XXL Nutrition

Israël & Joodse Diaspora

Is dat echt zo?
Meer uit interesse want je post vaak dingen van andere waar ik het echt totaal niet mee eens ben en als ik dan de discussie aangaat komt al een veel gematigder beter onderbouwdemening naar voren
Ik ga idd het debat niet echt aan, daar heeft de papa van Yasmine een punt, dat betekent niet dat ik het totaal oneens ben met een ander. Dat lijkt wel te worden verondersteld; net als een huis inpikken, land bezetten etc. Voor mij zijn dat aannames op basis van waardeoordelen waarbij ik niet de behoefte voel daarop in te gaan. Het maakt het ook lastig, als ik dat zou willen, met iemand een debat aangaan die telkens verwijst naar argumenten uit een eerder geposte video. Of deze zaak vergelijkt met gewapend verzet leveren tegen toenmalig Nazi Duitsland, en dat men daar dat recht nou eenmaal heeft.

En wat als ik zeg ik heb geen racistische onderbuik, dan krijg ik vast een heel verhaal doordrengt met fanatisme over waarom dat wel is. Kan Amerikaans onderzoek plaatsen maar daar staan ook weer onderzoeken tegenover die dat op zijn minst nuanceren. Dat gaat dan al snel lijken op een hond die achter de eigen staart aanrent. Verder vind ik lastig om telkens te bepalen in welke context zaken geplaatst dienen te worden, wat goed en fout is in deze lijkt te zijn achterhaald. Er is al zoveel voorgevallen over en weer dat ik hier wel de zaak zou kunnen bepleiten van het een of ander maar daar staat minstens zoveel tegenover van de andere kant. Daar komt ook nog eens bij dat hier een geschiedenis aan vooraf die het vrijwel onmogelijk maakt om op geïsoleerde standpunten, los van deze geschiedenis, in te gaan.

Laatst bewerkt:
De Joden zijn gevlucht uit Europa naar de Arabische landen toen de Europeanen hen het leven zuur maakte. De Arabieren hebben eeuwenlang vreedzaam samengeleefd.

Denken dat homo's veilig zijn in Israel en vrij zijn is zeer naïef. In Tel Aviv kan dat kloppen, in de rest van het land riskeer je als homo slaag of de dood.
WAT HAHAHAHAHA ga weg man koekebakkert. Daar is al honderden jaren alleen maar oorlog. *kuch* Ottomaanse rijk...

En ja homo zijn in moslimlanden staat geen doodstraf op, ooh wacht..

Shit maat hoe biased kun je zijn:roflol:

Ik ga idd het debat niet echt aan, daar heeft de papa van Yasmine een punt, dat betekent niet dat ik het totaal oneens ben met een ander. Dat lijkt wel te worden verondersteld; net als een huis inpikken, land bezetten etc. Voor mij zijn dat aannames op basis van waardeoordelen waarbij ik niet de behoefte voel daarop in te gaan. Het maakt het ook lastig, als ik dat zou willen, met iemand een debat aangaan die telkens verwijst naar argumenten uit een eerder geposte video. Of deze zaak vergelijkt met gewapend verzet leveren tegen toenmalig Nazi Duitsland, en dat men daar dat recht nou eenmaal heeft.

En wat als ik zeg ik heb geen racistische onderbuik, dan krijg ik vast een heel verhaal doordrengt met fanatisme over waarom dat wel is. Kan Amerikaans onderzoek plaatsen maar daar staan ook weer onderzoeken tegenover die dat op zijn minst nuanceren. Dat gaat dan al snel lijken op een hond die achter de eigen staart aanrent. Verder vind ik lastig om telkens te bepalen in welke context zaken geplaatst dienen te worden, wat goed en fout is in deze lijkt te zijn achterhaald. Er is al zoveel voorgevallen over en weer dat ik hier wel de zaak zou kunnen bepleiten van het een of ander maar daar staat minstens zoveel tegenover van de andere kant. Daar komt ook nog eens bij dat hier een geschiedenis aan vooraf die het vrijwel onmogelijk maakt om op geïsoleerde standpunten, los van deze geschiedenis, in te gaan.

Nee duidelijk antwoord maar ik had het meer over dat de berichten van anderen die je plaatst dus niet zozeer jouw mening zijn. Dat had ik niet altijd door

Nee duidelijk antwoord maar ik had het meer over dat de berichten van anderen die je plaatst dus niet zozeer jouw mening zijn. Dat had ik niet altijd door
Ik vind vaak iets plaatsen ook grappig of kijken wat anderen daarvan vinden. Wil nou niet doen alsof ik roomser ben dan de paus en uitsluitend zaken post die andere forumleden dienen, maar in politieke kwesties snijdt het mes veel vaker aan twee kanten dan een uitvergroot, of gechargeerd, bericht doet vermoeden. Ik heb wel sympathie met de staat Israel, maar consequent "een bepaalde kant" kiezen is onmogelijk daar van beide kanten zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. En ik vrees dat dit zelfs tot ver na mijn overlijden zal bestaan. Ik ben geen geschiedkundige, geen rechtsgeleerde, geen filosoof, geen palestijn of Jood; en zelfs deze verschillen onderling van mening.

Wat er zoal gaande is rondom de 'March of Return', bekijk de clip.

Dit brengt de zaak ook geen zak verder. In hoeverre deze geluiden voor het hele volk gelden weet ik niet, misschien kunnen anderen daar iets over zeggen. Iets wat ik eerder heb geschreven is dat net als joden ook palestijnen slachtoffer zijn van de opvoeding, de omgeving, religeuze leiders en o.a. politici die misbruiken, net als andere omringende landen in het gebied. Zou een mooi begin kunnen zijn als daar op de basischool een andere voorlichting over wordt gegeven.

Laatst bewerkt:
Hoeveel procent van de bevolking van Israël is ook alweer Arabisch slash moslim? :thinking: Joden zijn echt geen moslimhaters.

Dacht altijd een vijfde ofzo, inmiddels ergens tegen de 2 miljoen aan?

Over een jaar of 10 kan zoonlief wellicht een item in de media zijn. Je weet, voor de Palestijnse zaak.
Dan is vader ontroostbaar en onbegrijpelijk hoe zoiets barbaars heeft weten te gebeuren.
Hopen dat zoonlief dan nog zijn onschuld niet verloren is en niet naar vader luistert.

• Topic Starter Topic Starter
Correctie: Ze hebben 70 jaar geleden de oorlog verloren.

:rocker2:

Zijn er mensen die Hamas als een verzetsbeweging zien? :thinking:

Die zijn er heus wel hoor. :emo:

Er is ook racisme onder joden zelf.
Stel je de vraag waarom je Hamas als een terreurorganisatie zou beschouwen. Hamas stond vroeger niet op de Europese terreurlijst; Ze werd er op gezet toen ze de verkiezingen wonnen en Israel vroeg aan de VS om aan Europa te vragen hen op de terreurlijst te zetten. Je kan je dus de vraag stellen wat je daar van kan vinden.

De Arabisch-Israëlische oorlog was toch in 1948? :thinking:
De VN besloot de helft van het land aan de Israeli's te geven en de lokale bevolking moest maar oprotten.
Je gebruikt termen zoals 'illegaal', maar nu erken je zelf het VN Verdelingsplan uit 1947 niet? :thinking:
Stel je de vraag waarom je Hamas als een terreurorganisatie zou beschouwen.
Ik kan ze gewoon niet in dezelfde categorie plaatsten als het Armia Krajowa. Nogmaals, ze vechten een oorlog die al lang geleden is gestreden.

Laatst bewerkt:
De Arabisch-Israëlische oorlog was toch in 1948? :thinking:

Je gebruikt termen zoals 'illegaal', maar nu erken je zelf het VN Verdelingsplan uit 1947 niet? :thinking:
Waaruit concludeer je dat?
Het was jij die zei dat het om een oorlog ging, en ik zei dat het geen oorlog was. Je bent nu wel heel erg hard aan het trollen he. Maar je bent er niet goed genoeg in. Wordt een beetje genant.

Dus er was geen Arabisch-Israëlische oorlog in 1948 ???

En dat baseer je op wetenschappelijk onderzoek?Of voel je dat vanuit je racistische onderbuik?
Het is inderdaad niet evident een Nobelprijs voor een wetenschappelijke tak te verwerven als Israel je land al 70 jaar verneukt.

Google Ashkenazi intelligence.

Verder moet je niet gek opkijken als je iemand beticht van racisme en vervolgens bedreigt dat die persoon een steek teruggeeft.

Terug
Naar boven