.
Moslims en andere gelovigen weten wel waarom. Omdat wij god nodig hebben. (Waarom zijn wij zo "geëvolueerd" dat we god nodig hebben?)
Dit zal je nooit a.d.h.v. onderzoeken kunnen toekennen aan evolutie.
Ik geloof in vrij denken, ben geen moslim, maar ik streef naar in goedheid leven. Dit respect voor iedere mens die respect toont aan zijn medemens. Liefde voor anderen die liefde verdienen. Eerbied voor diegenen die uit goedheid willen leven. Hulp aan diegenen die hulp nodig hebben en dit verdienen.
Ben ik dan een slecht mens omdat ik geen moslim ben en vrij denk?
Hitler was een psychopaat die de eerste wereldoorlog leuk vond en geen contact had met zijn medestrijders. Hij is een halve jood gezien zijn joodse 'nonkel' seks had met zijn moeder. Er is daar een wrok ontstaan jegens joden en verder ontwikkeld met de jaren. Na de 2de wereldoorlog heeft hij gebruik gemaakt van de mensen hun armoede en is zo door te zien naar wat mensen sterk beïnvloed en hierop in te spelen.
Nu hebben we daar psychiatrische instelling voor in het westen.
Jij mag van mij die uitleg van God ook krijgen, als je het mij dan tenminste wil vertellen. Kan hij misschien niet op tv verschijnen of iedereen gelijktijdig bellen? Een kleine tip misschien voor in het volgende gebed te steken?
Trouwens de kerk geloofde ook niet in vrije meningsuiting en denken->zie middeleeuwen. Dat was niet zo een prettige tijd. Vind het in het Midden-Oosten ook niet zo geweldig nu, ben blij dat ik hier zit.
---------- Toegevoegd om 02:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:45 ----------
Ik kijk spijtig genoeg geen filmpjes, ben wel aan het wachten tot men series in maart terug beginnen.
Al ik heel hard zou oefenen zou mijn wil dan sterker kunnen worden dan Gods wil?
Onder religie plaats ik instellingen die regels gebruiken om mensen naar hun hand te zetten dmv vervorming van de waarheid. Een beetje zoals de staat, maar dan met een spiritueel kantje.
Spirituele educatie zie ik als het tegenovergestelde en als volledige vrijheid in keuze en denken.
Zijn mensen dan nu niet slim genoeg om in te zien dat gebeurtenissen in de natuur allemaal een verklaring hebben? Of zijn wetenschappers ons aan het controleren?

klopt, ik ben verder niet achter de onderzoeken aan gegaan, maar wat ik zei is wel gebaseerd op feiten.
het argument dat is niet wetenschappelijk onderbouwd is een beetje moeilijk te gebruiken want dat is religie unberhoupt niet.
waarom hebben jij en andere gelovigen een god nodig en ik niet?
we zijn niet zo geevolueerd dat we een god nodig hebben, dat we een god gaan bedenken is een resultaat van eigenschappen die ons positief hebben geholpen in de evolutie.