MuscleMeat

Israël & Joodse Diaspora

Heb jij hier toevallig een mening over, @EricR?

Dr Evil GIF
Ja maar dit vraagstuk is veel te complex. In ieder geval mogen ze die relschoppers keihard aanpakken wat mij betreft. Het geweld slaat nu deels over naar Europese steden terwijl het die relschoppers niet eens gaat om het lot van de Palestijnen maar vooral om ontwrichting van de maatschappij. Daar zit zoveel geld achter om dat te bewerkstelligen. Tegelijkertijd doet Israël natuurlijk hetzelfde, niet op straat maar achter de schermen met hun trollenlegers op internet.

Interne conflicten zouden we verder niet zoveel mee moeten bemoeien. Het is nou niet dat alleen in dit conflict de rechten van de mens met voeten worden getreden en tot nu toe heeft bijna iedere bemoeienis met een conflict tot het averechtse effect geleid. Als de Arabische wereld zich eerst grotendeels afkeert van het Westen moeten ze ook niet vreemd opkijken dat er vanuit het Westen vooral steun komt richting Israël. Of dat terecht is laat ik in het midden, begrijpen doe ik het wel. De Arabische landen rond Israël hebben zich nou niet echt getoond als bolwerken van stabiliteit in de regio en wakkeren meestal het conflict alleen maar aan.

Germany has announced its readiness to detain Netanyahu if there is a warrant from the Hague court

At a press conference in Berlin, German government spokesman Steffen Hebstreit was asked about the possible arrest of Israeli politicians on German soil if an arrest warrant is issued by the International Court of Justice in The Hague.

He said that Germany is a law-abiding state, so they will act in accordance with the warrants.

“Yes, we will act in accordance with these orders, since we are a law-abiding state,”

- Hebstreit said.

Niet dat het ooit gaat gebeuren, maar het zou wel grappig zijn als een Israëlische government official uitgerekend in Duitsland gearresteerd zou worden.

• Topic Starter Topic Starter
Germany has announced its readiness to detain Netanyahu if there is a warrant from the Hague court

At a press conference in Berlin, German government spokesman Steffen Hebstreit was asked about the possible arrest of Israeli politicians on German soil if an arrest warrant is issued by the International Court of Justice in The Hague.

He said that Germany is a law-abiding state, so they will act in accordance with the warrants.

“Yes, we will act in accordance with these orders, since we are a law-abiding state,”

- Hebstreit said.

Niet dat het ooit gaat gebeuren, maar het zou wel grappig zijn als een Israëlische government official uitgerekend in Duitsland gearresteerd zou worden.

De poep werd net echt!

12:01 "Israëlische tanks rijden centrum van Rafah binnen"

Israëlische tanks hebben het centrum van de stad Rafah bereikt. Dat zeggen getuigen tegen persbureau Reuters. Ook de Israëlische nieuwssite 'Times of Israel' meldt op basis van Palestijnse media dat de tanks het centrum binnenrijden. De Israëlische troepen zouden gezien zijn bij de Al Awsamoskee, een centraal punt in Rafah. Eerder waren de tanks al in de buitenwijken gesignaleerd. Het Israëlische leger komt later met een mededeling over de operatie naar buiten, klinkt het. Israël voerde de aanvallen in de voorbije weken op, ondanks internationale druk en een uitspraak van het Internationaal Gerechtshof om dat niet te doen. Een miljoen mensen zijn Rafah intussen weer ontvlucht, schat VN-organisatie UNRWA. Een groot deel van hen schuilde in de stad omdat het daar 'veilig' zou zijn. Zondag viel Israël een tentenkamp bij Rafah aan, daarbij kwamen tientallen ontheemden om het leven. "Een tragische vergissing", noemde premier Benjamin Netanyahu dat. De VN-Veiligheidsraad houdt daarover vandaag nog een spoedzitting.

Draadje over Rafah.

Hebreeuws lijkt me ook geen cadeau om te leren.
Veel directe en indirecte invloed van Hebreeuws op het Nederlands uit Nederland, m.n. in en om Amsterdam (Mokum).

Een beetje Semitische talen lijkt me wel geinig.

Oké dan... Waarom spreekt die gozer zoals Michael Jackson met down syndroom?

Ik kijk normaal nooit in politieke topics maar ik was benieuwd.... Maar deze video....
Mensen kijken dit? Is dit wat mensen tegenwoordig kijken? Dit kun je niet menen

edit:
Hij is wel goed in interviewen eerlijk gezegd, ik had verkeerd geoordeeld

Ook de media in Gaza lijkt (wederom) niet helemaal volledig onafhankelijk.

Bij de auteur van dit stuk is de bevrijde Noa thuis aangetroffen.

Ook de media in Gaza lijkt (wederom) niet helemaal volledig onafhankelijk.

Bij de auteur van dit stuk is de bevrijde Noa thuis aangetroffen.

Had het gelezen idd. Waar ik mij meest aan stoor zijn al die schreeuwerds die hier moeilijk gaan doen. Pak dan je spullen en ga vechten voor je volk of doe wat anders. Nee gaan liever stoer doen op de uni of met groepje tegen de politie rellen wat ons weer belasting centjes kost.

Grootse aanval van Libanon op Israël
Het Israëlisch leger meldt dat er zo'n "90 projectielen" vanuit Libanon op het noorden van Israël zijn afgevuurd. "Noord-Israël wordt nu gebombardeerd", schrijft een woordvoerder van het leger op X. Volgens Hezbollah-bronnen hebben Libanese militanten verschillende typen raketten afgevuurd op Israël. De Israëlische krant Haaretz heeft het over "de grootste aanval sinds het begin van de oorlog". Een deel van de raketten is onderschept, maar een deel zou ook zijn ingeslagen volgens een Israëlische woordvoerder. Er zijn geen berichten over slachtoffers. Hezbollah en het Israëlische leger beschieten elkaar vrijwel dagelijks sinds het begin van de oorlog in Gaza. Gisteren werden een hoge Hezbollah-commandant en drie andere militanten gedood bij een Israëlische luchtaanval in Libanon.
Grote aanval... 90 projectielen... Geen slachtoffers...

Jordan.png

1719292171422.png

Bij twee verschillende droneaanvallen op wagens zijn naar verluidt een Hamas-commandant en een prominent Hezbollah-lid gedood. Het Israëlische leger blijft op die manier belangrijke tegenstanders uitschakelen. De Verenigde Staten brengen extra oorlogsschepen en gevechtsvliegtuigen naar het Midden-Oosten om Israël te helpen tegen een eventuele aanval van Iran en diens bondgenoten.
Iran?

Terug
Naar boven