- Waardering
- 21.437
Ik ga idd het debat niet echt aan, daar heeft de papa van Yasmine een punt, dat betekent niet dat ik het totaal oneens ben met een ander. Dat lijkt wel te worden verondersteld; net als een huis inpikken, land bezetten etc. Voor mij zijn dat aannames op basis van waardeoordelen waarbij ik niet de behoefte voel daarop in te gaan. Het maakt het ook lastig, als ik dat zou willen, met iemand een debat aangaan die telkens verwijst naar argumenten uit een eerder geposte video. Of deze zaak vergelijkt met gewapend verzet leveren tegen toenmalig Nazi Duitsland, en dat men daar dat recht nou eenmaal heeft.Is dat echt zo?
Meer uit interesse want je post vaak dingen van andere waar ik het echt totaal niet mee eens ben en als ik dan de discussie aangaat komt al een veel gematigder beter onderbouwdemening naar voren
En wat als ik zeg ik heb geen racistische onderbuik, dan krijg ik vast een heel verhaal doordrengt met fanatisme over waarom dat wel is. Kan Amerikaans onderzoek plaatsen maar daar staan ook weer onderzoeken tegenover die dat op zijn minst nuanceren. Dat gaat dan al snel lijken op een hond die achter de eigen staart aanrent. Verder vind ik lastig om telkens te bepalen in welke context zaken geplaatst dienen te worden, wat goed en fout is in deze lijkt te zijn achterhaald. Er is al zoveel voorgevallen over en weer dat ik hier wel de zaak zou kunnen bepleiten van het een of ander maar daar staat minstens zoveel tegenover van de andere kant. Daar komt ook nog eens bij dat hier een geschiedenis aan vooraf die het vrijwel onmogelijk maakt om op geïsoleerde standpunten, los van deze geschiedenis, in te gaan.
Laatst bewerkt:

Joden zijn echt geen moslimhaters.