AndroidHealthClinic

Israël & Joodse Diaspora

Dat is exact mijn punt. Je hebt te maken met de realiteit en vele waarheden hoe kan je nou bepalen van een afstand en vanuit een relatieve democratie wat de waarheid is. De extremen van beide kanten kunnen wellicht weggestreept worden. Maar ik ben vooral blij dat we hier op een forum kunnen schrijven wat we willen, de draak kunnen steken met elkaar en uiteindelijk de computer uit kunnen doen om verder te gaan met de waan van de dag.

Ik heb meer drammen en op de man spelen, negatief doen gezien. Daarin houd ik je ook enigszins een spiegel voor. Dus let's agree to disagree. Een academici die toevallig Joods bloed heeft niet automatisch meer gelijk dan een niet academici die niet Joods is eh.
Tja, Miko Peled, geboren en getogen in een Israelisch gezin,... wiens vader een succesvolle generaal was en fervent en overtuigd zionist, tja, die kan het niet weten he. Maar iemand uit Nederland, die mensen zoals Wictor citeert, die weet het dan weer wel. Amira Hass, geboren en getogen in Israel, en jarenlang leefde in Ramallah, die kan het ook niet weten he.... maar iemand uit Nederland wel.

Tja, Miko Peled, geboren en getogen in een Israelisch gezin,... wiens vader een succesvolle generaal was en fervent en overtuigd zionist, tja, die kan het niet weten he. Maar iemand uit Nederland, die mensen zoals Wictor citeert, die weet het dan weer wel. Amira Hass, geboren en getogen in Israel, en jarenlang leefde in Ramallah, die kan het ook niet weten he.... maar iemand uit Nederland wel.
Dit bedoel ik nou. Ik pretendeer overigens nergens ook maar iets te weten. Ik heb enkel aangegeven dat ik de ene wat extreem vindt op het demagogische af. En dat je hem credits kan geven voor zijn tomeloze inzet en energie. Ben je in enige mate bij dit conflict emotioneel of persoonlijk betrokken?

Dat is exact mijn punt. Je hebt te maken met de realiteit en vele waarheden hoe kan je nou bepalen van een afstand en vanuit een relatieve democratie wat de waarheid is. De extremen van beide kanten kunnen wellicht weggestreept worden. Maar ik ben vooral blij dat we hier op een forum kunnen schrijven wat we willen, de draak kunnen steken met elkaar en uiteindelijk de computer uit kunnen doen om verder te gaan met de waan van de dag.

Ik heb meer drammen en op de man spelen, negatief doen gezien. Daarin houd ik je ook enigszins een spiegel voor. Dus let's agree to disagree. Een academici die toevallig Joods bloed heeft hoeft niet automatisch meer gelijk te hebben dan een niet academici die niet Joods is eh. Gelijk willen hebben/ krijgen is in deze sowieso achterhaald vind ik, net als zwart wit denken of het isoleren en uitvergroten van gebeurtenissen.
Neen, hij heefft niet per se gelijk omdat hij joods is, maar als ik zijn standpunten deel, dan kan je niet zeggen dat ik antisemitische standpunten heb, want dan beticht je hem van antisemitisme, en dat houdt weinig steek. Sommige zaken zijn waarheid, feiten en verifieerbaar. Dan kan je die niet gaan omschrijven als zijnde evenementen die voor interpretatie vatbaar zijn.
Als Israel een waterzuiveringsstation vernietigt, dan kan je dat interpreteren zoals je wil, maar dan is het resultaat hetzelfde: 100 000 mensen drinken vervuild water waardoor er 10 000 kinderen per jaar zware gezondheidsproblemen krijgen.

Ik speelde trouwens niet op de man. Lees maar even terug en het was jij die begon met ad hominem aanvallen. Kafka!!

• Topic Starter Topic Starter
Men heeft nooit gedacht dat het apartheidsregime in Zuid-Afrika, of de kolonisatie van India ging stoppen, maar het is toch gelukt.
Het feit is dat landen zoals de VS het internationale recht constant schenden. De oorlogen in Vietnam en Irak waren ook 'illegaal'. Maar niemand zal hen er ooit verantwoordelijk voor houden.

Het is niet fair, maar zo zit de wereld blijkbaar in elkaar.

Dit bedoel ik nou. Ik pretendeer overigens nergens ook maar iets te weten. Ik heb enkel aangegeven dat ik de ene wat extreem vindt op het demagogische af. En dat je hem credits kan geven voor zijn tomeloze inzet en energie. Ben je in enige mate bij dit conflict emotioneel of persoonlijk betrokken?
Emotioneel betrokken? ALs je iemand een hond levend ziet villen, ga je dan koude rillingen krijgen, boos worden? Tuurlijk. Nou, als ik zie hoe Israel om de paar jaar duizenden bommen op Gaza gooit, en daarbij duizenden mensen afslacht, ja, dan word ik ook boos.

Je pretendeert nu nergens gezegd te hebben dat je iets weet, of dat je een bepaalde kant beter kan begrijpen dan de andere, maar je post, die allemaal in dezellfde richting wijzen, zijn duidelijk genoeg en laten er geen twijfel over bestaan. Doe dus maar nu niet of je de gebeten hond bent.

Emotioneel betrokken? ALs je iemand een hond levend ziet villen, ga je dan koude rillingen krijgen, boos worden? Tuurlijk. Nou, als ik zie hoe Israel om de paar jaar duizenden bommen op Gaza gooit, en daarbij duizenden mensen afslacht, ja, dan word ik ook boos.
Vanzelfsprekend. En hoe zit dat vanaf de andere kant dan?
Je pretendeert nu nergens gezegd te hebben dat je iets weet, of dat je een bepaalde kant beter kan begrijpen dan de andere, maar je post, die allemaal in dezellfde richting wijzen, zijn duidelijk genoeg en laten er geen twijfel over bestaan. Doe dus maar nu niet of je de gebeten hond bent.
Jij vat dat op alsof er geen twijfel over kan bestaan. Dat mag natuurlijk, mijn zegen heb je. Maar dat hoeft nog niet echt zo te zijn. Wanneer ik dat probeer duidelijk te maken, ben ik schijnheilig, de gebeten hond en weet ik wat niet meer. Dan vind ik je emotioneel overkomen.

Het feit is dat landen zoals de VS het internationale recht constant schenden. De oorlogen in Vietnam en Irak waren ook 'illegaal'. Niemand zal hen er ooit verantwoordelijk voor houden.

Het is niet fair, maar zo zit de wereld blijkbaar in elkaar.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat we dat dan maar moeten aanvaarden. Veel Nazi's zijn 40 jaar na de feiten veroordeeld, dus ook Netanyahu kan dit tegenkomen binnen x aantal jaar. Sharon niet meer maar ook Peres, Livni en Barak Ehud ook.

Vanzelfsprekend. En hoe zit dat vanaf de andere kant dan?
Er zijn inderdaad raketten afgeschoten RICHTING ISrael; Die komen dan terecht in de Negew woestijn, wat PALESTIJNS gebied is. Soms raken ze de grens over, en vallen dan in een stuk niemandsland; En om de paar jaar valt er eentje op een dak en is het dak kapot. Want het zijn prutsraketjes. Tja, een bezet volk heeft het recht zich te verzetten tegen zijn bezetter; Dat deden wij ook. Wij deden het trouwens veel erger. In Dresden hebben we 300 000 burgers gedood. Zijn wij dan ook terroristen, maar dan op grotere schaal?

Er zijn inderdaad raketten afgeschoten RICHTING ISrael;
Eerder geschreven, waarom telkens ISrael?
Die komen dan terecht in de Negew woestijn, wat PALESTIJNS gebied is. Soms raken ze de grens over, en vallen dan in een stuk niemandsland; En om de paar jaar valt er eentje op een dak en is het dak kapot. Want het zijn prutsraketjes. Tja, een bezet volk heeft het recht zich te verzetten tegen zijn bezetter; Dat deden wij ook. Wij deden het trouwens veel erger. In Dresden hebben we 300 000 burgers gedood. Zijn wij dan ook terroristen, maar dan op grotere schaal?
Jouw vergelijking gaat nogmaals mank, laat dat nou gewoon weg. Hieruit lijkt het ook alsof je het nogal wilt marginaliseren vanaf Palestijnse kant. Jij vindt het een recht van een bezet volk zich te verzetten, ik denk dat veel Joden zich ook kunnen vinden in de term bezet volk. En dat zij zich daartegen willen verdedigen. Je kunt, vind ik, niet alleen naar de kant van de Palestijnen kijken om naar een oplossing te zoeken. Dit geldt voor elk probleem. Ik vind bezet volk ook een wat ongelukkige keuze, alsof geweld daarmee legitiem wordt.

Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad raketten afgeschoten RICHTING ISrael; Die komen dan terecht in de Negew woestijn, wat PALESTIJNS gebied is. Soms raken ze de grens over, en vallen dan in een stuk niemandsland; En om de paar jaar valt er eentje op een dak en is het dak kapot. Want het zijn prutsraketjes. Tja, een bezet volk heeft het recht zich te verzetten tegen zijn bezetter; Dat deden wij ook. Wij deden het trouwens veel erger. In Dresden hebben we 300 000 burgers gedood. Zijn wij dan ook terroristen, maar dan op grotere schaal?
:roflol::roflol::roflol: Jouw argumenten raken kant noch wal. Go ISRAEL <3 slacht die terroristische apen van hamas af.

Eerder geschreven, waarom telkens ISrael?

Jouw vergelijking gaat nogmaals mank, laat dat nou gewoon weg. Hieruit lijkt het ook alsof je het nogal wilt marginaliseren vanaf Palestijnse kant. Jij vindt het een recht van een bezet volk zich te verzetten, ik denk dat veel Joden zich ook kunnen vinden in de term bezet volk. En dat zij zich daartegen willen verdedigen. Je kunt, vind ik, niet alleen naar de kant van de Palestijnen kijken om naar een oplossing te zoeken. Dit geldt voor elk probleem. Ik vind bezet volk ook een wat ongelukkige keuze, alsof geweld daarmee legitiem wordt.
Je zegt dat ze mank loopt maar niet waarom. Het gaat om een illegale bezetting, dus de Conventie van Geneve is van toepassing.

:roflol::roflol::roflol: Jouw argumenten raken kant noch wal. Go ISRAEL <3 slacht die terroristische apen van hamas af.
Waarom beschouw je Hamas als terroristen?
En waarom raken mijn argumenten kant noch wal? Je kan dat wel claimen, maar zonder argumenten, lijk je gewoon een racistische idioot die oproept tot het vermoorden van mensen.

IStanbul, ISrael... alle woorden die met een hoofdletter I beginnen en als tweede letter een s hebben bij mij vaak twee hoofdletters; Ik houd de shift toets te lang en mijn hand heeft blijkbaar moeite bij het tijdig lossen van de shift toets als mijn ene vinger de I lost en naar de s gaat.
Er zit geen "IS is gecreerd door Israel "-filosofie achter;

Het is Israel, jij schrijft telkens ISrael.

En die vergelijking gaat sowieso mank omdat de gewone Palestijnen al decennia leiden onder de repressie van hun eigen leiders.
"... onder hun eigen leiders." Irrelevant want dan insinueer je dat het dan wel ok is het volk te bezetten of te bombarderen.

Terug
Naar boven