MuscleMeat

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms denk ik toch wel dat Hitler iets zag in die joden, hij wist dat het zo ver ging komen ..

http://www.nu.nl/buitenland/2959019/doden-raketaanval-zuiden-israel.html

Ik vroeg me af wat de beweegredenen waren van Israel om nu in ene weer te gaan aanvallen maar er wordt gesuggereerd dat het zou gaan om de mogelijke vorming van de Palestijnse staat bij een VN stemming. Ook wellicht de komende verkiezingen, even snel een nieuw mini-oorlogje kan veel stemmen opleveren want 'de vijand is er nog'.

Israel heeft gezegd, als jullie daarvan af zien gaan we meer samenwerken om weliswaar een kleiner land voor jullie te bakenen en anders is het natuurlijk weer hommeles.

Israel gaat het zwaar krijgen....gaat echt tegen ze werken die disproportionele aggresie.

Walgelijk he.

Je ziet trouwens dat ook steeds meer inwoners het zuiden van Israel ook helemaal niet op nieuwe actie zitten te wachten.

VN mag het best wel eens strenger veroordelen. Waarom maak je anders nog afspraken.

Bronnen bij het leger zeiden dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grondoffensief, maar benadrukten dat nog niet is besloten wanneer het offensief van start gaat. Israëlische tv-zenders meldden echter dat de operatie vermoedelijk vrijdag begint.

http://www.nu.nl/buitenland/2959617/leger-israel-rukt-grens-met-gaza.html

Of die TV zender de waarheid vertellen is een ander verhaal maar goed.

Vraag me af of Islamisten vanuit Syrie nog iets ondernemen en/of Hezbollah vanuit Libanon nog wat gaat doen.

Als hamas 235 raketten laat inslaan in 20 minuten in het zuiden van Israël begrijp ik wel dat Israël zo reageert. Jammer genoeg snap ik Hamas ook:roflol:

Mijn opa zegt altijd : Waar Joden zijn is oorlog.
Toen mijn broertje dat een keer op school zei toen het onderwerp ter sprake kwam kreeg hij straf of werd zelfs geschorst.
Maar volgens mij zit de waarheid er niet zo heel ver vandaan.
Zeg niet dat mijn opa gelijk heeft, want die roept zoveel onzin dat hij allicht een keertje gelijk heeft :p

beetje hetzelfde als islam is vrede?

Vraag me af of Islamisten vanuit Syrie nog iets ondernemen en/of Hezbollah vanuit Libanon nog wat gaat doen.

Syrië en Hezbollah zijn niet direct een gevaar. Egypte is dat sinds de omwenteling wel. Indien Egypte betrokken zou raken bij een grondoorlog, die nou wel echt dichtbij lijkt, barst letterlijk en figuurlijk de bom in het Midden Oosten.

Ik vind je verhaal niet kloppen.

Het verschil is namelijk dat Egypte nog te maken heeft met de VS (politieke banden) daar waar Hezbollah en mogelijke Syrische Islamisten hier niks mee van doen hebben.

Egypte gaat geen soldaten sturen of een oorlog starten.

Het verschil is namelijk dat Egypte nog te maken heeft met de VS (politieke banden) daar waar Hezbollah en mogelijke Syrische Islamisten hier niks mee van doen hebben.

Syrië heeft zijn handen vol met de burgeroorlog die er momenteel woedt, een paar futiliteiten aan de grensstreek te na gelaten. Maar die waren eerder om Israël in het conflict te betrekken zodat de aandacht van de Arabische wereld en de UN van Syrië zou afgeleid worden.
Hezbollah leider Nasrallah is sinds de burgeroorlog de militaire steun van Syrië grotendeels kwijt.
De vroegere dictator Mubarak genoot idd de steun van de VS in ruil voor een mild buitenlands beleid tov Israël. Sinds de omwenteling is de Moslimbroederschap aan de macht, die zich nauw verbonden voelen met Hamas. Vandaar dat de Egyptische premier Qandil afgereisd is naar Gaza om de palestijnen te steunen nadat zijn vraag aan de VS om de Israëlische aanvallen te veroordelen geen gehoor kreeg. Het is aanneemlijk dat bij een schending van het fragiele staakt-het-vuren, de Egyptische regering beslist Hamas, al dan niet verdoken, militair te steunen.

Iran wel

Syrië heeft zijn handen vol met de burgeroorlog die er momenteel woedt, een paar futiliteiten aan de grensstreek te na gelaten. Maar die waren eerder om Israël in het conflict te betrekken zodat de aandacht van de Arabische wereld en de UN van Syrië zou afgeleid worden.

Hezbollah leider Nasrallah is sinds de burgeroorlog de militaire steun van Syrië grotendeels kwijt.

De vroegere dictator Mubarak genoot idd de steun van de VS in ruil voor een mild buitenlands beleid tov Israël. Sinds de omwenteling is de Moslimbroederschap aan de macht, die zich nauw verbonden voelen met Hamas. Vandaar dat de Egyptische premier Qandil afgereisd is naar Gaza om de palestijnen te steunen nadat zijn vraag aan de VS om de Israëlische aanvallen te veroordelen geen gehoor kreeg. Het is aanneemlijk dat bij een schending van het fragiele staakt-het-vuren, de Egyptische regering beslist Hamas, al dan niet verdoken, militair te steunen.

Je visie klopt niet.

In Syrie zijn vast wel een aantal radicalen te vinden die ondanks of juist dankzij de burgeroorlog bereid zijn de aartsvijand Israel aan te vallen als de Gaza strook wordt binnengevallen. Druk met burgeroorlog is niet perse aan de orde, daar hebben de meest extreme jihadisten uiteraard geen boodschap aan.

Denk je dat HEzbollah zonder de 100% steun van Syrie niet in staat is om Israel aan te vallen ? Raketten en strijders genoeg, daar hebben ze Syrie niet voor nodig. Hezbollah helpt nu zelfs Assad in Syrie met strijders. Daarbij heeft Syrie in 2006 ook weinig steun gegeven toen Israel en Hezbollah een tijd lang oorlog voerden.

Of het gebeurd is wat anders, dat het mogelijk is dat zeker. Gaat veel te maken hebben met een mogelijk binnenvallen van Gaza, de ja of de nee.

Egypte heeft zoals gezegd tot op heden degelijke banden met de VS en gaat deze niet op korte termijn door deze ontwikkelingen op het spel zetten door (al dan niet verhulde) militaire steun. Als Egypte namelijk soldaten gaat sturen zal Gaza strijdgrond worden en aannemelijk is dat Egypte deze NIET kan verdedigen tegen Israel/VS.

Laatst bewerkt:
In de Romeinse tijd heette dat stuk grond Palestina, en toen woonden er ook Joden. Palestina is gewoon de naam die de Romeinen aan die provincia hebben gegeven.

Palestina is enkel de naam voor dat stukje grond, en staat los van wat men nu de "Palestijnen" noemt.

Toen waren ze slaafjes van de Pharaons, dus neen er was nog geen enkel jood in Palestina....

Anonymous start online kruistocht
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...nline-kruistocht-tegen-oprukkend-Israel.dhtml

Het Israëlische leger is opgetrokken naar de grens met de Gazastrook. Tanks en pantservoertuigen werden met vrachtwagens naar de grens gebracht en de Israëlische minister van Defensie Ehud Barak heeft toestemming gegeven om reservisten op te roepen. Mogelijk zijn de troepenbewegingen een voorbode van een grondoffensief in Gaza. Ondertussen heeft de Israëlische luchtmacht haar bombardementen op de Gazastrook volgens mediaberichten aanzienlijk opgevoerd.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...eger-Israel-rukt-op-naar-grens-met-Gaza.dhtml

Laatst bewerkt:
Soms denk ik toch wel dat Hitler iets zag in die joden, hij wist dat het zo ver ging komen ..

Mij ga je ook niet wijsmaken dat antisemitisme, dat al bestond lang voor Christus opdook, enkel en alleen gebaseerd is op vooroordelen of religie gebonden was. Verder is het natuurlijk ook gewoon triest hoe ze de holocaust uitpersen om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.

Een goed boek hierover is de The Holocaust Industry door Norman Finkelstein. Zelf de zoon van holocaust overlevende ouders.

Binnenkort Israel's Holocaust And The Politics Of Nationhood van Idith Zertal eens lezen. :)

Mij ga je ook niet wijsmaken dat antisemitisme, dat al bestond lang voor Christus opdook, enkel en alleen gebaseerd is op vooroordelen of religie gebonden was. Verder is het natuurlijk ook gewoon triest hoe ze de holocaust uitpersen om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.

Een goed boek hierover is de The Holocaust Industry door Norman Finkelstein. Zelf de zoon van holocaust overlevende ouders.

Binnenkort Israel's Holocaust And The Politics Of Nationhood van Idith Zertal eens lezen. :)

Schrijvers zijn Joods, zou jij iets lezen als je 100% weet dat he BS is ?

Laatst bewerkt:
Alles wat ik hoor op het nieuws van de VRT of VTM is hoe 'de terroristen' aka de mensen van gaza Israël aanvallen en dat Israël dan gewoon antwoord. Hoe zou je zelf zijn trouwens in de plaats van de Palestijnen.
.
Hier geld het verhaal van wie was er eerst kip of het ei, het is trouwens wel juist dat de meeste doden vallen als antwoord... Dat er altijd bij wordt gezegd hoeveel doden meestal 1 < 3 of meer voor de moslims.

Nog geen één keer heb ik iets gehoord van de afslachting van mensen die hun huis niet willen verlaten omdat het illegaal (legaal in de ogen van Israël natuurlijk) wordt afgepakt. Dan maar gewoon bulldozen terwijl ze er nog in zitten. Of de kinderen die dood worden geschoten omdat ze nabij de grens steentjes rapen zodat hun familie kan overleven.
Niet in het nieuws neen wel panorama en terzake. Het is ook niet zo simpel om een reportage te maken als ze er soms niet in mogen.

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 17:21 ----------

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 17:22 ----------

Je visie klopt niet.

In Syrie zijn vast wel een aantal radicalen te vinden die ondanks of juist dankzij de burgeroorlog bereid zijn de aartsvijand Israel aan te vallen als de Gaza strook wordt binnengevallen. Druk met burgeroorlog is niet perse aan de orde, daar hebben de meest extreme jihadisten uiteraard geen boodschap aan.

Denk je dat HEzbollah zonder de 100% steun van Syrie niet in staat is om Israel aan te vallen ? Raketten en strijders genoeg, daar hebben ze Syrie niet voor nodig. Hezbollah helpt nu zelfs Assad in Syrie met strijders. Daarbij heeft Syrie in 2006 ook weinig steun gegeven toen Israel en Hezbollah een tijd lang oorlog voerden.

Of het gebeurd is wat anders, dat het mogelijk is dat zeker. Gaat veel te maken hebben met een mogelijk binnenvallen van Gaza, de ja of de nee.

Egypte heeft zoals gezegd tot op heden degelijke banden met de VS en gaat deze niet op korte termijn door deze ontwikkelingen op het spel zetten door (al dan niet verhulde) militaire steun. Als Egypte namelijk soldaten gaat sturen zal Gaza strijdgrond worden en aannemelijk is dat Egypte deze NIET kan verdedigen tegen Israel/VS.
Eerst zien en dan geloven dat de buurlanden zich (officieel)gaan mengen, Israel is er veel te sterk voor + steun van de vs.

Laatst bewerkt:
prachtig land israel aanpakke die islam zijn knettergek die mensen.

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 17:52 ----------

en voor alle mensen die het opneme voor palestina durf is na te denke.
lijken die vieze greta duisenberg wel wat een vieze h**r is dat die krijgt
een doodsklap van mij als ik der tegekom.

Schrijvers zijn Joods, zou jij iets lezen als je 100% weet dat he BS is ?

Waarom zou het subjectief zijn omdat het de schrijvers een Joodse achtergrond hebben? Als dat niet het geval was zouden ze wellicht bestempeld worden als (revisionistische) antisemieten. Finkelstein heeft trouwens veel kritiek gekregen. ;)

Waarom zou het subjectief zijn omdat het de schrijvers een Joodse achtergrond hebben? Als dat niet het geval was zouden ze wellicht bestempeld worden als (revisionistische) antisemieten. Finkelstein heeft trouwens veel kritiek gekregen. ;)

zal het dan eens lezen de dag dat ik stop met gainen ;)

prachtig land israel aanpakke die islam zijn knettergek die mensen.

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 17:52 ----------

en voor alle mensen die het opneme voor palestina durf is na te denke.
lijken die vieze greta duisenberg wel wat een vieze h**r is dat die krijgt
een doodsklap van mij als ik der tegekom.

ben geen fan van de islam maar die smerige joden zijn imo toch echt fout in deze.

En dat zijn ze al sinds de oprichting van die schurkenstaat vlak na de 2e wereld oorlog.

Laatst bewerkt:
met al die raketten afvuren op israel vragen ze er ook om.. ze weten wat ze kunnen verwachten

maargoed van mij part word heel het midden oosten genuked :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven