Aangezien de vrouw toch al kennis heeft en de waarheid weet, dan kan ze niet overtuigd worden door gelijk wie, anders zou het fundament van jullie "weten" gebroken zijn, aagezien het dan geloven wordt.
Een vrouw is niet labieler dan een man, door onze cultuur worden wij geacht deze labiliteit niet te uiten en onszelf sterk te houden ten opzichte van de buitenwereld.
Trouwen met iemand impliceerd (hopelijk toch) liefde, wat een band is op spiritueel vlak. Je partner is eigenlijk je vriend voor het leven (dat willen we toch geloven), een vriend die de weg naar je innerlijke heeft gevonden.
Dus een moslim die met een Christen/Jood trouwt mag niet van zijn vrouw houden.
Elke vriendschap begint trouwens oppervlakkig, maar een moslim mag dus zijn innerlijke gevoelens niet delen met zijn Joodse/Christelijke vriend? Want dat is trouwens een van de verschillen tussen een vriend en een VRIEND, een moslim zal dus niet de stap zetten naar een echte vriend als deze jood of christen is? Lijkt me moeilijk te geloven dat het mogelijk is om dit te bepalen via je godsdienst.
Kan je ook antwoorden op het tweede deel van mijn vraag aub?
Heb respect voor jou dat je dit op een relatief deftige manier deze conversaties aangaat!
Jawel wij zijn emotionele wezens.
Als iemand erg boos is dan vergeet hij soms alles om zich heen en doet hij dingen die hij niet wilde doen. Ookwel "Blinde woede".
Hetzelfde geldt voor liefde. Liefde heeft veel invloed op een persoon. Hence the saying: Liefde maakt blind.
En vrouwen zijn nou eenmaal emotioneler dan mannen. En dus makkelijker via hun emotie te beinvloeden dan mannen.
Kijk aub om je heen en open je ogen. Wij leven in een mannen wereld!
Stel bij jezelf de vraag hoe dit komt?
Man en vrouw zijn gelijkwaardig maar niet hetzelfde!
Vraag 2:
Jawel een moslim MOET van zijn vrouw houden.
Het enige wat hij niet mag doen is op spirituele vlak advies vragen of inwinnen van haar.
Dit geldt ook voor zijn christelijk en joodse vrienden. Het zijn gewoon zijn vrienden, maar als het op geloof aankomt hebben zij geen inbreng.
Als je been is gebroken laat je je niet opereren door je vrienden of je vrouw maar door een dokter. Begrijp je?
---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------
Het 'verandert continu' (kleine aanpassingen) omdat er niks aangenomen wordt als waarheid zonder dat daar reden toe is. De enige reden dat er bij jullie niks verandert in jullie beeld van de waarheid is dat jullie dit beeld gewoon compleet uit je duim hebben gezogen en niet open staan voor verandering.
---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:40 ----------
Dit kun je overigens al concluderen uit het plaatje waar jij dit als reactie op postte.
Het veranderd bij ons niet omdat de koran PERFECT is. De nobele koran is een wonder van Allah (swt).
Laat me maar iets onwetenschappelijks/incoreccts zien uit de Koran.
Ik daag je uit.
---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------
srs?
Mag ik uw studies weten aub?
Je begrijpt het niet dus je laat het links liggen.
Dat is namelijk waarvan jij velen verwijt, ze geven de islam geen kans omdat ze het niet begrijpen.
Ik probeer het te begrijpen zodat ik zelf kan beslissen als het een fundament heeft of als het staat op lucht.
Bij wetenschappen heb ik een relatief grote basis om die basis volledig te begrijpen en ook goed te keuren. Ik kan namelijk zelf alles verifieren. Van bepaalde zaken ken ik ook de geschiedenis en weet ik waarom de wetenschap toen niet zo geavanceerd was, maar fout was ze meestal ook niet. Er konden gewoon verbeteringen op komen en er werden nieuwe zaken ontdekt. Waarom kan dit niet in de islam? De teksten aanpassen aan een moderne wereld. Een wereld waarin nu veel meer kennis is over zaken waar de Koran over spreekt. Leven we nog in dezelfde wereld als 1000 jaar geleden? Ik denk het niet.
Ik accepteer het wel maar ben terughoudend erin omdat het continu aan het veranderen is.
We weten iets en we weten niets!
Dat is wetenschap zoals dat nu is het veranderd de hele tijd, omdat niemand het zeker weet.
Met Islam weet ik het wel zeker, dat kan ik niet zeggen bij wetenschap.