AndroidHealthClinic

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees op twitter (voor wat het waard is) dat Israel het staakt het vuren waarschijnlijk weigert na de dood van een militair en burger in Zuid Israerl

Goede zaak WANT

Staakt het vuren is toch sowieso maar tijdelijk......

Hoe rapper oorlog begint, hoe rapper hij gedaan is en hoe rapper we in vrede kunnen leven

Trollface
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ahmadinejad_b532d6_2961307.jpg

Ongeëditeerde foto

ahmadinejad-crosseyed.jpg

Hoorde net in de radio, dat als het staak het vuren er komt dit om 24.00 zou zijn (onze tijd) gelijk aan 1.00 daar.

Ben echt wel benieuwd wat er uit zal komen, egyptische onderhandelaars claimen wel dat er een akkoord zou zijn bereikt maar terwijl vallen er nog slachtoffers aan beide kanten..

Kunnen we stellen dat er ofwel een akkoord komt 'of' israel de borstel er inzet?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er was geen Palestina in 1946. Er was een Brits mandaatgebied van het Suez-Kanaal tot de Eufraat. Palestina bestond niet als onafhankelijk land in 1946, daarvoor ook niet. Er is nooit een onafhankelijk Palestina geweest. De Arabieren hebben met de Engelsen en Fransen meegevochten tegen de Ottomanen met als resultaat onafhankelijkheid van de Arabische gebieden: Irak, Jordanië en Syrië. De kuststroken van Gaza tot Aleppo waren uitgezonderd van die afspraken. Er is niet opeens 'Palestinian loss of land' alleen omdat er veel joden zich bij de zich allang gevestige joden voegden na WOII.
Ook al bestond Palestina destijds niet officieel dat betekend niet dat de oorspronkelijke bewoners in dat gebied geen recht hadden op dit gebied.

Er waren destijds nauwelijks Joden (ruime minderheid) in dat gebied. Later zijn die allemaal 'kunstmatig' dat gebied ingetrokken en hebben de oorspronkelijke bewoners verdreven en of uitgemoord. Dat deze bewoners zich hiertegen verzette kan ik best begrijpen. Ook de omringende landen hebben zich van begin af aan verzet tegen het landje pik van de Joden.

Amai men gelooft hier precies nogal sterk in dat staak het vuren.
Hoe lang zou het duren? Als ze het 24 uren volhouden is dat wellicht het langste ooit tussen hen? :p

Er waren destijds nauwelijks Joden (ruime minderheid) in dat gebied.

Nou nee hoor. Bij de eerste (en enige) volkstelling van de Ottomanen in die regio, al in de 19e eeuw, was de meerderheid van de bevolking in Jeruzalem (en vele andere steden en dorpen) joods.

Later zijn die allemaal 'kunstmatig' dat gebied ingetrokken en hebben de oorspronkelijke bewoners verdreven en of uitgemoord. Dat deze bewoners zich hiertegen verzette kan ik best begrijpen. Ook de omringende landen hebben zich van begin af aan verzet tegen het landje pik van de Joden.

Verdreven of uitgemoord, lol
Volgens mij hebben ze gewoon grond gekocht van arabische grootgrondbezitters en er een volwaardige staat opgebouwd. Dat de omringende landen zich geìntimideerd voelden door deze bron van welvaart en joodse cultuur klopt wel ja

Hier in Antwerpen vinden ze het nodig om Joden aan te vallen... zij krijgen de schuld van de situatie in hun thuisland.

Dus ja ik heb last van de oorlog

Denk je dat het aan de oorlog daar ligt, of dat ze gewoon willen rellen, of dat het aan de haat tov joden in de quran ligt?

Ik vind de schuld van agressie op de oorlog daar steken kort door de bocht.

Denk je dat het aan de oorlog daar ligt, of dat ze gewoon willen rellen, of dat het aan de haat tov joden in de quran ligt?

Ik vind de schuld van agressie op de oorlog daar steken kort door de bocht.

Goh, ze haten elkaar wel wellicht maar ik denk zonder die problemen in het Midden Oosten dat het ook in Antwerpen toch een pak rustiger zou zijn.

(al valt het nu nog wel mee hoor, hier en daar hoor je eens van een incident)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 21:28 ----------

je bent dus zelf joods ?
je mag toegeven niemand zal je pijn doen hoor:sukkeltje:

Ben geen Jood. ;)

Jij wel een Moslim, dat heb ik al lang door.

Ofwel een Jodenhater dat kan ook

Ben ik even blij dat ik in het agrarische West Vlaanderen woon.

Nou nee hoor. Bij de eerste (en enige) volkstelling van de Ottomanen in die regio, al in de 19e eeuw, was de meerderheid van de bevolking in Jeruzalem (en vele andere steden en dorpen) joods.
Ik heb het over het hele land en niet alleen Jeruzalem. Er woonde destijds 25.000 Joden in heel Palestina. De helft daarvan woonde in Jeruzalem waar ze inderdaad de meerderheid hadden. In heel Palestina woonde 450.000 mensen. Dan is 25.000 niet de meerderheid.
In de 19de eeuw werd het Ottomaanse rijk toegankelijker voor immigranten en konden ook Joodse groepen zich makkelijker in Palestina vestigen. Zowel de Arabische als de Joodse bevolking in het gebied namen toe. Vanaf de 70-er jaren van de 19de eeuw trokken zo’n 25.000 Joden uit met name Oost-Europa naar Palestina, waarvan een deel weer berooid terugkeerden. In 1878 werd de eerste moderne Joodse nederzetting gesticht, Petach Tikva. Rond 1882 woonden in Palestina ongeveer 450.000 mensen, waarvan 25.000 in Jeruzalem. De Joodse bevolking was ongeveer 25.000, waarvan ruim de helft in Jeruzalem woonde, dat daarmee een kleine Joodse meerderheid had. De Ottomaanse regering begon in deze periode weer strenge beperkingen op te leggen aan de Joodse immigratie. Ondanks deze tegenwerking bleef de Joodse bevolking groeien, en steeg tussen 1882 en 1914 van 25.000 tot 80.000 à 100.000.

Tegen het einde van de Eerste Wereldoorlog en met de capitulatie van het Ottomaanse Rijk nabij wordt op 2 november 1917 in het Verenigd Koninkrijk de Balfour-verklaring uitgegeven. Hierin zegt de Britse overheid de Joden steun toe voor de stichting van een Joods nationaal tehuis in Palestina. Generaal Edmund Allenby verslaat in 1918 de Ottomaanse troepen in Palestina en de Britten vestigen er hun gezag. De Conferentie van San Remo en de Volkenbond nemen de Balfour-declaratie in 1920 over en verklaren haar tot internationaal geldend recht.

Gesteund door deze ontwikkelingen neemt de Joodse immigratie naar Palestina in de periode 1919-1923 toe. 35.000 Joden vestigen zich in het gebied waarmee hun aandeel in de totale bevolking groeit tot 12%. Het Eerste Palestijns-Arabische Nationale Congres in Jeruzalem wijst enerzijds de Balfour-verklaring af en eist aan de andere kant tevergeefs de heropname van Palestina in de voormalige Ottomaanse provincie van Groot-Syrië.
Dus...

Volgens mij hebben ze gewoon grond gekocht van arabische grootgrondbezitters en er een volwaardige staat opgebouwd. Dat de omringende landen zich geìntimideerd voelden door deze bron van welvaart en joodse cultuur klopt wel ja
Begin klopt. Daarna was het probleem dat (armere) palestijnse jongeren geen huizen en gronden meer konden kopen in de regio omdat het te duur was geworden door alle joden die naar de regio kwamen en alles opkochten.

De wereld is helaas niet verdeeld in plakjes land die bestemd zijn voor een bepaalde (etnische) groep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven