Fitness Seller

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
AMSTERDAM - Een raket die vanuit de Gazastrook werd afgevuurd, heeft donderdag een appartementencomplex in het zuiden van Israël getroffen. .

Drie mensen zijn omgekomen en vier mensen raakten gewond, meldden Israëlische media. De raket kwam neer in Kiryat Malahi, een stad met ongeveer 20.000 inwoners ten noorden van de Gazastrook.

De Egyptische overheid heeft de Verenigde Naties verzocht om donderdag een bijeenkomst van de VN veiligheidsraad te organiseren om de Israëlische 'agressie' in de Gazastrook te bespreken, meldt Reuters.

http://www.nu.nl/buitenland/2959019/doden-raketaanval-zuiden-israel.html

Ik vroeg me af wat de beweegredenen waren van Israel om nu in ene weer te gaan aanvallen maar er wordt gesuggereerd dat het zou gaan om de mogelijke vorming van de Palestijnse staat bij een VN stemming. Ook wellicht de komende verkiezingen, even snel een nieuw mini-oorlogje kan veel stemmen opleveren want 'de vijand is er nog'.

Israel heeft gezegd, als jullie daarvan af zien gaan we meer samenwerken om weliswaar een kleiner land voor jullie te bakenen en anders is het natuurlijk weer hommeles.

Israel gaat het zwaar krijgen....gaat echt tegen ze werken die disproportionele aggresie.

Hele tot stand koming van het land, dat er domweg beslist is de Palestijnen hun land uit te zetten, de joden er neer te zetten en dan nog verbaasd zijn dat er nu nog gevochten word. Daarnaast de blindelingse steun van vele landen aan Israel.

Kortweg een van de grotere FAILS.

Lawl, Palestijnen zijn altijd al een nomaden volk geweest en hebben nooit een eigen land gehad.

Israël is een van de hoogst ontwikkelde landen op vele gebieden, u sir are a fail.

Maar de situatie nu is interessanter. Vooral Egypte is belangrijk, zonder de dictator.

Kijk Egypte WAS onder Mubarak pro VS en ook vriendelijke jegens Israel (ik geloof de enige met politieke banden toentertijd).

Nu is Egypte 'vrij' en is Morsi (Islamitisch politicus) een stuk vijandelijker jegens Israel.

Nu heeft Morsi gezegd ik sta achter de Palestijnen en diezelfde meneer heeft aan de VS gevraagd om Israel snel te kalmeren. de VS moeten nu iets doen om zowel Israel als Egypte tevreden te houden.

Mijn opa zegt altijd : Waar Joden zijn is oorlog.
Toen mijn broertje dat een keer op school zei toen het onderwerp ter sprake kwam kreeg hij straf of werd zelfs geschorst.
Maar volgens mij zit de waarheid er niet zo heel ver vandaan.
Zeg niet dat mijn opa gelijk heeft, want die roept zoveel onzin dat hij allicht een keertje gelijk heeft :p

Mijn opa zegt altijd : Waar Joden zijn is oorlog.
Toen mijn broertje dat een keer op school zei toen het onderwerp ter sprake kwam kreeg hij straf of werd zelfs geschorst.
Maar volgens mij zit de waarheid er niet zo heel ver vandaan.
Zeg niet dat mijn opa gelijk heeft, want die roept zoveel onzin dat hij allicht een keertje gelijk heeft :p

Je opa heeft wel een punt, maar het zit (zat) wel iets genuanceerder.

Voor hetzelfde geld zeg ik nu dus tegen mijn kind, overal waar Islam zijn kop opsteekt of 'regeert' is oorlog ;)

En hoe zijn wij hier terecht gekomen denk je? :o

Echt in elk topic span jij de kroon met faal uitspraken :roflol: De relevantie van je uitspraak in vergelijking met het onderwerp raakt kant noch wal.

Dan is iedereen een nomade en zijn we allemaal broers en zussen. Slimme jongen ben je:nut:

Moet maar eens zoeken op 'breaking the silence.' (het stilzwijgen verbreken).

Former Israeli paratrooper Avner Gvaryahu, now an activist with Breaking The Silence explains to Green Left Weekly's Peter Boyle how 850 former Israeli soldiers have given testimony about the gross injustices against the Palestinian people they have witnessed and made to participate in as part of Israel's military occupation of the West Bank and Gaza. He was visiting Australia to promote the book "Our Harsh Logic" (Scribe Publications).

Denk ook aan het neerknallen van het schip met Turkse pro-Palestijnse personen met goederen en dergelijke. Turkije was een gesprekspartner maar is dat daardoor niet echt meer.

Israel is zichzelf aan het isoleren door gruwelijk veel geweld te gebruiken. Dat werkt op korte termijn maar nu staan ze er bijna alleen voor...

Echt in elk topic span jij de kroon met faal uitspraken :roflol: De relevantie van je uitspraak in vergelijking met het onderwerp raakt kant noch wal.

Dan is iedereen een nomade en zijn we allemaal broers en zussen. Slimme jongen ben je:nut:

http://en.wikipedia.org/wiki/Migration_Period

Omdat een volk een verleden heeft als nomaden wil niet zeggen dat ze in deze tijd terug mogen gedreven worden naar een vierkante kilometer leefruimte. Het 'nomaden' argument gaat gewoon niet op, vandaar mijn cynische reactie.

Verder is het natuurlijk vrij kansloos om te komen trollen in een serieus subforum enkel en alleen omdat ik je vriend zyzz heb beledigd.

Laatst bewerkt:
Israël ownt op zijn eentje alle omringende landen. Go Israël!

http://en.wikipedia.org/wiki/Migration_Period

Omdat een volk een verleden heeft als nomaden wil niet zeggen dat ze in deze tijd terug mogen gedreven worden naar een vierkante kilometer leefruimte.

Verder is het natuurlijk vrij kansloos om te komen trollen in een serieus subforum enkel en alleen omdat ik je vriend zyzz heb beledigd.

Ok. Je was blijkbaar zo beledigd dat je zelfs je handtekening weer hebt aangepast.

Het gaat erom dat je palestijnen gelijk stelt met nederlanders, want ook die waren ooit nomaden. Over appels met peren vergelijken :roflol:

Ik heb het meer voor Joden dan voor Moslims dus vind dit geen slechte zaak

Hoe heette dat stuk grond nog ook alweer voordat het Israël werd?

In de Romeinse tijd heette dat stuk grond Palestina, en toen woonden er ook Joden. Palestina is gewoon de naam die de Romeinen aan die provincia hebben gegeven.

Palestina is enkel de naam voor dat stukje grond, en staat los van wat men nu de "Palestijnen" noemt.

Inderdaad , naar het gewone nieuws kijken is pijnlijk in de zin dat het zo eenzijdig is. Het lijkt erop dat ze alles dat Israël doet wil goed praten , een trend die je ziet bij de meeste (MSM) nieuwszenders.

Dat je dan bij neutralere nieuwszenders dan weer een heel ander verhaal hoort is verdacht. Het is gewoon bullshit dat ze niet beide kanten van het verhaal vertellen , de average joe kijkt naar het nieuws en slikt alles. En is vaak het enige nieuws dat hij hoort , als het dan zo eenzijdig is schept dat een verkeerd beeld over de situatie.
Ik kijk niet veel naar de commerciële zenders (BE verschil met NL?) maar ik vind dat de staatszender redelijk neutraal is.
Begrip terroristen > rebellen mogen ze wel eens uitklaren.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Nov 2012 om 22:56 ----------

Eigenlijk is de macht de schuld van alles.
fixed
Macht over mensen, hun geloof, grondstoffen, zeeen...

Ik kijk niet veel naar de commerciële zenders (BE verschil met NL?) maar ik vind dat de staatszender redelijk neutraal is.
Begrip terroristen > rebellen mogen ze wel eens uitklaren.

Alles wat ik hoor op het nieuws van de VRT of VTM is hoe 'de terroristen' aka de mensen van gaza Israël aanvallen en dat Israël dan gewoon antwoord. Hoe zou je zelf zijn trouwens in de plaats van de Palestijnen.

Nog geen één keer heb ik iets gehoord van de afslachting van mensen die hun huis niet willen verlaten omdat het illegaal (legaal in de ogen van Israël natuurlijk) wordt afgepakt. Dan maar gewoon bulldozen terwijl ze er nog in zitten. Of de kinderen die dood worden geschoten omdat ze nabij de grens steentjes rapen zodat hun familie kan overleven.

Natuurlijk is niet elke soldaat van Israël zo , maar net zoals hier (wss nog veel meer daar dankzij de religieuze brainwashing) zijn er nutcases die zo'n dingen doen zonder morele bezwaren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven