AndroidHealthClinic

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe is dat filmpje een stukje bewijs voor god?

dit is wat ik uit het filmpje haal.

iets kan niet uit het niets komen. ( maar dat wisten we al) ( matter cannot be created or destroyed verhaal)
het heelal heeft een beginpunt. ( wisten we ook al, we weten nu dat het heelal ong 13.8miljard jaar oud is)
we weten weinig over hoe het heelal ontstaan is. ( maar daar zeggen ze ook verder weinig over)

het enige wat je hier aan god kan linken is omdat we niet precies weten waar alles vandaan komt en hoe het heelal is ontstaan, je kan dus het concept van god als de maker van het heelal niet afwijzen op grond van bewijs.

dat heeft alleen niets te maken met bewijs van god.

Islam kent geen kleuren of symbolen.

Dus de kleur groen en maan hebben eigenlijk niks met de islam te maken. Het is eerder een gewoonte. Een traditie zonder enige waarden en puur cosmetisch.

Groen is de traditionele kleur van de islam.

Volgens de overlevering was groen de lievelingskleur van Mohammed.

In de vlaggen van Arabische landen verwijst groen naar de islam. Voor bedoeïenen die in de woestijn rondzwerven betekent de kleur groen de nadering van een oase.
(Wiki)

Ook de maan die je op vlaggen ziet en op zowat elke moskee, lijkt me niet toevallig een ''traditie'', maar heeft een achterliggende reden.

Zoals je vaak het zonnekruis en andere symbolen van de zon terug kan vinden in het christendom, ook is zondag de heilige dag in het christendom.

• Topic Starter Topic Starter
Een theorie over het ontstaan heelal:

Zwarte gaten zuigen alles op en zuigen elkaar op, tot er een miniscuul stukje is met oneindige dichtheid. Dit wordt instabiel, ontploft en zo ontstaat een nieuw universum.

Interessant vind ik dan wel weer hoe de allereerste big bang ontstaan is :)

Hoe je het ook went of keert uiteindelijk zul je altijd eindigen bij GOD.

Accept the cirkel and let peace flow through you haha :p

Its actually really simple we just like to make everything really difficult for ourselves.

Its actually really simple we just like to make everything really difficult for ourselves.

De simpele weg staat niet gelijk aan de juiste weg, daarnaast is er geen bewijs voor een God. Omdat we sommige wetten nog niet begrijpen, betekent niet dat we alla het jaar 0 overal een god voor moeten verzinnen of versimpelen in 1 god.

Wat me op het volgende brengt; Waarom Islam? Andere godsdiensten zeggen ook de waarheid te spreken en hebben evenveel onderbouwing als de Islam. Kan je, als het je perse om het geloven in een God gaat, dan niet beter zeggen dat je "gelooft" en je oriënteert op al wat met God te maken heeft, dus ook andere godsdiensten?

Groen is de traditionele kleur van de islam.

Volgens de overlevering was groen de lievelingskleur van Mohammed.

In de vlaggen van Arabische landen verwijst groen naar de islam. Voor bedoeïenen die in de woestijn rondzwerven betekent de kleur groen de nadering van een oase.
(Wiki)

Ook de maan die je op vlaggen ziet en op zowat elke moskee, lijkt me niet toevallig een ''traditie'', maar heeft een achterliggende reden.

Zoals je vaak het zonnekruis en andere symbolen van de zon terug kan vinden in het christendom, ook is zondag de heilige dag in het christendom.

Zoals ik al zei:

Het is gewoon een lege traditie zonder veel waarde.

Er zijn plenty moskeeën die niet groen zijn of sikkel hebben. De achterliggende reden kan je vinden in de (lege) traditie waar niet echt veel waarde aan wordt gehecht.

Hier een mooie foto van een BLAUWE moskee

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een gelovige die het woord cirkel gebruikt :D

maar dat terzijde.

jouw versie van god is dus, wat wij noemen ''ik weet het niet''

dit is wat ik uit het filmpje haal.

iets kan niet uit het niets komen. ( maar dat wisten we al) ( matter cannot be created or destroyed verhaal)
het heelal heeft een beginpunt. ( wisten we ook al, we weten nu dat het heelal ong 13.8miljard jaar oud is)
we weten weinig over hoe het heelal ontstaan is. ( maar daar zeggen ze ook verder weinig over)

het enige wat je hier aan god kan linken is omdat we niet precies weten waar alles vandaan komt en hoe het heelal is ontstaan, je kan dus het concept van god als de maker van het heelal niet afwijzen op grond van bewijs.

dat heeft alleen niets te maken met bewijs van god.

Je vraag klopt niet je stelt het zo dat we "niet niet precies weten waar alles vandaan komt en hoe het heelal is ontstaan".

Maar in een eerder reactie zeg je dat je het wel weet namelijk:

Matter (hieruit is alles gekomen)
Heelal heeft een begin van bestaan. (is relatief nieuw)

Probeer matter te beschrijven svp

En je zal het zelf zien inshaallah (als god het wilt)

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:18 ----------

De simpele weg staat niet gelijk aan de juiste weg, daarnaast is er geen bewijs voor een God. Omdat we sommige wetten nog niet begrijpen, betekent niet dat we alla het jaar 0 overal een god voor moeten verzinnen of versimpelen in 1 god.

Wat me op het volgende brengt; Waarom Islam? Andere godsdiensten zeggen ook de waarheid te spreken en hebben evenveel onderbouwing als de Islam. Kan je, als het je perse om het geloven in een God gaat, dan niet beter zeggen dat je "gelooft" en je oriënteert op al wat met God te maken heeft, dus ook andere godsdiensten?

De simpele weg is SOMS wel de juiste weg. Wetenschappers komen continu met de gekste theorieën om vervolgens weer twee stappen terug te doen. Soms zien we door de bomen het bos niet meer.

Waarom Islam?
Trust me ik heb naar alle godsdiensten gekeken. Islam kwam er het best uit. Trust me ik ben heel heel kritisch geweest.

---------- Toegevoegd om 00:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

een gelovige die het woord cirkel gebruikt :D

maar dat terzijde.

jouw versie van god is dus, wat wij noemen ''ik weet het niet''

Cirkel staat voor het leven.

Ik weet niet waar je dat "ik weet het niet verhaal" vandaan haalt. ???

wat klopt er niet aan deze vraag?

ja we weten niet precies waar alles vandaag is gekomen, er zij alleen theory'n
we kunnen de leeftijd van het heelal ongeveer uitmaken, maar dat beketent niet dat we weten hoe en waarom het is ontstaan.

materie is alles. ( inb4 god is alles dus alle materie is god)

---------- Toegevoegd om 00:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Cirkel staat voor het leven.

Ik weet niet waar je dat "ik weet het niet verhaal" vandaan haalt. ???

je snapte mijn grap van circel niet :P

waar ik het '' ik weet het niet'' vandaan haal.

Een theorie over het ontstaan heelal:

Zwarte gaten zuigen alles op en zuigen elkaar op, tot er een miniscuul stukje is met oneindige dichtheid. Dit wordt instabiel, ontploft en zo ontstaat een nieuw universum.

Interessant vind ik dan wel weer hoe de allereerste big bang ontstaan is

Accept the cirkel and let peace flow through you haha

steensteen zegt, we hebben een theory over het ontstaan van het heelal, alleen dat geeft ons weer een nieuwe vraag.

jij zegt daarop, zo zie je, ookal weet je steets meer je komt altijd bij god.

oftwel, wat steensteen als nieuwe vraag heeft en niet weet, noem jij god.

aka, steensteen weet het niet, jij noemt het god.

steensteen denkt vanuit: ik wil het weten waarom ga ik zoeken want ik weet het niet.
jij denkt vanuit: ze zoeken zich rot maar ik weet toch al dat het god is.

we kunnen de leeftijd van het heelal ongeveer uitmaken, maar dat beketent niet dat we weten hoe en waarom het is ontstaan.

Je snijdt jezelf in je vinger.

Eerst bevestig je het filmpje.

Vervolgens doe je of denk je dat je het niet weet.

En zeg je dat we niets weten.

Terwijl de wetenschappers het wel weten.

Sorry misschien zie ik het verkeerd. Maar ik zie alleen tegenstrijdigheden in je berichten. ???

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:30 ----------

---------- Toegevoegd om 00:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

je snapte mijn grap van circel niet :P

waar ik het '' ik weet het niet'' vandaan haal.

steensteen zegt, we hebben een theory over het ontstaan van het heelal, alleen dat geeft ons weer een nieuwe vraag.

jij zegt daarop, zo zie je, ookal weet je steets meer je komt altijd bij god.

oftwel, wat steensteen als nieuwe vraag heeft en niet weet, noem jij god.

aka, steensteen weet het niet, jij noemt het god.

Ik dacht dat steensteen het wel wist.

Ben je atheist (Dus je weet dat er geen god is).
Of agnost (gelooft wel in wat maar weet niet precies).

Of echt een compleet vraagteken?

Een agnost gelooft wel in wat maar weet niet precies?
Je draait het een beetje om, een atheist gelooft dat er geen God is en een Agnost ''gelooft'' niks, maar sluit ook niks uit tot het bewezen is.

Een agnost gelooft wel in wat maar weet niet precies?
Je draait het een beetje om, een atheist gelooft dat er geen God is en een Agnost ''gelooft'' niks, maar sluit ook niks uit tot het bewezen is.

Atheïsme is afwezigheid van een geloof in een god. Agnosticisme heeft geen betrekking op het geloof in een god, maar op de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van een god te kennen.

Bedankt, ik bedoel dus ben je atheist of agnost?

Dacht namelijk dat je een atheist was. Je zegt namelijk meerdere keren in dit topic dat god niet bestaat. En heb je niet horen zeggen dat je niet weet dat god bestaat.

Hoe is God ontstaan?

Je snijdt jezelf in je vinger.

Eerst bevestig je het filmpje.

Vervolgens doe je of denk je dat je het niet weet.

En zeg je dat we niets weten.

Terwijl de wetenschappers het wel weten.

Sorry misschien zie ik het verkeerd. Maar ik zie alleen tegenstrijdigheden in je berichten. ???

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:30 ----------

Ik dacht dat steensteen het wel wist.

Ben je atheist (Dus je weet dat er geen god is).
Of agnost (gelooft wel in wat maar weet niet precies).

Of echt een compleet vraagteken?

ik bevestig feiten en vragen uit dat filmpje, vervolgens vraag ik hoe deze feiten en vragen voor jou bewijs zijn van god.

jij noemde dit fimpje als bewijs voor god, ik zie in dit filmpje niets wat bewijs is voor god.

ik ben atheist agnostic, ik kijk naar het bewijs, en daaruit zie ik het volgende.

er is niet genoeg( in mijn ogen geen) bewijs om aan te nemen dat er een god is, maar wij weten nog lang niet genoeg om uit te sluiten dat een schepper van dit heelal( god) kan bestaan.

ik wijs de theory van een god nu af, maar ik sta open voor nieuw bewijs. ( 10 punten als je mijn fout zag en god een theory noemen, het is een idee geen theory)

ik denk trouwens dat als er een schepper van dit heelal is deze niets als in de moderne geloven is, de meeste vallen af omdat we nu weten dat mensen niet door een schepper zijn gemaakt, verder zie ik niet waarom wij mensen voor deze schepper van het heelal anders zijn dan andere dieren.
ik zie ook niet waarom een schepper van het heelal zich zorgen zou maken om wat er met de mensheid gebeurd, en al helemaal geen ene fk geeft om wat wij als individu doen in dit leven.

een deel van de groote problemen die ik zie in de geloven.

1: god krijgt teveel credit, en nu zien we ook dat hoe meer we weten hoe meer er geaccepteerd moet worden dat veel dingen niets met een god te maken heeft.
2: de mens word gezien als speciaal, en een god zou meer om de mens moeten geven dan om andere levende dingen.
3: als je dit en dat niet of wel doet ga je naar de hemel of naar de hel, ook weer deels met punt 2, waarom zou god het iets boeien wat wij doen, waarom zou er een hemel of hel moeten zijn.
4: als een god almachtig is, waarom dan al die eindeloze fouten?
5: deels punt 3 en 2, maar waarom is het zo belangerijk om een geloof te acceteren voor een god.

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

God kent geen ontstaan. Hij is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Heb hier al antwoord op gegeven in eerder berichten.

Moet je effe opzoeken in dit topic

het probleem met dit antwoord, je kan het niet testen dus daarom is het altijd goed, maar dus ook nooit goed.

geen bewijs voor-geen bewijs tegen.
het is dus geen goed argument en geen fout argument, het is geen argument.

Hoe kan iets uit het niets dan ontstaan? Alles heeft een begin, zelfs God.

en dit is dan dus een hele simpele manier om het ''god is altijd geweest'' zinnetje te ontkrachten

God kent geen ontstaan. Hij is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Heb hier al antwoord op gegeven in eerder berichten.

Moet je effe opzoeken in dit topic

Iets kan er ook niet altijd geweest zijn dus, er is altijd een oorsprong. Een cyclus.

Vond God het dan niet saai voor het universum ontstaan is? En waar was hij dan hiervoor? Heeft hij ons dan uit verveling geschapen? En hoeveel andere wezens op andere planeten heeft hij nog geschapen?

ik bevestig feiten en vragen uit dat filmpje, vervolgens vraag ik hoe deze feiten en vragen voor jou bewijs zijn van god.

jij noemde dit fimpje als bewijs voor god, ik zie in dit filmpje niets wat bewijs is voor god.

ik ben atheist agnostic, ik kijk naar het bewijs, en daaruit zie ik het volgende.

er is niet genoeg( in mijn ogen geen) bewijs om aan te nemen dat er een god is, maar wij weten nog lang niet genoeg om uit te sluiten dat een schepper van dit heelal( god) kan bestaan.

ik wijs de theory van een god nu af, maar ik sta open voor nieuw bewijs.

ik denk trouwens dat als er een schepper van dit heelal is deze niets als in de moderne geloven is, de meeste vallen af omdat we nu weten dat mensen niet door een schepper zijn gemaakt, verder zie ik niet waarom wij mensen voor deze schepper van het heelal anders zijn dan andere dieren.
ik zie ook niet waarom een schepper van het heelal zich zorgen zou maken om wat er met de mensheid gebeurd, en al helemaal geen ene fk geeft om wat wij als individu doen in dit leven.

1: god krijgt teveel credit, en nu zien we ook dat hoe meer we weten hoe meer er geaccepteerd moet worden dat veel dingen niets met een god te maken heeft.
2: de mens word gezien als speciaal, en een god zou meer om de mens moeten geven dan om andere levende dingen.
3: als je dit en dat niet of wel doet ga je naar de hemel of naar de hel, ook weer deels met punt 2, waarom zou god het iets boeien wat wij doen, waarom zou er een hemel of hel moeten zijn.
5: deels punt 3 en 2, maar waarom is het zo belangerijk om een geloof te acceteren voor een god.

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

het probleem met dit antwoord, je kan het niet testen dus daarom is het altijd goed, maar dus ook nooit goed.

Oke oke

Je kan het ook gwn van heel dichtbij (en simpel) bekijken.

Vraag jij je niet af waarom wij mensen het aangeboren gevoel hebben om te geloven?

Wanneer wij in paniek zijn wordt er vaak naar god geroepen?

En overal op deze wereld in alle bevolkingsgroepen en culturen zie je geloof.

Ik heb tot op heden nog geen stam in Zuid-Afrika of Afrika gezien die in niks gelooft of zegt dat hij het niet weet. Iedereen en alle mensen voelen dat er wat is of moet zijn.

Hoe verklaar jij het gevoel om te geloven bij mensen vanuit wetenschappelijk perspectief?

Als moslimzijnde geloof ik dat god ons zo heeft geschapen, zoals vermeld staat in de nobele Koran.

Alsook, staat de ziel niet boven onze menselijke aard. En zijn alle zielen dan niet zuiver en hetzelfde? Is het zijn van man en vrouw dan eigenlijk niet van belang?

Is het ons doel dan niet het lichaam te overstijgen en dus vanuit onze ziel in goedheid te leven? Wat een persoon geloofd is dan ook niet van belang gezien dit het lichamelijke is wat iets probeert te verklaren wat hij niet kan verklaren?

Komen we dan niet uiteindelijk bij het overstijgen van religie en leven naar de essentie. En dit is goed zijn voor elkaar en alle levende wezens? Zijn al die regels dan niet overbodig?

Denk dat God dit en alleen dit belangrijk zou vinden als puur en zuiver wezen van goedheid.

ik wijs de theory van een god nu af, maar ik sta open voor nieuw bewijs. ( 10 punten als je mijn fout zag en god een theory noemen, het is een idee geen theory)

en dit is dan dus een hele simpele manier om het ''god is altijd geweest'' zinnetje te ontkrachten

Het is gewoon een feit.

Volgens mij was jij diegene die zei dat materie overal is en er altijd was.

Wrm vind jij dat materie geen begin moet hebben en god wel?

Materie is er altijd geweest.

God is er altijd geweest.

R u starting to see straight?

Virusje ik krijg geen antwoord, wil jij antwoorden?

Iets kan er ook niet altijd geweest zijn dus, er is altijd een oorsprong. Een cyclus.

Vond God het dan niet saai voor het universum ontstaan is? En waar was hij dan hiervoor? Heeft hij ons dan uit verveling geschapen? En hoeveel andere wezens op andere planeten heeft hij nog geschapen?

God lijkt op niks wat wij kennen of weten.

God kent geen begin of einde.

God kan je niet vergelijken met mensen en/of menselijke gevoelens zoals saai etc.

Wij zijn onderworpen aan zijn will en god weet alles.

Als moslim kan ik wel geloven in leven op andere planeten.

Islam komt van god en is (alleen) van toepassing op de mensen en djinn van deze wereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven