AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Oh das een sterk trapje dan!

C4D96024-75E5-44C8-B352-FAF1A9E1CDFB.jpeg

Weer eens een nieuw pak, benieuwd hoeveel cut/bulk rondjes deze gaat overleven

• Sad
Waarderingen: Onit
Asics Fuji trabuco 7...op Vinted voor 25 euro. Nieuwstaat.

De vorige hebben het tien jaar volgehouden.

Bijlagen

• IMG_20230719_185202.jpg
    IMG_20230719_185202.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 64
Hoeveel km per jaar loop je als hardloopschoenen bij jou 10 jaar meegaan?
Ik heb ze enkel gebruikt om te sprinten....de eerste jaren dat ik ze had. En misschien 30 x 5 km mee gerend aan 12 km per uur of. Daarna gebruikt als schoen om mee te fitnessen en te wandelen in bossen.

• Like
Waarderingen: BB_
Hoeveel km per jaar loop je als hardloopschoenen bij jou 10 jaar meegaan?
Ik merk wel dat mijn oude Asics veel robuuster werden gemaakt. Met die oude kon je in diepe plassen en in modder lopen en je voeten bleven echt droog. En er was meer bescherming tot over de teennagel. Mijn nieuwe voelen niet echt aan als trailschoenen met beschermende functie.
Ik kocht mijn oude Asics omdat een expert terzake me liet weten dat die gemaakt waren met het oog op de trainingen van Trailrunners die meer dan 90 kilo wogen. De meeste loopschoenen verliezen snel hun dempende functie omdat veel van die schoenen zo licht mogelijk worden gemaakt maar daardoor ook een " mousse" hebben die snel zijn dempende werking verliest als je meer dan 70 kilo weegt. Dit omdat die schoenen vaak gemaakt zijn voor de langeafstandslopers en die wegen vaak minder dan 70.

Ik herinner me dat ik enorm verrast was, de eerste keer dat ik ermee ging rennen. Ik had plots geen pijn meer in de voet, knie en onderrug. Zelf nu merk ik dat de schoen op zich eigenlijk nog voldoende stevig en dempend werkt. De enige reden dat ik andere kocht is omdat de delen begonnen los te komen. Had ik echt gewild had ik dat met textiellijm kunnen oplossen en nog drie jaar verder trainen. Want vorige week liep ik er nog 3 x 1 min sprints mee en de demping en stevigheid was nog altijd top. Crazy eigenlijk. Moest ik dezelfde versie nieuw kunnen kopen zou ik ze gekocht hebben in plaats van de huidige versie.

Als je gevoelige gewrichten hebt kan ik je alleen maar aanraden om een deftige test te laten doen in een speciaalzaak om te zien welke schoen bij je passen. En al zeker niet om ze 10 jaar te dragen.
MIjn loopschoenen vliegen sowieso de vuilbak in na 600km. (schoenen met carbon zelf na 300km). Heb ook altijd 3 paar in rotatie zodanig dat de schoenen zelf kunnen rusten tussen de trainingen.
Gebruik ze ook alleen om te lopen en koop een paar wandelschoenen en schoenen voor de gym. Je knieën en heupen gaan je dankbaar zijn.

Ik merk wel dat mijn oude Asics veel robuuster werden gemaakt. Met die oude kon je in diepe plassen en in modder lopen en je voeten bleven echt droog. En er was meer bescherming tot over de teennagel. Mijn nieuwe voelen niet echt aan als trailschoenen met beschermende functie.
Ik kocht mijn oude Asics omdat een expert terzake me liet weten dat die gemaakt waren met het oog op de trainingen van Trailrunners die meer dan 90 kilo wogen. De meeste loopschoenen verliezen snel hun dempende functie omdat veel van die schoenen zo licht mogelijk worden gemaakt maar daardoor ook een " mousse" hebben die snel zijn dempende werking verliest als je meer dan 70 kilo weegt. Dit omdat die schoenen vaak gemaakt zijn voor de langeafstandslopers en die wegen vaak minder dan 70.

Ik herinner me dat ik enorm verrast was, de eerste keer dat ik ermee ging rennen. Ik had plots geen pijn meer in de voet, knie en onderrug. Zelf nu merk ik dat de schoen op zich eigenlijk nog voldoende stevig en dempend werkt. De enige reden dat ik andere kocht is omdat de delen begonnen los te komen. Had ik echt gewild had ik dat met textiellijm kunnen oplossen en nog drie jaar verder trainen. Want vorige week liep ik er nog 3 x 1 min sprints mee en de demping en stevigheid was nog altijd top. Crazy eigenlijk. Moest ik dezelfde versie nieuw kunnen kopen zou ik ze gekocht hebben in plaats van de huidige versie.
Veel nieuwe modellen worden vervaardigd van gebruikt materiaal. hoe het zit weet ik niet, maar de kwaliteit is slechter. had Terrex AX4 wide, en alleen de inlegzool zat al 2.6mm verschil in dikte. slechte afwerking van binnen vergeleken met de zgn 1.0. er zaten 2 gaten in precies waar je onder je wreef en hak demping nodig hebt. Je voelt dat echt, alleen al in huis met passen. ook het gripprofiel was daar zachter dus retour gedaan.

edit: voor hardloopschoenen ga ik naar fysieke winkel als https://www.runnersworld.nl/nl/

Laatst bewerkt:
IMG_8635.jpeg

Terug
Naar boven