Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

• Topic Starter Topic Starter
Ja de Balfourverklaring was in de 20ste eeuw.... en hoe is deze tot stand gekomen? Die is niet zo maar, op een dag uit de lucht gevallen he. Het zionisme vindt zijn oorsprong in de 19de eeuw.
Het probleem is dat mensen in die regio, net zoals jij, in het verleden blijven leven. Hoe Israël tot stand is gekomen was inderdaad niet meer van deze tijd.

We kunnen het hebben over verdragen, internationaal recht, mensenrechten, verdelingsplannen, zionisme, de VN, enzoverder. Maar uiteindelijk is het allemaal niet relevant. Het is 2018 en hoe de zaken er nu voor staan is (wellicht) permanent.

Ik zou de jonge mensen aldaar dan ook adviseren om niet deel te nemen aan kamikaze acties die helemaal niets zullen veranderen. Anno 2018 moet er een andere manier zijn om met hun leefomstandigheden om te gaan.

Er is wel met meer volkeren (en landen) onheus omgegaan de laatste honderd jaar. Alleen hebben die mensen zich blijkbaar wel kunnen neerleggen bij het verleden.

33031304_767694763421228_3129031443485818880_n.jpg

Het probleem is dat mensen in die regio, net zoals jij, in het verleden blijven leven. Hoe Israël tot stand is gekomen was inderdaad niet meer van deze tijd.

We kunnen het hebben over verdragen, internationaal recht, mensenrechten, verdelingsplannen, zionisme, de VN, enzoverder. Maar uiteindelijk is het allemaal niet relevant. Het is 2018 en hoe de zaken er nu voor staan is (wellicht) permanent.

Ik zou de jonge mensen aldaar dan ook adviseren om niet deel te nemen aan kamikaze acties die helemaal niets zullen veranderen. Anno 2018 moet er een andere manier zijn om met hun leefomstandigheden om te gaan.

Er is wel met meer volkeren (en landen) onheus omgegaan de laatste honderd jaar. Alleen hebben die mensen zich blijkbaar wel kunnen neerleggen bij het verleden.
Neen, er is zoiets als het internationaal recht. En Israel weigert dit te respecteren; De internationale wetgeving is duidelijk omtrent het annexeren van grond. Israel mmoet alle grond na de 1967 -oorlog verworven, teruggeven.

Ik leef in het verleden? Wie wil land opeisen waar zijn voorouders 3000 jaar geleden zogezegd op hebben geleefd? Want daar gaat het om . De miljoenen joden die na 1948 naar Israel reisden om daar te gaan wonen hadden geen enkel bewijs dat hun voorouders daar 2000 jaar geleden hebben geleefd. DAT is RELEVANT!

Mooi hoor, met dit soort teksten kan je jaren doorgaan. Schiet weinig op.

Ik vroeg me al af wanneer Norman Finkelstein van stal zou worden gehaald. Nu is het compleet.

giphy.gif

En het is nog geeneens Pinksteren!

giphy.gif

Hij vat het goed samen:

Ik vroeg me al af wanneer Norman Finkelstein van stal zou worden gehaald. Nu is het compleet.

giphy.gif

En het is nog geeneens Pinksteren!
Tja, ik gebruik argumenten die door Joodse academici worden geponeerd. Ik ben niet zoals jij die mensen citeert die totaal irrelevant zijn. Zoals Thomas Wicktor.

Het maakt mij verder niks uit, ik geniet toch wel. En die Thomas heeft regelmatig het gelijk aan zijn zijde, maar bovenal is het aardig om eens dingen te lezen die regelmatig vanuit een nieuwe context worden geschreven. Of je het nou eens of oneens bent, een poging tot vrij denken kan verfrissend werken. Terug naar de anti-Israël activisten.

Het maakt mij verder niks uit, ik geniet toch wel. En die Thomas heeft regelmatig het gelijk aan zijn zijde, maar bovenal is het aardig om eens dingen te lezen die regelmatig vanuit een nieuwe context worden geschreven. Of je het nou eens of oneens bent, een poging tot vrij denken kan verfrissend werken. Terug naar de anti-Israël activisten.
Thomas Wictor heeft geen enkel gezag omtrent Gaza, noch zegt hij nieuwe of verfrissende dingen. Hij spuit haat en racisme.
En je hebt nog steeds geen enkele van mijn standpunten weerlegt met argumenten.

Own heerd is gold weerd dat snap ik ook, maar ik heb nog nooit ook maar enigszins het idee gehad dat dit het ooit goed gaat komen met dit debacle.

Wat mij betreft maken ze van dat gebied een nationaal natuurpark, homo sapiens volledig uit/buiten gesloten.

P.S.
Dit was beslist geen poging tot een constructieve bijdrage, doch slechts een uiting van jarenlang opgehoopte frustratie.

De romeinen ten tijde van het romijnse rijk vormden niet of nauwelijks een afgebakende etnische, culturele, politieke en/of juridische entiteit. Er was dus niet iets zoals 'de romijn'. Juist daarom is er toendertijd op een kunstmatige manier getracht verbondenheid te creeren tussen de verschillende volkeren en culturen die vielen onder het romijnse rijk (Herschrijven van de geschiedenis, etc). Omdat 'de romijn' niet bestaat is er ook niemand die deze historische claim kan maken.

Los daarvan moeten we accepteren dat op aarde niet alles zal plaatsvinden conform wat jij of ik gerechtvaardigd vinden. Wat Jij of ik gerechtvaardigd vinden, wordt door anderen als onrechtvaardig beschouwd. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen. Er is dus altijd een bepaalde mate van onderlinge strijd en 'honger' naar macht. Machten zullen dus altijd bestaan. En wanneer een deel hiervan vervalt zal het machtsvacuum altijd opgevuld worden. In dat opzicht geldt nog steeds het recht van de sterkste (en de slimste).

Thomas Wictor heeft geen enkel gezag omtrent Gaza, noch zegt hij nieuwe of verfrissende dingen. Hij spuit haat en racisme.

Gezag hebben betekent bevoegd zijn om ergens beslissingen over te nemen EN/OF gerechtigd te bepalen wat er gebeurt. Omtrent gaza heeft niemand gezag.

Gezag hebben betekent bevoegd zijn om ergens beslissingen over te nemen EN/OF gerechtigd te bepalen wat er gebeurt. Omtrent gaza heeft niemand gezag.
Dat is exact mijn punt. Je hebt te maken met de realiteit en vele waarheden hoe kan je nou bepalen van een afstand en vanuit een relatieve democratie wat de waarheid is. De extremen van beide kanten kunnen wellicht weggestreept worden. Maar ik ben vooral blij dat we hier op een forum kunnen schrijven wat we willen, de draak kunnen steken met elkaar en uiteindelijk de computer uit kunnen doen om verder te gaan met de waan van de dag.

Ik heb meer drammen en op de man spelen, negatief doen gezien. Daarin houd ik je ook enigszins een spiegel voor. Dus let's agree to disagree. Een academici die toevallig Joods bloed heeft hoeft niet automatisch meer gelijk te hebben dan een niet academici die niet Joods is eh. Gelijk willen hebben/ krijgen is in deze sowieso achterhaald vind ik, net als zwart wit denken of het isoleren en uitvergroten van gebeurtenissen.

Laatst bewerkt:
De romeinen ten tijde van het romijnse rijk vormden niet of nauwelijks een afgebakende etnische, culturele, politieke en/of juridische entiteit. Er was dus niet iets zoals 'de romijn'. Juist daarom is er toendertijd op een kunstmatige manier getracht verbondenheid te creeren tussen de verschillende volkeren en culturen die vielen onder het romijnse rijk (Herschrijven van de geschiedenis, etc). Omdat 'de romijn' niet bestaat is er ook niemand die deze historische claim kan maken.

Los daarvan moeten we accepteren dat op aarde niet alles zal plaatsvinden conform wat jij of ik gerechtvaardigd vinden. Wat Jij of ik gerechtvaardigd vinden, wordt door anderen als onrechtvaardig beschouwd. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen. Er is dus altijd een bepaalde mate van onderlinge strijd en 'honger' naar macht. Machten zullen dus altijd bestaan. En wanneer een deel hiervan vervalt zal het machtsvacuum altijd opgevuld worden. In dat opzicht geldt nog steeds het recht van de sterkste (en de slimste).
En daarom bestaat er zoiets als "internationale wetgeving".

PS: wat is een romijn? Je hele argument vervalt want het Romeinse Rijk claimde wel degelijk deze gronden en het feit dat "de romein" niet zou bestaan is irrelevant.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven