XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Snap niet waarom mensen altijd van die fancy kleding kopen. Ik train ook in shirts van de action, broekjes van de HM, hoodies van de primark, wat is de toegevoegde waarde van zon jasje van 200 euro? Schoenen kan ik me voorstellen dat je er veel geld voor over hebt.

@Sparks79 / @Mentat
Dat laatste was geen aanval, puur een serieuze vraag, wat verstaan jullie onder "goede" kleding en het prijskaartje wat daar aan hangt?
Ik voelde me ook totaal niet aangevallen, ik heb dan ook geen jasje van 200 euro. :D

Voor een heleboel mensen is die sport hun hobby, dat mag wat kosten en zeker wielrennen en triathlons zijn wel spullen-sporten, je haalt er tot op zekere hoogte wel voordeel uit. Al zijn veel MAMILs ook net meisjes van 14 die dezelfde speeltjes en kleertjes in dezelfde kleurtjes als hun idolen willen doen ze niemand kwaad mee.

Functie is het voor mij inderdaad ook wel, al denk ik dat buiten goede schoenen je alles ook wel bij de Decathlon kan krijgen. Ook moet ik het zelf niet heel lelijk vinden.

Als je de hele winter wil blijven lopen (en met slecht weer naar de sportschool is nu een uitdaging ivm bezetting ed) dan is droog (afvoer zweet, enige bescherming tegen de regen) en op temperatuur blijven, ook bij wind, het belangrijkste. Waterdicht en ademend lukt vaak lastig samen wat ze ook beloven, het minst slechte kost gewoon geld.

Ooit ben ik begonnen met een joggingbroek, maar als je regelmatig langer loopt gaat dat irriteren. Vorig jaar bij Decathlon een tight, shirt en ondershirt gekocht voor 85 euro en ook een muts en handschoenen: hele winter buiten kunnen lopen, bij flinke regen vaak naar de gym voor loopband.

Dit jaar een setje met tight, shirt en waterafstotend windjack omdat ik verwacht meer buiten te lopen voor iets meer dan 100 euro ik vond het mooi, voor zover hardloopkleding dat kan zijn, functioneel en was nog een soort van actie ook.

Als je binnen traint is het denk ik wel anders.

Beste aankoop voor hardlopen blijft een boxer die strak en glad over de bovenbenen zit, als het op je dikke dijen schuurt en schaaft heb je nog dagenlang lol van je loopje, je ontdekt een heel nieuwe betekenis van brandende lendenen.

EDIT: Lidl heeft ook vaak goedkoop spul, geen idee of dat wat is, het is vaak al op. In de lockdown was hun 14kg KB uit de webshop ideaal!

Laatst bewerkt:
Ja, goede boxers zijn essentieel als je gaat hardlopen wat mijn betreft.

En ja, ik ben ook net een 14 jarig ventje. Shut up and take my money!

@Sparks79 / @Mentat
Dat laatste was geen aanval, puur een serieuze vraag, wat verstaan jullie onder "goede" kleding en het prijskaartje wat daar aan hangt?

Ik betrap mij er op dat ik op de meeste trainingsvideo's sinds 2016 meestal dezelfde Uncle Sam trui aan heb, die heeft zijn geld er dus ruimschoots uit. En hij was al erg cheap :cool:

Voor hardlopen heb ik nooit echt de meerwaarde kunnen ontdekken wat dure kleding oplevert. Misschien uit mijn voetbaltijd gewoon gewend wat aan te doen, daar waar teamgenoten in de winter altijd bezig waren diverse lagen over elkaar te doen in de juiste volgorde. Zal vast een idee achter hebben gezeten.

Ik betrap mij er op dat ik op de meeste trainingsvideo's sinds 2016 meestal dezelfde Uncle Sam trui aan heb, die heeft zijn geld er dus ruimschoots uit. En hij was al erg cheap :cool:

Voor hardlopen heb ik nooit echt de meerwaarde kunnen ontdekken wat dure kleding oplevert. Misschien uit mijn voetbaltijd gewoon gewend wat aan te doen, daar waar teamgenoten in de winter altijd bezig waren diverse lagen over elkaar te doen in de juiste volgorde. Zal vast een idee achter hebben gezeten.
Voor training binnen doe ik ook jaren met dezelfde spullen.

Wat is duur?

Ja Gloomhaven heeft zoveel content dat je jaren bezig kunt zijn en je nog maar 25% van de volledige inhoud hebt gezien. Met een collectie van bijna 100 base games kom ik daar gewoon niet aan toe vandaar dat ik deze versie altijd links liet liggen.

Jaws of the Lion is compacter (25 scenario’s) en er zitten ook 5 tutorial scenario’s bij die voor mij het spel behapbaar maken en de prijs was ook een stuk lager.
Ook de reden waarom ik jaws of the lion gekocht heb.
De gewone Gloomhaven heb ik gekocht omdat ik hem 2e hands op de kop kon tikken.

2 exeplaren van Heroquest. Waarom....meer is beter op Dbb

Bijlagen

• 20201031_135339.jpg
    20201031_135339.jpg
    258,1 KB · Weergaven: 64
Schoenen moeten goed zijn, bij lopen maar ook bij fietsen. Een blaar of een schuurplekje of een kapotte nagel, en je staat aan de kant.

Bij fitnessen, joggingbroek of korte broek, en gewoon t-shirt. Zelfde bij bankdrukken als bij bankhangen.

Mijn gym outfit zal ook echt niet meer kosten. Nouja, exclusief schoenen. 😂 en straps.

Heb mezelf stomme rituelen eigen gemaakt dat ik het fijnst in een bepaalde sweater train, die draag ik zo lang mogelijk tot het echt te warm weer is.
Benchen voor pr in een dun shirtje werkt mentaal tegen, 1mm dieper zakken :rolleyes: (ik moet dan ook exact hetzelfde merk schijven erop leggen anders telt de pr niet).

Keurig gewassen, dat dan weer wel.

Heb mezelf stomme rituelen eigen gemaakt dat ik het fijnst in een bepaalde sweater train, die draag ik zo lang mogelijk tot het echt te warm weer is.
Benchen voor pr in een dun shirtje werkt mentaal tegen, 1mm dieper zakken :rolleyes: (ik moet dan ook exact hetzelfde merk schijven erop leggen anders telt de pr niet).
Ik kan echt niet trainen in lange broek en hoody. Ik zweet me al kapot na het squatten. Oké, het is nu minder, maar alsnog, vandaag ook echt buiten adem en flink zweten na deadliften.

En die rituelen snap ik wel. Maar ben zelf nog wekelijks aan het verbeteren. Met andere sport had ik ook altijd wel dingetjes. Veters strikken op bepaalde manier bijvoorbeeld.

Ik kan echt niet trainen in lange broek en hoody. Ik zweet me al kapot na het squatten. Oké, het is nu minder, maar alsnog, vandaag ook echt buiten adem en flink zweten na deadliften.

En die rituelen snap ik wel. Maar ben zelf nog wekelijks aan het verbeteren. Met andere sport had ik ook altijd wel dingetjes. Veters strikken op bepaalde manier bijvoorbeeld.
Hoe is de airco/ventilatie dan in de gym waar je traint? Ik ben ook wel buiten adem na 12-15 reps squatten op 100kg maar druppels zweten gebeurd niet bij mij tenzij het zomer is.

Terug
Naar boven