- Waardering
- 52
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat komt omdat de meeste landen arm zijn en waar armoede heerst kan een extreme oppositiepartij toch nog enkele arme mensen verleiden. Heeft niks met de islam te zien.
Als je constateert dat in moslim scholen het niveau laag is, is dat weer de schuld van de gewone scholen, die alleen het tuig eraf trappen. Als nu zo'n groot deel van de schoolverlaters moslim is, is dat niet misschien een reden om ook te twijfelen aan de houding van die islamitische leerlingen? Denk je nou echt dat de leraren de moslims wegsturen omdat ze dat zo leuk vinden? En als die leerlingen inderdaad worden weggestuurd omdat ze niet begrepen worden, dan zou dat op die islamitische school toch moeten zijn opgelost? Nou niet dus.
Dus homo- en vrouwenonderdrukking heeft niets met de islam te maken? De sharia heeft niets met de islam te maken? Kom op thinkalot.
Maar man toch, je gooit weer alles door elkaar. kan je aub je verstand er bij houden.
De discussei ging helemaal daar niet over.
Homo en vrouwenonderdrukking heeft niks te maken met de islam maar met de interpretatie van de koran door dictatoriale regimes. Ook dat werd al 10 keer uitgelegd maar je kiest er voor om in iedere nieuwe topic alle voorgaande kennis te vergeten en alles opnieuw te bediscussieren.
Ik ben het met je eens dat een school die veel leerlingen aanneemt die elders zijn weggestuurd natuurlijk een lager gemiddelde heeft. Allemaal problemen die te maken hebben met een slechte integratie. Het allerlaatste wat je dan toch moet doen is al die mensen bij elkaar op een school stoppen, dan weet je zeker dat het probleem nooit wordt opgelost. Zeker niet als er in de schoolboeken staat dat ongelovigen liegen en dat je ze moet negeren. Maar zelfs al stonden deze walchelijke dingen er niet in, iemand van zo'n school begrijpt de westerse maatschappij alleen nog maar slechter.
En verwacht je dat bedrijven zitten te wachten op mensen die op zo'n school hebben gezeten? Die scholen moeten zo snel mogelijk dicht naar mijn mening.
Hetzelfde kan ik jou verwijten. We hebben gewoon een tegengestelde visie, dat is wat anders dan kennis negeren.
Neem de Taliban. Hoe zie je dat dan? Dat waren volgens jou dus machtsbeluste mensen die dachten, hee, door de islam te misbruiken komen we wel aan de macht?
In mijn ogen is het dus precies omgekeerd. Ze probeerden aan de macht te komen om hun extreme visie op de islam aan anderen op te leggen. Aan alles zag je dat ze ook echt geloofden in hun extreme visie op de islam. Ze keken geen TV, bliezen beelden op, en vochten zich dood in de naam van de islam. De islam was voor hen echt geen excuus om de macht de grijpen. Ze geloofden heilig dat hun enige taak in het leven was zoveel mogelijk mensen met het zwaard tot de fundamentamele islam te bekeren.
En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurd is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.
Hetzelfde kan ik jou verwijten. We hebben gewoon een tegengestelde visie, dat is wat anders dan kennis negeren.
Neem de Taliban. Hoe zie je dat dan? Dat waren volgens jou dus machtsbeluste mensen die dachten, hee, door de islam te misbruiken komen we wel aan de macht?
In mijn ogen is het dus precies omgekeerd. Ze probeerden aan de macht te komen om hun extreme visie op de islam aan anderen op te leggen. Aan alles zag je dat ze ook echt geloofden in hun extreme visie op de islam. Ze keken geen TV, bliezen beelden op, en vochten zich dood in de naam van de islam. De islam was voor hen echt geen excuus om de macht de grijpen. Ze geloofden heilig dat hun enige taak in het leven was zoveel mogelijk mensen met het zwaard tot de fundamentamele islam te bekeren.
En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurt is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.
Taliban, Wahabisten, Salafisten etc zijn de uitersten. Maar ze worden wel constant aangedragen als DE brengers van de Islam. Als er dan ook nog stelselmatig algemeenheden tussendoor worden gegooid die niet hard kunnen worden gemaakt heeft een discussie eigenlijk weinig zin. Dezelfde punten gaan toch iedere keer weer naar boven komen.
Toon me dan eens aan waar men in de Koran zegt dat homo's dood moeten?
En waarom worden homo's volgens jou dan vervolgd in veel streng islamitische landen? Wat draagt het ter dood brengen van die mensen bij aan het aan de macht komen/blijven? De enige reden dat dat gebeurt is dat die mensen geloven dat het de wil van Allah is.
Buiten dat homocoïtusualiteit als onnatuurlijk wordt gezien in de Koran staat er volgens mij verder niets in de Koran hoe homo's gestraft te dienen te worden. In de bijbel echter wel, o.a. in Leviticus.
yup net zoals de bijbel is de koran breed interpreteerbaar
Ik ken noch de bijbel noch de koran goed genoeg om iets over de achtergrond te kunnen zeggen, maar het lijkt me als een paal boven water staan de rechten van vrouwen en homo's er nou niet bepaald florissant voorstaan in streng islamitische landen. En het christendom hoor je mijn niet verdedigen hoor. Feit is dat er veel misdaden worden gepleegd in de naam van het geloof.