apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een moslim dient zijn geloof prioriteit te geven boven alles.
(Geloof is eigenlijk een vreemd begrip voor moslims. Je mag niet geloven maar je moet het 100% weten. Een moslim gelooft niet hij weet. Een moslim dient dus de waarheid (zijn weten) prioriteit te geven boven alles).
Dit betekend dus dat Islam boven alles staat, dus bijv ook in liefde e.d.. Een moslim houdt meer van God en zijn profeten (v.z.m.h.) dan zijn eigen moeder, vrouw, land, cultuur, etc..
Daarom wordt er altijd heel fel gereageerd op kritiek tegen de islam. Kritiek op islam wordt gezien als kritiek op de waarheid. En men wordt nou eenmaal boos als er bijv. Wordt gelogen over de waarheid (islam) enz.
Kritiek op anderen geloven vallen ook hieronder. Een moslim gelooft dat er 124.000 profeten zijn geweest op de wereld (elk gemeenschap heeft zijn/haar profeten gehad), waarvan er 25 bij naam worden genoemd in de nobele Koran. Om de eerder genoemde reden mag een moslim nooit zomaar andere geloven beledigen, en dient hij die altijd met respect te behandelen.
(Islam wordt gezien als de ultieme waarheid en de profeet Mohamed (v.z.m.h.) als de laatste profeet voor de mensheid. De ander geloven worden als overblijfselen van de waarheid gezien. Er zijn zelfs islamitische geleerden die van mening zijn dat Budha bijv. ook gezien kan worden als een profeet)
Gebrek aan kennis binnen de islam. Wie had dat verwacht..
Vrouwen mogen ook kunnen beslissen met wie ze samen willen zijn voor de rest van hun leven en mogen daarvoor niet beperkt worden tot enkel moslims; dit beperkt hun vrijheid; als ze toch al WETEN wat de waarheid is dan kunnen ze onder geen enkele voorwaarde overtuigd worden van andere gedachten, ook al is dit een man van een ander geloof. Maar ik weet dat je hier totaal niet mee akkoord zal gaan en dit is dan ook het enige wat ik erop zal zeggen.
Over wiskunde en aardrijkskunde is er amper discutie, het gaat meestal om de schrijfwijze of over zaken die niet gekend zijn, waarvan er enkel vermoeden is en waar verschillende onderzoeken elkaar tegenspreken. Hebben de discuties over de Islam hebben dan dezelfde bodem?
Die passage gaat totaal niet over militaire bondgenootschappen, maar van mens tot mens. De Islam is de waarheid voor iedereen, er zal niets instaan gericht aan een enkele elitetop die moet beslissen als ze al dan niet een bondgenootschap zullen aangaan met een Christelijk of Joods land, want dan zou de Koran niet voor iedereen zijn en dan kunnen we alles opvatten op dit niveau. Wat eigenlijk een veel betere interpretatie zou zijn van de Koran. Het bedekken van vrouwen zou dan juist geïnterpreteerd kunnen worden, net als vele andere verzen waar enorm veel onduidelijkheid en extremisme uit voorkomt. Misschien is de Koran wel niet de waarheid voor iedereen, maar een richtlijn voor de leiders van groepen, die deze niet letterlijk zal nemen, maar de goede zaken wel kan toepassen op de hedendaagse samenleving en gematigd kan interpreteren om de samenleving te verbeteren.
Doorheen de geschiedenis is al bewezen dat moslims even vaak ten oorlog trekken als andere bevolkingsgroepen (totaal dus niet defensief) en het is de enige godsdienst die op dit moment volkeren afslacht, mensen zonder wapens doodmaakt en verdrijft van de plaats waar ze al hun hele leven wonen, allemaal in de naam van het geloof. Het zijn niet enkel extremistische moslims die hieraan meedoen trouwens en zelfs al heeft het grootste deel van hen wel extremistische gedachten, zijn zij niet nog steeds moslims? Zijn zij niet nog steeds mensen die handelen in naam van Allah? Zijn dit dan geen moslims meer?
Zo niet, zeg het hen dan, zodat ze deze acties niet meer uitvoeren in naam van Allah. Verdedig jullie dan tegen deze extremisten die jullie geloof (euh, sorry, "weten") schaden met het zwaard in de hand en het bloed van jullie broeders in de bodem die ze bewandelen.
God is waarheid en waarheid is God = een cirkelredenering, er is geen enkel bewijs dat God bestaat.
Conclusie: God is irrationeel, bestaat niet
Fijn dat je er lering uit haalt, zolang je iedereen gelijk behandelt dan wens ik je veel plezier met uw geloof

Maar wat nou als je je varken alleen groente geeft?
Is ook lastig, stug vasthouden aan een boek van een paar eeuwen terug.. da's een hoop wetenschappelijk inzicht dat je dan gaat missen als je het niet kunt inpassen binnen je beperkte structuur.
Kijk maar naar hoe lang de christenen erover gedaan hebben om te accepteren dat de aarde toch echt om de zon draait in plaats van andersom. (het duurde bijna 400 jaar voordat de katholieke kerk zijn excuses maakte aan Galilei maar al 2 millenia daarvoor waren er al ideeën van Grieken over)
God is god
En de waarheid is dat god bestaat.
Irrationaliteit is iets menselijks.
God is niet te vergelijken. God is de grootste.
God is god
En de waarheid is dat god bestaat.
Irrationaliteit is iets menselijks.
God is niet te vergelijken. God is de grootste.
To You Your Religion and To Me Mine
Sūrat al-Kāfirūn
(Qur'an 109:1-6)
Eindelijk iemand die op een fatsoenlijke manier de Islam verdedigt, mijn respect.

Dat zeg ik dus, een cirkelredenering
SteenSteen spreekt de waarheid
Waarheid is God
SteenSteen is God
SteenSteen is groots
- DBB's grote boek
Dat maakt mij geen God, dat maakt mij iemand die blijkbaar een schijthekel heeft aan het onderbouwen van iets dat simpelweg niet de bewijzen is.
Je kan het niet bewijzen, dus je kan het niet weten.
Mag ik even grammar nazi spelen en zeggen dat je godsdiensten, inclusief islam, in het midden van een zin met kleine letter schrijft. Verder post ik 'm nog maar eens:
![]()
"En de waarheid is dat god bestaat."
Waar is je bewijs?
Inderdaad ook respect voor.
Ookal ben ik het met je oneens TheDeen, fijn dat je de moeite neemt en fatsoenlijk blijft![]()

Klopt het dat onderstaand in de koran staat?
"Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner."
O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.
Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn."
Zoals in dat plaatje staat beschreven science veranderd continu. Je denkt het te weten maar morgen denk je iets anders. Vandaag zeg je dat god niet bestaat maar morgen zeg je misschien wel dat god bestaat.
dus een filmpje dat uitlegt dat iets niet zomaar ''poef'' kan ontstaan is voor jou bewijs dat god alles in het bestaan heeft ''gepoeft''?
srs?
Eerlijk gezegd moet ik hierbij wel zeggen dat ik wat terughoudend ben met het aannemen van wetenschap. Waarom accepteer jij iets dat continu aan het veranderen is?