XXL Nutrition

Jay cutler, Ronnie coleman. Hoe kan het dat ze nog gezond zijn?

Ik denkt als je het met over matig alcohol gebruik gaat vergelijken dan nog gezond is, maar persoonlijk ben ik geen voorstander van AAS, ik ga dus ook nooit gebruiken, maar als je het gecontroleerd in doses in neemt . is de schade beperkt tot bijna niet, je kan ook een perfect lichaam krijgen ook zonder aas.

en dat coleman anticholesterolmeds neemt zijn ook niet zo vreemd
de vent is al lang over de 40...
ik doe medische acceptatie voor een verzekeraar hier, en het aantal mensen van 35+ die anticholesterol of bloeddrukmedicatie nemen zijn enooooooooormmmmm...
om van de antidepressiva te zwijgen :)

99% wat je leest is vaak wat men ergens heeft gehoord. Niemand komt met feiten aan.

Er zijn studie's geweest naar langdurig gebruik van oxymetholone. Bijv. 6maanden lang 100mg, waarvoor je hier voor gek verklaard zou worden maar waar in de medische wereld gewoon onderzoek naar gedaan wordt. De meesten zullen orals bij voorbaat al verkeerd vinden en absoluut niet langer dan 6 weken.

In deze studie's wordt alleen opgemerkt dat er een serieuze verhoging is van de lever enzymen wat in de gaten moet worden gehouden.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21084036 6 maanden 2x50mg ed
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356374 6 maanden 2x50mg ed
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12815555 3 maanden 100-150mg ed

Wat ik wil zeggen is dat er teveel nagepraat wordt en dat het vaak helemaal niet onderbouwd wordt.
Ik zeg niet dat AAS goed zijn, maar je kunt niet bij voorbaat zeggen dat het slecht is mits goed gebruikt, dus geen overdosis.

De (bij)werkingen van middelen hebben allemaal voor- en nadelen.
Risicovrij gebruik kan nooit gegarandeerd worden, maar als je goed weet waar je mee bezig houd en je lichaam in de gaten houdt, kan je het wel zo veilig mogelijk gebruiken.

ik doe medische acceptatie voor een verzekeraar hier, en het aantal mensen van 35+ die anticholesterol of bloeddrukmedicatie nemen zijn enooooooooormmmmm...

Are you serious?:eek:

99% wat je leest is vaak wat men ergens heeft gehoord. Niemand komt met feiten aan.
Er zijn studie's geweest naar langdurig gebruik van oxymetholone. Bijv. 6maanden lang 100mg, waarvoor je hier voor gek verklaard zou worden maar waar in de medische wereld gewoon onderzoek naar gedaan wordt. De meesten zullen orals bij voorbaat al verkeerd vinden en absoluut niet langer dan 6 weken.

In deze studie's wordt alleen opgemerkt dat er een serieuze verhoging is van de lever enzymen wat in de gaten moet worden gehouden.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21084036 6 maanden 2x50mg ed
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356374 6 maanden 2x50mg ed
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12815555 3 maanden 100-150mg ed

Wat ik wil zeggen is dat er teveel nagepraat wordt en dat het vaak helemaal niet onderbouwd wordt.
Ik zeg niet dat AAS goed zijn, maar je kunt niet bij voorbaat zeggen dat het slecht is mits goed gebruikt, dus geen overdosis.

6 weken word meestal gezegd omdat dit het veiligste is en na die 6 weken ga je heus niet veel gains meer maken.
tenminste zo interpreteer ik het

Ja, de farmaceutische industrie lacht zich rot met al die patientjes.

leugens, er stierven in de hele vs wel 3 per jaar door AS hoor! :D
ontopic denk ik dat ze best veel juicen, en niet veel compleet off zijn (de meesten)
als al zo vele (veel kleinere) amateurs na 5 weken off de draad alweer opnemen, waarom zouden alle monsterpro's het volgens het gezonde boekje doen?

Ik heb de data even opgevraagd bij de Amerikaanse overheid, het zullen er zeer weinig zijn dat weet ik nu al. Zal het posten zodra ik antwoord heb.

In de UK waren het er alvast 0 volgens deze studie: http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/horizon/broadband/tx/drugs/survey/

De bekende gevallen van sterfte gaan in de gevallen die ik gezien heb over belachelijk gebruik of mensen met een fysieke afwijking die sowieso niet hadden mogen gebruiken.

Heb reactie gehad van 4 verschillende Amerikaanse overheidsdiensten, ze kunnen geen van allen zeggen hoeveel doden er jaarlijks vallen als gevolg van AAS gebruik. Je moet het zelf uitvissen aan de hand van data die er te vinden is. Ze hebben wel gegevens van alle andere drugs enz. Maar veel zullen het er dus niet zijn, als niemand echt zit te tellen. Dat het er in de UK 0 zijn zegt genoeg. Ik denk dat 3 per jaar veel zal zijn in de US. Ws dan nog bij extreem (dom) gebruik.

Akkoord dat AAS veel minder dodelijk zijn dan andere medicijnen, maar ik vind dat het topic toch weer een soort van "AAS kunnen geen kwaad" twist krijgt... AAS zijn dan misschien alleen dodelijk in extreem belachelijk gebruik, de gevolgen van (langdurig) AAS gebruik zijn toch zeker niet te overzien IMO.

Akkoord dat AAS veel minder dodelijk zijn dan andere medicijnen, maar ik vind dat het topic toch weer een soort van "AAS kunnen geen kwaad" twist krijgt... AAS zijn dan misschien alleen dodelijk in extreem belachelijk gebruik, de gevolgen van (langdurig) AAS gebruik zijn toch zeker niet te overzien IMO.

dat laatste klopt, maar extreem gebruik is eigenlijk alleen van toepassing op top level BB'ers. daarbij komt ook nog flink slin + hg abuse. om maar niet te spreken over diuretics, ook erg zwaar.
vandaar dat een recreatieve bodybuilder niet snel in gevaar zal komen, die doseringen stellen over t algemeen niks voor. kijk maar is voor de grap naar gasten zoals flex wheeler, andreas munzer, hebben zichzelf allemaal naar de klote geholpen. die eerste was bijna dood op een gegeven moment (lees ook zijn autobiografie boek voor de grap, shocking) , maar is er nog redelijk goed van af gekomen. munzer daarintegen had minder geluk;

The autopsy gave the cause of death as dystrophic multiple-organ-failure.[3] Some of the specific autopsy findings:[3]

- An extremely muscular physique, with an almost complete absence of subcutaneous fat

- Affecting the liver were numerous table-tennis-ball-sized tumors; half the liver consisted simply of a crumbly mass, similar to polystyrene (Styrofoam)

- Diminutive testes

- Cardiac hypertrophy (Münzer's heart weighed 636g; a normal man's heart usually weighs 300–350g)

om je even een idee te geven wat styrofoam is:

polystyrene.jpg

...
nu zijn er ook jongens die er wel slimmer mee omgaan en die ook constant onder medisch begeleiding staan, die zitten een stukje safer.
maar het lichaam blijft een kwetsbaar orgaan, ookal kan ie veel aan.

Laatst bewerkt:
Helemaal akkoord dat je met begeleiding en gecontroleerd gebruik veel schade kunt beperken. Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk sprake is van schade, ik geloof niet dat het helemaal geen kwaad kan, zeker op lange termijn

je zal er niet acuut aan sterven, dat geven die sterfecijfers ook weer, acute dood aan speed, mdma,
alochol en tabak zijn makkelijker te linken aan ziektes
als een ex bodybuilder sterft aan een hartaanval zal mn zeggen 'gestorven aan een hartaanval', niet 'aan de gevolgen van anabolen', terwijl die er wel voor iets tussen zaten.
maar ik benadruk hier wel 'iets', want het is een van de ontelbare risicofactoren voor coronair lijden.

Terug
Naar boven