AndroidHealthClinic

Islamitische scholen scoren slecht

Die islamitische scholen bewijzen alleen maar dat het zogenaamd vijandige westerse systeem kennelijk niet de oorzaak is. In een moslimvriendelijke omgeving presteren de leerlingen niet beter. Bovendien vergroten ze de kloof tussen het westen en islamieten alleen maar.

Dat komt omdat de meeste landen arm zijn en waar armoede heerst kan een extreme oppositiepartij toch nog enkele arme mensen verleiden. Heeft niks met de islam te zien.

Dus homo- en vrouwenonderdrukking heeft niets met de islam te maken? De sharia heeft niets met de islam te maken? Kom op thinkalot.

Als je constateert dat in moslim scholen het niveau laag is, is dat weer de schuld van de gewone scholen, die alleen het tuig eraf trappen. Als nu zo'n groot deel van de schoolverlaters moslim is, is dat niet misschien een reden om ook te twijfelen aan de houding van die islamitische leerlingen? Denk je nou echt dat de leraren de moslims wegsturen omdat ze dat zo leuk vinden? En als die leerlingen inderdaad worden weggestuurd omdat ze niet begrepen worden, dan zou dat op die islamitische school toch moeten zijn opgelost? Nou niet dus.

Jij negeert toch graag argumenten die reeds 10 keer zijn neergepend he.

Concreet voorbeeld:
5 scholen met elk 500 leerlingen. 400 Autochtonen en 100 autochtonen per school.
van die 100 autochtonen zijn er 50 leerlingen met slechte resultaten ( afkomst, thuissituatie,taalachterstand, ...)

Plots gaat er een islamitische school open. Van elke school gaan er 40 leerlingen met slechte resultaten naar die nieuwe islamitsiche school. Deze school heeft 300 goede leerlingen en 200 leerlingen die slechte resultaten haden op hun vorige school.
Procentueel zal die school dus slecht scoren omdat ze hun "aanwervinscriteria" te laag maakten. Het is logisch dat ze procentueel slechter scoorden want het hun leerlinge komen allemaal uit een zwakke minderheidsgroep. Dat de school dus slecht scoort heeft dus meer te maken met het verleden van zijn leerlingen dan wat anders.

Ik zou eens de resultaten willen zien van een islamitsiche school die al 15 a 20 jar bestaat en kijken hoe hun resultaten evolueerden.

Dus homo- en vrouwenonderdrukking heeft niets met de islam te maken? De sharia heeft niets met de islam te maken? Kom op thinkalot.

Maar man toch, je gooit weer alles door elkaar. kan je aub je verstand er bij houden.
De discussei ging helemaal daar niet over.

Homo en vrouwenonderdrukking heeft niks te maken met de islam maar met de interpretatie van de koran door dictatoriale regimes. Ook dat werd al 10 keer uitgelegd maar je kiest er voor om in iedere nieuwe topic alle voorgaande kennis te vergeten en alles opnieuw te bediscussieren.

Ik ben het met je eens dat een school die veel leerlingen aanneemt die elders zijn weggestuurd natuurlijk een lager gemiddelde heeft. Allemaal problemen die te maken hebben met een slechte integratie. Het allerlaatste wat je dan toch moet doen is al die mensen bij elkaar op een school stoppen, dan weet je zeker dat het probleem nooit wordt opgelost. Zeker niet als er in de schoolboeken staat dat ongelovigen liegen en dat je ze moet negeren. Maar zelfs al stonden deze walchelijke dingen er niet in, iemand van zo'n school begrijpt de westerse maatschappij alleen nog maar slechter.

En verwacht je dat bedrijven zitten te wachten op mensen die op zo'n school hebben gezeten? Die scholen moeten zo snel mogelijk dicht naar mijn mening.

Maar man toch, je gooit weer alles door elkaar. kan je aub je verstand er bij houden.
De discussei ging helemaal daar niet over.

Homo en vrouwenonderdrukking heeft niks te maken met de islam maar met de interpretatie van de koran door dictatoriale regimes. Ook dat werd al 10 keer uitgelegd maar je kiest er voor om in iedere nieuwe topic alle voorgaande kennis te vergeten en alles opnieuw te bediscussieren.

Hetzelfde kan ik jou verwijten. We hebben gewoon een tegengestelde visie, dat is wat anders dan kennis negeren.

Neem de Taliban. Hoe zie je dat dan? Dat waren volgens jou dus machtsbeluste mensen die dachten, hee, door de islam te misbruiken komen we wel aan de macht?

In mijn ogen is het dus precies omgekeerd. Ze probeerden aan de macht te komen om hun extreme visie op de islam aan anderen op te leggen. Aan alles zag je dat ze ook echt geloofden in hun extreme visie op de islam. Ze keken geen TV, bliezen beelden op, en vochten zich dood in de naam van de islam. De islam was voor hen echt geen excuus om de macht de grijpen. Ze geloofden heilig dat hun enige taak in het leven was zoveel mogelijk mensen met het zwaard tot de fundamentamele islam te bekeren.

En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurt is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.

Ik ben het met je eens dat een school die veel leerlingen aanneemt die elders zijn weggestuurd natuurlijk een lager gemiddelde heeft. Allemaal problemen die te maken hebben met een slechte integratie. Het allerlaatste wat je dan toch moet doen is al die mensen bij elkaar op een school stoppen, dan weet je zeker dat het probleem nooit wordt opgelost. Zeker niet als er in de schoolboeken staat dat ongelovigen liegen en dat je ze moet negeren. Maar zelfs al stonden deze walchelijke dingen er niet in, iemand van zo'n school begrijpt de westerse maatschappij alleen nog maar slechter.

En verwacht je dat bedrijven zitten te wachten op mensen die op zo'n school hebben gezeten? Die scholen moeten zo snel mogelijk dicht naar mijn mening.

Inderdaad. Volkomen me eens.

Deze scholen zijn een slecht idee maar ik kan best begrijpen dat een meisje voor zo'n school kiets (zie het verhaal van het meisje).

ik zeg: geen verplichte zwemles, geen verbod op hoofddoek en streng anti-racismebeleid. Als moslims zich meer aanvaard zullen voelen zullen ze ook makkelijker integreren.
Het probleem van bij de wortel aanpakken. Ouders verplicht Nederlands leren, ouders met alle macht trachten te betrekken bij de schoolcarriere van hun kind. Taalachterstand aanpakken. Concentratiescholen verbieden. Overheden verbieden kinderen die de taal niet machtig zijn in dergelijke scholen te dumpen. (bij ons in de buurt is er een school waar de overheid maandelijks wel een aantal kinderen zonder kennis van de Nederlandse taal dumpt in een school waar 90 procent allochtoon is. Dit doet de school echt geen goed.

Allerbelangrijkste mss: allochtone ouders bewust maken dat ze de toekomst van hun kinderen om zeep helpen door ze , uit luiheid, naar de dichtstbijzijnde school (in hun wijk dus concentratieschool) sturen. Gevolg= opgroeien in concentratieschool met laag niveau, taalachterstand groeit, mengen met autochtonen is nihil,...

SPREIDINGSBELEID IS ESSENTIEEL

Hetzelfde kan ik jou verwijten. We hebben gewoon een tegengestelde visie, dat is wat anders dan kennis negeren.

Neem de Taliban. Hoe zie je dat dan? Dat waren volgens jou dus machtsbeluste mensen die dachten, hee, door de islam te misbruiken komen we wel aan de macht?

In mijn ogen is het dus precies omgekeerd. Ze probeerden aan de macht te komen om hun extreme visie op de islam aan anderen op te leggen. Aan alles zag je dat ze ook echt geloofden in hun extreme visie op de islam. Ze keken geen TV, bliezen beelden op, en vochten zich dood in de naam van de islam. De islam was voor hen echt geen excuus om de macht de grijpen. Ze geloofden heilig dat hun enige taak in het leven was zoveel mogelijk mensen met het zwaard tot de fundamentamele islam te bekeren.

En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurd is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.

Ok, nogmaals herhalen, jeetje man!
De taliban heeft een extreme interpretatie van de koran en wordt door de meeste moslims niet aanvaardt. Dat het smeerlappen zijn weet iedereen!

Taliban, Wahabisten, Salafisten etc zijn de uitersten. Maar ze worden wel constant aangedragen als DE brengers van de Islam. Als er dan ook nog stelselmatig algemeenheden tussendoor worden gegooid die niet hard kunnen worden gemaakt heeft een discussie eigenlijk weinig zin. Dezelfde punten gaan toch iedere keer weer naar boven komen.

En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurt is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.

Toon me dan eens aan waar men in de Koran zegt dat homo's dood moeten?

Taliban, Wahabisten, Salafisten etc zijn de uitersten. Maar ze worden wel constant aangedragen als DE brengers van de Islam. Als er dan ook nog stelselmatig algemeenheden tussendoor worden gegooid die niet hard kunnen worden gemaakt heeft een discussie eigenlijk weinig zin. Dezelfde punten gaan toch iedere keer weer naar boven komen.

Inderdaad, het wordt een straatje zonder einde.

net zoals in het christendom en in het katholicisme, wordt het gezin (wader, moeder en de kinderen ) als de hoeksteen van een stabiele maatschappij gezien. Toen de Katholieke Kerk nog heel veel te zeggen had ging hun macht af van de stabiliteit van de maatscahppij. Net daarom dat ze zo fel eageerden tegen abortus, Bewust ongehuwde moeders, de pil,... omdat deze het concept van de traditionele gezinsstructuur ondermijnen; Dit ondermijnt dan de macht van de Katholike Kezrk.
Hetzlfde gelft voor de huidige dictatoriale regimes in zogenaamde "islamitische" regimes. Deze regimes trachten deze doodstraffen voor homo's te rechtvaardigen aan de hand van het verhaal van sodom en gomora. dit verhaal komt ook voor in de Bijbel dus laat dit duidelijk zijn he;

De profeet lot leefde in een stad waar homocoïtusualiteit frequent voorkwam; De stad werd vernietigd maar niet omdat de mensen homoseksueelwaren. De stad werd vernietigt omdat ze mannen en vrouwen verkrachtten! homocoïtusualiteit werd dus niet gesstraft maar het verkrachtten van mannen en vrouwen. Toch zijn er dictatoriale regimes die dit graag anders interpreteren om hun zaak te dienen; Ze hebben baat bij een stabiele maatschappij.

Stel die vraag liever aan de Iraanse autoriteiten.

Neen, jij legt de link tussen de islam en het vermoorden van homo's dus geef jij mij die vers maar eens. Jij bent goed inhet roepen van zaken zonder ze te staven. Je lijkt wilders wel.

lees het verhaal over Lot in de stad sodom en gomora in mijn vorige post

Buiten dat homocoïtusualiteit als onnatuurlijk wordt gezien in de Koran staat er volgens mij verder niets in de Koran hoe homo's gestraft te dienen te worden. In de bijbel echter wel, o.a. in Leviticus.

Buiten dat homocoïtusualiteit als onnatuurlijk wordt gezien in de Koran staat er volgens mij verder niets in de Koran hoe homo's gestraft te dienen te worden. In de bijbel echter wel, o.a. in Leviticus.

Waar staat dat in de Koran ericr dat homocoïtusualiteit onnatuurlijk is? (kan best zijn dat ik er over heen heb gelezen. staat er ook in dat daarvoor de sdoodstraf moet worden gegeven?)

yup net zoals de bijbel is de koran breed interpreteerbaar

yup net zoals de bijbel is de koran breed interpreteerbaar

Inderdaad; dat is nodig omdat men op deze manier de boeken kan "aanpassen" aan de moderne tijd ( de veranderende maatschappij). jammer genoeg laat dat de deur open voor extremisten. Oplossing is het volk hoger opleiden zodat ze zich niet laten vertellen wat er in staat maar dat ze het zelf maar eens gaan lezen.

Ik ken noch de bijbel noch de koran goed genoeg om iets over de achtergrond te kunnen zeggen, maar het lijkt me als een paal boven water staan de rechten van vrouwen en homo's er nou niet bepaald florissant voorstaan in streng islamitische landen. En het christendom hoor je mijn niet verdedigen hoor. Feit is dat er veel misdaden worden gepleegd in de naam van het geloof.

Ik ken noch de bijbel noch de koran goed genoeg om iets over de achtergrond te kunnen zeggen, maar het lijkt me als een paal boven water staan de rechten van vrouwen en homo's er nou niet bepaald florissant voorstaan in streng islamitische landen. En het christendom hoor je mijn niet verdedigen hoor. Feit is dat er veel misdaden worden gepleegd in de naam van het geloof.

Dus je weet niks over een religie waar je dus al een hele tioic over zit te zeiken?
De reden van de rechten van homo's en vrouwen hebben te leiden onder een streng dictatoriaal regime.... lees mijn vorige post (post 113); Ik ga niet alles tien keer herhalen!

De meeste Islamitische landen zijn ook armer waardoor de zwaksten en de minderheden het snelst klappen krijgen. heeft meer te maken met armoede dan met de Islam. De islam wordt in arme dictatoriale regimes misbruikt om het volk te onderdrukken. je kan de islam daar niet als schuldige beschouwen he. Als er iemand vermoordt wordt met een mes, is het mes dan schuldig?

Terug
Naar boven