AndroidHealthClinic

Israël & Joodse Diaspora

• Topic Starter Topic Starter
Ojee, Greta moest ook weer van de partij zijn. Laat die zich eens verwennen door iemand met een Harley of zo.

De "vakjury" en het publiek waren het niet helemaal eens. Die Ierse heks (haar woorden) ging uiterst professioneel om met haar plek onder Israël (nee, natuurlijk niet).

Oké dan... Waarom spreekt die gozer zoals Michael Jackson met down syndroom?

Kleurrijke demonstratie, zowel Palestijnse als lhbtiq+*69 vlaggen.

5k9286.jpg

yay-party.gif

Dat NRC-stuk uit die tweet is wmb goed de moeite.
Nergens zijn de gevaren van wetenschappelijk activisme duidelijker zichtbaar dan in het Israëlisch-Palestijnse conflict. Daar wordt een notoir complexe politieke strijd – een strijd die diplomaten heeft gefrustreerd, mensen van goede wil heeft verdeeld en aan beide zijden tientallen jaren aan lijden heeft veroorzaakt – teruggebracht tot een eenvoudig moraliteitsspel, waarbij Israël de rol van slechterik speelt. Activistische academici hebben een leidende rol op zich genomen bij het creëren van deze karikatuur, waarbij ze vaak weigeren enig bewijs te erkennen dat het gewenste resultaat niet ondersteunt.

Dit begint echt bizar te worden. Waar waren al die protesten ten tijde van pakweg Congo, Joegoslavië, Darfur en ISIS? Ik denk ook dat het veel mensen is ontgaan dat we in 2018 nog een WK gingen spelen in Rusland. Het conflict was toen al vier jaar aan de gang. :emo:

Er is een documentaire (over antisemitisme) waarin een jongeman zichzelf een derde generatie Holocaustoverlevende noemt en nu zie ik deze meid haar lot vergelijken met de Holocaust. Dat vind ik toch behoorlijk problematisch als dat bij hun opvoeding hoort aldaar.

Nergens zijn de gevaren van wetenschappelijk activisme duidelijker zichtbaar dan in het Israëlisch-Palestijnse conflict. Daar wordt een notoir complexe politieke strijd – een strijd die diplomaten heeft gefrustreerd, mensen van goede wil heeft verdeeld en aan beide zijden tientallen jaren aan lijden heeft veroorzaakt – teruggebracht tot een eenvoudig moraliteitsspel, waarbij Israël de rol van slechterik speelt. Activistische academici hebben een leidende rol op zich genomen bij het creëren van deze karikatuur, waarbij ze vaak weigeren enig bewijs te erkennen dat het gewenste resultaat niet ondersteunt.

Goed en kernachtig samengevat!

Je zou bijna beginnen begrijpen waarom sommige regimes een hekel hadden aan de intelligentsia. :emo:

Pofferdomme, Marx en Engels hebben ons toch met een hoop poo-poo opgescheept.

Dit is na de vorige rekening van €1.5 miljoen. Man man. Zijn dit echt studenten van een universiteit? :roflol:

Mijn wijlen vader die in het medische wereldje zat (Parke-Davis) zei weleens tegen moeders dat dokters de grootste varkens waren. Hij had blijkbaar toch een punt. :emo:

Terug
Naar boven