AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Japanners hebben over het algemeen duurzamere auto's. Honda roest dan weer snel bij bepaalde plekken :\. Japannertjes hebben vaak ook het minste onderhoud nodig, zeker ten opzichte van de Franse auto's.

Maar inderdaad ik zou zelf ook een BMW 320D willen rijden, alleen die shit is zo overpriced bah. BMW heeft wel de mooiste interieur, laik a vliegtuig :P. Maar het allerliefste zou ik gewoon een Subaru Impreza uit 2004 willen rijden. :) Zo'n underrated merk, Subaru.

Onderhoud zelf doen scheelt veel ja, maar word beperkt door het aantal gereedschap dat je hebt en kan krijgen. Daarnaast zijn dingen zo vast geschroefd tegenwoordig dat je daar niet eens meer bij kan :P.

Ik heb 2 jaar lang een my99 gtt gereden, heerlijke auto zo'n impreza, enorm veel rijplezier! Eenmaal een impreza gehad en je bent verpest, zoveel mensen gezien die na dat ze impreza hebben gereden een andere merk auto kopen om vervolgens in korte tijd weer een impreza voor de deur hebben staan. :D

Zodra ik klaar ben me school, wil ik gaan kijken voor 2007 STI.

Zit te kijken naar een nieuwe tv voor op m'n kamer. Zijn er merken die ik beter niet kan kopen? Zijn er merken die beduidend beter zijn dan een ander? En hoeveel verschil zit er tussen 50 en 100hz? Zit nu te kijken naar LG, Samsung, Salora en Philips Tips? Thx.

50-100hz zijn beide niet geweldig voor hd ready/full hd tv's. Dus als je veel voetbal kijkt of actiefilms met snelle bewegingen, dan krijg je een soort ghosting. Vaak worden de goedkope/instapmodellen van 100-200hz ook nog eens softwarematig versneld, maar de effectieve hz is dan eigenlijk de helft (dus 200hz komt dan neer op 100hz). LG en Samsung zijn prima vind ik, alleen Samsung wil nog wel eens kapot gaan (binnen de garantie) LG nog geen problemen mee gehad. Laatste Samsung die ik had gekocht voor mij pa (woonkamer) was begin dit jaar, rond de 340 euro (32 inch, model uit 2012). Op zich prima ding, alleen dat Smart-TV is een beetje onzinnig.. Ben verder niet echt into tv's, beste blijft als je een selectie hebt gemaakt, ze eerst eens in de winkel te bekijken. De Consumentenbond test regelmatig tv's, maar de info is alleen zichtbaar voor leden. Zal even kijken of er iets tussen staat voor je ;)

Wat is je budget trouwens?

Laatst bewerkt:
50-100hz zijn beide niet geweldig voor hd ready/full hd tv's. Dus als je veel voetbal kijkt of actiefilms met snelle bewegingen, dan krijg je een soort ghosting. Vaak worden de goedkope/instapmodellen van 100-200hz ook nog eens softwarematig versneld, maar de effectieve hz is dan eigenlijk de helft (dus 200hz komt dan neer op 100hz). LG en Samsung zijn prima vind ik, alleen Samsung wil nog wel eens kapot gaan (binnen de garantie) LG nog geen problemen mee gehad. Laatste Samsung die ik had gekocht voor mij pa (woonkamer) was begin dit jaar, rond de 340 euro (32 inch, model uit 2012). Op zich prima ding, alleen dat Smart-TV is een beetje onzinnig.. Ben verder niet echt into tv's, beste blijft als je een selectie hebt gemaakt, ze eerst eens in de winkel te bekijken. De Consumentenbond test regelmatig tv's, maar de info is alleen zichtbaar voor leden. Zal even kijken of er iets tussen staat voor je ;)

Wat is je budget trouwens?

Thanks voor de info! Hoef echt geen hele goede kwaliteit TV. Wil een 32inch max 300.

LG 32" 50Hz
http://www.plasma-discounter.nl/product/89928/lg-32cs460.html

Philips 32" 100Hz
http://www.plasma-discounter.nl/product/1809884/philips-32pfl3008.html

Samsung 32" 100Hz
http://www.plasma-discounter.nl/product/1810730/samsung-ue32f4000.html

Zit een beetje naar deze 3 te kijken

Ik zou dan toch nog even kijken naar de Samsung UE32EH5000 (2012 model)

http://www.plasma-discounter.nl/product/89849/samsung-ue32eh5000.html

Dat is in die klasse denk ik toch wel de beste keuze. Beste koop december 2012 van de Consumentenbond, testoordeel 6,4 (is nog best hoog voor zijn klasse en prijs). En zo te zien staan er op die site van Plasma Discounter 43 reviews over dat model, dus ik zou die nog even doornemen voor ervaringen.

Sterke punten beeld:
- scherp

Zwakke punten beeld:
- trillingen, wat trillingen, troebel, een beetje gele kleurschijn, een beetje onscherp

Energie:
36 watt verbruik, ongeveer 12 euro per jaar kwijt.

De Samsung UE32F5000 versie is denk ik de opvolger van bovenstaand model, want het is namelijk een 2013 model en ongeveer zelfde prijs (iets goedkoper zelfs!). Dus nieuwer en misschien enigszins verbeterd. Bij dat F4000 model valt op dat hij een vrij aparte resolutie heeft, namelijk 1366 x 768.. Full HD is 1920x1080, dus ze hebben daar wel een eigenaardig paneel voor gebruikt.

http://www.plasma-discounter.nl/product/1809370/samsung-ue32f5000.html

Hier heb je ze nog alle drie op een rijtje met de specificaties, slechts ter vergelijking:

http://www.samsung.com/nl/consumer/...AWXXN&prdb=UE32F4000AWXXN&prdc=UE32EH5000WXXN

Ik zou dus gewoon voor de UE32F5000 gaan :cool:

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb via ebay.de nummer 6/1997 van Auto, Motor & Sport gekocht. Met daarin de legendarische RUF CTR 2 test.

9jn8mp.jpg

Want naast sport in de breedste zin des woords beleef ik ook veel plezier aan (exotische, Duitse, getunede) auto's. Zo zag ik de afgelopen week nog een zilveren W163 ML 55 AMG in Bergen. En een zwarte W240 Maybach 57 S in Egmond aan zee(parkeerdek Zuiderduin).

Niet zo cool als een nieuwe auto of workout clothes :)

ajknqe.jpg

Whoppa, ff naar Wolfsburg op en neer, een echte R pik je daar zelf ff op :D

Damn nice waggy man! Scirocco toch? Als ie op kenteken staat moet je het ff melden als je t niet vergeet, heb een app zodat ik m op kan zoeken ;)

Ik weet trouwens niet hoe men bij die onderzoeken erbij komt dat BMW minder betrouwbaar zou zijn dan een Japanner of zelfs Franse wagen. Wat een grap. BMW staat juist bekend om de hoge betrouwbaarheid, en ik kan dit beamen. Wagen is bijna 10j oud en motor heeft nooit technische problemen gehad, 0,0 roest of mechanische problemen. Moet je eens met een Japanner of Franse wagen proberen, of zelfs een VW.

Ben toch maar even voor je gaan zoeken voordat ik aan m'n eigen geheugen ga twijfelen:

Maar de uitkomst liegt er niet om. Afgaande op de cijfers wordt de Premium Leugen opnieuw ontmaskerd. MG Rover staat op 1 in de Zuigende Motoren Top Tien, maar over die Britse bagger zal niemand zich verbazen. Het is de nummer twee, Audi, die toch voor een pijnlijke situatie zorgt. De Duitsers worden op de voet gevolgd door MINI, waarachter Saab de vierde plek inneemt. Ook BMW (7) en Volkswagen (9) komen er eigenlijk best wel bekaaid vanaf.

Hieronder de tien merken met de meeste motorproblemen. Een opvallend gegeven is vooral om te zien hoeveel auto’s in verhouding (1 in X) geregistreerd wordt met panne.

Merk – Failure Rate (%) – Failure Rate (1 in x)

1. MG Rover – 7.88% – 1 in 13
2. Audi – 3.71% – 1 in 27
3. MINI – 2.51% – 1 in 40
4. Saab – 2.49% – 1 in 40
5. Vauxhall (Opel, red-) – 2.46% – 1 in 41
6. Peugeot – 2.26% – 1 in 44
7. BMW – 2.20% – 1 in 45
8. Renault – 2.13% – 1 in 46
9. Volkswagen – 1.91% – 1 in 52
10. Mitsubishi – 1.70% – 1 in 59

Maw, BMW motoren zuigen ook gewoon, terwijl je wel een paar duizend euro meer betaald voor dat propellortje op je kap.

Wil je ook de beste jongetjes van de klas even weten, mag je 1 keer raden wie er boven aan staan:rolleyes:

Merk – Failure Rate (%) – Failure Rate (1 in x)

1. Honda – 0.29% – 1 in 344
2. Toyota – 0.58% – 1 in 171
3. Mercedes-Benz – 0.84% – 1 in 119
4. Volvo – 0.90% – 1 in 111
5. Jaguar – 0.98% – 1 in 103
6. Lexus – 0.99% – 1 in 101
7. Fiat – 1.17% – 1 in 85
8. Ford – 1.25% – 1 in 80
9. Nissan – 1.32% – 1 in 76
10. Land Rover – 1.38% – 1 in 72

Zo kunnen we blijven doorgaan...

Eindelijk: VW reageert op falende TSI-motoren

Volkswagen heeft een probleem met haar TSI-Motoren, en dan met name de distributieketting. Een toch wel cruciaal motoronderdeel dat een autoleven mee moet gaan, maar dat blijkt bij veel modellen niet het geval.

http://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-reageert-op-falende-tsi-motoren

Faulty Volkswagen DSG Gearboxes Reported in Europe

We have been informed that owners of Euro-spec VW cars (Polo, Golf and Scirocco) are reporting similar problems to the ones that caused a massive recall in China (500,000-strong). The culprit is VW’s latest twin-clutch setup, the seven-speed DSG7, which reportedly makes the ‘strange noises’ when shifting from 4th to 3rd, 3rd to 2nd and 2nd to 1st, inside the car. However, outside, a different sound is audible, a metallic and repetitive sound which is made when the car goes over speed-bumps. Whatever it is, it sounds serious, especially since owners first began to hear it “a few weeks after delivery” (of the car) - nothing should wear out that quickly.

http://www.autoevolution.com/news/faulty-volkswagen-dsg-gearboxes-reported-in-europe-46766.html

Elk merk heeft soms problemen. Het is makkelijk om met modder te gooien naar duurdere merken zoals audi en bmw. Punt blijft wel dat bmw naar mijn mening (en die van vele andere) onklopbaar is qua rijplezier.

Als VAG liefhebber kan het mij eigenlijk vrij weinig schelen. BMW, ik heb alleen in een 530d uit 2005 gereden (was mijn leswagen toentertijd), zeker niet verkeerd. Rijd nu zelf al 7,5 jaar in dezelfde Golf. Enige waar ze mee gefaald hebben in de laatste generaties zijn inderdaad sommige aluminium blokken, distributiekettingen en bobines. Ergste is dat PON vaak niet thuis geeft, terwijl het duidelijk fabricage/ontwerpfouten zijn. Je mag voor het bedrag wat je neerlegt toch wel een beetje coulance verwachten van een fabrikant/importeur vind ik. Een 'R' is voor mij nog steeds een droommodel, duur zat :D

Als VAG liefhebber kan het mij eigenlijk vrij weinig schelen. BMW, ik heb alleen in een 530d uit 2005 gereden (was mijn leswagen toentertijd), zeker niet verkeerd. Rijd nu zelf al 7,5 jaar in dezelfde Golf. Enige waar ze mee gefaald hebben in de laatste generaties zijn inderdaad sommige aluminium blokken, distributiekettingen en bobines. Ergste is dat PON vaak niet thuis geeft, terwijl het duidelijk fabricage/ontwerpfouten zijn. Je mag voor het bedrag wat je neerlegt toch wel een beetje coulance verwachten van een fabrikant/importeur vind ik. Een 'R' is voor mij nog steeds een droommodel, duur zat :D

M'n maatje rijd een Golf 4 r32. Waanzinnige auto idd.

Gisteren golfje gereden met 5 cilinder, vond ik ookal nice

Ik heb wel een paar keer in een Golf 6 1.2 en 1.4 TSI mogen rijden (huurauto's), vergeleken met mijn Golf 3 1.6 75pk gaan die dingen echt razend snel. Maar dat zal na verloop van tijd toch wel aardig wennen. Zo'n 'R' kan je altijd nog sneller maken, ken een paar gasten die met R32 twin turbo's rijden, daar wordt je bang van..

Terug
Naar boven