Fitness Seller

Jay cutler, Ronnie coleman. Hoe kan het dat ze nog gezond zijn?

leugens, er stierven in de hele vs wel 3 per jaar door AS hoor! :D
ontopic denk ik dat ze best veel juicen, en niet veel compleet off zijn (de meesten)
als al zo vele (veel kleinere) amateurs na 5 weken off de draad alweer opnemen, waarom zouden alle monsterpro's het volgens het gezonde boekje doen?
Ik heb de data even opgevraagd bij de Amerikaanse overheid, het zullen er zeer weinig zijn dat weet ik nu al. Zal het posten zodra ik antwoord heb.

In de UK waren het er alvast 0 volgens deze studie: http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/horizon/broadband/tx/drugs/survey/

De bekende gevallen van sterfte gaan in de gevallen die ik gezien heb over belachelijk gebruik of mensen met een fysieke afwijking die sowieso niet hadden mogen gebruiken.

der zijn geen studie's over de effectenten van aas over lange termijn
der is weinig korte termijn risico

maar tientallen jaren AAS. op hoge dosis is niks over bekent
maar hoeveel pro's van tientallen jaren terug, hebben nu zware lichamelijken problemen

aders verstopt hart naar de klote etc

Ik heb de data even opgevraagd bij de Amerikaanse overheid, het zullen er zeer weinig zijn dat weet ik nu al. Zal het posten zodra ik antwoord heb.

In de UK waren het er alvast 0 volgens deze studie: http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/horizon/broadband/tx/drugs/survey/

De bekende gevallen van sterfte gaan in de gevallen die ik gezien heb over belachelijk gebruik of mensen met een fysieke afwijking die sowieso niet hadden mogen gebruiken.

van mij zal je niet snel horen dat ze gevaarlijk zijn hoor :D de '3' op de hele amerikaanse bevolking was een duiding van me hoe belachelijk laag het is.

---------- Post toegevoegd Sat 5 May 2012 om 12:32 ----------

der zijn geen studie's over de effectenten van aas over lange termijn
der is weinig korte termijn risico

maar tientallen jaren AAS. op hoge dosis is niks over bekent
maar hoeveel pro's van tientallen jaren terug, hebben nu zware lichamelijken problemen

nja en hoe gebruikten ze...nonstop orals, shakes gewoon altijd met room maken
heerlijke jaren waren dat...

Liever gezond eten en leven met AS dan geen AS en een wekelijkse pizza en bigmac!

AAS is meer een stille killer. Dichtgeslibde aders, meer kans op prostaatkanker... Wordt allemaal niet direct aan aas gelinkt door de medische wetenschap omdat het pas jaren of decennia na het gebruik ontstaat. Het is iets minder direct dan een hartaanval krijgen omdat je te veel coke gesnoven hebt.

Hoewel ik redelijk overtuigd ben dan je het met mate kan gebruiken met geen of nauwelijks lange termijn gevolgen, net als je ook af en toe wat coke kan snuiven en dat je leven ook niet zal verkorten.

(...)

AAS is meer een stille killer. Dichtgeslibde aders, meer kans op prostaatkanker... Wordt allemaal niet direct aan aas gelinkt door de medische wetenschap omdat het pas jaren of decennia na het gebruik ontstaat. Het is iets minder direct dan een hartaanval krijgen omdat je te veel coke gesnoven hebt.

(...)

Wetenschappelijke onderbouwing jongens... Het is bewezen dat al die zaken altijd het gevolg zijn van ongezonde voeding en te weinig beweging gecombineerd met stress, roken enz. AAS komt nooit aan bod bij studies die hierover gaan.

Ook niet vreemd, mensen die AAS gebruiken, zijn dezelfde mensen die 5x per week 2 uur in de sportschool zijn en over het algemeen clean eten en verder meestal ook gezond leven. Zelfs als AAS een negatief zouden hebben, dan zou de rest van de levensstijl dit volledig compenseren.

Heb het trouwens niet over groeihormoon en insuline, dat is weer wat anders dan AAS...

Wetenschappelijke onderbouwing jongens... Het is bewezen dat al die zaken altijd het gevolg zijn van ongezonde voeding en te weinig beweging gecombineerd met stress, roken enz. AAS komt nooit aan bod bij studies die hierover gaan.

Ook niet vreemd, mensen die AAS gebruiken, zijn dezelfde mensen die 5x per week 2 uur in de sportschool zijn en over het algemeen clean eten en verder meestal ook gezond leven. Zelfs als AAS een negatief zouden hebben, dan zou de rest van de levensstijl dit volledig compenseren.

Heb het trouwens niet over groeihormoon en insuline, dat is weer wat anders dan AAS...

Genoeg onderzoeken dat aas leverenzymen verhogen (orals dan), goede cholesterol doen dalen en PSA verhogen en tot onvruchtbaarheid kan leiden.

Je moet niet overdrijven en AAS zien als dood in een vial, maar je mag ook niet doen of het helemaal niet schadelijk is. Kijk bvb naar Krieltje hier op het forum. (no offence naar hem toe overigens)

Genoeg onderzoeken dat aas leverenzymen verhogen (orals dan),
En studies die aantonen dat het met die leverschade wel meevalt als je je aan de limieten houdt. Tijdelijke verhoging dus, en daarna herstel. Tenzij je maanden aan een stuk hoge dosissen gaat slikken natuurlijk.

goede cholesterol doen dalen en PSA verhogen en tot onvruchtbaarheid kan leiden.
Bepaalde AAS hebben een aantoonbaar effect op cholesterol, wat echter niet hetzelfde is als aantonen dat AAS leiden tot hart- en vaatziekten. Dat is weer een stelling op zich die aangetoond moet worden.

Onvruchtbaarheid zal je tijdelijk zien, als je spreekt over permanente onvruchtbaarheid dan komt dat nauwelijks voor en moet je denken aan iemand die lange tijd onophoudelijk gebruik heeft.

Je moet niet overdrijven en AAS zien als dood in een vial, maar je mag ook niet doen of het helemaal niet schadelijk is. Kijk bvb naar Krieltje hier op het forum. (no offence naar hem toe overigens)
Je moet gewoon de feiten brengen. Dat kan soms de indruk wekken dat we AAS onschadelijk vinden, maar dat is natuurlijk ook niet correct.

Het probleem is dat als je het gaat hebben over schadelijkheid, de meest schadelijke drugs (alcohol en tabbak) volledig maatschappelijk aanvaard zijn, terwijl bij bepaalde illegale drugs als AAS de schadelijkheid net overdreven wordt. Dat beeld klopt natuurlijk niet, en dat proberen we hier bij te stellen.

verstandig kuuren (niet overdrijven met orals,...) , gezond leven (geen alcohol , drugs),goede voeding (gezonde vetten , geen troep,voldoende groenten en fruit) en dit samen met weekelijks cardio en krachttraining moet sowieso kunnen .

ik doe na iedere kuur (12 weken) een bloedtest en al mijn waardes zijn perfect in orde . cholesterol zit perfect .krijg zelfs altijd complimenten van de dokter ! het enige wat altijd aan de lagere kant zit na men kuur is men testosteron gehalte .maar krijg hem nog altijd tot dusver perfect recht en geef men vriendin toch nog voldoende coïtus dus heb niet te klagen

is mijn levenswijze dan slechter dan iemand die geen reet verzet . ieder weekend 20 pinten drinkt en leeft van snoep en fast food ?ohja en bij regelmaat een lijntje coke natuurlijk

Het probleem is dat als je het gaat hebben over schadelijkheid, de meest schadelijke drugs (alcohol en tabbak) volledig maatschappelijk aanvaard zijn, terwijl bij bepaalde illegale drugs als AAS de schadelijkheid net overdreven wordt. Dat beeld klopt natuurlijk niet, en dat proberen we hier bij te stellen.

Ik denk niet dat AAS illegaal is omdat het meer of minder schadelijk is en/of overdreven wordt ten opzichte van alcohol en tabak, AAS kun je in elke sport als doping gebruiken, alcohol en tabak niet. Als tabak op de dopinglijst stond, en niet gebruikt zou mogen worden werd het ook niet verkocht bij elk tankstation.

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld met als het gaat over de schadelijkheid.

verstandig kuuren (niet overdrijven met orals,...) , gezond leven (geen alcohol , drugs),goede voeding (gezonde vetten , geen troep,voldoende groenten en fruit) en dit samen met weekelijks cardio en krachttraining moet sowieso kunnen .

ik doe na iedere kuur (12 weken) een bloedtest en al mijn waardes zijn perfect in orde . cholesterol zit perfect .krijg zelfs altijd complimenten van de dokter ! het enige wat altijd aan de lagere kant zit na men kuur is men testosteron gehalte .maar krijg hem nog altijd tot dusver perfect recht en geef men vriendin toch nog voldoende coïtus dus heb niet te klagen

is mijn levenswijze dan slechter dan iemand die geen reet verzet . ieder weekend 20 pinten drinkt en leeft van snoep en fast food ?ohja en bij regelmaat een lijntje coke natuurlijk
Waarom gelijk die vergelijking met een extreme? Ik ken zelfs niemand die geen reet verzet, ieder weekend 20 pinten drinkt, leeft van snoep en fast food en met regelmaat een lijntje coke snuift.

Vergelijkingen moeten gewoon gaan met anderen die ook weekelijks cardio en krachttraining doen, geen alcohol en drugs gebruiken en daarnaast goed op hun voeding letten (zoals veel naturel bodybuilders) in jouw geval. Ken zelf genoeg van dat soort mensen.

omdat ik dan weer weinig tot geen mensen ken die zo leven.Als ik mijn vriendengroep bekijk en zelfs daar buiten dan heeft 95% wel iets nodig om zich te amuseren in het leven.

Er zijn er bij die 2 keer per week op cafe zitten ,Er zijn er bij die dagelijks wel een paar jointen roken.
Er zijn er ook die niet drinken of iets van drugs doen.Maar dan wel houden van lekker eten (incl kazen ,wijnen ,desserts,...) en dan ook vaak overgewicht hebben.

Bij mij in de gym zijn er ook veel bij die natural trainen en niks moeten weten van anabolen .Maar ze zien er al jaren hetzelfde uit omdat ze 2 a 3 keer per week naar de snackbar gaan en omdat ze in het weekend willen "leven" (café ,discotheek,festivals,...)Kom je ze tegen in de winkel dan ligt hun winkelkar vol met nootjes , chips en cola.

Zelfs veel gasten die gaan voetballen, 2 keer moeten traine en zondag match hebben (maar erna wel altijd een stuk of 5 pinten drinken).

We gaan regelmatig bij vrienden uit eten en dan valt het toch op dat ik de enige ben die naar zijn voeding kijkt en zen eten smaakt zonder aangepaste wijn of zonder dessert.

Het zal mss altijd beter zijn als je straight leeft en natural blijft trainen.Maar in mijn omgeving moet ik de eerste nog tegen komen
(op de fitness lope er wel een paar rond die bewere "natural" te zijn natuurlijk,maar wel op 2 maanden tijd 8kg kunnen gainen op voeding...).

Het kan zijn dat dit in nederland volledig anders is , maar hier in belgië is het toch vaak zo gesteld met de jeugd

Ik wil liever niet weer die vergelijking alcohol en sigaretten vs. AAS beginnen. En ja je kan AAS gebruik wel een deel compenseren door een gezonde levensstijl, maar moest je die gezonde levensstijl aanhouden zonder AAS, dan ben je wel gezonder als wanneer je er wel aas bij gebruikt.

Ik vind het alleen raar dat je gewoon studies onder tafel veegt en er vanuit gaat dat AAS eigelijk bijna geen schadelijke gevolgen heeft omdat er geen direct bewijs is dat er doden op gevallen zijn.

AAS is schadelijk. Ik denk ook niet in extreme mate als je verstandig gebruikt, maar je mag het ook niet onder tafel vegen. Dat geeft een verkeerd signaal naar de gemiddelde AAS noob hier op het forum vind ik.

Ik wil liever niet weer die vergelijking alcohol en sigaretten vs. AAS beginnen. En ja je kan AAS gebruik wel een deel compenseren door een gezonde levensstijl, maar moest je die gezonde levensstijl aanhouden zonder AAS, dan ben je wel gezonder als wanneer je er wel aas bij gebruikt.

Dat kan ik begrijpen, dan moet je inzien dat de schadelijkheid van AAS in verhouding tot die twee totaal niets voorstelt.

En dat je gezonder bent zonder AAS dan met spreekt voor zich, tenzij je geen testosteron meer produceert, dan is het juist gezonder om exogeen testosteron toe te dienen.

Ik vind het alleen raar dat je gewoon studies onder tafel veegt en er vanuit gaat dat AAS eigelijk bijna geen schadelijke gevolgen heeft omdat er geen direct bewijs is dat er doden op gevallen zijn.

Waar veeg ik studies onder tafel? Ik zei dat die studies geen bewijs zijn voor de stelling die jij poneerde.

Verder ook nooit gezegd dat er bijna geen schadelijke gevolgen zijn, wel dat die schadelijke gevolgen sterk overdreven zijn bij een gelimiteerd gebruik. Ook wijzen de statistieken niet op grote schadelijkheid.

AAS is schadelijk. Ik denk ook niet in extreme mate als je verstandig gebruikt, maar je mag het ook niet onder tafel vegen. Dat geeft een verkeerd signaal naar de gemiddelde AAS noob hier op het forum vind ik.
Ach ik denk dat door dit subforum er veel meer schade voorkomen is dan veroorzaakt eigenlijk. Maar nee, schadelijkheid moet je nooit onderschatten, daarom moet je ook alleen kuren als je serieus bent over je sport/hobby. En daarom ontraden we gebruik ook meestal bij mensen die nog veel resultaat kunnen halen uit voeding en training, of eigenlijk hun doel ook wel zonder AAS kunnen halen.

Maar daarnaast proberen we hier een neutraal beeld te scheppen. Niet meer of niet minder.

Zelfs aan de buitenkant is het te zien dat ze niet gezond zijn, laat staan aan de binnenkant... Gezond of enigszins gezond op zo'n hoog niveau, is er gewoon niet bij. Anders had ik ook van alles en nog wat naar binnen gewerkt. Dat ze met hun leven spelen, mag wel duidelijk zijn.

Het is hun leven en ze hebben er letterlijk ALLES voor over om groot/de grootste te zijn ongeacht wat de risico's zijn.

Toch gek dan dat Lee Priest naar eigen zeggen perfect normale bloedwaarden heeft, en de enige kwalen die je hoort van de profs zijn blessures van het hard trainen. Ik chat wel eens met Ronnie via de mail, de enige problemen die hij heeft zijn blessures. Maar goed mensen geloven toch wat ze willen geloven.

Terug
Naar boven